Gå til innhold

Rosmerta venter på nummer en <3


Rosmerta

Anbefalte innlegg

33+3 i dag, og jeg har vært skikkelig forkjøla siden tirsdag. Begredelige greier, med skikkelig tett/rennende nese, vondt i halsen, feber og verkende ledd. Heldigvis føler jeg meg litt bedre i dag, men vi får se til kvelden. Det er da jeg pleier å være verst.

Man blir jo også litt engstelig for at alt går bra med lille babyen også, når det står på som verst. Men hun har sparket masse, så alt er nok bra. Nå gleder jeg meg bare til jeg blir frisk igjen...

Sånn, ferdig sutra! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

34+4 i dag, og nå er jeg klar for helg. Forkjølelsen har gått over, og hosten også. Hos meg henger alltid tørrhoste igjen, så jeg er våken om natten med hosteanfall. Men nå er det bedre tider, heldigvis.

Det går mye i nedtelling til permisjon om dagen. Jeg begynner å merke på kroppen at det er litt tungt, men det skal nok gå greit å jobbe helt ut. Så jeg føler meg heldig som har hatt det så greit gjennom svangerskapet, tross alt.

Så er det skremmende hvor fort tiden på slutten går også! Jeg føler meg jo overhodet ikke klar, sånn egentlig. På den andre siden klarer jeg nesten ikke å vente på å få treffe den lille jenta vår ❤️ Mye tanker og følelser i hodet om dagen, med andre ord.

Neste uke er det svangerskapskontroll. Da skal jeg huske på å ta opp hjertelyden på telefonen når jm skal sjekke det, etter tips i en tråd her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+0 i dag, og bekkenet har verka skikkelig i natt. Blæ... Jeg håper ikke det er sånn det skal bli fremover. Så dagen har vært tilbragt med hjemmekontor på sofaen. Så får jeg bare tilpasse meg etter hva kroppen mener er greit eller ikke, tenker jeg.

Lille mini holder stadig vekk fest i magen, noe som er koselig og slitsomt på en gang. Jeg trenger ikke akkurat bekymre meg for om det er nok liv inni der ❤️ 

Så nå begynner det å nærme se permisjonstid veldig fort. Det skal bli godt, og så er det veldig spennende venting om dagen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+0 i dag, og 31 dager til termin! Dette er virkelig spennende, og nå gleder både jeg og mannen oss veldig til å få treffe lillejenta vår.

I natt var det fullt kjør med diverse plager, men det ga seg heldigvis. Men det ble en natt med lite søvn. Jeg får satse på bedre tider i natt... Håper jeg! Ellers har jeg skjønt at det er ganske vanlig å sove dårlig den siste tiden.

I morgen skal vi på UL på sykehuset, for å sjekke vekst. Det er lite grunn til bekymring (sist gang var hun litt under snittet, men helt innenfor normalvariasjon), men det føles veldig godt at de passer på. Så er det jo alltid hyggelig å se lille baby på skjermen ❤️

I dag begynte jeg også i ny jobb, for sikkerhets skyld. Det blir mest å si hei og hå før jeg går ut i permisjon neste uke, men det føles godt å ha en fast jobb nærmere hjemmet å vende tilbake til etter permisjonen. Så ting skjer! Folk på arbeidsplassen virker veldig hyggelige, så det er en lovende start 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+3 i dag, tiden skrider sakte av sted føles det ut som. Akkurat nå gleder jeg meg bare til å gå ut i permisjon, for å være ærlig. Det er så mye annet som skal presses inn i de siste dagene at jeg er litt stressa. Så da er permisjonen en ting å se frem til, da er en del ting avslutta når det kommer til jobb og slikt. Heldigvis er den nye jobben veldig hyggelig, så det hjelper jo på 🙂

På tirsdag var vi jo på ultralyd på sykehuset, for å sjekke vekst. Fra sist avviker hun nå litt mer fra gjennomsnittet, men fortsatt innenfor normalvariasjonen. Hun er også symmetrisk liten, og alt av puls og blodgjennomstrømming og slikt er bare supert, så det er ikke noen stor bekymring heldigvis. Men vi skal tilbake om et par uker igjen, bare for å sjekke. Jeg tror nok ikke hun plutselig begynner å vokse noe voldsomt, så antageligvis vil hun avvike litt til fra snittet. Men jeg håper jo selvfølgelig at hun ikke blir altfor liten. Men sånn som det ser ut nå, blir hun bare en nett baby, der alt er i orden. Vi fikk til og med en runde med CTG, for å sjekke hvordan pulsen endrer seg med bevegelser. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt og trygg.

Ellers er jeg vel helt normal med hvordan siste måneden av svangerskapet føles, tror jeg. Jeg er tung og sliten, sover dårlig og kjenner litt vondter her og der. Og gleder meg veldig til å treffe lillejenta vår ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+0 i dag, og i følge appen regnes det som fullgått svangerskap. Hjælpes! Jeg håper hun blir inne litt til, men jeg får vel begynne å pakke fødebagen så den er klar, bare i tilfelle. Det er noen ting som gjenstår å fikse, men jeg trøster meg med det at hvis mini skulle komme i morgen, så skal det også gå bra med tanke på hva vi har kjøpt inn, sånn ca.

I natt lurte jeg litt på om det var noe på gang, med intense bevegelser fra mini, murringer og at jeg følte meg uggen. Men det gikk over, ikke uventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye som skjer den siste tiden, nå rett ved innspurten! :yvonne: Kanskje gjør kroppen seg klar i uker, og kanskje bare våkner du av at vannet er gått. Er nok greit å ha pakket bagen, så føler man seg litt mer klar. :)

Utrolig snilt av jordmor å vise dere hvordan dere kan kjenne diverse da! Tenk, snart er hun på utsiden. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2018 den 13.34, Tonio skrev:

Det er mye som skjer den siste tiden, nå rett ved innspurten! :yvonne: Kanskje gjør kroppen seg klar i uker, og kanskje bare våkner du av at vannet er gått. Er nok greit å ha pakket bagen, så føler man seg litt mer klar. :)

Utrolig snilt av jordmor å vise dere hvordan dere kan kjenne diverse da! Tenk, snart er hun på utsiden. :rodmer:

Ja, det er nok greit å pakke fødebagen snart, sånn bare i tilfelle 😊 Også er det jo veldig spennende med når hun har tenkt å komme, man aner jo ikke hvordan forløpet blir...

Ja, hun jordmoren på helsestasjonen er veldig søt og hyggelig, og bruker alltid god tid på kontrollene. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 37+6, og kjenner jeg er veldig glad for permisjon. Det er godt med roligere dager (okei, nå er det jo helg uansett, da). Jeg prøver å få ruslet ut en liten tur hver dag, men det er ikke alltid det skjer. Men jeg kjenner at det er godt for hodet de gangene jeg har fått gått en liten runde.

Nå er det litt siste innspurt med innkjøp av diverse småtterier, men lista endte opp med å bli ganske lang allikevel... Jeg skal kategorisere dem i hva som skal kjøpes hvor, så runden blir kortest mulig. Ellers eeeelsker jeg netthandel for tiden! Sparer så mye tid og krefter.

Det er veldig spennende å tenke på at lillejenta egentlig kan komme når som helst. Men det ser ikke ut til å bli i dag, kjennes det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for permisjon og, Gud, så som du nærmer seg termin! Gleder meg veldig på dine vegne. ❤☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Gakkepus skrev:

Hurra for permisjon og, Gud, så som du nærmer seg termin! Gleder meg veldig på dine vegne. ❤☀️

Takk for det, så koselige ord ❤️ Håper du koser deg med babyen og mammalivet! 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+2 i dag, og i natt har jeg faktisk sovet ganske brukbart! Det er ganske deilig, må jeg si 🙂 Eneste jeg våknet av (som jeg husker) og var oppe og gikk, var av et skikkelig tordenskrall. Så da stengte jeg vinduet... Jeg hadde egentlig en plan for dagen i går om å pakke fødebagen, men det skjedde visst ikke 😛 Så da tenkte jeg å prøve på det i dag i stedet.

I går fikk jeg gjort unna masse handling på nettet, så listen min ble betydelig kortere. Jeg kan virkelig anbefale komplettapotek, de er som regel billigst og har godt utvalg av ting (jeg er ikke sponsa). Ting begynner å komme på plass til mini melder sin ankomst ❤️ 

På mandag var vi på svangerskapskontroll, og alt ser helt fint ut, fortsatt. Så da er det vel bare å ruge videre og vente i spenning!

Endret av Rosmerta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev visst feil i går, er 38+2 i dag 😛 I dag tok mannen min med meg på luftetur (det var en del ærend med bil), og så spiste vi lunsj sammen ute. Veldig hyggelig! Så fikk jeg også gjort unna litt handling til meg selv, som måtte gjøres i en butikk og ikke på nett (greit at klærne passer). Ting går fremover. Nå er også fødebagen nesten ferdig pakket.

Jeg kjenner at jeg blir litt brakkesyk av å gå hjemme, samtidig som jeg ikke orker så mye. Fin kombinasjon, kan du si... Jaja, jeg er glad for at jeg da har mulighet til å slappe av og hvile, om ikke annet.

Den neste som sier "nyt denne tiden før barnet kommer", tror jeg får en kraftig irettesettelse av meg. Jeg mener, jeg er sliten, har vondt i kroppen, er utrolig spent på det som kommer, og litt stressa for om vi har det vi trenger til babyens ankomst (den rasjonelle siden av meg vet at svaret på det er ja, mens den irrasjonelle delen av meg tar litt overhånd nå og da). Hva er det egentlig å nyte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Rosmerta said:

Skrev visst feil i går, er 38+2 i dag 😛 I dag tok mannen min med meg på luftetur (det var en del ærend med bil), og så spiste vi lunsj sammen ute. Veldig hyggelig! Så fikk jeg også gjort unna litt handling til meg selv, som måtte gjøres i en butikk og ikke på nett (greit at klærne passer). Ting går fremover. Nå er også fødebagen nesten ferdig pakket.

Jeg kjenner at jeg blir litt brakkesyk av å gå hjemme, samtidig som jeg ikke orker så mye. Fin kombinasjon, kan du si... Jaja, jeg er glad for at jeg da har mulighet til å slappe av og hvile, om ikke annet.

Den neste som sier "nyt denne tiden før barnet kommer", tror jeg får en kraftig irettesettelse av meg. Jeg mener, jeg er sliten, har vondt i kroppen, er utrolig spent på det som kommer, og litt stressa for om vi har det vi trenger til babyens ankomst (den rasjonelle siden av meg vet at svaret på det er ja, mens den irrasjonelle delen av meg tar litt overhånd nå og da). Hva er det egentlig å nyte?

Tror de som sier det  - og jeg har hørt det samme selv - sikter til søvn, det å være uthvilt, det å kunne se på TV uten å avbrytes, eller spise middag sammen i fred og ro. Selv rynket jeg på nesa når mamma sa at jeg burde nyte den fritiden jeg har, og nå forstår jeg veldig hva hun mente. Jeg tok litt for gitt det at jeg kunne sove ut, gå ut når jeg følte for det uten å planlegge ditten og datten  😅 nå angrer jeg på at jeg ikke sov ut dagene før ks... 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gakkepus skrev:
 

Tror de som sier det  - og jeg har hørt det samme selv - sikter til søvn, det å være uthvilt, det å kunne se på TV uten å avbrytes, eller spise middag sammen i fred og ro. Selv rynket jeg på nesa når mamma sa at jeg burde nyte den fritiden jeg har, og nå forstår jeg veldig hva hun mente. Jeg tok litt for gitt det at jeg kunne sove ut, gå ut når jeg følte for det uten å planlegge ditten og datten  😅 nå angrer jeg på at jeg ikke sov ut dagene før ks... 

Hm, kanskje de har et poeng likevel? Vi får snakkes etter at mini har kommet til verden 😁 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+5 i dag, og har vært litt sliten i dag. Det var en aktiv dag for meg i går, så sikkert derfor. I tillegg har lillejenta vært veldig aktiv i magen i ettermiddag/kveld, så uansett hvordan jeg har prøvd å ligge/sitte, har det vært ubehagelig. Det er bra det er liv, om ikke annet! Det er veldig spennende å gå og vente på ting som skal skje, og jeg merker at jeg konstant går og kjenner etter tegn på at noe er i gjære. Vi gleder oss veldig ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39+0 i dag, og i dag var vi på ultralyd på sykehuset igjen. Alt er strålende, hun avviker ikke noe mer fra gjennomsnittet i vekst nå enn sist, heldigvis 🙂 Så det vil si at hun er 14-15% under gjennomsnittet, og ingen grunn til panikk. Alt annet så også helt supert ut, og jeg må innrømme at mammahjertet blir beroliget hver gang alt ser bra ut.

Neste kontroll er på helsestasjonen (vanlig svangerskapskontroll) i neste uke, dagen før termin. Det er litt spennende nå med slike avtaler, man vet jo ikke om lillejenta plutselig er kommet før den kontrollen ❤️ 

Fødebagen er nå så pakket som den kan bli (må slenge oppi litt når vi drar, fordi det er ting jeg bruker daglig), så vi begynner å nærme oss klare.

Ellers er det litt opp og ned med dagsformen. Jeg har ikke så mye vondter, men er generelt litt sliten. Så det blir en del sofaliv om dagen, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lille N kom til verden 14. oktober. Alt er bra med oss ❤️ Nå driver vi og venner oss til livet som nybakte foreldre.

Takk til alle som har fulgt oss på veien! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...