Gå til innhold
boski

Ulrikke Falch

Anbefalte innlegg

herzeleid
1 time siden, Feeky skrev:

Bare jeg som stusser litt over at dette konseptet i det hele tatt fikk grønt lys av NRK? En ting er å undersøke holdningene blant unge vedrørende likestilling og feminisme, men at man sender noen med relativt stor sosial makt rundt for å overbevise tenåringer om at de mener ditt eller hører til datt synes jeg er ganske i gråsonen for hva som er greit, spesielt for en statsfinansiert TV-kanal. Kanskje spesielt med tanke på at mange anser Falch for å være litt mer på den ekstreme siden når det kommer til feminisme og at hun kanskje ikke er den mest seriøse aktøren. Serien burde etter min mening heller vært i et format mer likt Uro, hvor det handler om å opplyse og forsøke å fremme flere sider av samme sak rundt likestilling.

Stusser veldig på det samme. Det høres veldig spesielt ut å sponse et program der et ungt menneske som har hatt problemer og funnet trøst i en spesifikk politisk og ideologisk gruppering går på skoler for å overbevise enda yngre mennesker om å slutte seg til samme gruppering. Det hører ut som en konsept som dreier seg mer om ‘forkynning’ og omvending enn faktisk opplysning, og om det hele skal foregå uten noen motstemmer eller refleksjoner rundt hvorvidt det Falch mener faktisk stemmer synes jeg det hele virker etisk temmelig betenkelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

SoftKitty

Dere har jo ikke sett programmet ennå så dere kan jo ikke vite om det er "forkynning" eller om det er mer i retning opplysning eller noe annet. Dumt å kritisere før man vet hva man kritiserer. Mener forøvrig at det er milevis forskjell mellom likestilling og en religion, virkelig.. Det er ikke misjonering å fortelle folk om feminisme eller likestilling. Skal man si at det ikke er greit med anti-rasisme-kampanjer på skoler heller da, fordi det er "forkynning av politisk ideologi"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anna Nas

At serien markedsføres med at Falch skal omvende ungdommer til å bli feminister er vel helst et spisset budskap fra NRKs side. Serien skal handle om bevisstgjøring og ut fra det jeg tolker er det meningen å avmystifisere feministbegrepet og formidle at innholdet i feminisme ikke er spesielt annerledes enn verdisyn ungdommer flest allerede har. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
herzeleid
59 minutter siden, SoftKitty skrev:

Dere har jo ikke sett programmet ennå så dere kan jo ikke vite om det er "forkynning" eller om det er mer i retning opplysning eller noe annet. Dumt å kritisere før man vet hva man kritiserer. Mener forøvrig at det er milevis forskjell mellom likestilling og en religion, virkelig.. Det er ikke misjonering å fortelle folk om feminisme eller likestilling. Skal man si at det ikke er greit med anti-rasisme-kampanjer på skoler heller da, fordi det er "forkynning av politisk ideologi"?

Og derfor skriver jeg ‘det høres ut’ og ‘om’ slik at det bør være tydelig for alle at det ligger klare forbehold om at programmet kan arte seg annerledes.

Nå er vell ikke konseptet som har blitt annonsert at hun skal ‘fortelle om likestilling’ men overbevise barn om at de er feminister. Det er jo nettopp dette kritikken går på. Så får vi se om resultater også blir slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
waco
3 timer siden, SoftKitty skrev:

Hva er vitsen med anti-rasisme kampanjer på skoler? Er det at barn er rasister, - er det derfor det er viktig med sånn kampanje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Makri

Synes det ser ut som hun har blitt mye tynnere på Instagram storien sin nå. Håper alt går fint...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Moongirl

Hun virker ikke helt i balanse...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Perelandra

Tråden er ryddet for spekulasjoner og ryktespredning. 

Perelandra, mod. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
eeqaz

Tenker at rollen i Skam var mer type-cast enn jeg først trodde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
nirvania
On 2/2/2019 at 10:07 PM, waco said:

Eeeh, borte fra nettet! Du er jammen morsom, hva kom det av at jeg leste meldingene første gang for akkurat en time siden? De er på facebook.

Mennesker. Dere slutter aldri å forundre.

Send meg pm av screen? Føler jeg ikke har fått med meg greia her😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takida
4 timer siden, nirvania skrev:

Send meg pm av screen? Føler jeg ikke har fått med meg greia her😅

Tenker du på meldingene mellom uf og eksen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her