Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Par til av typens  Setter jo virkelig goals mot den naturlige kroppen her.

æsj9.jpg

æsj10.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Bustefisk skrev:

Jeg er helt enig. Jeg har alltid sett på Isabell som en søt og livsglad jente. Hun er ærlig, ikke bare om operasjoner med en bloggerlivet generelt. Hun har liksom beina planta på bakken og sier "Ja, jeg tjener millioner på tull og jeg sløser og lever livets glade dager". Som du sier er det flott at hun er åpen om operasjonene, anger osv. Men som mange nevner, hun har et ansvar hun også. I den grad der hun ikke burde fremheve de opererte puppene og den opererte rumpa, eller alltid ta bilde fra siden fordi hun er fornøyd med den opererte nesa.
 

Hun har et ansvar, men hun må få gjøre det hun vil. Småjenter blir uansett påvirket av plastisk opererte, da er det greit at noen er åpen om hva du kan oppnå naturlig og ikke. Andre store bloggere forandrer utseende uten å si annet enn at de trener og spiser riktig. Det er mer skadelig for unge jenter enn Isabel som er åpen om at hun er operert. 

F.eks. Kardashians. Ikke kom å si at de har naturlig store rumper og tynn midje. Et Googlesøk på before/after er avslørende nok... De har ikke implantater, det er bevist. Men fetttransplantasjon er det i aller høyeste grad.

Jeg opplever at Isabel er åpen for konstruktiv kritikk om operasjonene. Og er det ikke bra at hun tar bilder av kroppen sin? Da ser man at operasjoner ikke nødvendigvis gjør deg vakrere, men annerledes. For om man synes det er pent eller ikke, det er en annen sak... Jeg synes hun var ekstremt nydelig da hun var naturlig.

Men man får iallefall ikke et urealistisk bilde av hva man kan oppnå med trening og kosttilskudd for hud, hår, vipper og bryn. Istedenfor å tro på usannheter får jenter vite hvordan det ser ut når man er operert og når man ikke er det, fordi det finnes sammenligningsgrunnlag når noen er åpne om operasjoner istedenfor å skjule det.

Hvis vi skal unngå at jenter opererer seg må det bli ulovlig med plastiske operasjoner globalt. Det skjer ikke, så da er det bedre å forholde seg til verden slik den er og ha "forbilder" som viser utfallet av alle valg man ta.

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er feil av Isabel å innta offerrollen i denne saken (også). Hun sier til det kjedsommelige at hun selv har vært en av de usikre jentene som Kristin hele tiden ønsker å jobbe for, og at hun derfor i utgangspunktet er glad for at Kristin tar en så viktig kamp. 

Hva med heller å ta litt ansvar selv? Ja, hun er åpen om medaljens bakside når det kommer til operasjoner, men hun er likevel blant de verste i klassen når det kommer til å spille på kropp i absolutt alle sammenhenger. Hun er med og skaper et ekstremt kroppspress, hevder at hun selv har operert seg nettopp på grunn av usikkerhet og dette presset, men utsetter andre for nøyaktig det samme i stor skala. Da mister jeg all respekt for den dama. I tillegg har hun brukt operasjonene sine som clickbait utallige ganger. Hun lukker altså ikke bare øynene og fraskriver seg alt ansvar - hun tjener i tillegg fett med penger på det. 

Fatter ikke hvordan hun sover om natta. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk TS! Har akkurat samme inntrykk som deg. Kristin prøver så utrolig hardt å være et forbilde for unge usikre jenter. Isabel er faktisk den usikre unge jenta som får slengt dritt etter seg, av nettopp Kristin og Dennis. Jeg tror mange har hengt seg opp i dette med operasjoner, at Kristin er imot det, og Isabel for. Det er ikke det saken handler om. Jeg har selv sett flere poster hvor Dennis har tagget Isabel i bilder som kan beskrives som håning. Jeg fatter ikke at ei dame på 31 år ikke bare kan si unnskyld når Isabel faktisk prøver å holde seg unna? Hun sier klart ifra at hun er lei seg, og de fortsetter bare? Det viser jo helt klart hvem som er den voksne i denne saken.

Jeg synes engasjementet til Kristin er veldig bra! Jenter trenger ikke å operere seg, for vi alle er vakre på hver vår måte. Likevel så blir det utrolig dobbeltmoralsk etter alt de har gjort, mot nettopp denne unge og sårbare jenta. 

  • Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke Isabell sin største fan, men i denne saken holder jeg med henne. Engasjementet til Kristin er fint nok, men det er faktisk ikke opp til henne å avgjøre om andre føler de trenger å operere noe og om det er ok at de gjør det. 

  • Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, ssophie skrev:

Jeg synes det er feil av Isabel å innta offerrollen i denne saken (også). Hun sier til det kjedsommelige at hun selv har vært en av de usikre jentene som Kristin hele tiden ønsker å jobbe for, og at hun derfor i utgangspunktet er glad for at Kristin tar en så viktig kamp. 

Hva med heller å ta litt ansvar selv? Ja, hun er åpen om medaljens bakside når det kommer til operasjoner, men hun er likevel blant de verste i klassen når det kommer til å spille på kropp i absolutt alle sammenhenger. Hun er med og skaper et ekstremt kroppspress, hevder at hun selv har operert seg nettopp på grunn av usikkerhet og dette presset, men utsetter andre for nøyaktig det samme i stor skala. Da mister jeg all respekt for den dama. I tillegg har hun brukt operasjonene sine som clickbait utallige ganger. Hun lukker altså ikke bare øynene og fraskriver seg alt ansvar - hun tjener i tillegg fett med penger på det. 

Fatter ikke hvordan hun sover om natta. 

Jeg er enig med deg. Det er ikke sunt at hun reklamerer med kroppen sin, da det er det samme som påvirket henne i utgangspunktet. Men det blir det jo dessverre ikke slutt på i bloggverdenen uansett. Jeg synes likevel det er bra hun er ærlig med operasjonen sine, sammenlignet med Sophie Elise som holdt rumpeoperasjonen hennes skjult i to år, og sa at det var trening som fikk rumpa hennes så fin. 

Men selv om hun har vært ærlig om operasjonene sine, synes jeg ikke det er riktig av Kristin og Dennis å hetse henne fordet om. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, ingeniørfrue skrev:

Jeg er enig med deg. Det er ikke sunt at hun reklamerer med kroppen sin, da det er det samme som påvirket henne i utgangspunktet. Men det blir det jo dessverre ikke slutt på i bloggverdenen uansett. Jeg synes likevel det er bra hun er ærlig med operasjonen sine, sammenlignet med Sophie Elise som holdt rumpeoperasjonen hennes skjult i to år, og sa at det var trening som fikk rumpa hennes så fin. 

Men selv om hun har vært ærlig om operasjonene sine, synes jeg ikke det er riktig av Kristin og Dennis å hetse henne fordet om. 

Hetse? Det er et meget sterkt ord som jeg synes folk har meget lett for å slenge rundt seg these days. Isabel får kritikk mot handlingene hun fronter, ikke som den personen hun er. 

Hets blir definert som ondsinnet og usaklig verbale angrep mot individer. Det må kunne være mulig å skille snørr og bart. 

Det må kunne gå an å ta opp samfunnsaktuelle problemstillinger uten å bli anklaget for hets. Du misbruker ordet. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mindfulness skrev:

Hetse? Det er et meget sterkt ord som jeg synes folk har meget lett for å slenge rundt seg these days. Isabel får kritikk mot handlingene hun fronter, ikke som den personen hun er. 

Hets blir definert som ondsinnet og usaklig verbale angrep mot individer. Det må kunne være mulig å skille snørr og bart. 

Det må kunne gå an å ta opp samfunnsaktuelle problemstillinger uten å bli anklaget for hets. Du misbruker ordet. 

Nei, det gjør jeg ikke. Et eksempel på dette er et innlegg fra noen dager siden hvor ei kommenterte at Isabel ikke var en 10/10. Da svarte Dennis at «bonden fra Bryne er 7/10». Dette er faktisk hetsing og latterliggjøring. Isabel har sagt klart ifra at hun ikke ønsker å ha kontakt med verken Kristin eller Dennis, og at de skal slutte å skrive om henne i sosiale medier. Og hva gjør han da? Jo nettopp, ONDSINNET OG USAKLIG ANGREP MOT ISABEL. 

 

Er dette kritikk mot handlingene hun fronter, eller personen hun er? Du kan gjerne svare på den :) 

Endret av ingeniørfrue
Lagt til avsnitt.
  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begravd meg i Dennis sin teknologiske utfoldelse i diverse kommentarfelt, og forholder meg til det Kristin har ytret vedrørende problematikken rundt plastiske operasjoner. Det hun har kommet med, er ytterst viktige innspill i et ellers nokså glamourfiksert landskap som hovedsakelig appellerer til barn og ungdom. Det er problematisk at enkelte avfeier dette som hetsing, noe som det absolutt virket som du refererte til i ditt forrige innlegg. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ingeniørfrue skrev:

Nei, det gjør jeg ikke. Et eksempel på dette er et innlegg fra noen dager siden hvor ei kommenterte at Isabel ikke var en 10/10. Da svarte Dennis at «bonden fra Bryne er 7/10». Dette er faktisk hetsing og latterliggjøring. Isabel har sagt klart ifra at hun ikke ønsker å ha kontakt med verken Kristin eller Dennis, og at de skal slutte å skrive om henne i sosiale medier. Og hva gjør han da? Jo nettopp, ONDSINNET OG USAKLIG ANGREP MOT ISABEL. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mindfulness skrev:

Jeg har ikke begravd meg i Dennis sin teknologiske utfoldelse i diverse kommentarfelt, og forholder meg til det Kristin har ytret vedrørende problematikken rundt plastiske operasjoner. Det hun har kommet med, er ytterst viktige innspill i et ellers nokså glamourfiksert landskap som hovedsakelig appellerer til barn og ungdom. Det er problematisk at enkelte avfeier dette som hetsing, noe som det absolutt virket som du refererte til i ditt forrige innlegg. 

Da burde du sette deg mer inn i saken før du kommenterer, da tråden handler om nettopp det som har skjedd i det siste. Angående hetsing så refererer jeg blant annet til innlegg(ene) til Dennis, og hvordan Isabel ble behandlet på paradise hotel av K og D. 

Hvordan Kristin fronter sin sak i media er ikke hetsing, nei. Det er hvordan hun og kjæresten er på privaten det er snakk om. Hun har absolutt kommet med mange gode innspill, men hadde du satt deg ordentlig inn i saken hadde du sett at disse innspillene blir litt dobbeltmoralske. 

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel har selv valgt å starte en bedrift der hun er “produktet”, så hun skal absolutt tåle mye mer en det hun gjør. Hun bruker opperasjonene til å provosere med vilje, for når folk blir provoserte så tjener hun mer. Etter pengene er i kassa, skal hun så syte over provoserte folk. Hun velger penger fremfor å bry seg om de hun påvirker. Jeg har veldig liten medfølelse for hun. 

Men! Det Kristin og Dennis holder på med er heller ikke greit i det hele tatt. Det er ikke greit å le av folk bare fordi di har tatt opperasjoner, og det gjør de om andre en Isabel også. Det er ikke noe bedre forbilde. Derfor irriterer det meg grønn at Kristin er en av hovedstemmene i denne debatten. Fordi da blir vi sittende å diskutere dette, istedenfor den faktiske debatten om kroppspress

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AneKS skrev:

Helt enig om dette ang Kristin. Hun driver med åpenbar håning og drittsnakk. Jeg har vert utrolig irritert veldig lenge for at hun er en av de som liksom skal representere stemmen mot kroppspress. For eksempel en av de første videoene hun laget hvor hun smørte leppestift langt utenfor munnen og etterlignet “rosabloggerne” snakke høyt mot kroppspress mens du aktivt gjør narr av andre liksom...

 

jeg synes Isabell stiller seg selv utrolig i offerollen og tar null annsvar. Det å aktivt presse en opperert kropp inn i kamera, og være halvnaken så ofte som mulig på tross av at du vet konsekvensene av det synes jeg er bunnivå av moral. 

Meningene rundt blogging og kropp er jeg helt enig med kristin. Men i denne kampen vinner Isabel i mine øyne.

Jeg har hatt en litt ekkel følelse vedr. K.G. ganske lenge, såpass ille at jeg sluttet å følge henne for flere måneder siden. Og jeg syns det er fint at det tydeligvis ikke bare er meg.

For øvrig er jeg ikke så sikker på om engasjementet hennes vedr kropp stikker så veldig dypt, og jeg er svært usikker på hvor ærlig hun faktisk er overfor leserne sine. 

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rosalie skrev:

Jeg har hatt en litt ekkel følelse vedr. K.G. ganske lenge, såpass ille at jeg sluttet å følge henne for flere måneder siden. Og jeg syns det er fint at det tydeligvis ikke bare er meg.

For øvrig er jeg ikke så sikker på om engasjementet hennes vedr kropp stikker så veldig dypt, og jeg er svært usikker på hvor ærlig hun faktisk er overfor leserne sine. 

Jeg opplever det mer som at hun kansje slet/sliter med dette selv, og at det kansje blir litt for personlig. Hun virker liksom litt blendet av sinnet sitt og sliter med å holde seg saklig. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ingeniørfrue skrev:

Jeg er enig med deg. Det er ikke sunt at hun reklamerer med kroppen sin, da det er det samme som påvirket henne i utgangspunktet. Men det blir det jo dessverre ikke slutt på i bloggverdenen uansett. Jeg synes likevel det er bra hun er ærlig med operasjonen sine, sammenlignet med Sophie Elise som holdt rumpeoperasjonen hennes skjult i to år, og sa at det var trening som fikk rumpa hennes så fin. 

Men selv om hun har vært ærlig om operasjonene sine, synes jeg ikke det er riktig av Kristin og Dennis å hetse henne fordet om. 

Det virker som det er fritt vilt på Isabel. Jeg syns faktisk synd på henne som blir så ofte hetset. Spesielt når hun gang på gang sier at dette ikke er greit for henne. Jeg tror ikke denne hetsingen bidrar til at hun får et bedre kroppsbilde og vil slutte med operasjoner. Snarere tvert imot! Saklig kritikk er en ting, men det hun stadig opplever er hetsing og latterliggjøring. Ikke bare av Kristin og Dennis, men vi har bla. også Morten Hegseth og Mads Hansen fra ulike program i VGTV. Og det er spesielt, da VG gang på gang viser at Sophie Elise har dem rundt lillefingeren. Hun som slett ikke er noe bedre enn Isabel når det gjelder operasjoner.

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kinder skrev:

Det virker som det er fritt vilt på Isabel. Jeg syns faktisk synd på henne som blir så ofte hetset. Spesielt når hun gang på gang sier at dette ikke er greit for henne. Jeg tror ikke denne hetsingen bidrar til at hun får et bedre kroppsbilde og vil slutte med operasjoner. Snarere tvert imot! Saklig kritikk er en ting, men det hun stadig opplever er hetsing og latterliggjøring. Ikke bare av Kristin og Dennis, men vi har bla. også Morten Hegseth og Mads Hansen fra ulike program i VGTV. Og det er spesielt, da VG gang på gang viser at Sophie Elise har dem rundt lillefingeren. Hun som slett ikke er noe bedre enn Isabel når det gjelder operasjoner.

Men det blir litt som at Northug skulle syte over kommentarer han fikk etter noen av påfunna sine.(husje på publikum, gå sidelengs over målstreken.) han provoserer med vilje, i vell viten om at han kommer til å få mye hat. Han velger at det er verdt det fordi det er det han vil, han får flere fans og tjener mer. Da kan du faktisk ikke gå rundt å være offer etterpå, selv om flere av de som hater er usaklige drittsekker.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SelinaKyle

Det er vel kanskje Dennis som bør gå ut og unnskylde, ikke Kristin? Siden det er bevist at han har lagt ut kommentarer/bilder om/av Isabel. Jeg måtte se klippet fra PH for å se hva det gjaldt, men bortsett fra at Dennis korser seg så klarer jeg verken å se hånlige smil eller nedlatende blikk. Skjønner heller ikke hvordan noen kan tolke smil/blikk nedlatende. Synes Kristin kom greit ut av det, og som sagt var det kun korsingen til Dennis som jeg la merke til. Men husker Dennis kunne vær fæl i sesongen han var med også, sikter da til oppførselen hans mot Miguel, som han blant annet spyttet på. 

Jeg støtter ikke Isabel på noen som helst måte, men er ingen fan av Dennis heller. Kristin synes jeg står for mye positivt. 

Men siden det tydeligvis er mange som mener smilene og blikkene er mobbing, så spurte jeg Isabel på hennes blogg, om det ikke kunne være slik at det hadde blitt klippet sånn for å få en dramatisk effekt? Isabel klager over hvordan hun selv blir fremstilt (de viste ikke at hun ba Erik om unnskyldning for det hun kalte han), og jeg spurte henne om dette også kunne være tilfelle med Kristin; at det er klippet slik for å fremstille situasjonen mer underholdende.  Kommentaren ble ikke godkjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg har ikke satt meg nok inn i saken, men ut fra det som dokumenteres her så er det i overkant at Kristin må stå til ansvar for det Dennis deler i sine kanaler. Det lille jeg vet om paret har jeg fra gamle episoder av Bloggerne, og jeg oppfatter ikke der at Dennis er en type som ville latt K bestemme hva som legges ut.

Det han legger ut og fremelsker er typisk problematisk hva gjelder kroppssyn, men dessverre ikke ulikt en del av det du møter blant menn i diverse fora også her på KG. 

Man burde kanskje spørre seg hvordan det er å leve med en mann som flagger slike holdninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo rene barnehagen... Eller, unger i barnehagen oppfører seg bedre. Dette er «voksne» folk. At et TV program kan oppvigle til så mye drama er uforståelig. 

8C52A1CC-1855-4EA6-8314-2AF28C0EC886.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ssophie skrev:

Jeg synes det er feil av Isabel å innta offerrollen i denne saken (også). Hun sier til det kjedsommelige at hun selv har vært en av de usikre jentene som Kristin hele tiden ønsker å jobbe for, og at hun derfor i utgangspunktet er glad for at Kristin tar en så viktig kamp. 

Hva med heller å ta litt ansvar selv? Ja, hun er åpen om medaljens bakside når det kommer til operasjoner, men hun er likevel blant de verste i klassen når det kommer til å spille på kropp i absolutt alle sammenhenger. Hun er med og skaper et ekstremt kroppspress, hevder at hun selv har operert seg nettopp på grunn av usikkerhet og dette presset, men utsetter andre for nøyaktig det samme i stor skala. Da mister jeg all respekt for den dama. I tillegg har hun brukt operasjonene sine som clickbait utallige ganger. Hun lukker altså ikke bare øynene og fraskriver seg alt ansvar - hun tjener i tillegg fett med penger på det. 

Fatter ikke hvordan hun sover om natta. 

Signerer. Hun er flink til å alltid gå inn i offerollen og sanke sympati, men hun er ikke noe bedre. Hun bidrar jo til kroppspress og 99% av bildene på IG er av henne og gjerne lettkledde bilder. 

Endret av Aurora**
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...