Gå til innhold

konatil igjen


Putti

Anbefalte innlegg

Vel, hennes egen skyld at Kvinneguidens "onde øye" er rettet mot henne. Når bloggere gjør så idiotiske stunt så må de regne med omtale. Hun burde begynne å lese litt mer her egentlig og åpne horisonten sin litt for hva kritikk er for noe.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eksiltronder

Jeg er så skuffet over Konatil at jeg har ikke ord! Har hele tiden syntes hun var et herlig ærlig motstykke til de andre bloggerne, hun har ikke eksponert ungene, kjører ikke reklamebonanza og virker særdeles likandes som person. Men nå mistet hun meg gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt oppgitt over at konatil, istedenfor å faktisk lese kritikken hun har fått, bare konkluderer med at KG-brukerne mener at hun ikke skal omgås AB. Fra innlegget hun dedikerer til oss forumbrukere: 

"Men skal dét at AB har tatt et valg om å eksponere sine barn, medføre at jeg ikke kan omgås henne, fordi det da implisitt betyr at jeg støtter valget hun har tatt?"

Ser også at det er akkurat det en del av de som heier kona til opp i skyene også har hengt seg opp i. At vi onde KG-troll mener at konatil ikke skal få være venn med AB. 

Nei, konatil, du skal få omgås akkurat hvem du vil, om du så hadde vært i omgangskretsen til Donald Trump hadde jeg ikke brydd meg, så frem du ikke hadde proklamert han på bloggen din.  

Du minner meg litt om da jeg selv var 15 og trodde jeg visste best. Og om mamma prøvde å fortelle meg noe annet, så nektet jeg å høre på henne. Selv da jeg innså at hun faktisk hadde rett så sto jeg på mitt, og lagde mine egne tolkninger av det hun sa for å rettferdiggjøre mine handlinger, for å innrømme at det hun sa faktisk hørtes logisk ut og at jeg tok feil kom jeg iallfall ikke til å gjøre! 
Men jeg vet ikke jeg... Kanskje er du om 15årige meg, men det kan jo også hende at du må få kritikken inn med t-skje. I så fall anbefaler jeg deg å sette deg ned å lese igjennom kommentarene du har fått en gang til, mens du legger fra deg den tolkningen du har lagd deg om at du ikke skal få omgås AB. Og har du fått en eller to usaklige kommentarer, så hopp over dem da, og heller fokuser på å lese alle de konstruktive meldingene du har fått. 

Nå mener du kanskje at du ikke trenger å forstå kritikken. Men det bør du, for når du har bestemt deg å gå inn i et "team" for å få å stopp på KGs anonyme forumsmuligheter, bør du vite hva som faktisk foregår på KG, og hva som hovedsakelig diskuteres. Og ikke bare det f.eks. Anne Brith vil at du skal vite. 
 

Endret av Kinder
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk hatt litt sansen for konatil. Nå er det helt slutt på å besøke den bloggen. Dette har hun nok ikke skjønt konsekvensene av. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Av det jeg nå har sett av Konatil, video med AB, blogginnlegg med tilhørende svar i kommentarfelt, samt instastory der hun ikke vil ha "sure klikk", så er min konklusjon at hun har bestemt seg. KG består av fæle troll som lever for å gjøre livet surt for bloggerne. Ingenting får henne til å skifte mening og hun har bestemt seg for hva som er hennes sannhet.

Så nå får hun ikke flere sure klikk fra meg. Både fordi hun for meg framstår som en totalt uinteressant og kjedelig blogger, og fordi jeg rett og slett ikke liker "haha!" og blunkesmilefjes med tilhørende passiv-aggressive svar fra bloggeren i kommentarfeltet.

På pluss-siden kan en jo håpe hun har ledet noen lesere inn hit, og kanskje det blir en øyeåpner for noen. Dessuten er det alltid flott å se bloggere som får det til, uten å eksponere barna sine.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som jo lenger man blogger jo mindre perspektiv på ting får man. Jeg skjønner jo at det skjer når det eneste man gjør er å fokusere på seg selv hele dagen. I en normal jobb så jobber man som regel for andre, man har ikke tid til å fokusere på seg selv og gå dypt i seg selv. jeg føler konatil lever i sin egen boble der alt i hverdagen handler om henne og familien. Hun trenger aldri å fokusere på noe annet og da mister man litt gangsynet. 

Konatil burde se på kommentarene på bloggen sin med nye øyne. Det er mange gode konstruktive kommentarer som forklarer nøyaktig hva som er "problemet" men hun bare tuller og fjaser det vekk. Konatil har skapt seg et image som jordnær og jovial mammablogger som viser alle sidene av familielivet. Både sykdom, svigerforeldre, hus og glede. Når det imaget blir borte så er det ikke rart at folk setter spørsmålstegn da det er kun gjennom bloggen vi kjenner henne. 

Hun har vist alle sidene hun vil vise og når hun da plutselig begynner å vise en ny side av seg selv i videoen med anne brith så er det ikke rart at folk reagerer. Et eksempel er jo helstrøm. helstrøm har skapt seg et image som en skikkelig god og streng tv kokk som er opptatt av hjemmelaget mat. Om folk fant ut at helstrøm spiste grandiosa hver dag så hadde folk satt spørsmålstegn ved det også da han har gitt ett helt annet inntrykk av seg selv og han hadde mistet all troverdighet.

Konatil må tåle å få kritikk for jobben hun gjør. Alle i normale jobber får det. Bloggen hennes er ikke en dagbok, men en jobb der man tjener gode penger. Jeg tror hun har vanskelig å skille privatperson og jobb. Hun tar kritikken hun får på sin blogg alt for personlig slik at alle som kommer med konstruktiv kritikk blir store stygge troll som bare er sjalu. kritikken er ikke rettet mot henne som person, men måten hun gjør jobben sin altså bloggen og hva hun viser og skriver til alle de som leser bloggen. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror man kan oppsummere bloggernes "problem" i to punkter:

1. De klarer ikke skille mellom blogg og privat. Dette gjelder nesten samtlige som har holdt på noen år og har bloggen som hovedbeskjeftigelse, og ikke lever et normalt sosialt liv med enten skole eller jobb (nettverksmøter, kontakt med andre bloggere osv regnes ikke, jobben er fremdeles dem selv, selv om de har en arveidsgiver)  De mister bakkekontakten.

2. Penger/nettverk. De som skal leve av bloggen sin er avhengig av spons og reklame. Dette medfører ofte et troverdighetsproblem etterhvert. Og de søker trøst og støtte blandt "sine egne", altså andre heltidsbloggere som lever i den samme sfæren.

 

Endret av My <3
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

Å herre. For en holdning! "Jeg har en offentlig blogg, men blir sur når offentligheten leser og kommenterer. Det finnes da grenser." :snurtesmiley: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg himler fortsatt av den instastory-teksten. Tenk å ha et sånt pompøst selvbilde. 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Det er jo slående at selv Konatil, med til vanlig 6-8000 lesere, ikke bare vil ha en viss type kommentarer, men til og med en viss type klikk. Når det gjelder trang til å ha kontroll på kommentarer, er det forsåvidt et kjent fenomen blant de bloggerne som fremdeles har åpent kommentarfelt. Men at de også vil styre hva slags klikk de får er nytt for meg. Og litt spesielt, når man i forkant faktisk legger opp til disse såkalte "sure" klikkene.:forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal begynne å klikke meg inn hver dag med et surt klikk. Hvordan registrerer hun det, tro? 

😏

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, formula skrev:

Det er jo slående at selv Konatil, med til vanlig 6-8000 lesere, ikke bare vil ha en viss type kommentarer, men til og med en viss type klikk. Når det gjelder trang til å ha kontroll på kommentarer, er det forsåvidt et kjent fenomen blant de bloggerne som fremdeles har åpent kommentarfelt. Men at de også vil styre hva slags klikk de får er nytt for meg. Og litt spesielt, når man i forkant faktisk legger opp til disse såkalte "sure" klikkene.:forvirret:

Det er jo litt korttenkt av konatil, om hun ikke ønsker klikk fra KG-medlemmer, å skrive et innlegg som hun dedikerer til KG-medlemmer. Er det sånn at hun overhodet ikke skjønner konsekvensene av det hun legger ut på bloggen sin? At når hun dedikerer et innlegg til oss som bruker KG, så mener hun ikke egentlig at vi skal gå inn å lese hva hun har skrevet? Det er noe umodent over det, når hun går ut på Instagram å sutrer over "sure klikk", men hun har jo også vist ganske umoden oppførsel i kommentarfeltet de siste dagene også. Men det viser jo faktisk hvor lite hun skjønner av kritikken hun har fått, og hvordan hun evner å ta til seg konstruktiv kritikk. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Postet nesten samme inne i AB-tråden).

Fra http://konatil.blogg.no/1521844058_video_anne_brith_og_ryktene.html

  • Konatil: "Det er noe schizofrent over bloggingen til Anne Brith. Det ene øyeblikket er hun hardtarbeiende alenemor, og i det neste er hun party girl i 20-åra. Hva har du å si til det?"
  • Anne Brith: "Hvis man er schizofren av å gå ut et par ganger i måneden... Det er litt spesielt."....

Og så snakker de om det ikke er lov, når man er småbarnsmor. Og AB forklarer hvorfor hun har vært ute. Og AB har ikke tenkt på det som noe galt.

Det jeg lurte på var om spørsmålet var riktig gjengitt. Det var det ikke. Fra kvinneguiden - http://forum.kvinneguiden.no/topic/1086950-anne-brith/?page=325&tab=comments#comment-21301587

"Det er noe litt schizofrent over bloggingen til Anne Brith (jeg skriver ikke at du er schizofren, Anne Brith, så det er ingen grunn til å kaste deg over tastaturet og klage til forumansvarlig). Jeg får ikke tak i hvem hun ønsker å framstå som og hvilket publikum hun ønsker å nå. I det ene øyeblikket er hun hardtarbeidende "alenemor", i det neste er hun partygirl i 20-åra. Hun lever sparsommelig på et stramt matbudsjett, samtidig som hun bruker penger som en full sjømann på egenpleie. Hun er bakeblogger, eller var det matblogger, moteblogger, livsstilsblogger, rosablogger? Hun er venninne i det ene øyeblikket (-hvordan er været der du er? "hjerteemoji") men plutselig henger hun ut leserne sine og er krass og spydig. Eller ærlig, som det heter på Sørumsand. Den eneste røde tråden jeg finner er klickbaits og eksponering av makronene."

Hvorfor kan de ikke lese opp hva som faktisk er skrevet? Videre hvorfor vrir AB det til at brukeren har påstått at hun er schizofren, når det er påpekt at man ikke har ment det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du legger det inn på bloggen til kona. Ikke at der hjelper, AB har jo tydeligvis hjernevasket hele gjengen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, enirt skrev:

Det virker som jo lenger man blogger jo mindre perspektiv på ting får man. Jeg skjønner jo at det skjer når det eneste man gjør er å fokusere på seg selv hele dagen. I en normal jobb så jobber man som regel for andre, man har ikke tid til å fokusere på seg selv og gå dypt i seg selv. jeg føler konatil lever i sin egen boble der alt i hverdagen handler om henne og familien. Hun trenger aldri å fokusere på noe annet og da mister man litt gangsynet. 

Konatil burde se på kommentarene på bloggen sin med nye øyne. Det er mange gode konstruktive kommentarer som forklarer nøyaktig hva som er "problemet" men hun bare tuller og fjaser det vekk. Konatil har skapt seg et image som jordnær og jovial mammablogger som viser alle sidene av familielivet. Både sykdom, svigerforeldre, hus og glede. Når det imaget blir borte så er det ikke rart at folk setter spørsmålstegn da det er kun gjennom bloggen vi kjenner henne. 

Hun har vist alle sidene hun vil vise og når hun da plutselig begynner å vise en ny side av seg selv i videoen med anne brith så er det ikke rart at folk reagerer. Et eksempel er jo helstrøm. helstrøm har skapt seg et image som en skikkelig god og streng tv kokk som er opptatt av hjemmelaget mat. Om folk fant ut at helstrøm spiste grandiosa hver dag så hadde folk satt spørsmålstegn ved det også da han har gitt ett helt annet inntrykk av seg selv og han hadde mistet all troverdighet.

Konatil må tåle å få kritikk for jobben hun gjør. Alle i normale jobber får det. Bloggen hennes er ikke en dagbok, men en jobb der man tjener gode penger. Jeg tror hun har vanskelig å skille privatperson og jobb. Hun tar kritikken hun får på sin blogg alt for personlig slik at alle som kommer med konstruktiv kritikk blir store stygge troll som bare er sjalu. kritikken er ikke rettet mot henne som person, men måten hun gjør jobben sin altså bloggen og hva hun viser og skriver til alle de som leser bloggen. 

Hellstrøm med 2 L'er😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, enirt skrev:

Beklager😂😂 har dysleksi😅

🙈Det var ikke vondt ment altså!🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig gjennomtenkt innlegg fra konatil, vil ikke ha flere sinnaklikk fra kvinneguiden, nei. Hvordan hun finner ut av humøret til de som klikker er nå en ting, men hvorfor gidde å skrive ett innlegg rettet mot de du ber om å slutte å lese bloggen din, det skjønner jeg ikke. Dessuten tror jeg hun er like avhengig og glad for oppmerksomheten som resten av bloggerene er, husker henne fra bloggerserien hvor typen hennes var med. I ene episoden startet hun opp bloggen og var omtrent livredd for ikke å få likes, lesere og kommentarer, så den kjøper jeg ikke. Hun visste veldig godt at å kosemose med AB ville gi reaksjoner, så det nytter ikke å spille skinnhellig nå.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...