Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg så henne på Paradise har jeg aldri hatt sansen for den dama. Det er mange år siden hun var deltager, men jeg har den samme følelsen rundt henne enda, selv om jeg aldri har fulgt henne tett, kun lest noen debatter og innlegg her og der. Men jeg har aldri klart å kvitte meg med det førsteinntrykket jeg fikk av henne, nemlig at hun er typen som sitter på en stor hvit hest, alltid har rett, og alle andre tar feil. 
Har ikke sett stort mer til henne foruten debatten på nrk (inntrykket forandret seg ikke der heller), og nå denne PH tvisten som går. Var først etter denne Paradisegreia at jeg fikk mitt inntrykk mer eller mindre bekreftet. Den håningen de gjør mot Isabell, er ikke greit i det hele tatt. Kanskje var det litt for mye alkohol, alle kan jo drite seg ut. 
Ser KG blir konfrontert med denne oppførselen i sitt eget kommentarfelt, og flere forsvarer henne med å si "De som ikke ser at dette er sarkasme....". Hvis dette var sarkasme kan man forsvare mye mobbing med sarkasme altså. 

Men uansett. KG har en stor stemme. Jeg støtter absolutt mye hun står for, men jeg tviler litt på om hun egentlig er så engasjert som hun virker. 
Hvorfor?
Hvorfor skulle en person som vier hele livet sitt til "det naturlige", fremme det normale ++, være sammen med en person som står for det motsatte? En person som mobber andre mennesker åpenlyst på nettet?  Av henne og Dennis er det klart KG som har fått mest oppmerksomhet, men hele Norge kjenner dem fortsatt som et par. Og når man har vært sammen så lenge som det de to har, så bør man jo nesten forvente at DP (typen) støtter KG i det hun står for. Men neida.... 

KG skal fremme at man skal være fornøyd som man er, mens hun er sammen med en fyr som latterliggjør mennesker som ikke er "perfekte". Hvis hun er så sterk og har så bein i nesa, hvorfor er hun da sammen med en TOSK som latterliggjør mennesker på nettet?

 

KGÆSJ.jpg

KGÆSJ2.jpg

KGÆSJ4.jpg

KGÆSJ5.jpg

KGÆSJ6.jpg

KGæsj8.jpg

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, orfeus skrev:

Er det fansen til Sraad som slår til her også? Er det ikke bedre å ta det med Dennis direkte?

Jeg er ingen fan av Isabell. Men er ikke dette forumet til for å vise bloggernes sanne ansikt? 
Syntes du dette er greit? 

Endret av Bustefisk
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke de bildene Dennis la ut var sååå ille jeg da, morsomme var de jo ikke men det er jo ikke mobbing. 

 

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har heller ikke fått et godt inntrykk. Folk er folk, det er få som er bedre enn andre. 

Kan ikke se at Kristin og Dennis har lagt ut en video med sin side av saken, men når det finnes printscreens av at de skriver stygge ting om Isabel så tror jeg på det.

Det er trist å operere seg, men det er like trist å mobbe de som opererer seg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AneKS skrev:

Helt enig om dette ang Kristin. Hun driver med åpenbar håning og drittsnakk. Jeg har vert utrolig irritert veldig lenge for at hun er en av de som liksom skal representere stemmen mot kroppspress. For eksempel en av de første videoene hun laget hvor hun smørte leppestift langt utenfor munnen og etterlignet “rosabloggerne” snakke høyt mot kroppspress mens du aktivt gjør narr av andre liksom...

 

jeg synes Isabell stiller seg selv utrolig i offerollen og tar null annsvar. Det å aktivt presse en opperert kropp inn i kamera, og være halvnaken så ofte som mulig på tross av at du vet konsekvensene av det synes jeg er bunnivå av moral. 

Meningene rundt blogging og kropp er jeg helt enig med kristin. Men i denne kampen vinner Isabel i mine øyne.

Enig. Jeg følte veldig med Isabell i det hun sa i den videoen sin (første og eneste video jeg har sett på den bloggen, ble bare nysgjerrig mtp konflikten). Hun sier at hun ER en av de usikre som har blitt påvirket til å operere seg. Jeg kan jo forstå til en viss grad de som opererer seg, føler seg bedre og dermed vil vise seg frem med en ny selvttilllit. Men når man er blogger og Influencer bør man selvfølgelig tenke seg om 2-3-4 ganger før man poster noe. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har heller ikke fått et godt inntrykk. Folk er folk, det er få som er bedre enn andre. 

Kan ikke se at Kristin og Dennis har lagt ut en video med sin side av saken, men når det finnes printscreens av at de skriver stygge ting om Isabel så tror jeg på det.

Det er trist å operere seg, men det er like trist å mobbe de som opererer seg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mippi skrev:

 

Har heller ikke fått et godt inntrykk. Folk er folk, det er få som er bedre enn andre. 

Kan ikke se at Kristin og Dennis har lagt ut en video med sin side av saken, men når det finnes printscreens av at de skriver stygge ting om Isabel så tror jeg på det.

Det er trist å operere seg, men det er like trist å mobbe de som opererer seg.

Nettopp... Kristin sier jo selv at bloggere påvirker unge mennesker til å operere seg. Men hvorfor opererer de seg i første omgang? Det er pga blant annet slike bilder som typen hennes legger ut på nettet..
Kristin skal visst komme med en video med svar på alt.. 
Men kan ikke skjønne hvordan hun skal bortforklare alle bilder på IG og andre latterliggjøringer som hun og Dennis og holdt på med..

Endret av Bustefisk
  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt med på hva som har skjedd på PH nå.

Men husker henne fra første gang hun var med i PH og mitt inntrykk var da at hun skilte seg ut fra de andre på en positiv måte. Begynte å lese bloggen hennes og beundrer innsatsviljen hennes med klesmerket og butikken. Men over tid har mitt positive inntrykk forandret seg litt. Min oppfatning er at hun trekker andre ned for å fremme sine meninger og seg selv. Blant annet med å trekke ned rosabloggere og andre som fikser på utseendet sitt for å fremme sine meninger om naturlig skjønnhet, jeg er ikke uenig i meningene men i fremgangsmåten. Noe jeg derimot er uenig i er fremstillingen av norsk landbruk for å fremme den veganske livsstilen, men jeg vet at her er det mange som er enig med henne. Men uansett er det måten hun viser sin stemme på jeg har begynt å mislike.

Følger henne også på snapchat og jeg syns det kan bli litt mye latterliggjøring og vas der. Jeg syns tross det at hun virker til å være en spennende person som er omsorgsfull mot familie og de i samfunnet som trenger det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, VildeS skrev:

Har ikke fulgt med på hva som har skjedd på PH nå.

Men husker henne fra første gang hun var med i PH og mitt inntrykk var da at hun skilte seg ut fra de andre på en positiv måte. Begynte å lese bloggen hennes og beundrer innsatsviljen hennes med klesmerket og butikken. Men over tid har mitt positive inntrykk forandret seg litt. Min oppfatning er at hun trekker andre ned for å fremme sine meninger og seg selv. Blant annet med å trekke ned rosabloggere og andre som fikser på utseendet sitt for å fremme sine meninger om naturlig skjønnhet, jeg er ikke uenig i meningene men i fremgangsmåten. Noe jeg derimot er uenig i er fremstillingen av norsk landbruk for å fremme den veganske livsstilen, men jeg vet at her er det mange som er enig med henne. Men uansett er det måten hun viser sin stemme på jeg har begynt å mislike.

Følger henne også på snapchat og jeg syns det kan bli litt mye latterliggjøring og vas der. Jeg syns tross det at hun virker til å være en spennende person som er omsorgsfull mot familie og de i samfunnet som trenger det.

Er den oppfatningen jeg har jeg og. Hun fant noe hun kunne "bruke" og har fortsatt den veien for å holde på kjendisstatusen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrist

Jeg fikk også et dårlig inntrykk av KG første gangen hun var med i PH, og det samme inntrykket sitter litt enda. Jeg tror hun er intelligent, og forstår merkevarebygging og hvordan hun burde fremstå, men moralen stikker ikke så dypt som hun liker å gi inntrykk av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Bustefisk skrev:

Nettopp... Kristin sier jo selv at bloggere påvirker unge mennesker til å operere seg. Men hvorfor opererer de seg i første omgang? Det er pga blant annet slike bilder som typen hennes legger ut på nettet..

Jeg tenker at det er best å være åpen. Isabel har vært åpen hele veien. 

Andre store bloggere gjør mange inngrep og tier om det/benekter det. Dét er verre! 

Isabel sier også at hun angrer på brystoperasjonen sin. Hvor BRA er det ikke at unge jenter som vurderer operasjoner også får se at det finnes de som angrer. For det å operere seg har blitt vanlig og unge jenter kommer til å operere seg. Da er det bra at noen opplyser om at du ikke blir lykkeligere av det og at du faktisk kan angre. At det ikke bare er den eldre generasjonen som advarer, men faktisk et forbilde for mange gjør det.

Og at Isabel innrømmer at hun gjør det pga kroppspress og usikkerhet er fantastisk! Da kan det faktisk snu seg til å bli kult å gå med en "stor" nese osv, fordi det faktisk er DA man er tøff og fremstår selvsikker, ikke når man er tøff og tør å operere seg (som jeg føler mange mener at man er). 

Er ikke imot operasjoner da, så kanskje derfor jeg ikke har noe imot Isabel. Det er trist at noen føler de må operere, men jeg skjønner de som gjør det. Synes det er skikkelig tøft å bevare ansiktstrekk som ikke er ansett som "perfekte", men skjønner de som velger å operere seg også. Stiller meg nøytral til hele greia.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mippi said:

 

Har heller ikke fått et godt inntrykk. Folk er folk, det er få som er bedre enn andre. 

Kan ikke se at Kristin og Dennis har lagt ut en video med sin side av saken, men når det finnes printscreens av at de skriver stygge ting om Isabel så tror jeg på det.

Det er trist å operere seg, men det er like trist å mobbe de som opererer seg.

Har sett på snapchatten til KG (tok tid å fatte at det var forkortelse for Kristin og IKKE Kvinneguiden) at de har laget motsvar på vlog som snart publiseres.

Jeg har alltid likt Kristin, men jeg mistet litt sansen når hun ble intervjuet av NRK (før Debatten, husker ikke når) - hun fortalte at hun ble jevnlig kontaktet av yngre, til og med ned i tiårsalderen, som fortalte hvordan de slet med selvbildet etc. Når hun ble konfrontert med at hun postet mye bilder med alkohol på bloggen hennes, forsvarte hun seg fort med at "de fleste som leser bloggen min er over atten år", dette visste hun fordi hun sjekket statistikken. Syntes budskapet hennes er bra, men er helt enig med at debatten har fra starten av gått for mye på person. Like viktig som å fremme et sunt og naturlig kroppsideal, er det å akseptere folk som velger å fikse på seg selv. Ikke at jeg holder med Isabell heller, men syntes faktisk oppriktig synd på henne. Det handler ikke om plastisk kirurgi, det handler om hvordan du behandler folk. Syntes også oppførselen til Kristin på snap er barnslig (mye "buhu folk sier jeg er en stygg gammel hore LOL"), og kjenner det blir puteflaut fordi jeg får følelsen av at hun vet sååå godt selv at slik hun holder på nå ikke er OK! Nå er det så flaut at det er som om hun bare krangler videre på trass. Når hun presterte å si at "det å kalle dette mobbing er en fornærmelse for dem som faktisk har blitt mobbet skikkelig" måtte jeg faktisk skru av.

Når jeg tenker meg om, så får jo Kristin nå kjenne på samme kritikk som Isabell kjenne på hver eneste dag. Til ettertanke

Endret av honoluluu
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, honoluluu skrev:

Har sett på snapchatten til KG (tok tid å fatte at det var forkortelse for Kristin og IKKE Kvinneguiden) at de har laget motsvar på vlog som snart publiseres.

Jeg har alltid likt Kristin, men jeg mistet litt sansen når hun ble intervjuet av NRK (før Debatten, husker ikke når) - hun fortalte at hun ble jevnlig kontaktet av yngre, til og med ned i tiårsalderen, som fortalte hvordan de slet med selvbildet etc. Når hun ble konfrontert med at hun postet mye bilder med alkohol på bloggen hennes, forsvarte hun seg fort med at "de fleste som leser bloggen min er over atten år", dette visste hun fordi hun sjekket statistikken. Syntes budskapet hennes er bra, men er helt enig med at debatten har fra starten av gått for mye på person. Like viktig som å fremme et sunt og naturlig kroppsideal, er det å akseptere folk som velger å fikse på seg selv. Ikke at jeg holder med Isabell heller, men syntes faktisk oppriktig synd på henne. Det handler ikke om plastisk kirurgi, det handler om hvordan du behandler folk. Syntes også oppførselen til Kristin på snap er barnslig (mye "buhu folk sier jeg er en stygg gammel hore LOL"), og kjenner det blir puteflaut fordi jeg får følelsen av at hun vet sååå godt selv at slik hun holder på nå ikke er OK! Nå er det så flaut at det er som om hun bare krangler videre på trass. Når hun presterte å si at "det å kalle dette mobbing er en fornærmelse for dem som faktisk har blitt mobbet skikkelig" måtte jeg faktisk skru av.

Fy flate! Det er da ikke opp til henne å definere hva mobbing er! Per definisjon mobber hun og må stå for det!

Det er et hån mot de som har blitt mobbet at hun ikke innrømmer at denne oppførselen ikke er ok!! Hun burde si unnskyld, ikke benekte for at ordene hennes sårer andre! Ansvarsfraskrivelse og dårlig selvinnsikt! Fysj!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mippi skrev:

Jeg tenker at det er best å være åpen. Isabel har vært åpen hele veien. 

Andre store bloggere gjør mange inngrep og tier om det/benekter det. Dét er verre! 

Isabel sier også at hun angrer på brystoperasjonen sin. Hvor BRA er det ikke at unge jenter som vurderer operasjoner også får se at det finnes de som angrer. For det å operere seg har blitt vanlig og unge jenter kommer til å operere seg. Da er det bra at noen opplyser om at du ikke blir lykkeligere av det og at du faktisk kan angre. At det ikke bare er den eldre generasjonen som advarer, men faktisk et forbilde for mange gjør det.

Og at Isabel innrømmer at hun gjør det pga kroppspress og usikkerhet er fantastisk! Da kan det faktisk snu seg til å bli kult å gå med en "stor" nese osv, fordi det faktisk er DA man er tøff og fremstår selvsikker, ikke når man er tøff og tør å operere seg (som jeg føler mange mener at man er). 

Er ikke imot operasjoner da, så kanskje derfor jeg ikke har noe imot Isabel. Det er trist at noen føler de må operere, men jeg skjønner de som gjør det. Synes det er skikkelig tøft å bevare ansiktstrekk som ikke er ansett som "perfekte", men skjønner de som velger å operere seg også. Stiller meg nøytral til hele greia.

Jeg er helt enig. Jeg har alltid sett på Isabell som en søt og livsglad jente. Hun er ærlig, ikke bare om operasjoner med en bloggerlivet generelt. Hun har liksom beina planta på bakken og sier "Ja, jeg tjener millioner på tull og jeg sløser og lever livets glade dager". Som du sier er det flott at hun er åpen om operasjonene, anger osv. Men som mange nevner, hun har et ansvar hun også. I den grad der hun ikke burde fremheve de opererte puppene og den opererte rumpa, eller alltid ta bilde fra siden fordi hun er fornøyd med den opererte nesa.
 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...