Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest førstedamen
1 time siden, Gul_gul skrev:

Du kan høre det i videoen til Kristin Gjelsvik, fra 00:18 til 00:40. :) 

 

Er det hets eller kritikk å poengtere at bergensk er en litt avansert dialekt å forstå? 

Skjønner fortsatt ikke hvor se hetser her. Og irriterende at kristin har klippet bort resten av det hun sa. I podden kommer det frem i humoristisk tone. Her er det klippet så det fremstår som noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
21 minutter siden, førstedamen said:

Er det hets eller kritikk å poengtere at bergensk er en litt avansert dialekt å forstå? 

Skjønner fortsatt ikke hvor se hetser her. Og irriterende at kristin har klippet bort resten av det hun sa. I podden kommer det frem i humoristisk tone. Her er det klippet så det fremstår som noe helt annet. 

Må stille seg selv i "best" mulig lys vettu. 

SE sa ting om Kristin som kanskje er litt på kanten, ja. Men å lage en hel 16 minutters video (hvor hun verken klarer å holde seg profesjonell, eller saklig. Det ER en unnskyldning. 

SE kan kalles en bedrift, men one wrong doesnt make another right. Kristin har ikke beklaget seg for noe som helst engang. Bare bruker SE AS som en unnskyldning til å gå til angrep. At det ikke hadde fått noen nytte å ta det personlig, kan så være. Men uansett hvor naive sykt mange her er, så er det "letttjente" penger for Kristin å lage denne videon, for ikke å snakke om å holde seg aktiv i media. 

KRISTIN tar jo ikke til seg den konstruktive kritikken hun har fått, fra folk som verken støtter SE eller noen generelle bloggere. Selv folk helt utenifra, klarer å se feilene i dette. Men det velger kristin å forsvare med "det er en bedrift, såppas må hun tåle" 

Problemet er at Kristin er så forbanna hard, når hun tror hun har rett. Hun har ikke nødvendigvis feil, men hun sitter på sin høye hest, å tror hun er SÅ mye bedre. Dette ser man på måten hun snakker og omtaler andre på. Regelrett skyte SE i foten for å bevise at hun løy om rumpa si. 

JAVEL, først får man beskjed om å være seg selv, drit i hva folk synes, gjør hva du vil. SÅ får man beskjed om å holde slike ting skjult, for gud forby, at noen lar seg påvirke. Her blir hun regelrett slaktet, for å ha løyet, om noe hun ble BEDT om å holde kjeft om? Av Kristin, også. 

Altså? Uansett hva hun gjør, så er det alltid noen, som har noe å si. 

Og kan vedde på at halvparten av dere hønsehjerner som sitter her ikke er halvparten så oppegående som SE engang. 

Men det er klart dere trenger å fylle tiden med å hate. (Ikke til deg jeg siterte) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
19 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Må stille seg selv i "best" mulig lys vettu. 

SE sa ting om Kristin som kanskje er litt på kanten, ja. Men å lage en hel 16 minutters video (hvor hun verken klarer å holde seg profesjonell, eller saklig. Det ER en unnskyldning. 

SE kan kalles en bedrift, men one wrong doesnt make another right. Kristin har ikke beklaget seg for noe som helst engang. Bare bruker SE AS som en unnskyldning til å gå til angrep. At det ikke hadde fått noen nytte å ta det personlig, kan så være. Men uansett hvor naive sykt mange her er, så er det "letttjente" penger for Kristin å lage denne videon, for ikke å snakke om å holde seg aktiv i media. 

KRISTIN tar jo ikke til seg den konstruktive kritikken hun har fått, fra folk som verken støtter SE eller noen generelle bloggere. Selv folk helt utenifra, klarer å se feilene i dette. Men det velger kristin å forsvare med "det er en bedrift, såppas må hun tåle" 

Problemet er at Kristin er så forbanna hard, når hun tror hun har rett. Hun har ikke nødvendigvis feil, men hun sitter på sin høye hest, å tror hun er SÅ mye bedre. Dette ser man på måten hun snakker og omtaler andre på. Regelrett skyte SE i foten for å bevise at hun løy om rumpa si. 

JAVEL, først får man beskjed om å være seg selv, drit i hva folk synes, gjør hva du vil. SÅ får man beskjed om å holde slike ting skjult, for gud forby, at noen lar seg påvirke. Her blir hun regelrett slaktet, for å ha løyet, om noe hun ble BEDT om å holde kjeft om? Av Kristin, også. 

Altså? Uansett hva hun gjør, så er det alltid noen, som har noe å si. 

Og kan vedde på at halvparten av dere hønsehjerner som sitter her ikke er halvparten så oppegående som SE engang. 

Men det er klart dere trenger å fylle tiden med å hate. (Ikke til deg jeg siterte) 

 

 

Godt forklart 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, førstedamen said:

Er det hets eller kritikk å poengtere at bergensk er en litt avansert dialekt å forstå? 

Skjønner fortsatt ikke hvor se hetser her. Og irriterende at kristin har klippet bort resten av det hun sa. I podden kommer det frem i humoristisk tone. Her er det klippet så det fremstår som noe helt annet. 

Problemet med det SE sier er, at det ikke er sant. Gjelsvik har aldri kritisert SEs "komplekspodcast" (episoden hvor SE forteller om underlivsoperasjonen). Det er SE som har tatt en "story" Gjelsvik la ut på Kvinnedagen, som ikke handlet om SE, vridd på den så hun fikk den til å handle om henne/podcasten/underlivsoperasjonen. Og så sitter SE der, i neste episode, og spiller "offer" for Gjelsviks kritikk. Det er drittkynisk, kalkulert, og ikke første gang SE har gjort det (mot Gjelsvik). Men du må nesten høre resten av videoen. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gul_gul skrev:

:angry: :angry: Det var Sophie Elise som la ut med å fleipe om Kristin Gjelsvik i podcasten sin, i det som utviklet seg til Hodebunnstatoverings-gate. Det var et planlagt angrep, hvor hun sa ting om Kristin Gjelsvik som ikke stemte, som hun burde ha undersøkt innen episoden ble lagt ut, og i tillegg burde ha informert Gjelsvik om i forkant. 

Videon fra Gjelsvik var et svar til dette, ikke en uprovosert angrep. Det er typ veldig entitled av Sophie Elise å beklage seg over Gjelsvik reagerer, og det er bare herskerteknik å si Gjelsvik burde ha reagert på annen måte eller tatt den privat (= holdt kjeft). Og bemerk det var faktisk det første Sophie Elise gjorde, før hun la seg flat. Så nei, det var hverken hets eller personangrep fra Gjelsvik. Det var karrierens mageplask fra Sophie Elise. 

Så du syntes at et par sleivspark i podkasten forsvarer 16 minutters drittslenging?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mocchhaa

Det burde si noe når Kristin ikke har akkurat, oppført seg fra tidligere episoder med andre. Hun liker jo å "ta" andre mennesker, som har litt andre verdier en henne selv. Hun var mer opptatt av å ta SE for alt hun hadde gjort, en og prøve å finne en fin balanse i forhold til hva som er greit, og ikke. Å fjerne SE (ved å henge henne ut, offentlig, drite henne ut, osv) vil ikke fjerne problemet med kroppspress. Om det ikke var intensjonen, så har hun jo bevist, at hun ikke klarer å holde seg til tema på en bra måte, eller fremme saken på riktig måte. Igjen, hun var mer opptatt av å ta, en og fighte for hennes sak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Sirah said:

Så du syntes at et par sleivspark i podkasten forsvarer 16 minutters drittslenging?

Jeg mener det er feil å fokusere så mye på hvor langt den ene og det andre er. SE bare slynger ut en påstand - en grov løgn - om hva Gjelsvik har gjort og sagt. Det er fort gjort. (Og igjen, ikke første gangen SE har gjort det). Videosvaret fra Gjelsvik er langt, fordi hun bruker lang tid på å forklare hva hun har sagt, hva hun ikke har sagt; hva hun mener, hva hun ikke mener. Det er hverken kritikk eller drittslenging. Deretter bruker hun lang tid på å forklare problemet med hva SE gjør som influenser og omvandrende reklameplakat for plastisk kirurgi. Dét er kritikk. En blottlegging av SEs bullshit.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gul_gul skrev:

Jeg mener det er feil å fokusere så mye på hvor langt den ene og det andre er. SE bare slynger ut en påstand - en grov løgn - om hva Gjelsvik har gjort og sagt. Det er fort gjort. (Og igjen, ikke første gangen SE har gjort det). Videosvaret fra Gjelsvik er langt, fordi hun bruker lang tid på å forklare hva hun har sagt, hva hun ikke har sagt; hva hun mener, hva hun ikke mener. Det er hverken kritikk eller drittslenging. Deretter bruker hun lang tid på å forklare problemet med hva SE gjør som influenser og omvandrende reklameplakat for plastisk kirurgi. Dét er kritikk. En blottlegging av SEs bullshit.

Jeg er ikke uenig med Kristin i hva hun mener. Misforstå meg riktig. Jeg er uenig i måten hun valgte å legge det frem på. Hun fronter et ekstremt viktig tema, men det bør hun klare ute å ty til personangrep og hets.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Sånn ellers.. Trådens tittel er feilstavet.

Haha, liker at det ikke ble påpekt før over ett år senere 😂😂 har ikke innsett det selv heller 🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bustefisk skrev:

Haha, liker at det ikke ble påpekt før over ett år senere 😂😂 har ikke innsett det selv heller 🤷‍♀️

Kan du rette det? Jeg får krøll i øynene hver gang jeg ser den. 😳🙄🤪🤓

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pust said:

Kan du rette det? Jeg får krøll i øynene hver gang jeg ser den. 😳🙄🤪🤓

Du er ikke den eneste... :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.3.2019 den 12.32, Hummingbird2 skrev:

Som mor til tenåringsdatter vet jeg hvor lite hvor lite vi foreldre klarer å påvirke. Jeg håper det kommer et lovverk på plass. Det er virkelig ikkeæ ok å fortelle unge jenter at alt kan fikses på. Dette så ut til å gå rett over hodet på SE etter gårsdagens debatt. Ja, hun «la seg flat», men gjorde hun egentlig det? Jeg tenker nei. Hun la seg «flat» fordi hun ikke hadde noe valg. Null ansvar for tidligere innlegg. Jeg er helt enig med Kristin. Hun er virkelig Norges farligste forbilde. 

Helt enig. Hun «la seg flat» bare for å bli ferdig med det, hun har ikke lært og kommer nok ikke til å stoppe, dessverre. Unge Trenger flere normale, sunne og naturlige forbilder som Kristin.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pust skrev:

Kan du rette det? Jeg får krøll i øynene hver gang jeg ser den. 😳🙄🤪🤓

Åssen gjør man det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Bustefisk said:

Åssen gjør man det da? 

Jeg rapporterte tråden og ba en moderator rette tittelen. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og tilsvar. Endret også slik at det ble rett i overskriften. 

Ninab82. mod

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gul_gul skrev:

Jeg rapporterte tråden og ba en moderator rette tittelen. :) 

Takk! Nå går det bedre. 👍😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sirah skrev:

Jeg er ikke uenig med Kristin i hva hun mener. Misforstå meg riktig. Jeg er uenig i måten hun valgte å legge det frem på. Hun fronter et ekstremt viktig tema, men det bør hun klare ute å ty til personangrep og hets.

Slike temaer har blitt frontet i årevis på "generelt" grunnlag. Uten at det har noe særlig nedslagsfelt. Jeg mener ikke at personangrep er riktig, men noen ganger tenker jeg at man faktisk må kunne skyve en person foran seg for å illustrere er poeng. SE er et levende eksempel på samfunnets tragiske utvikling, og synes ikke det blir feil å bruke henne i en konkret situasjon for å få frem galskapen i dette skjønnhetstyrraniet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...