AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #1 Del Skrevet 25. mars 2018 Nye Teslaer har en stund blitt fraktet inn i landet fra Gøteborg med livsfarlige og forurensende litauiske bilfraktere. Bil etter bil har blitt stoppet på grensa. Det er så ille at vegdirektøren til slutt måtte kalle inn Tesla til møte om saken. Elon Musk kunngjør nå på Twitter at han skal redusere leveringstakten, og unnskylder seg med at den "lokale fraktekapasiteten" tydeligvis er overskredet. Selvsagt får han skryt på Twitter for å være ansvarlig og sette liv og helse foran penger ... Er det virkelig sånn at det ikke var noen trygge, mer miljøvennlige norske eller svenske biler tilgjengelig? Eller ble de østeuropeiske bilene valgt utelukkende fordi de var billige, uten tanke for sikkerhet og miljø? Er ikke den eneste grunnen til at de nå gjør tiltak at de har fått kniven på strupen? Er det ingen som kan stille Tesla noen kritiske spørsmål til denne uttalelsen? Anonymkode: f7ec2...726 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 25. mars 2018 #2 Del Skrevet 25. mars 2018 Tesla burde jo bruke sine egne biler. De skryter av hvor bra trekkvognene de lager er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 25. mars 2018 #3 Del Skrevet 25. mars 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nye Teslaer har en stund blitt fraktet inn i landet fra Gøteborg med livsfarlige og forurensende litauiske bilfraktere. Bil etter bil har blitt stoppet på grensa. Det er så ille at vegdirektøren til slutt måtte kalle inn Tesla til møte om saken. Elon Musk kunngjør nå på Twitter at han skal redusere leveringstakten, og unnskylder seg med at den "lokale fraktekapasiteten" tydeligvis er overskredet. Selvsagt får han skryt på Twitter for å være ansvarlig og sette liv og helse foran penger ... Er det virkelig sånn at det ikke var noen trygge, mer miljøvennlige norske eller svenske biler tilgjengelig? Eller ble de østeuropeiske bilene valgt utelukkende fordi de var billige, uten tanke for sikkerhet og miljø? Er ikke den eneste grunnen til at de nå gjør tiltak at de har fått kniven på strupen? Er det ingen som kan stille Tesla noen kritiske spørsmål til denne uttalelsen? Anonymkode: f7ec2...726 Det handler om kun èn ting, pris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #4 Del Skrevet 26. mars 2018 17 timer siden, tdm900 skrev: Det handler om kun èn ting, pris! Ja, det er jo ganske innlysende, ikke sant? Men likevel sitter Elon Musk på Twitter og snakker om "lokal kapasitet" som om det ikke var bilfraktere å opprdive, og de ikke hadde annet valg enn å med tungt hjerte bestille bilfraktere fra Litauen. Og dette lar norske og utenlandske media ham slippe unna med ganske uimotsagt. Det er skuffende. NRK siterer i det minste ganske klar tale fra vegdirektøren etter møtet med Tesla: "– De har vært ute i media og nevnt at dette var en midlertidig løsning. Jeg er ærlig talt ikke interessert i å høre hvorfor man gjør ulovligheter. Mitt poeng er at det ikke skal skje, uavhengig av hva som måtte være bakgrunnen for det," sier Gustavsen til NRK. Anonymkode: f7ec2...726 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #5 Del Skrevet 27. mars 2018 Musk slipper unna med de rareste tingene. Bare tenk på at han hedres for å skyte søppel opp i vår allerede kraftig forsøplede orbit. Publicity stunt med den gamle roadsteren sin, og alle jubler. At hver og en Tesla som selges her i landet er en kostnad for fellesskapet, pga manglende avgifter, er det heller ikke mange som har tatt inn over seg. Anonymkode: 01a7e...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 27. mars 2018 #6 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) Det er da vel ingen som kjøper Tesla for å spare miljøet, kun for å spare sin egen lommebok? Og Tesla er vel helst ute etter å tjene mest mulig penger.... Endret 27. mars 2018 av Neket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 27. mars 2018 #7 Del Skrevet 27. mars 2018 På 26.3.2018 den 13.30, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo ganske innlysende, ikke sant? Men likevel sitter Elon Musk på Twitter og snakker om "lokal kapasitet" som om det ikke var bilfraktere å opprdive, og de ikke hadde annet valg enn å med tungt hjerte bestille bilfraktere fra Litauen. Og dette lar norske og utenlandske media ham slippe unna med ganske uimotsagt. Det er skuffende. NRK siterer i det minste ganske klar tale fra vegdirektøren etter møtet med Tesla: "– De har vært ute i media og nevnt at dette var en midlertidig løsning. Jeg er ærlig talt ikke interessert i å høre hvorfor man gjør ulovligheter. Mitt poeng er at det ikke skal skje, uavhengig av hva som måtte være bakgrunnen for det," sier Gustavsen til NRK. Anonymkode: f7ec2...726 Tror ikke du helt har skjønt hvorfor bergingsbiler sliter vettet av seg om viter’n gitt😁😁😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #8 Del Skrevet 28. mars 2018 10 timer siden, tdm900 skrev: Tror ikke du helt har skjønt hvorfor bergingsbiler sliter vettet av seg om viter’n gitt😁😁😁 ??? Anonymkode: f7ec2...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. mars 2018 #9 Del Skrevet 28. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ??? Anonymkode: f7ec2...726 Se der ja, skjønte at du ikke vet noen ting om det å ha østeuropeiske tungtransporter på veien!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #10 Del Skrevet 28. mars 2018 3 minutter siden, tdm900 skrev: Se der ja, skjønte at du ikke vet noen ting om det å ha østeuropeiske tungtransporter på veien!!! Det jeg ikke skjønner er hva dine kommentarer har med mitt innlegg å gjøre? Kan du kanskje peke på hva det er jeg har skrevet som er så håpløst kunnskapsløst i dine øyne? Anonymkode: f7ec2...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. mars 2018 #11 Del Skrevet 28. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det jeg ikke skjønner er hva dine kommentarer har med mitt innlegg å gjøre? Kan du kanskje peke på hva det er jeg har skrevet som er så håpløst kunnskapsløst i dine øyne? Anonymkode: f7ec2...726 Les det første innlegget mitt en gang til, som var svar på din start av tråden. Det gjelder fortsatt PRIS, for å transportere biler Gøteborg til Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #12 Del Skrevet 28. mars 2018 5 minutter siden, tdm900 skrev: Les det første innlegget mitt en gang til, som var svar på din start av tråden. Det gjelder fortsatt PRIS, for å transportere biler Gøteborg til Norge! Ja, har jeg ikke sagt meg enig i det? Det jeg reagerer på er at Tesla får lov til å late som det ikke er prisen som teller, men at "den lokale kapasiteten dessverre var helt sprengt, så alt vi fikk tak i var disse vogntogene fra Litauen, fryktelig lei oss for at de viste seg å være livsfarlige altså!" Uttrykker jeg meg så utydelig? Anonymkode: f7ec2...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. mars 2018 #13 Del Skrevet 28. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har jeg ikke sagt meg enig i det? Det jeg reagerer på er at Tesla får lov til å late som det ikke er prisen som teller, men at "den lokale kapasiteten dessverre var helt sprengt, så alt vi fikk tak i var disse vogntogene fra Litauen, fryktelig lei oss for at de viste seg å være livsfarlige altså!" Uttrykker jeg meg så utydelig? Anonymkode: f7ec2...726 Og tror du Tesla i USA vet noe som helst om hvilken kvalitet det er på kjøretøyene som kommer og henter bilene? Neppe, de skulle bare ha transport til laveste pris, og endte opp med ”søppelbiler” for å transportere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #14 Del Skrevet 28. mars 2018 52 minutter siden, tdm900 skrev: Og tror du Tesla i USA vet noe som helst om hvilken kvalitet det er på kjøretøyene som kommer og henter bilene? Neppe, de skulle bare ha transport til laveste pris, og endte opp med ”søppelbiler” for å transportere Ja, og så? Hva er poenget ditt? Jeg skjønner rett og slett ikke hva du krangler for, når jeg faktisk er enig i det du sier. Det jeg ikke skjønner er hvorfor dette skal unnskylde Tesla på noen som helst måte. Anonymkode: f7ec2...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. mars 2018 #15 Del Skrevet 28. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, og så? Hva er poenget ditt? Jeg skjønner rett og slett ikke hva du krangler for, når jeg faktisk er enig i det du sier. Det jeg ikke skjønner er hvorfor dette skal unnskylde Tesla på noen som helst måte. Anonymkode: f7ec2...726 Krangler ikke, det var du som nok ikke var helt komfortabel med at jeg påpekte noe du selv hadde skrevet, og det måtte du dra videre! Men deg om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 28. mars 2018 #16 Del Skrevet 28. mars 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Blod, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #17 Del Skrevet 29. mars 2018 22 timer siden, tdm900 skrev: Krangler ikke, det var du som nok ikke var helt komfortabel med at jeg påpekte noe du selv hadde skrevet, og det måtte du dra videre! Men deg om det Denne diskusjonen fatter jeg ingen verdens ting av. Hvor har jeg vært ukomfortabel med at du påpekte hva da? Du sa det var prisen som telte, jeg sa at du hadde helt innlysende rett i det, før jeg klaget videre på at Musk forsøker å innbille oss noe annet. Deretter ble jeg latterliggjort og beskyldt for å ikke skjønne en dritt. Det kaller jeg å starte en krangel, men du har tydeligvis andre oppfatninger. Men deg om det. Anonymkode: f7ec2...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 29. mars 2018 #18 Del Skrevet 29. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne diskusjonen fatter jeg ingen verdens ting av. Hvor har jeg vært ukomfortabel med at du påpekte hva da? Du sa det var prisen som telte, jeg sa at du hadde helt innlysende rett i det, før jeg klaget videre på at Musk forsøker å innbille oss noe annet. Deretter ble jeg latterliggjort og beskyldt for å ikke skjønne en dritt. Det kaller jeg å starte en krangel, men du har tydeligvis andre oppfatninger. Men deg om det. Anonymkode: f7ec2...726 Det var DU som dro i gang, jeg bare poengterte hva som ble galt når transport ble valgt! Og det er fortsatt pris!! Men er det virkelig det, at du hadde med akkurat i det i innlegget ditt, og så kom jeg med akkurat den poengteringen også?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slarti Skrevet 29. mars 2018 #19 Del Skrevet 29. mars 2018 (endret) Jeg er i bransjen for transport av bil og kan si at det ikke er pris det er snakk om men tesla er utolmidige og vil ikke vente en uke eller 3 med å få bilene levert. Tesla er en liten forhandler som ikke blir prioritert. Møller og bertel o sten med flere leverer flere biler hver på en mnd en tesla på et år. Små kunder havner bak i køa og tesla vil ikke vente. Ergo dem leier det dem finner av kapasitet i Europa og får dem til å kjøre for dem. Er faktisk ikke vare firma fra EU som kjører tesla. Med de to store frakterne i Norge (axes og ATS) blir det levert flere 1000 biler til diverse forhandlere i Norge pr mnd Tesla selger noen få tusen pr år men alle kommer samtidig. Det kan man ikke prioritere over dem som leverer jamt hele året. Endret 29. mars 2018 av Slarti Skriveleif 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #20 Del Skrevet 29. mars 2018 9 minutter siden, tdm900 skrev: Det var DU som dro i gang, jeg bare poengterte hva som ble galt når transport ble valgt! Og det er fortsatt pris!! Men er det virkelig det, at du hadde med akkurat i det i innlegget ditt, og så kom jeg med akkurat den poengteringen også?? Atte HÆ? Hjelp! Noen andre! Er det jeg som er helt bak mål og ikke skjønner noe her, eller hva skjer? Jeg trenger en upartisk tolk! Anonymkode: f7ec2...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå