Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Buzzi skrev:

Nja, nå er hun over 30... så relativt ung er hun da ikke. At hun sa hun aldri ville ha barn da hun var relativt ung er mulig, det vet jeg ingenting om da jeg til vanlig ikke følger bloggen. Men i såfall blir det jo uansett feil å påstå at hun ble gravid kort tid etter. 

Hun sa det for et snut halvår siden står det i artikkelen det er linket til

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krampus
7 minutter siden, neiognei skrev:

Sa ikke at det ikke var lov å endre mening.:)

Mange går så sterkt ut og skal aaaaldri ha barn. Når folk sier: "Det kan hende du endrer mening når du blir eldre" er det veldig bastant at nehehei, det kommer ikke til å skje, gjerne med spørsmål om hvorfor folk har så vanskelig for å forstå og respektere at noen faktisk bare ikke vil ha barn.

Også brått skulle man ha barn likevel gitt. 

Tenker at det må være litt ødeleggende for de som faktisk har tatt det standpunktet og som mener det med hele seg. De møter mye motstand og mye rare fordommer imot dette. Mange opplever det som veldig frustrerende med alle bedrevitere som "vet" at de kommer til å få lyst på barn etterhvert.

Også skal bloggere liksom fronte en sak, men så mener de egentlig ikke det de skriver. Får opp lesertallene da. 

Det som er ødeleggende er ikke de som har tatt et standpunkt og senere ombestemmer seg. Det som er ødeleggende er bedreviterene rundt som tar det som bekreftelse på at alle kvinner har lyst på barn. Jeg blir kjempeglad jeg når folk som hele tiden har sagt de ikke vil ha barn, finner ut at de vil ha det allikevel. Det er jo kjempeflott!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier i viafreeprogrammet Kristin og Dennis: 1+1=3 at hun skjønner at hun ikke burde ha vært så bastant bare få uker tidligere. VELDIG hyggelig for dem 🤗

  • Liker 25
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, neiognei skrev:

Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i hennes trakter er over 31 år. Så siden hun da var rundt 28 når hun skrev om dette så vil jeg kalle henne RELATIVT ung i den sammenhengen. Tidene har forandret seg. 

Du er ikke relativ ung i forhold til å bli gravid i en alder av 32, uansett gjennomsnittsalder på førstegangsfødende eller hva hun tidligere har uttalt om det å få barn. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Orly skrev:

Hun sa det for et snut halvår siden står det i artikkelen det er linket til

OK, jeg skal ikke skryte på meg å ha lest den artikkelen. Men jeg er fortsatt ikke enig i påstanden om at dette er «et klassisk eksempel på relativt unge kvinner som...» osv. Mitt inntrykk er at dette er en voksen kvinne som har hatt en mening og en plan, altså at hun ikke vil ha barn, men som blir nødt til å revurdere når ting ikke går etter planen og hun står foran et nytt valg. Det er en vesentlig forskjell på å ikke ønske å få barn, og på å ikke ønske å få det barnet man plutselig bærer. 

  • Liker 43
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, neiognei skrev:

Serie om graviditeten på viafree. :) Heia ikke noe eksponering. 

Hva gale med å vise graviditeten?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott nyhet!! 😃💞👏🏼👏🏼 

FLOTT at hun valgte å beholde det, syns det er fullt lovlig å endre mening. 

Nydelig at de kuppet Vixen med denne gladnyheten! Ingen kommer til å huske hvem som vant 😄👌🏼 G e n i a l t ! 

Heier på Kristin & Dennis, var rørende og se episodene på Viafree. ❤️

  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Elevbruker skrev:

Hva gale med å vise graviditeten?

Hva som er galt med å lage en serie om graviditeten, mener du? Er normalt å vise frem en graviditet. For de fleste er det vanskelig å ikke vise det frem etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter! Då det var derfor hun bare lo av hatkommentarene på IG etter Dubai-gate, om at hun var bitter, gammel og barnløs. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Andrea89 skrev:

Hun sier i viafreeprogrammet Kristin og Dennis: 1+1=3 at hun skjønner at hun ikke burde ha vært så bastant bare få uker tidligere. VELDIG hyggelig for dem 🤗

Det er bra at hun innser det da. :) Hadde ikke regna med noe annet, hun virker ganske voksen og reflektert. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkererter

Hun sa i intervjuet med tv2 at de var lengre på vei enn venta da de fant det ut. Jeg tolka det slik at det var for seint til å «gjøre noe med det». Uansett så tilpasser de seg vel situasjonen slik som andre må når de blir uplanlagt gravide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sukkererter skrev:

Hun sa i intervjuet med tv2 at de var lengre på vei enn venta da de fant det ut. Jeg tolka det slik at det var for seint til å «gjøre noe med det». Uansett så tilpasser de seg vel situasjonen slik som andre må når de blir uplanlagt gravide. 

Hun var 9 uker på vei da de fant det ut :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Merricat skrev:

Det som er ødeleggende er ikke de som har tatt et standpunkt og senere ombestemmer seg. Det som er ødeleggende er bedreviterene rundt som tar det som bekreftelse på at alle kvinner har lyst på barn. Jeg blir kjempeglad jeg når folk som hele tiden har sagt de ikke vil ha barn, finner ut at de vil ha det allikevel. Det er jo kjempeflott!!

Det er jeg helt enig i. Kjenner flere selv som har tatt det valget og som står for det. Har bl.a ei venninne som steriliserte seg så fort hun ble gammel nok. Det er utrolig hvor mye hun må forsvare valget sitt. Og sånt som dette hjelper ikke på, uansett hvem det er som egentlig er problemet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus
6 minutter siden, neiognei skrev:

Det er jeg helt enig i. Kjenner flere selv som har tatt det valget og som står for det. Har bl.a ei venninne som steriliserte seg så fort hun ble gammel nok. Det er utrolig hvor mye hun må forsvare valget sitt. Og sånt som dette hjelper ikke på, uansett hvem det er som egentlig er problemet.

det er ingen andre som er problemet, enn de som ikke respekterer en kvinnes valg. Om det er valget å få barn eller ikke få barn spiller ingen rolle. Eller om de har sagt de aldri vil ha barn, men blir gravid allikevel, de er ikke et problem de heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, DianaV skrev:

Dette er så fucked up for kvinner som har følgt henne nettopp pga hennes standpunkt om ikke å få barn. Minner om dette innlegget: "Nei, jeg har ikke lyst på barn. Vi har ikke lyst på barn."

http://www.kristingjelsvik.no/et-liv-uten-barn/

 

Nå får de barn. Hvor ble standpunktene og meningene hen? 

Tror ikke det var planlagt.. Hvor ble det av raushet og innsikt i at uforutsette ting skjer - man tar ansvar og aksepterer at ting ikke alltid blir som man har sagt at det skal være? 

  • Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mindfulness skrev:

Tror ikke det var planlagt.. Hvor ble det av raushet og innsikt i at uforutsette ting skjer - man tar ansvar og aksepterer at ting ikke alltid blir som man har sagt at det skal være? 

Så du så hva jeg skrev? Slettet nå. Og fuck KG som har frontet et barnefritt liv på en så positiv måte mange ganger. Ikke siter meg når jeg har slettet kommentaren min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mindfulness skrev:

Tror ikke det var planlagt.. Hvor ble det av raushet og innsikt i at uforutsette ting skjer - man tar ansvar og aksepterer at ting ikke alltid blir som man har sagt at det skal være? 

Men igjen - jævlig irriterende for oss som faktisk tok valget om ikke å få barn forholdsvis tidlig, og som gjør det vi kan for ikke å få barn, inkludert å ta abort dersom prevensjon svikter og steriliserer oss når vi er gamle nok til det. For når KG gikk så hardt ut og frontet retten til å velge et barnefritt liv for så å kort tid allikevel velger å få barn, gir enormt mye vann på mølla til alle forståsegpåerne som mener at du kommer til å ombestemme oss snart, du, også, skal du se, snart kommer lengselen etter lyden av små føtter på parketten.

Men dette er jo bare nok et eksempel på den vinglinga som bloggere er så kjent for. KG har vel også gått hardt ut mot mammabloggere. Men nå skal hun publisere hele graviditeten mot penger, og kommer sikkert til å få sponset stort sett alt man trenger og ikke trenger til ungen. Håper jo at eksponeringen er over i det barnet blir født, men jeg har ikke tenkt å holde pusten i påvente av det, for å si det slik.

Endret av Rosalie
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosalie skrev:

Men igjen - jævlig irriterende for oss som faktisk har tatt valget om ikke å få barn forholdsvis tidlig, og som gjør det vi kan for ikke å få barn, inkludert å ta abort dersom prevensjon svikter og steriliserer oss når vi er gamle nok til det. For når KG gikk så hardt ut og frontet retten til å velge et barnefritt liv for så å kort tid allikevel velger å få barn, gir enormt mye vann på mølla til alle forståsegpåerne som mener at du kommer til å ombestemme oss snart, du, også, skal du se, snart kommer lengselen etter lyden av små føtter på parketten.

Men dette er jo bare nok et eksempel på den vinglinga som bloggere er så kjent for. KG har vel også gått hardt ut mot mammabloggere. Men nå skal hun publisere hele graviditeten mot penger, og kommer sikkert til å få sponset stort sett alt man trenger og ikke trenger til ungen. Håper jo at eksponeringen er over i det barnet blir født, men jeg har ikke tenkt å holde pusten i påvente av det, for å si det slik.

Har ALLTID hatt så mye respekt for KG og holdningene hennes. Nå er alt dritt i dass. Hvis ungen hennes leser om de tidligere holdningene hennes blir dette SÅ feil. Ønsker ikke kg og dp lykke til med dette, de har sagt de ikke  ønsker dette. Så FO. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...