Gå til innhold

Kjøpe brukt symaskin eller kjøpe ny på Amazon?


Surreal

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en symaskin, men er helt nybeggynner. Jeg har lest meg opp i gamle tråder og googlet for harde livet. Og har funnet ut av at med mine prosjekter, så trenger man en dyrere symaskin enn jeg hadde tenkt å kjøpe. Når jeg sjekket Amazon ser jeg at de har flere symaskiner som er på tilbud. Det skiller noen tusen mellom amazon og norske nettbutikker. Så selv med frakt og toll blir det billigere.
Er det lurt å kjøpe symaskin på nett sånn, eller bør jeg heller se etter en brukt her i Norge? Hadde ikke tenkt å bruke mer enn 3500 på en symaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale å først se etter noe brukt. Da jeg var på jakt etter symaskin så jeg mange gode, nesten ubrukte symaskiner til lav pris på finn. Mange lå ute lenge.

Selv endte jeg opp med å overta en symaskin fra en eldre nabo mot at jeg først la opp de "nye" gardinene hennes. 

Anonymkode: b2d98...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis symaskin er fra USA-amazon, så har de en annen spenning, 110 istedenfor 220 watt, og symaskina blir ubrukelig i Norge uten å kjøpe en transformator som koster tusen kroner selv, og selv med den syr symaskina sakte,

til 3,5 tusen vil jeg tro du finner en nyere brukt symaskin på finn. Tror til rundt 1,5-2000 kan du også finne en eldre symaskin, men overhalt av en syreparatør, også på finn. 

Og for så vidt, til 3,5 tusen finner du en helt ny symaskin som er bra nok. Med 5 år garanti. Eller demomaskin, også med 5 års garanti. Hva med denne - https://www.symaskiner.no/symaskiner/brukte-og-demo-symaskiner/janome-symaskin-920-demo

 

Anonymkode: f6ed8...347

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fine til rundt 1000kr. Helt nye. Følg med på Obs. Ofte tilbud. Symaskiner til normalt bruk er ikke så dyre.

Anonymkode: d4671...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symaskin ville jeg aldri kjøpt over nettet. Du bør gå inn i en fysisk butikk få prøvd ulike maskiner og få veiledning i hva som passer til deg. 

Når du får symaskinen hjem, så trenger du ofte ulike ekstradeler, hjelp med instillinger og andre ting det er mye lettere å få i en fysisk butikk enn ved et nettkjøp. Du kan og trenge husteringer på ulike innstillinger som trådinstilling og da kan du ikke sende maskinen tilbake til nettbutikken for hjelp. 

Alt annet kan du uttmerket godt kjøpe på nett, men symaskin fraråder jeg å netthandle. Det samme gjelder å kjøpe brukt.

Anonymkode: c516b...bdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, er så uenig. Jeg har kjøpt min første symaskin hos Terje fra symaskiner.no, det er 10 år siden, og vet om mange som fornøyde både med å kjøpe maskiner fra ham eller fra Tonje.no, det er de to største nettbutikker som selger symaskiner i Norge, men det finnes flere. Jeg ville absolutt ikke hatt noe betenkelighet med å kjøpe symaskin på nettet. 

og jeg har i tillegg kjøpt en brukt symaskin og en brukt overlock på finn, siden. Så anbefaller finn også. :) 

Anonymkode: f6ed8...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2018 den 14.48, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anbefale å først se etter noe brukt. Da jeg var på jakt etter symaskin så jeg mange gode, nesten ubrukte symaskiner til lav pris på finn. Mange lå ute lenge.

Selv endte jeg opp med å overta en symaskin fra en eldre nabo mot at jeg først la opp de "nye" gardinene hennes. 

Anonymkode: b2d98...23f

Skulle gjerne hatt en eldre nabo med symaskin ;) Jeg sjekker på finn, men vet ikke så mye om de symaskinene som ligger ute. Kanskje jeg bare må smøre meg med litt tålmodighet, så dukker det kanskje opp noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2018 den 22.56, AnonymBruker skrev:

hvis symaskin er fra USA-amazon, så har de en annen spenning, 110 istedenfor 220 watt, og symaskina blir ubrukelig i Norge uten å kjøpe en transformator som koster tusen kroner selv, og selv med den syr symaskina sakte,

til 3,5 tusen vil jeg tro du finner en nyere brukt symaskin på finn. Tror til rundt 1,5-2000 kan du også finne en eldre symaskin, men overhalt av en syreparatør, også på finn. 

Og for så vidt, til 3,5 tusen finner du en helt ny symaskin som er bra nok. Med 5 år garanti. Eller demomaskin, også med 5 års garanti. Hva med denne - https://www.symaskiner.no/symaskiner/brukte-og-demo-symaskiner/janome-symaskin-920-demo

 

Anonymkode: f6ed8...347

Tusen takk for rådet. At de har annen spenning hadde jeg ikke tenkt på. Det kunne fort blitt dyrt! Har kikket litt mer på div. nettbutikker, så tror jeg holder meg til en norsk butikk. Jeg har også skjønt at mange av butikkene kan ha demo maskiner eller brukte maskiner, som ikke ligger ute til salgs enda. Så jeg får ta kontakt med de etter påske :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg vil anbefale deg å ta en tur til en forhandler som selger symaskiner, der kan du få god hjelp til å finne riktig type maskin til ditt bruk. Hvis du ikke har en butikk i nærheten kan du ta en titt på sidene til www.somsenteret.no der fikk jeg god hjelp når jeg handlet symaskin sist

Anonymkode: 6e071...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...