Gå til innhold

Juni15 venter baby - ICSI


Juni15

Anbefalte innlegg

19+0:

Herregud så fort tiden går 🙈 Tenk at jeg snart er halvveis i svangerskapet allerede. Det er helt surrealistisk, samtidig som det føles ut som en evighet til januar 😬 Det betyr heldigvis at vi fortsatt har god tid til å forberede oss, selv om jeg føler vi mentalt er ferdig forberedt begge to. Gjenstående er handling av alt som trengs (føler at jeg har vært veldig rasjonell, og listen er derfor ikke såå lang) og sy opp masse mer klær 💕

Energinivået er litt opp og ned for tiden. I forrige uke var jeg sykemeldt pga kraftig forkjølelse/influensa, og kjente i slutten av uka når formen ble bedre at jeg hadde så mye energi. Men to dager tilbake på jobb denne uken, og hele ettermiddagen i går var bare bortkastet. Sliten og sur til middag og etter middag. Når jeg slapp kroppen på sofaen, sovnet jeg og våknet en time før leggetid. Orket ikke gjøre noen ting før jeg faktisk skulle legge meg, da kunne jeg gjerne ha satt med på hobbyrommet for å sy litt. Altså, jeg har vanligvis god arbeidsmoral, men akkurat nå skulle jeg var gradert sykemeldt, slik at hverdagen kunne bestå av noe annet enn jobb.

Kroppen spiller ellers veldig på lag. Men har i det siste merket at hvis jeg ikke har vært på beina på en stund (om morgenen, når jeg har liggi på sofaen en time eller to), så gjør det vondt å gå på føttene. Det går fort over, maks fem minutter. Men lurer på hva som er grunnen, om føttene begynner å hovne opp eller noe kanskje?!

For to dager siden var jeg på første klassisk yoga time. Det var deilig å løsne, og instruktøren tar masse hensyn til min gravide kropp. Det er også ei annen som er gravid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Juni15 skrev:

Helt enig, det blir ikke helt det samme når man ikke vet om man får brukt det. Så gøy at det er flere enn meg som deler sygleden da👏🏻 Har du holdt på lenge? Selv begynte jeg å sy for snart tre år siden, da jeg fikk nyheten om at jeg skulle bli tante for første gang. Har siden sydd masse baby- og barneklær, og også litt til voksen (meg selv, samboer, venninner og familie) 😍

Håper det snart blir din tur til å sy til en liten en, fant dagboken din i går og leste igjennom. Spennende i morgen hva testen viser, og eventuelt hvordan veien videre blir etter et legebesøk 💕

Har sydd i to år tror jeg, men først og fremst til meg, men nå har det blitt litt til små. Veldig gøy å sy! Takk😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for snart halvgått😊 Virkelig en deilig følelse altså! Kjenner meg veldig godt igjen i energinivået ditt. Jeg er ALDRI borte fra jobb (kun ifbm operasjon/IVF), men jeg skulle også ønske jeg kunne hatt gradert sykemelding innimellom slik at jeg hadde fungert hjemme også. Jeg orker jo å gjøre noe, men det blir mest sofa og strikking. Mannen har heldigvis stått på veldig siste måneden og ordnet masse ute, og henger opp klær når jeg vasker etc.. På jobb i går kjente jeg faktisk litt på den trøttheten jeg hadde de første månedene.. holdt på og sovne ved pulten. 

Føler du at føttene har blitt litt større? Det gjør jeg. Klarer ikke sitte på huk på gulvet lengre og skoene har blitt bittelitt trangere. Kanskje det vonde du kjenner har en sammenheng med at beina begynner å bli hovne🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, tuppelene skrev:

Hipp hurra for snart halvgått😊 Virkelig en deilig følelse altså! Kjenner meg veldig godt igjen i energinivået ditt. Jeg er ALDRI borte fra jobb (kun ifbm operasjon/IVF), men jeg skulle også ønske jeg kunne hatt gradert sykemelding innimellom slik at jeg hadde fungert hjemme også. Jeg orker jo å gjøre noe, men det blir mest sofa og strikking. Mannen har heldigvis stått på veldig siste måneden og ordnet masse ute, og henger opp klær når jeg vasker etc.. På jobb i går kjente jeg faktisk litt på den trøttheten jeg hadde de første månedene.. holdt på og sovne ved pulten. 

Føler du at føttene har blitt litt større? Det gjør jeg. Klarer ikke sitte på huk på gulvet lengre og skoene har blitt bittelitt trangere. Kanskje det vonde du kjenner har en sammenheng med at beina begynner å bli hovne🤔 

Det med å ha energi til å gjøre noe, tror det også kan ligge litt i psyken. I går hadde vi bestemt oss for å bruke noen timer på maling av huset, fordi vi er nødt til å bli helt ferdig i år. Så jobbet ganske mye med å psyke meg opp til det i løpet av ettermiddagen, og det gikk helt fint. Var heldigvis ikke helt død når vi var ferdig, men satte oss i sofaen med god samvittighet 😊

Synes ikke skoen har blitt små enda, men så er skoene keg bruker til hverdags ganske løse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+5:

Snart halve svangerskapet har gått, og blæra har vært så grei med meg. Vanligvis vil jeg kategorisere den som liten+, og ikke merket noen forskjell etter at jeg ble gravid. Men de siste dagene har jeg fått skikkelig partyblære 🙈 tror jeg må på do 10 minutter etter forrige dobesøk, men når jeg først entrer dosetet, drypper det kun noen få dråper 😂 Regner med det begynner å bli trangere i livmora, og at det blir større press på blæra fremover også.

På lørdag måtte jeg ut og handle nye bher for andre gang i svangerskapet. Første gang var veldig tidlig, og da hadde jeg økt mest i omkretsen, men så har det bare est ut. Fra 70B som jeg en gang hadde, har jeg nå vært innom 75C og endte med 80D denne gangen 😳 Fra å ha nesten ingenting (som jeg alltid har likt), til å være en D er ekstremt uvant, og er spent på hvordan det skal ende i en eventuell ammeperiode 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Waldfee skrev:

Gratulerer med fin liten jente på vei 💗 herlig!! Kos deg med denne tiden! 

Tusen takk 💕 Vi storkoser oss, og merker at familien rundt oss gleder seg masse også. Håper alt er bra med deg, og at tiden mot november går raskt 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Tenk at du nå er halvveis, så stas! Hvordan er formen? :)

Ja, tenk at akkurat i dag er jeg halvveis 🙈 det er litt uvirkelig å tenke på. Mer og mer klær samler seg opp, og i går fikk vi bedside crib inn i huset 😍 fortsatt mye som skal på plass, men er på god vei 😄

Formen er relativt god. Det er kun energinivået som jeg stort sett kan klage litt på. Har gode og dårlige dager, og hvor mange av hver varierer. Når jeg er inne i en bølge av dårlige dager (ønsker å gjøre ting på ettermiddagen, men orker ikke annet enn å sove på sofaen/senga), lurer jeg på hva vitsen med å bruke opp energien på jobb er. Men når helga kommer er alt stort sett bra. Helsesøster sa at jeg måtte se det an litt, og hvis det fortsatte å være dårlig er en mulighet å sykemeldes en dag i uka, så jeg får delt opp arbeidsuka litt. Så vi får se hvordan det går fremover. Ellers merker jeg også mer og mer til en sliten rygg. Men altså, egentlig føler jeg at jeg har lite å klage over, med verken bekkenløsning, kvalme eller andre elendigheter 🙈 Forstår at formen din er god også?! Hvordan er det å gå hjemme, nå som du er litt vant til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, er ikke det stas å få babyting i hus?? Vi har begynt å få i orden barnerommet nå, veldig koselig altså. 

Ja, du er i full jobb du? Skjønner godt at det etterhvert blir vanskelig å legge planer etter en arbeidsdag. Herregud, da gir man vel alt man har på jobb? Tror jeg hadde vært ganske sliten da ja. Hvordan type jobb har du? Er det noen form for tilrettelegging? Hva med gradert sykemelding etterhvert? Det er ikke mange ganger man skal gå gravid ila et liv, så jeg mener det viktigste er egen og barnets helse først, så får heller den jobben komme i andre rekke. Men kjempebra at det allerede er et tema mellom deg og jordmor.

Hm, hvordan det er å gå hjemme? Det er sikkert helt feil svar, men vet du? Jeg elsker det! Jeg koser med SÅ masse og jeg får gjort ting som jeg aldri hadde hatt tid eller overskudd til hvis jeg hadde vært i jobb. Jeg føler meg sosial, aktiv og at jeg får gjort ting. Dagene går fort og jeg har foreløpig ikke kjedet meg et sekund. Heldigvis! For i starten av svangerkapspermisjonen var jeg livredd for hvordan det her kom til å bli, var redd for å bli deprimert og ensom. Men, man må jo være flink selv da, ved å legge planer og holde seg opptatt. 

Formen er fin, men føler meg tyngre for hver dag. Sliter spesielt med bekkenet og sliten rygg i dag etter en litt lengre gåtur. Så, spent på hvordan formen blir fremover 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chickenwings85 Kjempe koselig å få ting i hus ja 😍

Ja, er i full jobb enn så lenge, men kjenner jeg kunne tenkt meg en gradert sykemelding, så jeg kunne vært hjemme på onsdager for å dele opp uka litt. Har en relativt fleksibel kontorjobb, i tillegg et teamlederansvar, men ikke personalansvar. Så ikke særlig fysisk, men kan til tider være slitsomt rent psykisk hvis det er møter dagen lang. Jobber mot en stor leveranse/lansering mot slutten av året som kommer til å treffe store deler våre kunder, så er heldigvis veldig gøy og givende da. Sjefen har utlyst et vikariat for meg, hvor jeg tror det er start så fort som mulig. Så håper jeg kan få litt ekstra avlasting pga det. Det gjør jo også at det er enklere med en eventuell gradert sykemelding, hvor jeg kan delegere bort en del ansvar.

Tror jeg hadde trivdes kjempe godt hjemme selv, ved å styre rundt med ting 🙈 men det er som du sier, man må selv holde seg aktiv. Hvis man blir liggende på sofaen hele dagen, blir blir det jo fort litt kjedelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+6:

Begynner å kjenne at ryggen blir sliten i løpet av en dag. Tror jeg burde begynne å gjøre noen yogaøvelser hjemme, for jeg kjenner at det virkelig hjelper når er er på trening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+5:

I helga har jeg kjent noe som jeg har mistenkt har vært svake spark på innsiden, og i går kveld da vi hadde lagt oss sverger jeg at vi også kjente det på utsiden 🙈 Jeg kjente det først selv mens jeg lå og leste en bok, så ble liggende og holde på magen. Det kom med ganske lenge mellomrom. Til slutt fikk jeg samboeren til å ha hånden over, og til slutt kjente han noe som kunne være spark 💕 Endelig 😍

Ellers er alt som vanlig her, onsdager og torsdager ligger jeg rett ut, mens mandager og tirsdager er fine. Ryggen er også litt stiv til tider, og i blant har jeg vondt rundt halebeinet, lurer på om det er bekkenet jeg kjenner?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med spark, det er så deilig å kjenne😍 Så koselig at samboer også fikk kjenne, det er stas! Her stopper som regel frøkna opp å sparke når mannen prøver å kjenne. Men med litt tålmodighet kommer det et lite spark. Hjelper somregel på at jeg snakker eller hoster😉 Jeg kjenner bekkenet som isjas lignende smerter når jeg holder på som værst, og blir helt stiv på innsiden av lårene, rumpa, hofta og ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Så herlig med spark, det er så deilig å kjenne😍 Så koselig at samboer også fikk kjenne, det er stas! Her stopper som regel frøkna opp å sparke når mannen prøver å kjenne. Men med litt tålmodighet kommer det et lite spark. Hjelper somregel på at jeg snakker eller hoster😉 Jeg kjenner bekkenet som isjas lignende smerter når jeg holder på som værst, og blir helt stiv på innsiden av lårene, rumpa, hofta og ryggen. 

Ja, kjempe koselig 😍

Issjas-smerter vet jeg heller ikke hvordan kjennes ut, har hatt lite problemer med ryggen tidligere 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lenge siden det har vært noen oppdatering her inne. Hvordan går det med deg og babyen i magen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Chickenwings85 skrev:
 

Lenge siden det har vært noen oppdatering her inne. Hvordan går det med deg og babyen i magen? :) 

Takk for at du spør, veldig lenge siden ser jeg 🙈 på tide med en oppdatering.

25+6:

Her er ting som «før», føler det skjer lite, men realiteten skjer det vel ekstremt mye 😂 Formen har holdt seg veldig fin, det vil si bare øm og litt sliten i rygg og bekken på kvelden. Kjenner det er verre de dagene jeg har anstrengt meg litt ekstra. Føttene er også vonde om morgenen/når jeg har sitti/ligget lenge, men går over etter 5-10 minutter. Men energinivået er litt så som så. I begynnelsen hjalp det å legge inn en dag i uka hvor jeg hadde hjemmekontor, men nå har ikke det vært nok, og ble derfor 20% sykemeldt på fredag. Håper at det skal hjelpe.

Barnerommet er nok nærmere enn jeg hadde trodd. I helga fullførte vi et halvferdig prosjekt som har stått siden i vinter. Planen var å bygge en dagseng på hobbyrommet, med en madrass vi hadde og ekstra oppbevaring til alle mine systoff. Men da vi var ferdig, gikk drømmen i grus da vi oppdaget at jeg har klart å måle feil helt i begynnelsen 😬 enden på viset ble at dobbeltmadrassen på gjesterommet/barnerommet passet fint sammen med hodegavlen i rammen vi har bygget, og tada. Dobbeltsengen er bevart, men barnerommet er frigitt 🎉 så nå må vi bare bli kvitt litt ting på barnerommet, og så kan det egentlig innredes 💕

Vi var på en ekstra ultralyd 24+3 hos en jordmorstudent som var så flink. Hun bekreftet at vi ventet ei jente (hun ga oss klar beskjed om at vi ikke måtte si noe til henne før hun undersøkte, for å se om hun så det samme som hadde blitt sett tidligere). Jenta vår så frisk og fin ut, litt større enn gjennomsnittet (bekrefter mine bekymringer om å føde et gigabarn 🙈). Det var veldig rart å kjenne at hun sparket samtidig som vi så det på skjermen.

Begynner å kjenne mer og mer bevegelse nå, selv om de store og harde sparkene lar seg vente. Kjenner noe stort sett hver dag, aller helst om kvelden når jeg har lagt meg. Men trøster meg med at med morkaka foran, er det enda noen uker til jeg må kjenne noe fast mønster. Samboer har heldigvis fått kjenne spark ett par ganger, men man må ha litt tålmodighet for at det skal være mulig.

På fredag, 25+3, tok jeg glukosebelastning. Ikke så ille som jeg hadde sett for meg. Veldig spent på resultatene, men de sa at jeg kun hører noe hvis ting ikke er som det skal. På onsdag skal jeg til jordmor, en time som er flyttet på flere ganger og to uker. Da blir det første måling av symfyse, så blir spennende å se om det målet viser til en stor jente også 😬 skal minne jordmor på henvisning til vekstkontroll som hun «lovet meg», det var snakk om å gjennomføre den ca uke 32.

Det ble en ganske lang oppdatering allikevel, ja 🙈 skal prøve å oppdatere oftere fremover, koselig å se tilbake til senere også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å få bekreftet igjen at alt er bra og fortsatt en jente😊 og så gøy at samboer får kjenne også. Mannen lyser veldig opp hver gang han får kjenne noe, men han må også være tålmodig. Det er som om hun skjønner at det kommer noen andre enn mor selv og da stopper hun med en gang😅  

Håper det hjelper på energien med noen prosent sykemelding🤞 Det trengs når barnerommet skal settes i stand😉🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

32+5:

Denne dagboken har jo så godt som dødd ut 🙈 Tiden flyr avgårde, og nå har virkelig nedtellingen begynt. Tre uker igjen på jobb, deretter juleferie, og så starter permisjonen første uka i januar. Det føles så rart ut, at tiden har flydd av gårde, men allikevel er det så lenge siden vi var igjennom hele denne prosessen i april/mai, og deretter stod vi med en positiv graviditetstest 15. mai 💕

Formen har de siste ukene forverret seg. Fra å nyte tiden, til å merke at dette er tungt, og til at søvnen den siste uken har vært så elendig at jeg begynner å bli lei. Jeg er 40% sykemeldt, og tror ikke det kunne fungert å vært mer sykemeldt uten å bli 100% (grunnet ansvarsområder på jobb). Har virkelig lyst til å klare de siste ukene, men hvis det fortsetter som dette er jeg redd jeg må kaste håndkle tidligere 😞 Hjelper ikke at vi har gått inn i en hektisk og ekstremt avgjørende periode på jobb, som krever mye av meg psykisk, men som jeg virkelig vil klare!

I går var jeg så heldig at verdens beste jenter (damer? 🙈) arrangerte babyshower for meg 😍 jeg hadde fått en liten mistanke tidligere i uka, da mamma inviterte meg på lunsj hjemme hos de på en veldig rar måte. I tillegg skulle søsteren min være på besøk, noe som var litt rart fordi jeg vet hun skulle komme om to uker for å feire bursdagen til mamma. Min mistanke resulterte i at jeg tok initiativ til å shine huset «før jul», så de siste dagene stod både samboer og jeg på for å få alt rydding og rent. For en gangs skyld klaget han ikke over at vi måtte holde på, noe som forsterket min mistanke 😂 allikevel passet venninnene mine på å tydeliggjøre kvelden før, da vi hadde julebord, alle deres planer for søndagen, som gjorde meg litt usikker. Dagen ble uansett såå koselig, og selv om jeg ikke ble kjempe overrasket, var jeg så glad for at de stelte i stand for meg 💕

I 30+2 var jeg på en ekstra ultralyd for å sjekke størrelsen på vesla. Siden jeg selv var rett i underkant av 5kg da jeg ble født, har jeg vært litt bekymret for å få en så stor jente selv. Ultralyd viste en jente som er ca 20% over gjennomsnitt, men det var visst ikke noe å bekymre seg for. Både hode- og magemål var større enn gjennomsnitt, noe legen sa betød at hennes vekt ikke har sammenheng med hva jeg spiser. Skal på ny ul 34+2, og er virkelig spent på hvordan veksten har utviklet seg. Håper ikke at prosenten har økt 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...