Gå til innhold

Jeg anbefaler Dubai som reisemål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det en måneds tid siden jeg kom hjem fra Dubai. Og jeg har bare en ting å si; WOW! Jeg anbefaler alle som ønsker å reise ned dit å gjøre det, for du kommer garantert ikke til å angre et sekund. For en fantastisk plass. For noen imøtekommende og vennlige mennesker. For et rent og flott sted! Jeg er helt satt ut over hvor fint ett sted kan være. Det er virkelig et ferie paradis med både storby og standferie. Jeg ble hvertfall helt frelst, og kommer til å reise tilbake. 

De er mye som har blitt sagt om Dubai som jeg ikke opplevde. Jeg gikk helt normalt kledd sånn som jeg ville gjort ellers i varmen, og ble ikke sett stygt på en eneste gang. Det ble heller aldri spørsmål om kjæresten min og jeg var gift eller ikke. Jeg har helt seriøst aldri følt meg så trygg som det jeg gjorde i Dubai. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, stan skrev:

Lurer på om Marte Dalelv opplevde Dubai på samme måte? 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prosecution_of_Marte_Dalelv

 

Vi opplevde ingenting ukomfortabelt. Nå drakk vi heller ikke alkohol under turen, og kom aldri i noen ekle situasjoner. Dette er min erfaring, jeg mener ikke at alle skal være enige i den. Så lenge man oppfører seg vil jeg tro at turen vil gå fint :)

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ulven skrev:

Et land som i stor utstrekning benytter seg av moderne slaveri, kommer overhodet ikke på reiselista uansett hvor rent og pent det er i landet.

Det er så klart opp til hvert enkelt individ hva de ønsker. Jeg anbefaler til de som er interessert :) Det er ingen tvil om at plassen er flott og menneskenne hyggelige. Vi snakket faktisk med flere som jobbet der som sa de valgte frivillig å flytte dit fordi de tjener vesentlig mer enn i sitt eget hjemland. De vi snakket med som jobbet der var fornøyde. Men så klart, det er ikke sikkert det er sånn for alle. Og det er mye jeg er uenig i, men jeg fikk uansett et veldig godt inntrykk av byen Dubai.

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en måneds tid siden jeg kom hjem fra Dubai. Og jeg har bare en ting å si; WOW! Jeg anbefaler alle som ønsker å reise ned dit å gjøre det, for du kommer garantert ikke til å angre et sekund. For en fantastisk plass. For noen imøtekommende og vennlige mennesker. For et rent og flott sted! Jeg er helt satt ut over hvor fint ett sted kan være. Det er virkelig et ferie paradis med både storby og standferie. Jeg ble hvertfall helt frelst, og kommer til å reise tilbake. 

De er mye som har blitt sagt om Dubai som jeg ikke opplevde. Jeg gikk helt normalt kledd sånn som jeg ville gjort ellers i varmen, og ble ikke sett stygt på en eneste gang. Det ble heller aldri spørsmål om kjæresten min og jeg var gift eller ikke. Jeg har helt seriøst aldri følt meg så trygg som det jeg gjorde i Dubai. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Hva er det som er så fantastisk med Dubai da?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/7lKra3/kjendisenes-dubai-virkelighet

Jeg har også vært der. Synes det var et drittsted. Sleske selgere som prøvde seg over alt, tørt og jævlig, kjedelig, osv. osv. De har kjøpesentre og strender... whoop de fucking doo...

Hva er det som er så fint der egentlig?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, jabx skrev:

Hva er det som er så fantastisk med Dubai da?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/7lKra3/kjendisenes-dubai-virkelighet

Jeg har også vært der. Synes det var et drittsted. Sleske selgere som prøvde seg over alt, tørt og jævlig, kjedelig, osv. osv. De har kjøpesentre og strender... whoop de fucking doo...

Hva er det som er så fint der egentlig?

Det som er fantastisk og fint i Dubai er; Menneskene vi møtte. De var imøtekommende, lette å snakke med og vennlige. Jeg elsket kjøpesenterene de hadde der, de var store og mye å velge i. Vi opplevde ingen slitsomme selgere. Vi fikk gå i fred og handle det vi selv ønsket, også fikk vi hjelp om vi ønsket det. Vi gjorde noe hver dag, hele tiden. Vi syns det var mye å gjøre og se på. Det var godt og varmt der, men nå er vi veldig glad i varmen også. Strendene var også helt fantastiske. De var lange, fine og rene. Byen var også veldig fin og spennende å se på.

Men igjen så er dette våres opplevelse av byen, og vi ønsker bare å dele vår erfaring og opplevelse med de som har lyst til å reise til Dubai. Det er mye som står på nettet som vi syns er overdrevet.

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra helt til det ikke går bra. Da går det fryktelig galt. Dessuten har vel ikke Dubai noe å tilby av severdigheter i forhold til resten av verden.

Anonymkode: 7cf30...b91

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Fint at du hadde en flott tur! Selv kommer jeg aldri til å ha noe utpreget positivt å si om Dubai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvorfor alt er så smooth? Fordi de har praktisk talt slaver. Du ser dem ikke. Du får ikke pratet med dem. Hadde du fått gjort det, ville de sagt de var der frivillig. For alternativet er å få sparken på dagen uten sin bittelille betaling og neste desperate stakkar overtar. 

Jeg kommer aldri til å vurdere min egen komfort på ferie over noen andres frihet. Jeg tenker mitt om de som aktivt støtter et slikt regime.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et at de stedene jeg aldri kommer til å reise frivillig til. Det er sikkert ok, men verden har jo SÅ mange andre steder, så hvorfor bruke tid og penger i Dubai???

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ulla Ullsokk skrev:

Det er vel et at de stedene jeg aldri kommer til å reise frivillig til. Det er sikkert ok, men verden har jo SÅ mange andre steder, så hvorfor bruke tid og penger i Dubai???

Det er helt opp til deg. Det har jeg forklart ganske detaljert ovenfor :) 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, domimik skrev:

Vet du hvorfor alt er så smooth? Fordi de har praktisk talt slaver. Du ser dem ikke. Du får ikke pratet med dem. Hadde du fått gjort det, ville de sagt de var der frivillig. For alternativet er å få sparken på dagen uten sin bittelille betaling og neste desperate stakkar overtar. 

Jeg kommer aldri til å vurdere min egen komfort på ferie over noen andres frihet. Jeg tenker mitt om de som aktivt støtter et slikt regime.

Det kan hende, men jeg forteller kun hvordan jeg opplevde det. Jeg vet ikke noe mer enn hva jeg så, så det kan jeg ikke uttale meg om. Det velger du helt selv, men Dubai er full av turister uansett hva du velger og tenker :)

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Overrasket skrev:

Fint at du hadde en flott tur! Selv kommer jeg aldri til å ha noe utpreget positivt å si om Dubai.

Ja, jeg ble positivt overrasket. Det er trist at ikke du fikk den samme opplevelsen som meg :)

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går bra helt til det ikke går bra. Da går det fryktelig galt. Dessuten har vel ikke Dubai noe å tilby av severdigheter i forhold til resten av verden.

Anonymkode: 7cf30...b91

Det kan hende, men så lenge man oppfører seg så går det bra. Dubai har veldig mye flott å tilby som resten av verden ikke kan tilby. Alt ettersom hva man ønsker med ferien sin :)

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan hende, men så lenge man oppfører seg så går det bra. Dubai har veldig mye flott å tilby som   resten av verden ikke kan tilby.  Alt ettersom hva man ønsker med ferien sin :)

Anonymkode: 6fc1b...52c

Som.....?

Anonymkode: e691f...4b6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MarianneE skrev:

#spons #ad 

:lol:

Ja, denne turen er sponset :ler: Derfor deler jeg min erfaring på kvinneguiden sånn at jeg kan få 80.000 kr inn på kontoen :bolledeig: #sponsettur 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er fantastisk og fint i Dubai er; Menneskene vi møtte. De var imøtekommende, lette å snakke med og vennlige. Jeg elsket kjøpesenterene de hadde der, de var store og mye å velge i. Vi opplevde ingen slitsomme selgere. Vi fikk gå i fred og handle det vi selv ønsket, også fikk vi hjelp om vi ønsket det. Vi gjorde noe hver dag, hele tiden. Vi syns det var mye å gjøre og se på. Det var godt og varmt der, men nå er vi veldig glad i varmen også. Strendene var også helt fantastiske. De var lange, fine og rene. Byen var også veldig fin og spennende å se på.

Men igjen så er dette våres opplevelse av byen, og vi ønsker bare å dele vår erfaring og opplevelse med de som har lyst til å reise til Dubai. Det er mye som står på nettet som vi syns er overdrevet.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Menneskene jeg møtte virket som de ikke kunne bry seg mindre om noe som helst. Med mindre de hadde noe å selge, for da skrudde de på falsk sjarm og var sleske som faen.

Kjøpesentre har man over hele verden, men i Dubai er det ekstra mye falsk dritt virker det som.

Hva gjorde dere hver dag, hele tiden?

Hva var det som var så spennende å se på i byen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg skriver det, så folk vet mer enn det de ser og dermed kan uttale seg. Gjøre litt research på forhånd. Slik kan man bidra til at turister ikke støtter et grovt uetisk reisemål som på ingen måte kommer til å endre seg uten press utenfra nettopp fordi komfort og service er digg.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...