Gå til innhold

Hva synes dere om dette diktet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De vil bli

De vil bli
når din tid er forbi

Du tenker hva så
har det noe å si

Spiller det en rolle
så lenge jeg er fri

Om det var deg
hva ville du si?

Da var det plutselig du 
som ikke kunne være fri

Tenk deg om 
Du hadde hatt mye å si

De vil bli
Når din tid er forbi

Anonymkode: c59cb...72a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Det høres rett og slett ut som en temmelig banal sangtekst, verken mer eller mindre.

Hva vil du egentlig si med dette diktet? For meg ser det nemlig mest ut som en samling ord som rimer her og der, men uten motiv eller forståelig budskap. Jeg vet jeg er hard mot deg nå, men akkurat som Sylvi Listhaug vil jeg hevde min rett til å ytre akkurat hva jeg vil... ;) 

Anonymkode: 9219f...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Det metriske aspektet er ikke så godt ivaretatt, slik at verseføttene halter en del, og flyten forsvinner. Kombinert med den litt barnslige formen og litt enkle rimstrukturen, fremstår det ikke godt som et dikt. Imidlertid er det jeg tror du ønsker å formidle ikke så dårlig, men den tekniske konstruksjonen av diktet holder ikke. Meningsbærende strukturer kollapser litt i delvise selvmotsigelser.

Det virker ikke som om du har brukt særlig lang tid på dette.

Anonymkode: 33ded...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det metriske aspektet er ikke så godt ivaretatt, slik at verseføttene halter en del, og flyten forsvinner. Kombinert med den litt barnslige formen og litt enkle rimstrukturen, fremstår det ikke godt som et dikt. Imidlertid er det jeg tror du ønsker å formidle ikke så dårlig, men den tekniske konstruksjonen av diktet holder ikke. Meningsbærende strukturer kollapser litt i delvise selvmotsigelser.:link:

Det virker ikke som om du har brukt særlig lang tid på dette.:link::spy:

Anonymkode: 33ded...a2b

ikke hør på dette vissvasset!!!!!!!!!!

Det var veldig fint!!!:hjerte::lillesky2:

Anonymkode: d6ab7...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg liker det veldig godt. Viktig budskap, uten at det tres ned over hodene på folk. Rett frem og lett å lese, noe som favner manger. Jeg ville jobbet litt med slutten, for å gjøre den sterkere. Egentlig synes jeg at "Da var det plutselig du 
som ikke kunne være fri" er en flott måte å slutte diktet på, men jeg har ikke tenkt på hvordan du skal få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bra, hvis du går på barneskolen. 

Anonymkode: 245ab...e17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...