Gå til innhold

Alenemor og tiltrukket av legen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en alenemor på 28 og begynner å bli mer og mer forelsket i legen min. Jeg har sjekket hans Facebook og han virker singel. Han tar seg alltid god tid med meg og samtalen flyter lett. Vi har en øyekontakt som føles sterk. Finnes det noen sjanse for at han kan være interessert i meg eller er det fantasiene mine som tar overhånd? 

Anonymkode: 9e735...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Fantasiene dine tar overhånd. Han kan miste lisensen dersom han gjør noe med deg

Også hvis jeg spør? Og jeg finner en annen lege hvis han sier ja?

Anonymkode: 9e735...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv lege. Jeg bruker ikke ring på jobb. Og er så lite synlig jeg kan på sosiale medier, eksponerer i alle fall ikke familien. Nettopp fordi jeg har opplevd stalking fra pasienter.  

Det er også sant det sistnevnte sier - om man innleder et forhold til pasienter på noen som helst måte, selv etter at pasientforholdet er slutt, risikerer man tilsynssak og tap av lisens. 

Anonymkode: 6f5f6...bc1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva relevansen er, at du er alenemor?

Han er legen din, ingenting kommer til å skje. 

Anonymkode: c6b5d...e32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er helt normalt fra en lege, du overtolker.

Anonymkode: fdb64...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som om du har en god lege som lytter til pasientene sine. Det er jobben til legen å lytte og være imøtekommende. Det betyr ikke at han er interessert i deg. Det betyr at han er en dyktig lege.

Og hva har det med saken å gjøre at du er alenemor? :klo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bli tiltrukket noen som gir deg omsorg er vanligere enn du tror. Men det kan aldri bli noe mellom dere. 

Anonymkode: cd37a...966

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke uvanlig at man blir forelsket i behandleren sin. Man tror at man endelig har funnet en som lytter og bryr seg. Men du har garantert ingen sjanse hos ham.

Anonymkode: 05fcb...437

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøkenskog

Vanlig at pasienter blir forelska i legen, terapauten, psykologen osv... Denne legen  din er en autoritetsperson, og maktforholdet mellom dere er ugjevt. Han må følge regler nettopp pga dette. Så nei, hvis han har respekt for yrket sitt så dater han ikke pasientene sine 👍 du finner noen andre vettu 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 23.3.2018 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Er selv lege. Jeg bruker ikke ring på jobb. Og er så lite synlig jeg kan på sosiale medier, eksponerer i alle fall ikke familien. Nettopp fordi jeg har opplevd stalking fra pasienter.  

Det er også sant det sistnevnte sier - om man innleder et forhold til pasienter på noen som helst måte, selv etter at pasientforholdet er slutt, risikerer man tilsynssak og tap av lisens. 

Anonymkode: 6f5f6...bc1

Gjelder dette også om man er venn med en tidligere lege? Eller kun nåværende? Venn altså, uten romantikk av noe slag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.3.2018 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Jeg er en alenemor på 28 og begynner å bli mer og mer forelsket i legen min. Jeg har sjekket hans Facebook og han virker singel. Han tar seg alltid god tid med meg og samtalen flyter lett. Vi har en øyekontakt som føles sterk. Finnes det noen sjanse for at han kan være interessert i meg eller er det fantasiene mine som tar overhånd? 

Anonymkode: 9e735...afe

Er vi på ny runde med forelska i legen nå? 

Bytt fastlege og slutt å prøve å invadere legens din sitt privatliv. Han kan ikke ha noe forhold til pasienter uten å miste jobben, i tillegg er han neppe interessert i å involvere seg i en pasient.

Les etiske regler for leger. Søk på aviser og les tidligere tråder på samme tema på forumet, så har du bakgrunnmateriale for min uttalelse her. Holder ikke dette for deg, så trenger du psykiatrisk hjelp.

 

Anonymkode: 803d4...835

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig å være tiltrukket av legen, psykologen eller annen helsepersonell. De lytter til deg, gir deg omsorg og virker genuint interessert. Klart det kan skape følelser. 

Men de kan ikke gjøre noe som helst med pasientene sine. Så glem det, for din egen del. 

Anonymkode: 2164f...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Ville du virkelig hatt et romantisk forhold til en som vet absolutt alt om helsa di? Jeg ville følt at det ble helt feil, selv om det hadde vært verdens tynneste journal.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis han prøver seg må du anmelde han med en gang.

Anonymkode: 31e9a...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykepleier. Opplever stadig at pasienter blir forelsket i meg. man gir av seg selv til mennesker i en eller annen form for krise.. er ganske vanlig 

Anonymkode: 8771a...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...