Gå til innhold

Juni15 venter baby - ICSI


Juni15

Anbefalte innlegg

Så bra at alle klarte seg:nordvesta:Så må vi satse på en kjempe fin 17.mai gave i år ;)  Lykke til i 60-årslag, får håpe det ikke er noen der som graver for mye da. Av erfaring er det dessverre lite alkoholfri vin som er godt. Tror jeg fant en eller to sist jeg var gravid. Det er mye som smaker saft. (NB..er som deg, ikke alkis, men et glass vin er godt ;) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der ser du, superbra uttelling altså 😃

Nå er det bare å leve som gravid til det motsatte er bevist ja, håper dagene går greit frem til 16.mai. Fint å kunne stikke av på selveste 17.mai, uansett hvordan det går. Fjelltur må jeg jo si er det absolutt optimale ❤️

Men, det her skal jo gå bra. Vi krysser fingrene for deg. Blir spennende å følge deg videre. Du får oppdatere etterhvert som symptomjakten begynner 😅 Spennende dette her 😊

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo:

I dag måtte jeg reise hjem tidlig fra jobb, fordi jeg brått ble veldig uvel. Smerter i magen/underlivet, svetting, kvalm og svimmel. Presset meg igjennom lunsjen i håp om at det skulle bli bedre, men det gjorde det ikke. Ubehagelig å gå, men kjenner minimalt når jeg ligger på sofaen nå. Samboeren ble bekymret da jeg fortalte, men jeg tror ikke det er noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Juni15 skrev:

5 dpo:

I dag måtte jeg reise hjem tidlig fra jobb, fordi jeg brått ble veldig uvel. Smerter i magen/underlivet, svetting, kvalm og svimmel. Presset meg igjennom lunsjen i håp om at det skulle bli bedre, men det gjorde det ikke. Ubehagelig å gå, men kjenner minimalt når jeg ligger på sofaen nå. Samboeren ble bekymret da jeg fortalte, men jeg tror ikke det er noe farlig.

Huff da, det der er ikke godt. Jeg hadde veldig mye av det du beskriver to dager etter uttak, fra morgningen av. Skulle i postkassen en tur og kom meg nesten ikke tilbake. Føltes som jeg måtte på do, men det gikk ikke. Ble uvel og helt gjennomvåt i svette. La meg på sofaen og da gikk det over etter en liten stund. Lå mye på sofaen den dagen og var slapp dagen etter. Ikke kjent noe siden. Mannen ble også veldig bekymret her. Hvis det ikke gir seg får du ringe Riksen i morgen, eller før hvis det virkelig ikke gir seg.. Det er mye som er ufarlig, men man vet jo aldri. Håper det gir seg og ikke kommer tilbake. Klem til deg:hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, det hørtes ubehagelig og kjipt ut. Er formen bedre nå eller? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tuppelene skrev:

Huff da, det der er ikke godt. Jeg hadde veldig mye av det du beskriver to dager etter uttak, fra morgningen av. Skulle i postkassen en tur og kom meg nesten ikke tilbake. Føltes som jeg måtte på do, men det gikk ikke. Ble uvel og helt gjennomvåt i svette. La meg på sofaen og da gikk det over etter en liten stund. Lå mye på sofaen den dagen og var slapp dagen etter. Ikke kjent noe siden. Mannen ble også veldig bekymret her. Hvis det ikke gir seg får du ringe Riksen i morgen, eller før hvis det virkelig ikke gir seg.. Det er mye som er ufarlig, men man vet jo aldri. Håper det gir seg og ikke kommer tilbake. Klem til deg:hjerte: 

 

34 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ånei, det hørtes ubehagelig og kjipt ut. Er formen bedre nå eller? :hjerte:

Formen er bedre, men ikke helt bra. Litt vanskelig å reise seg opp, og går mye tregere enn vanlig. Men verken svetter eller er uvel nå, bare ubehag i magen. Som du sier, tuppelene, kjennes det ut som man må på do, uten at det skjer noe. Veldig oppblåst nå også, ser ut som jeg er flere måneder på vei, så det går nok snart over 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at formen er bedre. Sikkert lurt å sjekke dersom det forverrer seg, ift om det er en mulighet for at det kan være overstimulering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Så bra at formen er bedre. Sikkert lurt å sjekke dersom det forverrer seg, ift om det er en mulighet for at det kan være overstimulering? 

Takk for tips, skal følge litt med og føle på det, og ta kontakt med Riksen hvis det ikke gir seg :) trodde man ikke var i risikogruppa for overstimulering før man hentet ut ca 20 egg, men det er vel litt varierende fra person til person, kanskje?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jo det er vel sant. Det var bare det første jeg kom på når jeg hørte symptomene dine, men der var fordi jeg var veldig redd for å bli det selv da jeg stadig ble påminnet det av gynekologene. Men nei, da er det nok sikkert ikke det. Mest sannsynlig så er du bare øm og sliten i eggstokkene, det er jo en påkjenning det her, så at man reagerer slik du gjorde i dag er vel ikke helt unormalt. Men uansett greit å følge litt med. Bedre å ta kontakt en gang for mye enn en gang for lite :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hm, jo det er vel sant. Det var bare det første jeg kom på når jeg hørte symptomene dine, men der var fordi jeg var veldig redd for å bli det selv da jeg stadig ble påminnet det av gynekologene. Men nei, da er det nok sikkert ikke det. Mest sannsynlig så er du bare øm og sliten i eggstokkene, det er jo en påkjenning det her, så at man reagerer slik du gjorde i dag er vel ikke helt unormalt. Men uansett greit å følge litt med. Bedre å ta kontakt en gang for mye enn en gang for lite :) 

Måtte søke litt om det i går kveld, og leste at de som får ut 15 eller flere egg har stor risiko for å få overstimuleringssyndrom. Så tenkte det kunne vært mulig for meg også. Men smertene ble heldigvis svakere utover kvelden, selv om jeg var forberedt på en legetime i morges hvis det fortsatt skulle være vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo:

Hadde fortsatt litt ubehag i morges, men mye mindre enn i går. I løpet sv den første timen jeg var våken ble det borte, så jeg sjanset på å dra på jobb. Har gått bra til nå, heldigvis :) 

Merker det er uvant å tenke på «trygg» mat. Kjenner til mange av reglene, som at man skal være forsiktig med hva slags ost man spiser, ikke spise uvarmet spekemat osv. Men tror jeg skal lese meg litt mer opp, så jeg ikke går på noen blemmer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at forma er bedre!! 😊 Man blir på en måte «overstimulert» hvert eneste forsøk, men så lenge du er bedre i formen i dag så får vi håpe at det ikke e nåkks stress! 

Åh, ja den maten er skikkelig vanskelig, spesieøt hvis jeg skal ut å spise. Men, spiser det meste jeg altså- holder meg unna kjøttpålegg og spekemat, passer på at kjøttet er ordentlig gjennomstekt samt forholder meg til pasteuriserte oster. Ellers så prøver jeg å kun drikke en kopp kaffe om dagen. Men, om jeg glemmer meg av og til, det kan godt hende 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Så bra at forma er bedre!! 😊 Man blir på en måte «overstimulert» hvert eneste forsøk, men så lenge du er bedre i formen i dag så får vi håpe at det ikke e nåkks stress! 

Åh, ja den maten er skikkelig vanskelig, spesieøt hvis jeg skal ut å spise. Men, spiser det meste jeg altså- holder meg unna kjøttpålegg og spekemat, passer på at kjøttet er ordentlig gjennomstekt samt forholder meg til pasteuriserte oster. Ellers så prøver jeg å kun drikke en kopp kaffe om dagen. Men, om jeg glemmer meg av og til, det kan godt hende 🙈

Ja, det er jo ikke såå mye man må ta hensyn til, kanskje :) det med kaffe forsøker jeg også, men tenker jeg kommer til å ty til to i blant. Er avhengig av å drikke kaffe på toget til jobb, ellers sovner jeg og dagen er ødelagt. Og noen ganger er jeg redd det blir krise etter lunsj hvis jeg kommer til å bli mer trøtt enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 dpo:

Ikke mye å oppdatere på her. Men synes jeg kunne se at puppene var bittelitt større i går enn vanlig. De har også vært litt ømme, men det kan jo være Crinone, mensen eller graviditet, så ikke noe å hoppe i taket for. I går var det også bittelitt mørkt blod i truseinnlegget.

Tirsdag ettermiddag blir testdag her i huset. Da er jeg 13 dpo, så burde slå ut hvis jeg er gravid. Lurer på om jeg skal kjøpe CB digital, for å slippe å tolke. Gruer meg i grunnen til å teste, har egentlig ikke gjort det så mange ganger før siden mensen har kommet som ei klokke gjennom hele prøveperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Juni15 skrev:

10 dpo:

Ikke mye å oppdatere på her. Men synes jeg kunne se at puppene var bittelitt større i går enn vanlig. De har også vært litt ømme, men det kan jo være Crinone, mensen eller graviditet, så ikke noe å hoppe i taket for. I går var det også bittelitt mørkt blod i truseinnlegget.

Tirsdag ettermiddag blir testdag her i huset. Da er jeg 13 dpo, så burde slå ut hvis jeg er gravid. Lurer på om jeg skal kjøpe CB digital, for å slippe å tolke. Gruer meg i grunnen til å teste, har egentlig ikke gjort det så mange ganger før siden mensen har kommet som ei klokke gjennom hele prøveperioden.

Lykke til. Håper at du virkelig kan FEIRE 17. mai. 

Selv skal jeg til UL den 16. mai i håp om å få klarsignal til å starte på progynova ifbm fryseforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Butter skrev:

Lykke til. Håper at du virkelig kan FEIRE 17. mai. 

Selv skal jeg til UL den 16. mai i håp om å få klarsignal til å starte på progynova ifbm fryseforsøk. 

Tusen takk, håper selv også at vi virkelig kan feire på torsdag, med alkoholfri champagne 😄

Lykke til med ultralyd. Er progynova samme som Crinone, som bygger opp slimhinnen? Hvor mange forsøk har du hatt tidligere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Juni15 skrev:

10 dpo:

Ikke mye å oppdatere på her. Men synes jeg kunne se at puppene var bittelitt større i går enn vanlig. De har også vært litt ømme, men det kan jo være Crinone, mensen eller graviditet, så ikke noe å hoppe i taket for. I går var det også bittelitt mørkt blod i truseinnlegget.

Tirsdag ettermiddag blir testdag her i huset. Da er jeg 13 dpo, så burde slå ut hvis jeg er gravid. Lurer på om jeg skal kjøpe CB digital, for å slippe å tolke. Gruer meg i grunnen til å teste, har egentlig ikke gjort det så mange ganger før siden mensen har kommet som ei klokke gjennom hele prøveperioden.

Kan det ha vært sen festeblødning montro?🤞 Skjønner godt du gruver deg til å teste. Veldig skummelt å få svaret. Var derfor jeg ikke turte å teste første gangen, var så redd. Veldig lettvint med en digital, men tenker du å kjøpe en eller flere? Trodde jeg kom til å måtte bruke alle samtidig for å være heeeeelt sikker, men klarte holde meg til en og en gitt😅 Begynner å krysse fingrene for deg nå🤞🙏🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Juni15 skrev:

Tusen takk, håper selv også at vi virkelig kan feire på torsdag, med alkoholfri champagne 😄

Lykke til med ultralyd. Er progynova samme som Crinone, som bygger opp slimhinnen? Hvor mange forsøk har du hatt tidligere? 

Kjenner ikke til crinone utover det jeg har lest på forumet. Trodde det var en form for progestetonstøtte på linje med lutinus, men mulig jeg begynner å bli litt surrete ang alle medisiner? Men progynova skal bygge opp slimhinne ja, fryseforsøk i stimulert syklus og videre på lutinus etter innsett. 

Har bare hatt et ferskforsøk som endte i en SA😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, tuppelene skrev:

Kan det ha vært sen festeblødning montro?🤞 Skjønner godt du gruver deg til å teste. Veldig skummelt å få svaret. Var derfor jeg ikke turte å teste første gangen, var så redd. Veldig lettvint med en digital, men tenker du å kjøpe en eller flere? Trodde jeg kom til å måtte bruke alle samtidig for å være heeeeelt sikker, men klarte holde meg til en og en gitt😅 Begynner å krysse fingrene for deg nå🤞🙏🤞

Hm, tenkte litt på det, men det var jo ganske sent da. En uke etter innsett. Eller, det kan jo ha skjedd tidligere, men at blodet ikke kom før nå da. Usikker på en eller flere tester, men kanskje jeg kjøper flere så jeg kan teste om noen uker at den viser 3+ :) 

10 timer siden, Butter skrev:

Kjenner ikke til crinone utover det jeg har lest på forumet. Trodde det var en form for progestetonstøtte på linje med lutinus, men mulig jeg begynner å bli litt surrete ang alle medisiner? Men progynova skal bygge opp slimhinne ja, fryseforsøk i stimulert syklus og videre på lutinus etter innsett. 

Har bare hatt et ferskforsøk som endte i en SA😥

Du har helt rett, det er jeg som surrer. Ikke enkelt å holde styr på alt en putter i seg for å lykkes :) Synd med SAen du opplevde, det er vel alles redsel oppi det her. Håper alt ser bra ut på ultralyd, og at du kan starte forsøket 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo:

Har hatt en del drømmer de siste nettene. Har ikke tenkt så mye på det, for i blant drømmer jeg og husker hva den handlet om på morgenen. Men nå har det skjedd tre netter på rad, og i natt hadde jeg to ganske markante drømmer som ble på sett og vis satt sammen.

Endret av Juni15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...