Gå til innhold

Juni15 venter baby - ICSI


Juni15

Anbefalte innlegg

Lykke til med TUL!! Krysser alt for at dette går fint, det har vært lovende på alt du har fortalt om symptomer mv i dagboken så langt ihvertfall 👍💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Waldfee skrev:

Lykke til med TUL!! Krysser alt for at dette går fint, det har vært lovende på alt du har fortalt om symptomer mv i dagboken så langt ihvertfall 👍💗

Tusen takk 💕 på vei til Riksen nå, håper vi smiler fra øre til øre om en times tid 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Juni15 skrev:

Tusen takk 💕 på vei til Riksen nå, håper vi smiler fra øre til øre om en times tid 🤞🏻

Masse lykke til. Så fint med tidlig time🤞🏻 Dette går bra, gleder meg til ny oppdatering😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+1:

Så var TUL overstått, og et bankende hjerte var mulig å se 😍 Størrelsen var også perfekt.

Men så ble det en noe merkelig time etter at vi var ferdig med ultralyden. Da legen begynte å fylle ut skjemaene, krysset hun først av for at det var gjennomført IVF. Da stilte jeg spørsmål, siden jeg er helt sikker på at de sa alle eggene var befruktet med ICSI. Ser også i dagboken min at det var det jeg noterte rett etter telefonen jeg fikk 1 dpo. Deretter begynte vi å snakke litt om dette, hun undersøkte mer. Sa at spermen hadde sett bra ut på uttaksdagen. På grunnlag av dette, ble det også krysset av for uforklarlig barnløshet, selv om vi fra dag 1 har fått høre at det er mannlig faktor hos oss. Vi snakket en del spermtestene samboer har tatt (5 i antall, både på OUS og privat). Til slutt slår hun opp i journalen til samboer, som viser at spermen både var lav i mengde og dårlig kvalitet på uttaksdag, men kunne ikke finne noe sted at det var befruktning med ICSI. Hun sa at dette kun hadde noe å si for statistikk, så egentlig spiller det ingen rolle. Men fortsatt ekstremt irriterende. Samboer hadde tenkt mens vi satt der, at de kanskje har blandet hans spermier med noen andre, men det kan de da virkelig ikke ha klart å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Juni15 skrev:

8+1:

Så var TUL overstått, og et bankende hjerte var mulig å se 😍 Størrelsen var også perfekt.

Men så ble det en noe merkelig time etter at vi var ferdig med ultralyden. Da legen begynte å fylle ut skjemaene, krysset hun først av for at det var gjennomført IVF. Da stilte jeg spørsmål, siden jeg er helt sikker på at de sa alle eggene var befruktet med ICSI. Ser også i dagboken min at det var det jeg noterte rett etter telefonen jeg fikk 1 dpo. Deretter begynte vi å snakke litt om dette, hun undersøkte mer. Sa at spermen hadde sett bra ut på uttaksdagen. På grunnlag av dette, ble det også krysset av for uforklarlig barnløshet, selv om vi fra dag 1 har fått høre at det er mannlig faktor hos oss. Vi snakket en del spermtestene samboer har tatt (5 i antall, både på OUS og privat). Til slutt slår hun opp i journalen til samboer, som viser at spermen både var lav i mengde og dårlig kvalitet på uttaksdag, men kunne ikke finne noe sted at det var befruktning med ICSI. Hun sa at dette kun hadde noe å si for statistikk, så egentlig spiller det ingen rolle. Men fortsatt ekstremt irriterende. Samboer hadde tenkt mens vi satt der, at de kanskje har blandet hans spermier med noen andre, men det kan de da virkelig ikke ha klart å gjøre!

Ååå, så deilig å se et bankende hjerte. Jeg teller ned til TUL selv.. skal i uke 7(6+6) synes det er litt tidlig, men tror det er fordi klinikken har ferie i juli.. skal være mulig se et bankende hjerte :)  men herregud, skjønner at Samboern din ble stressa, det hadde jeg blitt også, det er jo skikkelig ille å surre sånn 😮 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Juni15 skrev:

8+1:

Så var TUL overstått, og et bankende hjerte var mulig å se 😍 Størrelsen var også perfekt.

Men så ble det en noe merkelig time etter at vi var ferdig med ultralyden. Da legen begynte å fylle ut skjemaene, krysset hun først av for at det var gjennomført IVF. Da stilte jeg spørsmål, siden jeg er helt sikker på at de sa alle eggene var befruktet med ICSI. Ser også i dagboken min at det var det jeg noterte rett etter telefonen jeg fikk 1 dpo. Deretter begynte vi å snakke litt om dette, hun undersøkte mer. Sa at spermen hadde sett bra ut på uttaksdagen. På grunnlag av dette, ble det også krysset av for uforklarlig barnløshet, selv om vi fra dag 1 har fått høre at det er mannlig faktor hos oss. Vi snakket en del spermtestene samboer har tatt (5 i antall, både på OUS og privat). Til slutt slår hun opp i journalen til samboer, som viser at spermen både var lav i mengde og dårlig kvalitet på uttaksdag, men kunne ikke finne noe sted at det var befruktning med ICSI. Hun sa at dette kun hadde noe å si for statistikk, så egentlig spiller det ingen rolle. Men fortsatt ekstremt irriterende. Samboer hadde tenkt mens vi satt der, at de kanskje har blandet hans spermier med noen andre, men det kan de da virkelig ikke ha klart å gjøre!

Åh, så bra og så koselig 😍 

Vet du hva.. akkurat dette med så mye "kunder", sperm og egg har jeg tenkt litt på også. Tenk om de forveksler noe av det.. Men det kan de da virkelig ikke klare å gjøre. Sitter igjen med et inntrykk av at det er god kontroll på merking med fødselsnummer o.l, og det kan da ikke bare være når vi er til stede. Det må jo være slik ellers også. Kanskje det bare er noen som har huket av på feil i løpet av prosessen? Vi får tro det, men skjønner at du er litt forvirret og irritert. Veldig frustrerende når opplysningene ikke stemmer.. Kos dere masse med fint bilde og herlige minner om bankende hjerte ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig 👍👍👍👍 De har nok god kontroll på identitet, altså, men kanskje de har glemt å gjøre ICSI og gjort vanlig IVF? Spiller jo mindre rolle når resultatet ble bra 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Waldfee skrev:

Så herlig 👍👍👍👍 De har nok god kontroll på identitet, altså, men kanskje de har glemt å gjøre ICSI og gjort vanlig IVF? Spiller jo mindre rolle når resultatet ble bra 💗

Nei, det spiller ingen rolle nå som alt har gått fint, men de sa dagen etter uttak at alle eggene jeg hadde ble befruktet med ICSI 🙈 og også «urettferdig» å ødelegge statistikken i Norge med et stempel som uforklarlig barnløshet, når det har vært tydelig fra dag 1. Fikk med meg epikrisen min som jeg kan levere til fastlege, og der står det faktisk mannlig faktor, så er nok noen som har surret ett eller annet sted bare 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre tul gikk bra! :nordvesta:Ellers er jeg enig i at det var en veldig rar time. Skjønner godt man kan starte å lure når det virker så rotete. Men samtidig må man jo nesten stole på at noe så viktig som det å være med på å skape ett liv blir gjort riktig! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+4:

Helgeformen pleier å være bra, med mye energi. Men i dag har det vært helt forferdelig. Hodepine hele dagen, og en kvalme som har vært tilstede med unntak av noen timer. Ellers ekstremt sliten. Tror kroppen sier ifra, for i går hadde vi en lang dag med masse hjelp av venner for å male huset. Kjentes bra ut i går, selv om jeg var ganske sliten i går kveld (det var nok alle). Så tror jeg har sovet tilsammen 5 timer på dagen i dag. Håper at formen er bedre i morgen, og at det ikke er noe problem å gå på jobb 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik husker jeg at jeg var i uke 7. Var på hytta for å rydde ut anekset som skal pusses opp, pluss litt bæring av ved. Søndagen kom og jeg var helt slakt og skikkelig kvalm hele dagen. Tror nok bare kroppen gir signaler ja. Jeg også pleier å ha litt mer energi i helgene når det ikke er jobb i hodet mitt. Så nå gleder jeg meg til helg igjen😅 Håper formen er bedre i morgen og at du bare trengte dagen for å hente deg inn igjen🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tuppelene skrev:

Slik husker jeg at jeg var i uke 7. Var på hytta for å rydde ut anekset som skal pusses opp, pluss litt bæring av ved. Søndagen kom og jeg var helt slakt og skikkelig kvalm hele dagen. Tror nok bare kroppen gir signaler ja. Jeg også pleier å ha litt mer energi i helgene når det ikke er jobb i hodet mitt. Så nå gleder jeg meg til helg igjen😅 Håper formen er bedre i morgen og at du bare trengte dagen for å hente deg inn igjen🤞🏻

Kjennes ut som kroppen er bedre i dag, så sjanser på jobb i dag. Gleder meg til energien stiger utover i svangerskapet, det er så uvant å være så «lat» som jeg er nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Juni15 skrev:

Kjennes ut som kroppen er bedre i dag, så sjanser på jobb i dag. Gleder meg til energien stiger utover i svangerskapet, det er så uvant å være så «lat» som jeg er nå 🙈

Så bra😊 Enig, og det er så mye jeg skulle gjort og har lyst til. Men det får bare stå litt på vent. Forrige uke begynte jeg å kjenne på litt mer energi men det gikk ikke lang tid før trøtten tok meg igjen. Håper det bare blir litt mer og mer ekstra energi fremover. Passer bra når det snart er ferie😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+5:

Etter TUL på torsdag har jeg gått og lurt på hvorfor det aldri ble sagt noe om termindato, siden den kan regnes ut basert på uttaksdag ved IVF. Jeg har jo selv beregnet den til å være 26.01, men ville være på den sikre siden. Så sendte inn en melding gjennom min journal i dag, og fikk svar noen timer etter. Der stod det 25.01. Jeg stusser altså litt over at de regner svangerskapslengden til 282 dager (40+2), mens jeg trodde 283 var den mest vanlige regnemåten i Norge? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+6:

Nå er både legetime og jordmortime bestilt. Legetime har jeg fått 11+0 og jordmortime 16+2. Tenkte egentlig jordmortime tidligere, men hun sa i vår kommune pleide de å gjøre første kontrollen i uke 16 hvis ikke lege mente det var behov for kontroll tidligere 😊 så nå er det bare å telle ned dager til legetimen 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4:

Den siste uken har kvalme sniket seg mer og mer innpå. Det kan komme hvis jeg ikke har spist på en stund, eller litt etter jeg har spist. Verst er det hvis jeg går for lang tid mellom måltider, og verst er det også ettermiddag og kveld. Merker også at matlysten ved middagstider er ganske laber, og stort sett ingen mat frister. Så fra nå er jeg nødt til å spise oftere, og mer sunt.. Får dessverre i meg en del usunt av mat og godis for tiden, og er stygt redd jeg har lagt på meg en del på grunn av det 🙈

Ellers er puppene mindre ømme for tiden, uten at jeg klager særlig over det :) Bekkenet kjennes ikke så verst ut heller. Mange sliter med søvn og å måtte gå hyppig på do, men hos meg er begge deler som før enn så lenge. Litt tett i nesa når jeg ligger, men ikke problemer med å puste gjennom nesa allikevel. Og fortsatt ganske trøtt når jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10+0:

Herregud, merker det blir vanskeligere og vanskeligere å kle seg på jobb nå, spesielt siden varmen har kommet tilbake. Har en jeans med høyt liv som ikke er noe problem, men det er få kjoler og skjørt som enten passer eller som ikke sitter tett nok til å vise en mage. Heldigvis er det ikke mange dagene til ferie, og etter ferien har jeg ingen planer om å holde det skjult 🙈

Gruer meg litt til å gå på vekta, for er redd den har steget mer enn den burde. Var i utgangspunktet rett på grensa for normal BMI før graviditet, så kunne fint ha klart meg uten å gå opp noe særlig nå i 1. trimester. Har heldigvis meldt meg på yoga fra august, for å få inn en rutine på trening til høsten.

Denne uken har forresten formen vært bedre, hurra. Verken kvalme eller ekstrem trøtthet, så måtte det vare 🤞🏻 Det har vært så deilig å ha overskudd til å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen etter jobb, endelig har jeg orket å holde litt på med min hobby igjen (til samboers fortvilelse, han vil helst at jeg skal joine sofaen for å se fotball 🙈)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Juni15 skrev:

10+0:

Herregud, merker det blir vanskeligere og vanskeligere å kle seg på jobb nå, spesielt siden varmen har kommet tilbake. Har en jeans med høyt liv som ikke er noe problem, men det er få kjoler og skjørt som enten passer eller som ikke sitter tett nok til å vise en mage. Heldigvis er det ikke mange dagene til ferie, og etter ferien har jeg ingen planer om å holde det skjult 🙈

Gruer meg litt til å gå på vekta, for er redd den har steget mer enn den burde. Var i utgangspunktet rett på grensa for normal BMI før graviditet, så kunne fint ha klart meg uten å gå opp noe særlig nå i 1. trimester. Har heldigvis meldt meg på yoga fra august, for å få inn en rutine på trening til høsten.

Denne uken har forresten formen vært bedre, hurra. Verken kvalme eller ekstrem trøtthet, så måtte det vare 🤞🏻 Det har vært så deilig å ha overskudd til å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen etter jobb, endelig har jeg orket å holde litt på med min hobby igjen (til samboers fortvilelse, han vil helst at jeg skal joine sofaen for å se fotball 🙈)

Så godt å få tilbake kroppen sin litt etter kvalme og trøtthet. Denne gangen har jeg heldigvis vært veldig lite kvalm og det har vært så godt! Jeg er forresten også mye tett i nesen, ikke potte tett men tettere enn vanlig 😉 Nå er det bare en uke igjen til legetimen din:yvonne: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tuppelene skrev:

Så godt å få tilbake kroppen sin litt etter kvalme og trøtthet. Denne gangen har jeg heldigvis vært veldig lite kvalm og det har vært så godt! Jeg er forresten også mye tett i nesen, ikke potte tett men tettere enn vanlig 😉 Nå er det bare en uke igjen til legetimen din:yvonne: 

Har merket bittelitt til tett nese når jeg ligger bare, ingenting ellers 😄🤞🏻

Ja, bare en uke igjen. Håper sånn på at han har noe for å lytte etter hjertelyd eller sånt. Hvis ikke er jeg redd vi kanskje kaster oss rundt og bestiller oss en time for UL 🙈 men er også litt redd for å eventuelt se noe galt på UL i neste uke, siden vi reiser på ferie på lørdag. Tror faktisk heller jeg ønsker å tro at alt er bra, og heller finne ut noe når vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juni15 skrev:

Har merket bittelitt til tett nese når jeg ligger bare, ingenting ellers 😄🤞🏻

Ja, bare en uke igjen. Håper sånn på at han har noe for å lytte etter hjertelyd eller sånt. Hvis ikke er jeg redd vi kanskje kaster oss rundt og bestiller oss en time for UL 🙈 men er også litt redd for å eventuelt se noe galt på UL i neste uke, siden vi reiser på ferie på lørdag. Tror faktisk heller jeg ønsker å tro at alt er bra, og heller finne ut noe når vi kommer hjem.

Å ja, skjønner godt at du ønsker å vente litt da. Er så redd for det selv, derfor jeg er litt usikker på om vi skal ta noen UL før den ordinære. Er jo lite en får gjort med resultatet, men er kjedelig å få evnt dårlige nyheter før ferietur ja. Krysser fingrene for fine friske babyer altså🙏🏻

Har lest flere på nettet som skriver at de ikke har hørt hjertelyd hos jordmor før uke 16 og at mange ikke har gode nok apparater. Min jordmor mener at etter uke 12 er det lettere å finne slagene, selv om det kan skje at den «gjemmer seg unna». Veldig spent for neste tirsdag altså. Lurer på hvordan jeg reagerer hvis vi ikke finner lyd.. friker ut eller tar det pent🤔 Ønske jordmor/lege kunne hatt UL jeg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...