Gå til innhold

Spare sæd


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nybegynner i dette

Heisann,

Regner med at dere er helt proffe i det aktuelle tema her. Jeg er på nybegynner stadiet i prøving og lurer på en ting.

Min kjære har fått det for seg at han må spare sæden sin til den perioden rundt eggløsning. Er det noe i dette?

Jeg ville trodd at sædceller produseres med lik "kraft" hele tiden og ikke var noe å spare på.....

Venter spent på svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom han ikke har nedsatt kvalitet, så er det ingen grunn til å spare. Da er det bare å "kjøre på" hver dag :wink:

Ved nedsatt kvalitet får en ofte anbefalt å "spare" en dag, slik at en har sex bare annenhver dag.

Det er heller ikke bra å spare for lenge.

Sædkvaliteten forringes dersom det har gått mer enn 5-7 dager siden siste utløsning.

(Jeg har fått høre både 5 og 7 dager av to forskjellige gynekologer med infertilitet som spesialfelt, så får en velge selv hva en vil "gå" for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nybegynner i dette

Takk for svar!

Ingen nedsatt kvalitet så vidt vi vet.

Det er så fint når jeg har rett :-)

Da prøver vi i vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg leste også det et sted - at man skulle spare for å få mer "krutt", så og si.... Men det virket dårlig for oss. Barn ble det når vi slappet av og ikke tenkte på alle rådene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sparing er oppskrytt dersom mannen har "kompiser" av normal kvalitet. Som flere her sier kan oppsparte "kompiser" fakisk være mer dovene og treg enn unge å friske.

Jeg har vært gjennom 3 AIH forsøk med inseminering 2 dager på rad nå. Første dagen stiller mannen med 2 dager gamle "kompiser" på laget, dagen etter får de logisk nok ikke vært eldre enn et døgn. Begge dagene leverer han bra prøver.

Så glem sparingen. Ha det gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...