Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Scherbatsky skrev:

Nettopp. En uønsket graviditet kan fortsatt bli et høyt ønsket barn. Og det tror jeg virkelig denne lille fyren er. Og hvis man oppdrar ungene sine riktig, så har nok kanskje sønnen deres selvfølelsen til å skjønne forskjellen. Og hvis ikke, så takler de nok det om det kommer. Barn trenger faktisk ikke pakkes inn i vatt, de skal lære av feil, både egnes og andres, og de tåler en god del hvis man oppdrar dem til å bli trygg i seg selv.

Enig. Jeg var heller ikke planlagt, eldst av 3, derav 2 planlagte søsken. Har ikke følt meg mindre elsket , tvert i mot faktisk. 

Endret av Viking-girl
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.4.2019 den 21.28, Scherbatsky skrev:

Nettopp. En uønsket graviditet kan fortsatt bli et høyt ønsket barn. Og det tror jeg virkelig denne lille fyren er. Og hvis man oppdrar ungene sine riktig, så har nok kanskje sønnen deres selvfølelsen til å skjønne forskjellen. Og hvis ikke, så takler de nok det om det kommer. Barn trenger faktisk ikke pakkes inn i vatt, de skal lære av feil, både egnes og andres, og de tåler en god del hvis man oppdrar dem til å bli trygg i seg selv.

Enig! 

 

Jeg har 3 barn, bare barnet i midten er planlagt. Ut fra det noen fremmer som sannhet her da, så ønsket jeg meg ikke mitt eldste og yngste barn (satt på spissen)? Dette blir for dumt altså... 

Hvor i all verden står det skrevet i stein at barn man ikke planlegger ikke er ønsket? 

Ufattelig hva noen skal sitte og bestemme om andre... 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny og rørende episode er  nå ute  av  miniserien  . ❤💕😍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 11.41, Medhandapåhjarte skrev:

Enig! 

 

Jeg har 3 barn, bare barnet i midten er planlagt. Ut fra det noen fremmer som sannhet her da, så ønsket jeg meg ikke mitt eldste og yngste barn (satt på spissen)? Dette blir for dumt altså... 

Hvor i all verden står det skrevet i stein at barn man ikke planlegger ikke er ønsket? 

Ufattelig hva noen skal sitte og bestemme om andre... 

Er det litt forskjell på å bli uplanlagt gravid og å ta på seg oppgaven med å være ansikt utad for de som ikke ønsker barn og gå aktivt, høyt og tydelig ut og si at man aldri vil ha barn, kanskje? Merkelig sammenligning. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, neiognei skrev:

Er det litt forskjell på å bli uplanlagt gravid og å ta på seg oppgaven med å være ansikt utad for de som ikke ønsker barn og gå aktivt, høyt og tydelig ut og si at man aldri vil ha barn, kanskje? Merkelig sammenligning. 

Så hun skulle bare tatt abort da? Sterilisert seg? Folk kan endre mening. Kjenner de som sa de ALDRI skulle ha barn, men så ble de plutselig gravid og beholdt ungen. Var i fyr og flamme da ungen kom. Som sagt, enn kan endre mening 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, neiognei skrev:

Er det litt forskjell på å bli uplanlagt gravid og å ta på seg oppgaven med å være ansikt utad for de som ikke ønsker barn og gå aktivt, høyt og tydelig ut og si at man aldri vil ha barn, kanskje? Merkelig sammenligning. 

Min mann skulle ikke ha barn. Det har han sagt hele tiden, aldri hatt lyst på barn. Som sagt over her, det er faktisk lov å ombestemme seg...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine og reflekterte ord om eksponering av barn i episode 2 av serien deres «1+1=Baby». Bare synd det mister verdien når det kommer på slutten av enda en episode utlevering. 

Jeg klarer ikke å se nytteverdien i å vise dette på film? Første møtet med besteforeldre og andre nære relasjoner. Såklart er det koselig med nyfødte og har ingen problemer med å skjønne at de er stolte. Det må da bare være creepy fans som tror de kjenner Kristin og Dennis via SoMe som har glede av dette.. Da henger det ikke på greip å lage en serie for å tilfredsstille disse om man mener så sterkt om å skjerme bloggerbarnet sitt? 

Endret av Miss.Wildfox
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Fine og reflekterte ord om eksponering av barn i episode 2 av serien deres «1+1=Baby». Bare synd det mister verdien når det kommer på slutten av enda en episode utlevering. 

Jeg klarer ikke å se nytteverdien i å vise dette på film? Første møtet med besteforeldre og andre nære relasjoner. Såklart er det koselig med nyfødte og har ingen problemer med å skjønne at de er stolte. Det må da bare være creepy fans som tror de kjenner Kristin og Dennis via SoMe som har glede av dette.. Da henger det ikke på greip å lage en serie for å tilfredsstille disse om man mener så sterkt om å skjerme 

Har fulgt dette paret i 7 /8 år og har truffet den begge personlig. Veldig hyggelige og har møtt kristin flere ganger. Denne serien er veldig koselig og fin ❤💕

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg synes KristinG befinner seg på tynn is nå, hva gjelder barneeksponering. Å gå på en ny sesong med 1 + 1 som omhandler perioden barnet er født er en feilvurdering, og jeg finner det spekulativt. Serien en bygget rundt det å få barn, det er det som skaper  interessen. Så allerede er barnets eksistens brukt i inntektsskapende aktivitet. 

Jeg har store problemer med å forstå hvordan privatlivsbloggere som blir foreldre kan fortsette bloggingen uten at de samtidig går i fella og bryter de prinsipielle barrierene. 

Alle som har fått barn vet at eget liv endres i stor grad og at barnet blir sentrum i livet. Så da blir det umulig å fortsette å skrive om livet uten at barnet blir en stor del av det du skriver om. 

Mitt tips ville være å skifte retning, mot temablogging, feks trening mote eller mat. Da blir ikke barnet er sentral del og du slipper å vurdere hver dag om du krenker barnets rett til privat liv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IdaKarlsen
På 24.4.2019 den 17.43, Miss.Wildfox skrev:

Men innen en uke etter fødsel lå fødselen til ungen inkludert første tiden av barsel ute på TV3 sin nett-TV. Det er jo mer enn å dele et par nyfødtbilder fordi man er stolt. 

Men det er vel ingenting som vil kunne skade barnet i ettertid. Føler veldig mange her leter etter noe å ta de på. At man ikke klarer å se at eksponering ikke bare er svart og hvitt. 

Så mange som tjener formuer på sine barn, legger ut i det vide og brede. Man burde heller gi skryt til Kristin og Dennis for å være så oppmerksom på dette temaet, og at de faktisk skal skjerme barnet. 

Det vil alltid være de som mener at man ikke skal nevne barn noen gang noen plass. Ingen bilder. Ikke anerkjenne at man har barn, nesten. For ja, det er blitt så ille. Ikke på Facebook med familie, Instagram, ingen plass. Og det er greit for de som ønsker det. Men det som merkes er at det alltid er disse menneskene som ser ned på andre som velger å gjøre det litt annerledes. «Ja men du/de har er bilde på Facebook. Så nå kan hele verden se det»

Det er faktisk forskjell på ting  og det finnes faktisk forskjellige grader med eksponering. Jeg synes det er flott at de er så oppmerksomme på dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, IdaKarlsen skrev:

Men det er vel ingenting som vil kunne skade barnet i ettertid.

Det er det ingen som vet, hverken du eller jeg. Det er opp til barnet når det vokser opp. Det er langt frem i tid så inntil da bør man gjøre sitt beste for å skjerme barnet så godt det går. Det handler ikke om et bilde nå og da, men eksponeringen utover bilder også.

Signerer ellers @CecilieX i sin helhet over her, som sier det så bra! 👏🏼

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg synes KristinG befinner seg på tynn is nå, hva gjelder barneeksponering. Å gå på en ny sesong med 1 + 1 som omhandler perioden barnet er født er en feilvurdering, og jeg finner det spekulativt. Serien en bygget rundt det å få barn, det er det som skaper  interessen. Så allerede er barnets eksistens brukt i inntektsskapende aktivitet. 

Jeg har store problemer med å forstå hvordan privatlivsbloggere som blir foreldre kan fortsette bloggingen uten at de samtidig går i fella og bryter de prinsipielle barrierene. 

Alle som har fått barn vet at eget liv endres i stor grad og at barnet blir sentrum i livet. Så da blir det umulig å fortsette å skrive om livet uten at barnet blir en stor del av det du skriver om. 

Mitt tips ville være å skifte retning, mot temablogging, feks trening mote eller mat. Da blir ikke barnet er sentral del og du slipper å vurdere hver dag om du krenker barnets rett til privat liv.

 

 

Dette!! Man trenger faktisk ikke bruke barn i reklame for å tjene penger på barna. Eksponering av barn, som fører til økt trafikk, som igjen fører til tall som kan selges inn til annonsørene, er indirekte inntekt på bakgrunn av eksponering av barn. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg synes KristinG befinner seg på tynn is nå, hva gjelder barneeksponering. Å gå på en ny sesong med 1 + 1 som omhandler perioden barnet er født er en feilvurdering, og jeg finner det spekulativt. Serien en bygget rundt det å få barn, det er det som skaper  interessen. Så allerede er barnets eksistens brukt i inntektsskapende aktivitet. 

Jeg har store problemer med å forstå hvordan privatlivsbloggere som blir foreldre kan fortsette bloggingen uten at de samtidig går i fella og bryter de prinsipielle barrierene. 

Alle som har fått barn vet at eget liv endres i stor grad og at barnet blir sentrum i livet. Så da blir det umulig å fortsette å skrive om livet uten at barnet blir en stor del av det du skriver om. 

Mitt tips ville være å skifte retning, mot temablogging, feks trening mote eller mat. Da blir ikke barnet er sentral del og du slipper å vurdere hver dag om du krenker barnets rett til privat liv.

 

 

Å skifte type blogg bare på grunn av at det kommer et barn i bilde blir feil i mine øyne. Har du blogget en god del år  om hverdagsliv osv, så skal du  liksom bytte retning du egentlig ikke har interesse av , blir jo helt meningsløst. 

 

Litt bilder her og nå osv skader nok ikke barnet. Kanskje barnet synes selv at det bare er fint å få sett bilde av seg selv:  ) 

Ta det litt rolig og ikke virke hysterisk.. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, solietta skrev:

Å skifte type blogg bare på grunn av at det kommer et barn i bilde blir feil i mine øyne. Har du blogget en god del år  om hverdagsliv osv, så skal du  liksom bytte retning du egentlig ikke har interesse av , blir jo helt meningsløst. 

 

Litt bilder her og nå osv skader nok ikke barnet. Kanskje barnet synes selv at det bare er fint å få sett bilde av seg selv:  ) 

Ta det litt rolig og ikke virke hysterisk.. 

 

For å ikke bryte Barnekonvensjonen må eksponering faktisk være til fordel for barnet - til barnets beste. At den "nok ikke skader" er faktisk ikke et relevant eller gyldig argument.

Kanskje barnet den dagen h*n fyller 18 ikke vil ha problemer med å ha fått en digital identitet tildelt og skapt av andre før det engang ble født, som er knyttet til dets faktiske folkeregistrerte navn. Eller kanskje det vil? Man kan ikke vite på forhånd. Derfor bør man avstå fra å eksponere barn uten samtykkekompetanse i SoMe, fordi slike valg skal hvert enkelt individ få ta selv, slik at egenintegritet og retten til privatliv ivaretas.

Å kalle andres saklige argumenter for hysteri er for øvrig en hersketeknikk.

Endret av Aricia
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er fascinerende hvordan alle prinsipper blir kastet på båten bare det er nok penger inne i bildet... 🙄 Og ja, unger er klikk-åte.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, jeg er ganske overrasket over at de lager en sesong 2. Naivt av meg. 

Man kunne fint ha laget en serie hvor man delte sine opplevelser, uten ungen, og gjøre det på en måte som ikke føltes som eksponering. F. eks følelser rundt det å bli mamma. Eller Dennis snakke om å bli pappa.

Når man får betalt av TV3 for å vise frem babyen til familiemedlemmer så er man langt over i at babyen blir en markedsføringskanal.

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2019 den 6.34, CecilieX skrev:

Jeg synes KristinG befinner seg på tynn is nå, hva gjelder barneeksponering. Å gå på en ny sesong med 1 + 1 som omhandler perioden barnet er født er en feilvurdering, og jeg finner det spekulativt. Serien en bygget rundt det å få barn, det er det som skaper  interessen. Så allerede er barnets eksistens brukt i inntektsskapende aktivitet. 

Jeg har store problemer med å forstå hvordan privatlivsbloggere som blir foreldre kan fortsette bloggingen uten at de samtidig går i fella og bryter de prinsipielle barrierene. 

Alle som har fått barn vet at eget liv endres i stor grad og at barnet blir sentrum i livet. Så da blir det umulig å fortsette å skrive om livet uten at barnet blir en stor del av det du skriver om. 

Mitt tips ville være å skifte retning, mot temablogging, feks trening mote eller mat. Da blir ikke barnet er sentral del og du slipper å vurdere hver dag om du krenker barnets rett til privat liv.

 

 

MAMMAPOLITIET!!!!!!!!!!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
22 minutter siden, Tears in heaven skrev:

MAMMAPOLITIET!!!!!!!!!!!!

Glitrende argumentasjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skrev denne bloggeren om før de fikk barn? Merkelig greie å måtte skvise det de klarer for likes og followers.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...