Gå til innhold

Ulrikke Falch


boski

Anbefalte innlegg

Kan hende det allerede finnes en tråd om henne, men jeg klarte ikke finne den. Beklager om jeg overså det!

Ser at hun har slettet instagramprofilen sin. Veldig trist å høre. Hun var en viktig motvekt selv om jeg ikke alltid har vært like begeistret.

Tror muligens det kan ha noe med debatten å gjøre. Det var mange som fikk den med seg, og mange som hadde kritiske meninger til de forskjellige debattantene. Det er mange jeg kunne ønske vi kunne «skremme» (ikke bokstavelig) til stillhet og selvrefleksjon - en av de var ikke Ulrikke!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sto masse i nyhetene. Tomlene hennes ble sliten stakkar, så hun tok en pause.

Håper hun tar det med ro, utbrendhet er farlige greier og ibstagramming er jo noe av det vanskeligste et menneske kab bedrive.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
2 minutter siden, Oline12 skrev:

Ulrikke har slettet mesteparten av instagrampostene sine og blitt sammen med etter min mening, en særdeles usjarmerende ex on the beach deltaker. Bare jeg som mista litt respekten for henne nå? 

Jeg ble utrolig skuffet og litt sjokkert, men folk må for all del ha sitt privatliv i fred og vi andre har ingenting med det. Sannsynligvis er fyren en helt annen enn det vi har sett på TV, det håper jeg iallfall inderlig! Synes det er rart at ei så oppegående kvinne med sine meninger kan falle for en som han, må bare si det. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun skjønner hva hun driver med...

Blir trist av å se Instagramen hennes nå. Slettet mye. Mye viktig. Hele hennes Instagram har vært viktig. Den har betydd og betyr mye for mange. Jeg så nettopp instastory, og jeg skjønner at det føles ugreit, og at hun kanskje prøver å få frem et poeng. Men hun har selv snakket om å ta sitt ansvar som influencer.

Husk hvor mange usikre jenter som har trykket Ulrikke Falch til sine hjerter, fått inspirasjon, mot og selvtillit sammen med deg i sosiale medier. Mange kan si mye om  din måte å dele, din måte å kjempe. Men ingen kan ta fra deg at du har vært enormt enormt viktig for mange! Tenk deg godt om før du forsvinner fra den rollen.. uansett hvilken motivasjon du har. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Supah skrev:

Håper hun skjønner hva hun driver med...

Blir trist av å se Instagramen hennes nå. Slettet mye. Mye viktig. Hele hennes Instagram har vært viktig. Den har betydd og betyr mye for mange. Jeg så nettopp instastory, og jeg skjønner at det føles ugreit, og at hun kanskje prøver å få frem et poeng. Men hun har selv snakket om å ta sitt ansvar som influencer.

Husk hvor mange usikre jenter som har trykket Ulrikke Falch til sine hjerter, fått inspirasjon, mot og selvtillit sammen med deg i sosiale medier. Mange kan si mye om  din måte å dele, din måte å kjempe. Men ingen kan ta fra deg at du har vært enormt enormt viktig for mange! Tenk deg godt om før du forsvinner fra den rollen.. uansett hvilken motivasjon du har. 

Dette er jo bare trist..... lurer på som er grunnen til at hun har slettet mesteparten av kontoen sin....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ullvott skrev:

Ærlig talt: sitte her og shame Ulrikke Falch for hvem hun er sammen med!?!! :hakeslepp: 

Vi kan like eller mislike mannen, men faktum er likevel følgende: Hun er en voksen kvinne, og når hun flagger feministiske verdier flagger hun samtidig jenters og kvinners rett til å velge sitt liv, sin livsstil og sin partner. Hun må ta ansvar for det hun selv gjør, og han må ta ansvar for sine handlinger. Det er ingen ting i verden som tyder på at det er noe tvangsmessig over forholdet mellom disse to, så da tenker jeg at dette er virkelig noe man ikke burde moralisere over.

Ser dere virkelig ikke den enorme ironien i å «shame» henne slik? Skal hun måtte stå til ansvar for de (idiotiske) tingene han har gjort? Hvorfor i huleste skal noen av dem måtte forsvare at de er forelsket? Er det ikke nettopp feminisme å stå fritt til hvem man forelsker seg i? 

Er det å reagere på noe en offentlig person gjør det samme som å shame? Da har jeg misforstått noe. Jeg har ikke sett noe av det her. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Utseende teller. Det har også Ulrikke skjønt nå som hun har fått sjans på en 8/10-mann med null personlighet og smashing kropp. Det ville bare sett dumt ut dersom hun da skulle fortsette å kjempe imot kroppspresset, så jeg støtter henne fullt ut i valget om å melde seg ut av den debatten. Man lærer så lenge man lever, flotte idealistiske tanker må vike for erfaring, og Ulrikke er fortsatt ung og lærer ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ullvott skrev:

Ærlig talt: sitte her og shame Ulrikke Falch for hvem hun er sammen med!?!! :hakeslepp: 

Vi kan like eller mislike mannen, men faktum er likevel følgende: Hun er en voksen kvinne, og når hun flagger feministiske verdier flagger hun samtidig jenters og kvinners rett til å velge sitt liv, sin livsstil og sin partner. Hun må ta ansvar for det hun selv gjør, og han må ta ansvar for sine handlinger. Det er ingen ting i verden som tyder på at det er noe tvangsmessig over forholdet mellom disse to, så da tenker jeg at dette er virkelig noe man ikke burde moralisere over.

Ser dere virkelig ikke den enorme ironien i å «shame» henne slik? Skal hun måtte stå til ansvar for de (idiotiske) tingene han har gjort? Hvorfor i huleste skal noen av dem måtte forsvare at de er forelsket? Er det ikke nettopp feminisme å stå fritt til hvem man forelsker seg i? 

Jo helt riktig! Jeg skrev min mening om mannen, men lurer kanskje mer på hvorfor hun har sletta nesten hele instaen sin for alle feministiske poster? Det skurrer mer. Kom kanskje ikke godt nok frem ;)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke slettet dem. Hun har midlertidig skjult dem. Man kan gjøre det nå :) 

hun har gjort det før også, og så plutselig tatt dem tilbake igjen.

merkelig det også, men ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykket «unfollow» på henne i dag. Hun må være sammen med hvem hun vil, men perspektivet ble plutselig ikke like interessant. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss. Dette må jo være den norske antifeminismens største enkeltseier hvis landets fremste unge feminist har resignert og skeiet helt ut.

Nesten så jeg må sjekke MGTOW-forumet og se om de feirer.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Brannslangen said:

Jøss. Dette må jo være den norske antifeminismens største enkeltseier hvis landets fremste unge feminist har resignert og skeiet helt ut.

Nesten så jeg må sjekke MGTOW-forumet og se om de feirer.

Det gjør de sikkert. Han har nok fått seg en del nye fans selv om han er Chad :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Trude.lutt said:

MGTOW? Hva er det?

MGTOW = Men Going Their Own Way

Det er i all korthet et slags mannlig motstykke til moderne feminisme. Der feministene klager over patriarkatet, klager MGTOW-erne over "gynokratiet". Fascinerende hvordan disse to gruppene er som to dråper vann (bare med motsatte fortegn), men hater hverandre så inderlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ullvott skrev:

Ærlig talt: sitte her og shame Ulrikke Falch for hvem hun er sammen med!?!! :hakeslepp: 

Vi kan like eller mislike mannen, men faktum er likevel følgende: Hun er en voksen kvinne, og når hun flagger feministiske verdier flagger hun samtidig jenters og kvinners rett til å velge sitt liv, sin livsstil og sin partner. Hun må ta ansvar for det hun selv gjør, og han må ta ansvar for sine handlinger. Det er ingen ting i verden som tyder på at det er noe tvangsmessig over forholdet mellom disse to, så da tenker jeg at dette er virkelig noe man ikke burde moralisere over.

Ser dere virkelig ikke den enorme ironien i å «shame» henne slik? Skal hun måtte stå til ansvar for de (idiotiske) tingene han har gjort? Hvorfor i huleste skal noen av dem måtte forsvare at de er forelsket? Er det ikke nettopp feminisme å stå fritt til hvem man forelsker seg i? 

Veldig uenig!

Man er aldri den man sier man er, man er den man viser seg å være via handlinger. Man kan ikke kalle seg vegetarianer når man spiser kjøtt.

Det er null troverdighet i å utgi seg for å være en sterk jernkvinne som sier at kvinner ikke skal finne seg i hva som helst fra partneren sin og så gå rundt halvt ihjelbanket av mannen jevnlig. Man kan godt si at man er en kvinne som ikke lar seg pelle på nesa, men ingen vil tro på det fordi du ikke lever opp til det.

Ulrikke sier hun er feminist. Henrik er mildt sagt ikke det. Han slutshamet alle jentene på "Ex on the beach" og har gjentatte ganger sagt at han overhodet ikke kunne vært sammen med noen av jentene fordi de er lette på tråden. Han har dømt kvinnenes sexliv som noe negativt og vulgært. Problemet er at deres sexliv er ganske likt hans eget. Han behandler i tillegg kvinner som objekter og spillbrikker i et psykt spill der han prøver å gjøre en kvinne han liker sjalu. 

Jeg trodde hele tiden at Ulrikke ville akkurat slike holdninger til livs. Hun har sagt hun er sterkt imot at kvinner skal bete seg annerledes enn menn for å oppnå aksept. Hun er, eller var, for likestilling.

Partnervalg er nettopp et valg. Valget av Henrik som partner har knust hennes troverdighet som feminist. Sorry Ulrikke.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...