Gå til innhold

Juni15 venter baby - ICSI


Juni15

Anbefalte innlegg

12+4:

I går fikk vi en gledelig nyhet, ei god venninne er også gravid, med termin tre dager etter oss 💕 det kunne ikke passet bedre. Og er også såå glad jeg slapp å få den nyheten før vi selv hadde blitt gravid 😅 Det blir koselig med besøk og trilleturer etter hvert 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Juni15 skrev:

12+4:

I går fikk vi en gledelig nyhet, ei god venninne er også gravid, med termin tre dager etter oss 💕 det kunne ikke passet bedre. Og er også såå glad jeg slapp å få den nyheten før vi selv hadde blitt gravid 😅 Det blir koselig med besøk og trilleturer etter hvert 😍

Så gøy!!! Samme her, fant ut at veninnen min har termin to uker etter meg. Veldig gøy da 🤗🤗🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 23.37, Chickenwings85 skrev:

Så gøy!!! Samme her, fant ut at veninnen min har termin to uker etter meg. Veldig gøy da 🤗🤗🤗

Det er så koselig, bare håper jeg ikke begynner å sammenligne meg med henne om alt mulig i graviditeten og etter fødsel 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+5:

Så var ferien over for denne gang. Har vært i veldig god form i ferien, så er spent på hvordan den fortsetter utover høsten. Usikker på om det blir mer ferie i år, eller om jeg søker om å få overført den siste ferieuka til neste år. Må sjekke litt om samboeren har igjen noe, da han har fått noen dager fri her og der som vi er usikre på om er trukket fra ferien. 

I helgen var vi med store deler av slekta til samboer. Overrasket oss hvordan nyheten om graviditeten har spredd seg til alle uten at vi har sagt noe om at det er OK. Til og med en «utskilt» onkel.. Men ja, ja, har ikke hatt det store behovet for å fortelle det selv, og om de ikke visste det hadde vi sagt det til de vi møtte i helga uansett. Men da vet vi i hvert fall til en eventuell neste gang at dette må spesifiseres nøye. På min side derimot, har nyheten holdt seg til foreldre og søsken, så i går ga jeg mamma beskjed om at det er OK å fortelle til de det var ønskelig å fortelle til 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+6:

Drister meg til å flytte dagboka over til gravid-forumet nå, når ting har gått så bra hittil 🤞🏻Snart en ny milepæl nådd, siste dag i 1. trimester i dag 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Juni15 skrev:

13+6:

Drister meg til å flytte dagboka over til gravid-forumet nå, når ting har gått så bra hittil 🤞🏻Snart en ny milepæl nådd, siste dag i 1. trimester i dag 🎉

Hipp hurra👏🏻🎉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14+5:

Magen begynner tydeligvis å bli mer synlig nå. I helgen var vi på konsert. Jeg hadde på meg en ganske løs kjole, men den hang allikevel slik at den traff magen. Ville vel kanskje tenkt selv om andre at det bare var en litt lubben mage. Men så er det en mann som strekker seg litt bort mot meg, og sier «En skal tidlig krøkes!», gliser og peker mot magen min. Jeg ble så satt ut, at han måtte gjenta seg, så jeg var helt sikker på hva han mente. Jeg stod med armene hvilende over magen (ikke den typiske gravid-posén) og med en flaske vann i hånda, men synes allikevel det var veldig rart å få en sånn kommentar fra en fremmed. Visste liksom ikke om jeg skulle bli fornærmet eller smigret. Måtte spørre samboer om jeg virkelig ser så gravid ut, og han syntes også kommentaren var veldig rar.

På fredag var vi og gikk en hard tur i «fjellet», og merker godt hvordan formen er svekket. Sist jeg gikk opp samme sted var i fjor høst, og selv om det var slitsomt da også, var det ingenting i forhold til nå. Ble så sliten i beina på vei opp at jeg på et tidspunkt ikke visste hvor jeg skulle plassere de. Lurer veldig på om det er bra for kroppen, eller om jeg tynet meg litt for mye. Tror kanskje jeg skal trumfe igjennom den veien som er litt enklere neste gang, så kan vi kanskje trene meg opp til å klare den tyngste etter litt tid 🙈

Ellers er livet tilbake på jobb litt opp og ned. Trøttheten har kommet litt tilbake, og i forrige uke var jeg nødt til å gå hjem ganske tidlig fordi jeg ikke orket å holde meg våken. Kjenner også at jeg har litt vansker med å reise meg hvis jeg har sittet rolig en stund, det være seg i sofaen eller på ergonomisk stol hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+0:

Lurer på om jeg har begynt å kjenne liv i kveld 😬 Har kjent det har romstert en del i magen, og pleier ikke kjenne noe sånt ellers. Vanskelig å forklare akkurat hvordan det føles, er nesten som at noe dytter i magen fra innsiden og ut. Litt nedenfor og til venstre for navlen. Ikke bobler eller sommerfugler som alle sier. Men så blir jeg så sykt usikker, fordi det sies at førstegangs gjerne ikke kjenner (eller skjønner at de kjenner?) før uke 18-20, og gjerne enda senere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente omtrent så tidlig jeg også, men avfeide det av samme grunn som deg! Ble ganske mye sterkere i løpet av uke 17, og da var jeg ikke lenger i tvil:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym. skrev:

Jeg kjente omtrent så tidlig jeg også, men avfeide det av samme grunn som deg! Ble ganske mye sterkere i løpet av uke 17, og da var jeg ikke lenger i tvil:laugh:

Iiiih, da var det jo sikkert det da 👏🏻 Så gøy 😍 samboeren ble helt frika ut da jeg fortalte at jeg kjente liv, tror han gleder seg masse til å få kjenne selv 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Juni15 skrev:

15+0:

Lurer på om jeg har begynt å kjenne liv i kveld 😬 Har kjent det har romstert en del i magen, og pleier ikke kjenne noe sånt ellers. Vanskelig å forklare akkurat hvordan det føles, er nesten som at noe dytter i magen fra innsiden og ut. Litt nedenfor og til venstre for navlen. Ikke bobler eller sommerfugler som alle sier. Men så blir jeg så sykt usikker, fordi det sies at førstegangs gjerne ikke kjenner (eller skjønner at de kjenner?) før uke 18-20, og gjerne enda senere også.

Å så spennende😊 Det kan helt sikkert føles på forskjellige måter og ligger alt fint til der inne kan sikkert førstegangs kjenne det tidligere også tenker jeg. Litt slik med boblene jeg kjente for ikke så lenge siden. Føltes absolutt ikke som bobler i tarmen, for det kjente jeg på like etterpå. 

Håper trettheten er blitt litt bedre og ikke blitt verre🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, tuppelene skrev:

Å så spennende😊 Det kan helt sikkert føles på forskjellige måter og ligger alt fint til der inne kan sikkert førstegangs kjenne det tidligere også tenker jeg. Litt slik med boblene jeg kjente for ikke så lenge siden. Føltes absolutt ikke som bobler i tarmen, for det kjente jeg på like etterpå. 

Håper trettheten er blitt litt bedre og ikke blitt verre🤞

Kjempe spennende 😍 nå skal jeg kjenne etter hver kveld om den samme følelsen kommer tilbake.

Trøttheten har kommet litt tilbake igjen etter ferien, men ikke så ille som før uke 10. Har hendt et par ganger etter jobb at jeg har slengt meg på sofaen og sovnet litt før samboer har kommet hjem. Men har gått greit å komme seg igjen 😊 I går var jeg på utendørsyoga på kvelden, og merket at det også ga meg såpass med energi at jeg ikke sovnet på sofaen på kvelden 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+1:

Ikke kjent noe mer liv, så blir veldig usikker om det faktisk var det 🙈 Ellers en del sliten etter jobb, men ikke så ille som før ferien.

I dag har jeg kjøpt noen gravidklær. Har hatt veldig problemer med å finne klær til bruk på jobb, så kjøpte ett par bukser og en bluse 😊

I morgen er det endelig tid for første time hos jordmor. Er veldig spent på hvordan hun er og hvordan kjemien vår blir. Ønsker å kun ha kontroller hos jordmor, men siden hun i utgangspunktet ikke er den jeg sogner til (to helsestasjoner i kommunen) har jeg en ekstra sjanse hos en annen jordmor hvis ikke kjemien er noe god 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16+2:

Jordmora var ei skikkelig koselig jente i 30-åra 😍 Hun brukte god tid på å fylle ut helseskjemaet (manglet masse som legen ikke hadde fylt ut) og forklarte masse. Fikk høre masse hjertelyd, som lå på rundt 145, og fosteret sprellet masse. Hun sa også at det jeg trodde var liv i forrige uke, var ganske sikkert det. Snakket en del om svangerskapsdiabetes, siden både min mor, mormor og morfar har/hadde diabetes. Så skal være litt ekstra obs, og deretter ta glukosebelasting uke 24-28. I tillegg uttrykte jeg min bekymring for en stor baby, da jeg selv ble født 14 dager over termin og veide rett i underkant av 5kg. Dette sa hun vi skulle følge nøye i forhold til symfyse-fondus(?) måling, og hvis jeg blir liggende i øvre sjikte eller fortsetter bekymringen kom hun til å henvise meg til en ekstra UL med vekstmåling i ca uke 32.

Nå begynner nedtellingen til OUL, som er om 13 dager. Er så spent, kanskje aller mest på kjønn 🙈 Selvfølgelig er det viktigst at alt ser bra ut med fosteret, men er veldig avslappet og lite bekymret for at det skal være noe feil 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med det som høres ut som en veldig en fin jordmor, og ikke minst alle hjertebankene♥️ Nå er det bare å glede seg til å hilse på den lille på OUL. Det er jo alltid så koselig 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tuppelene skrev:

Så herlig med det som høres ut som en veldig en fin jordmor, og ikke minst alle hjertebankene♥️ Nå er det bare å glede seg til å hilse på den lille på OUL. Det er jo alltid så koselig 😍

Ja, helt fantastisk. Hun var også nysgjerrig på IVF, og fascinert over at det er mulig å bruke tre år på å forsøke, og deretter lykkes på første forsøk med IVF (takk og pris) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...