Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

3 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg kjenner jeg blir forbanna over at følgere faktisk forsvarer eksponeringen med EGET behov for å følge familien. 

I hvilken verden trumfer DITT behov for underholdning og noe å følge med på BARNETS rett til privatliv. 

Seriøst, hvis dere har er kikker-behov, så følg i alle fall noen som har valgt å eksponere seg selv. 

Evt bruk tid på folk i egen omgangskrets og som dere faktisk kjenner! 

👏🏼

Og argumentet med at han ikke vil være gjenkjennbar er ikke godt nok, det er allerede masse treff om man googler navnet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
2 timer siden, solietta skrev:

Hvis dette er noe du blir forbannet over,  er det noe du ikke kan gjøre noe med og er ditt problem rett og slett.  

Livvsynsmessig er vi nok svært ulike. Jeg lukker ikke øynene og tier stille dersom en sak engasjerer meg. Jeg tror at engasjement skaper forandring, og opplevelsen  er at folkeopinionen er i ferd med å snu. Debatten har vært het i lang tid og jeg ser at engasjementet ser ut til å bære frukter. 

Virkelig, jeg anbefaler deg på det sterkeste å engasjere deg dersom du opplever at noe rundt deg oppleves problematisk. Uten sammenlikning forøvrig, men hvor hadde vi vært hvis alle pionerer innenfor forskning og utvikling hadde lagt ned arbeidet fordi noen sa til dem at « dette kan du ikke gjøre noe med» Tygg litt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CecilieX skrev:

Livvsynsmessig er vi nok svært ulike. Jeg lukker ikke øynene og tier stille dersom en sak engasjerer meg. Jeg tror at engasjement skaper forandring, og opplevelsen  er at folkeopinionen er i ferd med å snu. Debatten har vært het i lang tid og jeg ser at engasjementet ser ut til å bære frukter. 

Virkelig, jeg anbefaler deg på det sterkeste å engasjere deg dersom du opplever at noe rundt deg oppleves problematisk. Uten sammenlikning forøvrig, men hvor hadde vi vært hvis alle pionerer innenfor forskning og utvikling hadde lagt ned arbeidet fordi noen sa til dem at « dette kan du ikke gjøre noe med» Tygg litt på den.

Amen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

De to skal passe seg nå, før de trår over sine egne grenser for eksponering av den ungen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for persondebatt og tilsvar. 

Ninab82 mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

👏🏼

Og argumentet med at han ikke vil være gjenkjennbar er ikke godt nok, det er allerede masse treff om man googler navnet. 

Snakk om å være hysteriske,og mamma politi

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Rosalie skrev:

Det er helt unødvendig å eksponere barn slik de nå har valgt å gjøre. De hadde sikkert klart å få frem hvor mye barnet har endret det meste uten å vise frem barnet på riksdekkende TV og i åpne kanaler i sosiale medier.

Denne serien er veldige koselige å se og for oss som har fulgt   K og D,  siden etter paradise og har møtt begge  i virkeligheten , synes det er ekstra morro å følge dem nå som dem har blitt en familie .

 

Det de viser skader ingen ... Slutt å være hysteriske mammapoliti. 

Endret av solietta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, solietta skrev:

Denne serien er veldige koselige å se og for oss som har fulgt   K og D,  siden etter paradise og har møtt begge  i virkeligheten , synes det er ekstra morro å følge dem nå som dem har blitt en familie .

 

Det de viser skader ingen ... Slutt å være hysteriske mammapoliti. 

Hvorfor fortsette med dette argumentet at det ikke skader? Det er ikke bare det det dreier seg om! Barn har rett på et privatliv akkurat som oss andre.

Og sånne utsagn som hysterisk mammapoliti forsterket ikke noen argumenter, snarere tvert i mot! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tears in heaven skrev:

Snakk om å være hysteriske,og mamma politi

Snakk om dårlig debatteknikk og argumentasjon.

Brudd på barnekonvensjonen er det like fullt selv om du mener det er hysterisk og «mammapoliti». Dessverre er det ikke noe organ til å håndheve barnas rettigheter på disse punktene, men det kommer til å komme.

Jeg hadde ikke likt å oppleve i barndom- og ungdomsår at mine skolekamerater og kjærester kunne Google bilder av meg fra jeg var helt nyfødt og diet før jeg i det hele tatt hadde opplevd å få klær på kroppen. Ei heller hadde jeg likt at den potensielle nye sjefen min fikk opp slike bilder før jeg i det hele tatt hadde hilst på hen til jobbintervju. Det blir aldri borte. 

Det skal bli interresant å se når denne nye unge generasjonen stiller til presidentvalg og alt materiale som ligger ute om hver enkelt kandidat. Tror Trump er glad for at det ikke ligger pottetreningsbilder av han ute på nett. Det er allerede søksmål i USA der foreldre blir saksøkt fordi barna deres ikke har samtykket til å bli født. 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, avsporing, samt tilsvar til dette. 

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg har ikke et eneste bilde av meg selv fra før jeg var to år (nesten 3 år) Heldige de som kan se på masse babybilder av seg selv. Har alltid lurt på hvordan jeg så ut som baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg har ikke et eneste bilde av meg selv fra før jeg var to år (nesten 3 år) Heldige de som kan se på masse babybilder av seg selv. Har alltid lurt på hvordan jeg så ut som baby

Jeg håper du mener det akkurat slik du skriver det - og ikke at det er fint at "hele verden" kan bla i bilder av deg fra da du var baby og barn ...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg har ikke et eneste bilde av meg selv fra før jeg var to år (nesten 3 år) Heldige de som kan se på masse babybilder av seg selv. Har alltid lurt på hvordan jeg så ut som baby

Altså hæ? 

Jeg har masse bilder, men de ligger ikke ute på nett så hele verden kan se, og jeg aldri kan fjerne de om jeg ikke vil de skal ligge offentlig. 

Takk gud for fotoalbum, og ikke facebookalbum eller instagram. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 time siden, Pust skrev:

Jeg håper du mener det akkurat slik du skriver det - og ikke at det er fint at "hele verden" kan bla i bilder av deg fra da du var baby og barn ...

Akkurat. Jeg har ingen babybilder av meg. 

 

46 minutter siden, Sinsiew skrev:

Altså hæ? 

Jeg har masse bilder, men de ligger ikke ute på nett så hele verden kan se, og jeg aldri kan fjerne de om jeg ikke vil de skal ligge offentlig. 

Takk gud for fotoalbum, og ikke facebookalbum eller instagram. 

Ja, jeg er også glad at det ikke ligger en haug av bilder av meg på Internett av meg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt dere som mener at det er ok nå når barnet er så lite. Og jeg skjønner også godt foreldrenes ønske i å dele bilder av underverket sitt. Det skjønner alle foreldre. 

Etter hver eneste fødsel har jeg hatt en stor trang til å vise barnet mitt frem, som for å skrike: "hva jeg har fått!, denne fantastiske skapningen er min, jeg har laget denne!". (Samtidig har jeg jo også fått et ekstremt beskyttelsesbehov, og andre følelser, men det er ikke relevant i denne sammenhengen). 

Jeg tror/håper alle foreldre innimellom bobler over av stolthet av noe barnet gjør eller sier, eller bare over hvor uendelig vakkert det er når det sover.  Og nå har vi jo faktisk mulighet, en svært enkel mulighet, til å dele dette vakre med hele verden. 

Problemet er bare at ingenting av det vi deler kan vi ta bort igjen. Og det er ikke sikkert at barnet som tenåring synes det er stas at fremmede vet hvor søt han/hun var som sovende baby.  For å ikke snakke om hvor flaut at jevnaldrende har sett det, har lest om ham, hørt om ham.

Folk han møter har dannet seg et bilde av ham. Han får aldri sjansen til å skape sitt eget førsteinntrykk. Folk har allerede en forventing. 

Jeg skjønner så godt ønsket om å vise frem vidunderet. Men ikke gjør det på åpne kanaler. Send bildet og de skjønne kommentarene til besteforeldre og nære venner, det er bare de som faktisk bryr seg også.

 

Det er så mye snakk om skade her inne når vi diskuterer eksponering. Jeg skjønner ikke det. Vi snakker jo ikke om hva som ikke er skadelig for barna i andre sammenhenger, da er vi opptatt av hva som gagner dem. Og jeg ser ikke på noen som helst måte at det gagner barna å dele bilder av dem. Det gagner kun foreldrenes selvbilde (og dessverre inntekt).

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Grapefruktjus skrev:

Jeg skjønner godt dere som mener at det er ok nå når barnet er så lite. Og jeg skjønner også godt foreldrenes ønske i å dele bilder av underverket sitt. Det skjønner alle foreldre. 

Etter hver eneste fødsel har jeg hatt en stor trang til å vise barnet mitt frem, som for å skrike: "hva jeg har fått!, denne fantastiske skapningen er min, jeg har laget denne!". (Samtidig har jeg jo også fått et ekstremt beskyttelsesbehov, og andre følelser, men det er ikke relevant i denne sammenhengen). 

Jeg tror/håper alle foreldre innimellom bobler over av stolthet av noe barnet gjør eller sier, eller bare over hvor uendelig vakkert det er når det sover.  Og nå har vi jo faktisk mulighet, en svært enkel mulighet, til å dele dette vakre med hele verden. 

Problemet er bare at ingenting av det vi deler kan vi ta bort igjen. Og det er ikke sikkert at barnet som tenåring synes det er stas at fremmede vet hvor søt han/hun var som sovende baby.  For å ikke snakke om hvor flaut at jevnaldrende har sett det, har lest om ham, hørt om ham.

Folk han møter har dannet seg et bilde av ham. Han får aldri sjansen til å skape sitt eget førsteinntrykk. Folk har allerede en forventing. 

Jeg skjønner så godt ønsket om å vise frem vidunderet. Men ikke gjør det på åpne kanaler. Send bildet og de skjønne kommentarene til besteforeldre og nære venner, det er bare de som faktisk bryr seg også.

 

Det er så mye snakk om skade her inne når vi diskuterer eksponering. Jeg skjønner ikke det. Vi snakker jo ikke om hva som ikke er skadelig for barna i andre sammenhenger, da er vi opptatt av hva som gagner dem. Og jeg ser ikke på noen som helst måte at det gagner barna å dele bilder av dem. Det gagner kun foreldrenes selvbilde (og dessverre inntekt).

Du sier at det kun bare er besteforeldre og venner som bryr seg ? Nei ,, vi som har fulgt dette  paret fast i mange år og  nå denne lille familien , vi bryr oss 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solietta skrev:

Du sier at det kun bare er besteforeldre og venner som bryr seg ? Nei ,, vi som har fulgt dette  paret fast i mange år og  nå denne lille familien , vi bryr oss 👍

Hvis jeg hadde vært den aktuelle blogger, hadde svar som dette faktisk bekymret meg. Nå sier jeg ikke at det gjelder deg, men det finnes gale mennesker der ute..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Storekommode skrev:

Hvis jeg hadde vært den aktuelle blogger, hadde svar som dette faktisk bekymret meg. Nå sier jeg ikke at det gjelder deg, men det finnes gale mennesker der ute..

Ja det finnes gale folk der ute, men jeg er absolutt ikke en av de. Synes bare det er veldig koselig å se og  følge denne  familien ;)

Endret av solietta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, solietta skrev:

Du sier at det kun bare er besteforeldre og venner som bryr seg ? Nei ,, vi som har fulgt dette  paret fast i mange år og  nå denne lille familien , vi bryr oss 👍

Og det gjør det greit? At ukjente mennesker finner en slags glede i å følge andre personer sine barn og hvordan livet deres er? Da er det greit å dele liksom, så lenge det finns mennesker som sitter og liker på babybilder og bilder av barnerom og barnevogn? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...