Gå til innhold

Jeg anbefaler Dubai som reisemål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg anbefaler også Emiratene. Det er er fantastisk land å reise rundt i.

Jeg reiser gjerne tilbake dit flere ganger helt uavhengig av lovene de har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg aldri gjort.
Ja. 
Ja, og jeg kjøper den ikke.
Ja, og jeg kjøper den ikke.

Bare sånn for å ta spørsmålene dine i rekkefølge. Det er selvfølgelig ikke så enkelt som du legger opp til med de spørsmålene, men om vi først skal fordumme det såpass kunne jeg nå svare også.

Folk kan selvfølgelig reise til Dubai, det er tross hva jeg mener om stedet heldigvis ikke forbudt å dra dit. Men trådstarter ble utfordret på hva hun tenker om at Emiratene står for noen av de verste bruddene med menneskerettigheter og alminnelig medmenneskelighet. Svaret var at hun ikke så noe til det selv, så det kan hun ikke si noe om. At besøk dit går bra så lenge man "oppfører seg, altså at de som blir voldtatt og deretter fengslet ikke har "oppført seg". At hun basert på sin rik hvit dame på ferietur-opplevelse av Dubai mener det veldokumenterte, statlig støttede slaveriet er "overdrevet".

Hun "vet ikke noe mer enn det hun så", sier hun selv, og da er det nå greit at man påpeker at de tingene hun lar seg imponere så voldsomt over er et resultat av at man får fattige fremmedarbeidere til bokstavelig talt å jobbe seg ihjel. De gjør de for at hun skal kunne gå rundt der og "ikke vite noe om" hvordan de har eller har hatt det. Hun sier selv at hun ikke vet, og da kan hun i hvert fall få høre om at de flotte kjøpesentrene hviler på søyler bestående av blant annet skjelettene til lutfattige fremmedarbeidere som behandles akkurat som vi har behandlet slaver før.

Så får hun gjerne dra likevel. Kanskje er det faktisk helt greit for henne at folk blir drept bare hun kan kose seg og lalle seg inn i en forestilling om at voldtekt kun skjer de som ikke oppfører seg og at ryktene om slaveri er overdrevet. Selv om man vet med sikkerhet, og enhver fagperson i hele verden vil bekrefte, at begge påstander er ren løgn. Da får hun reise dit hun vil, akkurat som oss andre, og jeg skal ikke stoppe henne. Men når man uttrykkelig anbefaler andre å støtte opp om slaveri og undertrykkelse, da er det greit å si fra. Så, om ikke annet, andre som "ikke vet noe om det" får vite.

Anonymkode: bf72c...d9e

Poenget er vel at nettopp veldig mange(kanskje ikke du), kjoeper klaer på Cubus og Kaffe på Deli de Luca(ergo ikke et dumt spoersmaal). 

Da boer man også ta med USA og en hel droess med andre land. Ellers blir det rett og slett feil. Det blir dobbeltmoralsk aa skulle ta ts på å reise til Dubai, om man mest sannsynlig ikke hadde gjort det samme om f eks Kina(og nå tror jeg faktisk Emiratene har lenge igjen aa gå foer de når Kina). 

Det finnes mange andre måter aa engasjere seg på. Ingen såvidt jeg vet synes ekstreme sharialover er greit. Men om man vil gaa mot det, så finnes det mange måter å gjoere det på. F eks ved å signere opprop osv. Man trenger ikke noedvendigvis boikotte et land for å gjoere noe med et problem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/1/2018 at 10:53 AM, Overrasket said:

Men denne tråden handler ikke om muslimer. Den har et veldig avgrenset tema knyttet til ett eneste reisemål i hele verden. Det er jo de som ikke tåler at Dubai kritiseres som snur dette til å handle om alle muslimer i alle muslimske land. Det faktum at tråden har blitt så lang beviser bare at det er masse saklig kritikk som kan rettes mot reisemålet.

Jeg vil påstå at det kan medføre verre konksekvenser å bli voldtatt i Dubai enn i andre steder i verden.

#Hæshtægg fungerer ikke på KG.

Og det er noe HELT annet enn risikoen for å bli voldtatt. Fakta ER at kriminalitet er mye vanligere her enn i Dubai. Sjekk det ut i stedet for å bare sitte her og synse.

Anonymkode: 55eec...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På bakgrunn av denne tråden så har jeg og min samboer bestemt oss for å besøke Dubai for første gang. Først og fremst fordi vi er lei av Nordiske fylliker og familier som gir blanke pokker i ungene sine fordi de skal rekke «happy hour».

vi har gjort vår research, snakket med folk som faktisk har vært der samt en kamerat som jobbet der som pilot.

Vi er ikke gift og ser ikke problemet med lover og regler som er i landet. På samme måte som vi på berget forventer at innvandrere og turister skal respektere de samme lover og regler vi har her.

Som jeg har sett så har Dubai mye å tilby, faktisk mer enn det man finner på Kypros, Rhodos og den Skandinaviske fyllekollonien Kanari Øyene.

Ser man på videoer på YouTube fra Dubai Mall og videoer som turister har filmet så ser man turister som holder hender, damer som går med korte shorts og som ikke har dekket skulderene sine. Kan ikke se at noen gir dem stygge blikk, ei heller ser jeg Dubai Politi som legger dem i håndjern o.l.

Som på alle ferier så må man respektere lokale lover og regler (noe nordmenn generelt ikke klarer så fort man er på Gardermoen på vei til «Syden»). Bruk sunn fornuft, gjør research og jeg er sikker på at ferien blir helt topp.

vi drar om 32 dager og skal tilbringe 10 herlige dager der. Dykking, dine bashing, shopping, kjøre Lamborghini på racerbane og nyte god mat. 

Finnes jo faktisk nordmenn som har klaget på at det var for mange tyrkere i Tyrkia samt at sanden var for varm.

Desverre tror vi nordmenn at vi er likt overalt men det er desverre ikke sant, vi er uhøflige, tipser for mye og drikker med begge hender. Vi er uke bedre enn andre bare fordi vi har Bjørgen, Erna og Olje.

Gleder meg som en unge til å dra.

 

Anonymkode: 10b18...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skilt utenfor Dubai mall og mange andre steder som viser at holde hender ikke er lov. Til informasjon til deg rett over her. Jeg følte meg ikke vel med bare skuldre , synlige knær eller og holde hender noe sted grunnet alle disse forbudt skiltene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Whateverusay said:

Det er skilt utenfor Dubai mall og mange andre steder som viser at holde hender ikke er lov. Til informasjon til deg rett over her. Jeg følte meg ikke vel med bare skuldre , synlige knær eller og holde hender noe sted grunnet alle disse forbudt skiltene. 

Det første man gjør er å foreta litt research, det er kun gifte som kan holde hender. Ser ikke på det som noe problem da det er varmt der nede og klamme hender er det verste jeg vet. Kleskoden der nede er heller ikke nytt men flere går med bare skuldre og viser knær, hvis man ikke er komfortabel med dette så dekker man skuldre og har på litt lengre skjørt eller shorts. Ikke vanskeligere enn det.

Hvis man ikke kan ha ferie uten å holde hender, dekke skuldre så anbefaler jeg de vanlige turistfellene som nordmenn reiser til.

Anonymkode: 10b18...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskald aircon inne på Dubai Mall, så intet problem å dekke skuldre og knær mens du er der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Whateverusay said:

Det er skilt utenfor Dubai mall og mange andre steder som viser at holde hender ikke er lov. Til informasjon til deg rett over her. Jeg følte meg ikke vel med bare skuldre , synlige knær eller og holde hender noe sted grunnet alle disse forbudt skiltene. 

Har vært i Dubai flere ganger, men har aldri sett noe sånn skilt... :vetikke:

Anonymkode: 9b55b...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

På bakgrunn av denne tråden så har jeg og min samboer bestemt oss for å besøke Dubai for første gang. Først og fremst fordi vi er lei av Nordiske fylliker og familier som gir blanke pokker i ungene sine fordi de skal rekke «happy hour».

vi har gjort vår research, snakket med folk som faktisk har vært der samt en kamerat som jobbet der som pilot.

Vi er ikke gift og ser ikke problemet med lover og regler som er i landet. På samme måte som vi på berget forventer at innvandrere og turister skal respektere de samme lover og regler vi har her.

Som jeg har sett så har Dubai mye å tilby, faktisk mer enn det man finner på Kypros, Rhodos og den Skandinaviske fyllekollonien Kanari Øyene.

Ser man på videoer på YouTube fra Dubai Mall og videoer som turister har filmet så ser man turister som holder hender, damer som går med korte shorts og som ikke har dekket skulderene sine. Kan ikke se at noen gir dem stygge blikk, ei heller ser jeg Dubai Politi som legger dem i håndjern o.l.

Som på alle ferier så må man respektere lokale lover og regler (noe nordmenn generelt ikke klarer så fort man er på Gardermoen på vei til «Syden»). Bruk sunn fornuft, gjør research og jeg er sikker på at ferien blir helt topp.

vi drar om 32 dager og skal tilbringe 10 herlige dager der. Dykking, dine bashing, shopping, kjøre Lamborghini på racerbane og nyte god mat. 

Finnes jo faktisk nordmenn som har klaget på at det var for mange tyrkere i Tyrkia samt at sanden var for varm.

Desverre tror vi nordmenn at vi er likt overalt men det er desverre ikke sant, vi er uhøflige, tipser for mye og drikker med begge hender. Vi er uke bedre enn andre bare fordi vi har Bjørgen, Erna og Olje.

Gleder meg som en unge til å dra.

 

Anonymkode: 10b18...66a

Jeg regner med at du vet at Ramadan begynner 15.mai i år og da er det ikke lov å spise og drikke offentlig før solnedgang? Pluss noen andre regner. Inne på de fleste hoteller er det som regel som normalt men utenfor bør regler følges.  Men dere får oppleve en magisk tid der, da det stelles i stand til rene nyttårsaften hver kveld og er noe utenom det vanlige :) dere får en flott ferie, Dubai og Emiratene er flott sted å feriere i 😊

Anonymkode: 7fc72...448

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg regner med at du vet at Ramadan begynner 15.mai i år og da er det ikke lov å spise og drikke offentlig før solnedgang? Pluss noen andre regner. Inne på de fleste hoteller er det som regel som normalt men utenfor bør regler følges.  Men dere får oppleve en magisk tid der, da det stelles i stand til rene nyttårsaften hver kveld og er noe utenom det vanlige :) dere får en flott ferie, Dubai og Emiratene er flott sted å feriere i 😊

Anonymkode: 7fc72...448

Som nevnt så har vi gjort vår research👍🏻

Anonymkode: 10b18...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

Det er bare så slå fast at VisitDubai eller Dubais turistråd har startet en skjult reklamekampanje på KG. Lav kostnad og effektiv reisepropaganda gjør det til et mye bedre alternative enn å reklamere på TV. Det er ikke bare denne tråden, men i mange tråder på KG i de siste dagene har plutselig Dubai dukket opp. Felles for de fleste innleggene, med få unntak, er at innleggene ofte er fra AB-brukere, så det er umulig å se om det er kjente forumbrukere eller nye brukere som ble opprettet i går (det er lett å forestille seg det siste). Ærlig talt, hvor mange andre ganger har vi sett noen skrive på KG for å annonsere at de har bestemt seg for et reisemål, og oppgi lange begrunnelser som er dels skjult PR, dels dårlig skjulte spark mot nordmenn? Det er bare nå om Dubai dette har sjedd, for å fortsette graitsreklamen. Slik snikreklame er forsøpling av et ellers høyst brukbart forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i Dubai flere ganger, men har aldri sett noe sånn skilt... :vetikke:

Anonymkode: 9b55b...693

 

AFC728F6-6D66-4A02-94BF-9614492D9834.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Overrasket said:

Det er bare så slå fast at VisitDubai eller Dubais turistråd har startet en skjult reklamekampanje på KG. Lav kostnad og effektiv reisepropaganda gjør det til et mye bedre alternative enn å reklamere på TV. Det er ikke bare denne tråden, men i mange tråder på KG i de siste dagene har plutselig Dubai dukket opp. Felles for de fleste innleggene, med få unntak, er at innleggene ofte er fra AB-brukere, så det er umulig å se om det er kjente forumbrukere eller nye brukere som ble opprettet i går (det er lett å forestille seg det siste). Ærlig talt, hvor mange andre ganger har vi sett noen skrive på KG for å annonsere at de har bestemt seg for et reisemål, og oppgi lange begrunnelser som er dels skjult PR, dels dårlig skjulte spark mot nordmenn? Det er bare nå om Dubai dette har sjedd, for å fortsette graitsreklamen. Slik snikreklame er forsøpling av et ellers høyst brukbart forum.

Bare fordi noen har bestillt tur og kommer med noen bekreftede spark mot Nordmenn så er dette skjult reklame? Sannheten om Nordmenn sårer ser jeg.                              

Da skal jeg sørge for at du får se bilder fra turen her inne, både fra feiringen av Ramadan samt andre ting. Siden du er så mistenksom så får du selv sørge for å sjekke online om bildene er stjålet fra andre sider på nettet. Enda bedre, jeg skal ta bilde av min billett og legge ut her i tråden og tagge deg slik at du får sett den, men du mener vel da at den er photoshoppet og falsk. Sier egentlig mer om deg enn innholdet i denne tråden.

Vi tusler avgårde med TK 1762 til Istanbul den 09.05 og så videre med TK 760 til Dubai. Returen finner sted den 18 med TK 761 og TK 1762. Skal bo på Hyatt Regency Dubai Creek Heights. 

Anonymkode: 10b18...66a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Overrasket said:

Det er bare så slå fast at VisitDubai eller Dubais turistråd har startet en skjult reklamekampanje på KG. Lav kostnad og effektiv reisepropaganda gjør det til et mye bedre alternative enn å reklamere på TV. Det er ikke bare denne tråden, men i mange tråder på KG i de siste dagene har plutselig Dubai dukket opp. Felles for de fleste innleggene, med få unntak, er at innleggene ofte er fra AB-brukere, så det er umulig å se om det er kjente forumbrukere eller nye brukere som ble opprettet i går (det er lett å forestille seg det siste). Ærlig talt, hvor mange andre ganger har vi sett noen skrive på KG for å annonsere at de har bestemt seg for et reisemål, og oppgi lange begrunnelser som er dels skjult PR, dels dårlig skjulte spark mot nordmenn? Det er bare nå om Dubai dette har sjedd, for å fortsette graitsreklamen. Slik snikreklame er forsøpling av et ellers høyst brukbart forum.

Som du ser så er jeg ikke helt ny her på forumet, kanskje ikke så aktiv som de fleste men den ble ikke opprettet igår.

755EA87D-AC0E-48B0-B95B-16B52A4E5D28.jpeg

Anonymkode: 10b18...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Whateverusay skrev:

 

AFC728F6-6D66-4A02-94BF-9614492D9834.jpeg

Slikt skilt har jeg sett i andre land også. Da er det jo bare å ta på seg en t-skjorte og knelangt skjørt verre er det ikke. Jeg reiser rundt i bl.a. muslimske land for tiden og blir helt oppgitt over hvor mange vestlige som på død og liv skal gå i minitopp som viser magen og kløft og shorts som dekker halve rumpeballene. Faktum er at du får mer respekt om du kler på deg litt mer. Jeg føler meg også mer vel når jeg vet de er mer konservative enn her hjemme. Ha litt respekt for andre kulturer. 

Det er essensielt å gjøre litt research på lover, regler og kulturelle skikker før man drar et sted. Oppholdet blir hyggeligere og du slipper ubehagelige overraskelser. En gang var jeg i et muslimsk land under Ramadan og fastet en hel dag. Ikke fordi jeg måtte, men fordi det ikke var mat tilgjengelig på bussturen den dagen. Det gikk helt fint det. 

Selvfølgelig er det mye med lovene i Dubai som er helt på trynet, men hvis jeg skulle droppet å reise til land jeg er uenige med, så hadde det blitt mye mer begrenset reisemuligheter og nye erfaringer. 

Anonymkode: eb74e...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut bildet som svar på at noen ikke hadde sett disse skiltene, ikke noe kritikk på kleskoden i ett land jeg selv har valgt besøke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Whateverusay skrev:

Jeg la ut bildet som svar på at noen ikke hadde sett disse skiltene, ikke noe kritikk på kleskoden i ett land jeg selv har valgt besøke. 

Jada, greit det. Skrev bare litt mer i forlengelsen av disse skiltene. 

Anonymkode: eb74e...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...