Gå til innhold

konatil igjen


Putti

Anbefalte innlegg

4 timer siden, -Willow skrev:

Nei.

Jo, faktisk. Man kan ikke være selvironisk på andres vegne... 

Det vil si, Kona til er ikke selvironisk når hun gjør narr av Anna. Det hadde vært selvironisk dersom hun gjorde narr av noe teit hun selv har sagt eller gjort, men slik er det ikke. Dette er for øvrig ikke ment som et innspill om hvorvidt dette var barnslig gjort, slemt eller hva enn, mener bare at man ikke kan kalle det selvironi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Gaea skrev:

Jo, faktisk. Man kan ikke være selvironisk på andres vegne... 

Det vil si, Kona til er ikke selvironisk når hun gjør narr av Anna. Det hadde vært selvironisk dersom hun gjorde narr av noe teit hun selv har sagt eller gjort, men slik er det ikke. Dette er for øvrig ikke ment som et innspill om hvorvidt dette var barnslig gjort, slemt eller hva enn, mener bare at man ikke kan kalle det selvironi. 

Jeg er fullstendig klar over at det ikke går an å være selvironisk på andres vegne. Jeg ser at det står selv, like tydelig som det dere gjør. Det er likevel et selvironisk vinklet blogginnlegg. La meg sitere Konatil som forklarer i sitt påfølgende blogginnlegg:

"Og bildet mitt var kun ment som en humoristisk parodi der jeg først og fremst gjør narr av meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, -Willow skrev:

Jeg er fullstendig klar over at det ikke går an å være selvironisk på andres vegne. Jeg ser at det står selv, like tydelig som det dere gjør. Det er likevel et selvironisk vinklet blogginnlegg. La meg sitere Konatil som forklarer i sitt påfølgende blogginnlegg:

"Og bildet mitt var kun ment som en humoristisk parodi der jeg først og fremst gjør narr av meg selv

Den må hun nok lenger ut på landet med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, -Willow skrev:

Jeg er fullstendig klar over at det ikke går an å være selvironisk på andres vegne. Jeg ser at det står selv, like tydelig som det dere gjør. Det er likevel et selvironisk vinklet blogginnlegg. La meg sitere Konatil som forklarer i sitt påfølgende blogginnlegg:

"Og bildet mitt var kun ment som en humoristisk parodi der jeg først og fremst gjør narr av meg selv

Da har i så fall både du og Kona til misforstått hva selvironi er. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daisy_B skrev:

Da har i så fall både du og Kona til misforstått hva selvironi er. 

Dette handler ikke om definisjonen på selvironi, men om hvem Konatil gjør narr av: seg selv, Anna eller begge. Det eneste jeg har sagt er at jeg oppfattet innlegget til Konatil som selvironisk. Om du ikke er enig betyr ikke det at jeg ikke forstår begrepet - det betyr bare at... du gjettet det: du ikke er enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celeste Barber er en som jeg oppfatter som selvironisk når hun publiserer bilder av seg selv i samme positur som kjente fotomodeller osv, men det kommer jo bla av at hun sparker oppover. Ja, Anna Rasmussen er vellykket i form av oppmerksomhet og kanskje penger, men det er jo mye som tyder på at hun ikke ser rekkevidden av det hun driver med. Det er nok derfor innlegget til konatil gir mange en dårlig smak i munnen.

Endret av ¤flicka¤
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, -Willow skrev:

Dette handler ikke om definisjonen på selvironi, men om hvem Konatil gjør narr av: seg selv, Anna eller begge. Det eneste jeg har sagt er at jeg oppfattet innlegget til Konatil som selvironisk. Om du ikke er enig betyr ikke det at jeg ikke forstår begrepet - det betyr bare at... du gjettet det: du ikke er enig. 

Det er helt åpenbart at Kona til ikke gjør narr av seg selv. Men jeg skal gjøre oss alle en tjeneste nå, og la det ligge. Dette har allerede avsporet for langt. Vi får være enige om å være uenige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://konatil.blogg.no/1505161364_toppls_mobber_slr_til_igjen.html

Dette var en syltynn forklaring. Forsåvidt veldig enig i poenget med utvanning av mobbebegrepet, og som sak er den ekstremt viktig. 

MEN, hun unnlater å adressere hoveddelen av kritikken som gikk på å latterliggjøre Anna. 

Og opptreden i eget kommentarfelt er til forveksling lik en del andre bloggere, nedlatende og litt snurt. Hun skal være rimelig forsiktig så hun ikke mister evnen til selvkritikk og refleksjon. Jeg synes hun har vært et befriende pust i en verden av selvrettferdig bloggere, men her viste hun virkelig en annen side. Når det er så mange som kritiserer deg for noe så bør det være et minimum av selvransakelse. 

Det er sånn en klassisk greie for bloggere å late som om all kritikk er feil eller urettferdig. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor skrev hun et innlegg om en nabo som hadde skrevet på KG at de (mannen?) var høye på seg selv (noe i den duren). Dette mente hun var mobbing og skikkelig ille. Å latterliggjøre ei ung mamma derimot... ikke mobbing, mener hun. Trivelig type, hun kona til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kollontaj skrev:

I fjor skrev hun et innlegg om en nabo som hadde skrevet på KG at de (mannen?) var høye på seg selv (noe i den duren). Dette mente hun var mobbing og skikkelig ille. Å latterliggjøre ei ung mamma derimot... ikke mobbing, mener hun. Trivelig type, hun kona til. 

Jeg synes ikke disse to sakene er sammenlignbare. Når man skriver at noen er høye på seg selv går det direkte på person. Når man tar et blogginnlegg/bilde og harselerer tematisk over det blir det noe annet. Konatil er jo ikke stygg med personen Anna Rasmussen, og hun kommer ikke med karakteristikker, hun harselerer over sak.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stinkerbell skrev:

Jeg synes ikke disse to sakene er sammenlignbare. Når man skriver at noen er høye på seg selv går det direkte på person. Når man tar et blogginnlegg/bilde og harselerer tematisk over det blir det noe annet. Konatil er jo ikke stygg med personen Anna Rasmussen, og hun kommer ikke med karakteristikker, hun harselerer over sak.

Ja, jeg ser hun mener det. Hva innlegget kommuniserer har hun derimot ikke tenkt helt over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kollontaj skrev:

Ja, jeg ser hun mener det. Hva innlegget kommuniserer har hun derimot ikke tenkt helt over.

Jo, det tror jeg nok at hun har. Men så vil det jo alltid være noen mottakere som tolker annerledes enn avsender hadde tenkt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde kanskje vært tjent med å være litt mer ydmyk nå. "Hey, det var egentlig ikke vondt ment, men jeg ser poenget til de som mener jeg gikk litt langt". 

I stedet kjører hun på med "heldigvis forstod de aller fleste at innlegget var humoristisk ment". Det er vel ingen som betviler at hun prøvde å være morsom. Det er ikke akkurat sånn at humoren er så sofistikert eller avansert at den har gått over hodet på noen. Det er bare mange som ikke kjøper at hun "først og fremst gjør narr av seg selv". 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest justcurious
6 timer siden, Stinkerbell skrev:

Jeg synes ikke disse to sakene er sammenlignbare. Når man skriver at noen er høye på seg selv går det direkte på person. Når man tar et blogginnlegg/bilde og harselerer tematisk over det blir det noe annet. Konatil er jo ikke stygg med personen Anna Rasmussen, og hun kommer ikke med karakteristikker, hun harselerer over sak.

Nei, det gjør ikke det. Når man skriver at noen er høye på seg selv kritiserer man noens væremåte/oppførsel. Det blir f.eks som at jeg sier til noen; "skjerp deg" eller "nå har sunket lavt." Du har rett, det kan ikke sammenlignes i det hele tatt, latterliggjøring/uthenging (av en kollega) er verre enn å kritisere noens oppførsel på et forum.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, justcurious skrev:

Nei, det gjør ikke det. Når man skriver at noen er høye på seg selv kritiserer man noens væremåte/oppførsel. Det blir f.eks som at jeg sier til noen; "skjerp deg" eller "nå har sunket lavt." Du har rett, det kan ikke sammenlignes i det hele tatt, latterliggjøring/uthenging (av en kollega) er verre enn å kritisere noens oppførsel på et forum.

 

Jeg tror ikke du fikk med deg forskjellen: komatil harselerer over sak, ikke person. Jeg anser dem heller ikke for å være kolleger. De er selvstendige bloggere i hvert sitt segment. Hvis man skal tenke som deg blir det jammen ikke mye moro igjen. Hva skal f.eks stand up-komikere ha lov til å harselere med? 

Jeg synes ærlig talt at Anna bør tåle såpass. Hun har valgt å drive en offentlig blogg, og lever av det hun legger ut, dess mer kontroversielt, dess fler klikk/penger. Hun får tåle både å bli kritisert og tullet med. Konatil driver en humorbasert bligg, og akkurat dette velrettede og hysterisk morsomme sleivsparket synes jeg det er lite grunn til å angripe henne for. Det meste kan og bør tulles med, og aller mest sånt som dette, som er så inn i granskauen tåpelig, og så feil på så mange nivåer. Bare tenk på leserne til Anna, mange av dem jenter knapt i puberteten. Fint forbilde? 

Endret av Stinkerbell
Tastfeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at jeg synes det A.Rasmussen driver med er spesielt positivt. Det er uansett denne konatil som er den voksne her. Hun vet også godt hva som selger. En liten puppecatfight er ikke å forakte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest justcurious

Ok, jeg er selvfølgelig helt enig i det du skriver angående stand-up komikere og de som har dette som yrke. Samtidig har jeg ofte tatt meg i å tenke at jeg synes de noen ganger går for altfor langt. Komikere før i tiden klarte fint å være morsomme uten å latterliggjøre andre. Men jeg skal innrømme at jeg selv synes mye av det er morsomt :) men så er jo dette "jobben" deres også, Konatil er blogger av yrke, ikke komiker, selv om hun bruker mye humor på bloggen. Jeg synes bare det ble utrolig hyklersk av henne å reagere slik hun gjorde på at hun fikk kritikk pga blogginnlegget når hun samtidig er så hårsår selv at hun ikke takler å lese et snev av kritikk mot henne selv. For det å skrive at noen er høy på seg selv er virkelig en filleting, som hun lagde en stor sak ut av. Det er veldig mange som har reagert på det innlegget til Konatil og det er det en grunn til. For øvrig synes jeg ikke innlegget var særlig morsomt uansett, men nå synes jeg generelt ikke at hun og mannen er så morsomme som alle skal ha det til, hver sin humor :)  Synes derimot Ørjan Burøe sitt innlegg på instagram i dusjen var hysterisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hverken innlegget var morsomt eller langt over streken, scrolla bare videre, men det jeg synes er den største saken her er hvor latterlig dårlige de er til å få kritikk. Har merket det med pappahjerte tidligere og i denne saken reagerte de begge på samme måte. Det er alltid "high fives" til de som kritiserer kritikken i kommentarfeltet og småhumring over hvor teit folk kan være som mener _de_ har gått over streken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, enig! Er ikke mye profesjonelt over måten de takler kritikk, nei. Tror vel egentlig kanskje at de ikke er helt lagd for en slik bransje noen av de, men så er lønnen og fritiden litt for mye verdt til at de orker noe annet:p Hvertfall a mor selv, minner meg om sånn ungdomsskolejente som tøffer seg, men som egentlig er skjør og ikke tåler noe som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaktuspotte

Før likte jeg å lese dette parets blogger, men jeg ble lei av at de prøver å være morsomme. Mens det bare blir krampaktig. Spesielt han er småteit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...