Gå til innhold

Hva er små detaljer som har gjort at du sveiper vekk noen på tinder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper

Ting som gjør at jeg sveiper vekk:

- Sleves og store tatoveringer

- Bare gruppebilder

- Viser for mye av det gode

- Snapchat i profiltekst

- Rar profiltekst

- For glatt: (Trutmunn, oransje hud, heksenegler, og overdreven sminkebruk)

- Har hest eller hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det damer som skriver høyden sin? Hvorfor det’a? Trodde det var en manneting, jeg. 

Anonymkode: 142d7...c7e

Jeg har sett det, men stort sett bare kvinner som pusher 1.80. Jeg synes det er flott med høye kvinner.

I forhold til at så mange menn gjør det synes jeg det er teit, men ikke automatisk venstre. Jeg har skjønt det slik at de føler de må, fordi det er et av de første spørsmålene de får, og fordi de er drit lei av å bli valgt bort, dersom de er lave. Menn som skryter av hvor høye de er, type "jeg er høyere enn deg" blir litt klysete igjen, så de kan gå til venstre hvis resten av profilen også er slik. 

Anonymkode: e377f...dfd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- null tekst eller kun høyden
- bar overkropp med mindre det er ett naturlig strandbilde
- selfie i speilet på badet/treningssenter/heisen
- bilder med barn
- bilder som roper "se hvor godt trent jeg er" 
- veldig sporty bilder (meg på fjelltopp, meg på birken, søndagsmorgen på skitur, meg med på nok ett maraton)

Og til en vis grad sviper jeg forbi bilder med hunder. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det damer som skriver høyden sin? Hvorfor det’a? Trodde det var en manneting, jeg. 

Anonymkode: 142d7...c7e

Jeg gjør det. Årsaken er at jeg er 175 høy selv og har fått negative reaksjoner fra menn som bare liker små damer. Når jeg oppgir høyden selv slipper jeg å utsette meg for dem og bli skuffet + at de slipper å bruke tid på meg.

Anonymkode: 7cdfc...ca9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som:

Har skjegg

Bar overkropp

Poserer med trutmunn

Masse selfies 

Kysser barn på munn

Skrevet noe nedlatende om andre

Forteller hvordan jeg skal være

Røyker

Uklare bilder

++Listen er lang...

 

 

Anonymkode: 965e2...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviper stort sett vekk:

  • Høyde som nærmer seg min egen
  • Mye friluftsbilder (må ha "en tenker", ha ha ;-)
  • Linker/referanser til instagram / snapchat. Snapchat er kanskje ikke helt "fair" å ta vekk, men jeg synes den kommunikasjonen suger så da blir det bare ett ekstra kriterie på den negative vektskålen
  • Runde ansikter uten noe info / bilder om resten av fasongen (klok av skade)
  • Kun ett bilde (klok av skade her og)
  • Profiler med "negativt fokus", e.g. lister med sære krav eller formuleringer som kan indikere en bortskjemt eller uhøflig kvinne, eller mangel på empati

 

Endret av Kreator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verste jeg har datet var en fyr med hund. Han utga seg for å være veldig empatisk, men var noe av det mest manipulerende jeg har møtt. Sa masse løgn og ghosted etter x-antall dater og maste om sex. Han hadde en "perfekt" profil. Ingen bar overkropp, ingen totoos, ingen ølvom, så ryddig ut og hadde 2 friluftsbilder uten å overdrive. 

 Etter det er hundebilder en skremsel for meg.

Tinder er håpløst. De som ser idioter ut, kan være et catch og vice versa

Anonymkode: 33495...a62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kreator skrev:

Sviper stort sett vekk:

  • Høyde som nærmer seg min egen
  • Mye friluftsbilder (må ha "en tenker", ha ha ;-)
  • Linker/referanser til instagram / snapchat. Snapchat er kanskje ikke helt "fair" å ta vekk, men jeg synes den kommunikasjonen suger så da blir det bare ett ekstra kriterie på den negative vektskålen
  • Runde ansikter uten noe info / bilder om resten av fasongen (klok av skade)
  • Kun ett bilde (klok av skade her og)
  • Profiler med "negativt fokus", e.g. lister med sære krav eller formuleringer som kan indikere en bortskjemt eller uhøflig kvinne, eller mangel på empati

 

Bra vi alle damer tenker så likt, og enda vi ikke orker overdreven friluft, toppturgreie og sykkel, så er det jaggumeg det de poster. De tror vi tenker at det er så sexy. Hjerne er sexy. Ikke sykkeltights

Anonymkode: 33495...a62

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bilder i bar overkropp

- I grupper der det er umulig å se hvem som er hvem

- Kun treningsbilder, flekse muskler mm. 

- Bilder der de gjør seg overdreven stygg. Med vilje. 

Men, har nå truffet en fin fyr på Tinder jeg har møtt i 4 mnd :)

Anonymkode: 818a8...6fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfie i speilet i bar overkropp. Jeg skjønner at du er stolt av six-packen din, men det er bare turn off.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye jeg kan kjenne meg igjen i, så det blir vel mye av det samme:

- Menn med veldig mye skjegg, liker ikke det jeg heller.

- Snapchatnavn i bioen eller telefonnummer. Hell to the no.

- Jeg også blir stresset av sånne sykkelfyrer. Jeg vet ikke om det er selve syklingen som er problemet, jeg får bare et inntrykk av de er konstant svette? Jeg liker ikke konstant svette.

- Jeg sveiper også automatisk til venstre på fotballspillere. Min følelse er at de fleste er overfladiske og har veldig lite å bidra med og kanskje er litt enkle. Er nok mye fordommer, men jeg bare nei... 

- Blir også veldig stresset av menn som bare har et bilde. Faktisk ser jeg på 2-3-4 bilder som det bedre. Nok til at man får inntrykk, samtidig som man ikke fremstår for utseendefiksert (Ja, ironisk når man er på Tinder, men). Skal sies at jeg nå er i god kontakt med en fyr som kun hadde et bilde som er vanskelig å få inntrykk av og jeg gir han en sjanse til å bli kjent, så jeg bryter jo mine regler også.

- Ulike quotes. Særlig knyttet til terningkast fra VG eller kjendiser som liksom har kommet med uttalelser om vedkommende. Det var morsomt første gangen jeg leste det, nå er det ekstremt oppbrukt.

- Jeg sveiper nesten konsekvent alltid til venstre på de som er ginger. Ja, det er fordommsfullt, men jeg klarer bare ikke å finne det tiltrekkende. Og det er faktisk ganske så mange av dem..

- Gutter som har helt identiske bilder av seg selv, liksom samme positur, bare 5 forskjellige bilder liksom. What is the point?

- Baderomsselfie/treningsselfie fra treningssenteret, overdrevent solarium, fiksa øyenbryn, finskjorte og champagneflaske..

- Gutter som bare har friluftsbilder og som driver med ekstremsport. Er dessverre mange av dem her + pluss at de ofte har masse skjegg, så da er det jo helt kræsj. 

- Kravliste eller som noen sier, de som skriver sånn "sveip til venste dersom du er...". Det "beste" jeg har kommet over var en som hevdet i bioen at han ikke hadde tid til å svare alle Tindermatchene sine :fnise:

- Svensker

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, missmcbeal skrev:

Her er det mye jeg kan kjenne meg igjen i, så det blir vel mye av det samme:

- Menn med veldig mye skjegg, liker ikke det jeg heller.

- Snapchatnavn i bioen eller telefonnummer. Hell to the no.

- Jeg også blir stresset av sånne sykkelfyrer. Jeg vet ikke om det er selve syklingen som er problemet, jeg får bare et inntrykk av de er konstant svette? Jeg liker ikke konstant svette.

- Jeg sveiper også automatisk til venstre på fotballspillere. Min følelse er at de fleste er overfladiske og har veldig lite å bidra med og kanskje er litt enkle. Er nok mye fordommer, men jeg bare nei... 

- Blir også veldig stresset av menn som bare har et bilde. Faktisk ser jeg på 2-3-4 bilder som det bedre. Nok til at man får inntrykk, samtidig som man ikke fremstår for utseendefiksert (Ja, ironisk når man er på Tinder, men). Skal sies at jeg nå er i god kontakt med en fyr som kun hadde et bilde som er vanskelig å få inntrykk av og jeg gir han en sjanse til å bli kjent, så jeg bryter jo mine regler også.

- Ulike quotes. Særlig knyttet til terningkast fra VG eller kjendiser som liksom har kommet med uttalelser om vedkommende. Det var morsomt første gangen jeg leste det, nå er det ekstremt oppbrukt.

- Jeg sveiper nesten konsekvent alltid til venstre på de som er ginger. Ja, det er fordommsfullt, men jeg klarer bare ikke å finne det tiltrekkende. Og det er faktisk ganske så mange av dem..

- Gutter som har helt identiske bilder av seg selv, liksom samme positur, bare 5 forskjellige bilder liksom. What is the point?

- Baderomsselfie/treningsselfie fra treningssenteret, overdrevent solarium, fiksa øyenbryn, finskjorte og champagneflaske..

- Gutter som bare har friluftsbilder og som driver med ekstremsport. Er dessverre mange av dem her + pluss at de ofte har masse skjegg, så da er det jo helt kræsj. 

- Kravliste eller som noen sier, de som skriver sånn "sveip til venste dersom du er...". Det "beste" jeg har kommet over var en som hevdet i bioen at han ikke hadde tid til å svare alle Tindermatchene sine :fnise:

Så enig! Helt lik min egen liste. Har de for få bilder, er risikoen at de skjuler noe. Det opplevde jeg. Fyren skjulte at han var skallet. Kunne han ikke bare vist hvem han var. Det som ikke var en issue, ble jo plutselig det. Og de som ikke smiler med tenner. Damer kan nok ofte ta bilder av overkroppen og se bra ut IRL, men menn kan dessverre gjøre det for å skjule fedme. Avverget en date en dag fordi jeh klarte å stalke fyren. Så at han var veldig rund og rødhåret. Han hadde brukt svart-hvitt bilder på profilen. Sånn irriterer meg.

Anonymkode: 33495...a62

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder som får meg til å tro at han er altfor forelsket i seg selv til å ha evne til å gi noe til en partner. Det kan være skrytebilder av kropp, bil, hjem, vennekrets o.l.  Selvopptatthet som skinner gjennom i det han skriver, for eksempel at han ser på seg selv som bedre enn de fleste andre og derfor både fortjener og forventer royal treatment. Ubalanse mellom hva han mener en kvinne må ha å tilby ham og hva han har å tilby henne.

Ellers: tatoveringer, skjegg, sterk overvekt, røyk, hund og så mange alkoholbilder at jeg mistenker ham for å ha et drikkeproblem.

Anonymkode: 7cdfc...ca9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så enig! Helt lik min egen liste. Har de for få bilder, er risikoen at de skjuler noe. Det opplevde jeg. Fyren skjulte at han var skallet. Kunne han ikke bare vist hvem han var. Det som ikke var en issue, ble jo plutselig det. Og de som ikke smiler med tenner. Damer kan nok ofte ta bilder av overkroppen og se bra ut IRL, men menn kan dessverre gjøre det for å skjule fedme. Avverget en date en dag fordi jeh klarte å stalke fyren. Så at han var veldig rund og rødhåret. Han hadde brukt svart-hvitt bilder på profilen. Sånn irriterer meg.

Anonymkode: 33495...a62

Gud ja, det hadde jeg glemt. Det er så mange rødhåra som skjuler at de er det ved å ha svart hvitt-bilde. Det er så irriterende når de begynner profilen med 2-3 svart hvitt-bilde, også kommer et siste bilder i farger og der blir de avslørt. Dersom det bare er svart-hvit-bilde er det generelt grunn til å være skeptisk. Jeg også misliker når de er skallet (glemte det på lista mi) og prøver å skjule det. Typisk er at de har 3-4 bilder med caps eller lue. Så kommer et siste bilde der de avslører at de er skallet, eller bare ikke i det hele tatt. 

Endret av missmcbeal
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være skalla, men ikke greit å prøve å skjule det.

Anonymkode: 965e2...db5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, missmcbeal skrev:

Gud ja, det hadde jeg glemt. Det er så mange rødhåra som skjuler at de er det ved å ha svart hvitt-bilde. Det er så irriterende når de begynner profilen med 2-3 svart hvitt-bilde, også kommer et siste bilder i farger og der blir de avslørt. Dersom det bare er svart-hvit-bilde er det generelt grunn til å være skeptisk. Jeg også misliker når de er skallet (glemte det på lista mi) og prøver å skjule det. Typisk er at de har 3-4 bilder med caps eller lue. Så kommer et siste bilde der de avslører at de er skallet, eller bare ikke i det hele tatt. 

Tenker at dersom de har disse issuene, så må de jo bare vise at de er sånn og bank i bordet. Vise seg med hevet hodet og bare ha masse personlighet. Da kan jeg legge listen til siden, for har de mye sjarm, selvtillit, humor og empati-så veiee det opp med en gang 

Anonymkode: 33495...a62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at dersom de har disse issuene, så må de jo bare vise at de er sånn og bank i bordet. Vise seg med hevet hodet og bare ha masse personlighet. Da kan jeg legge listen til siden, for har de mye sjarm, selvtillit, humor og empati-så veiee det opp med en gang 

Anonymkode: 33495...a62

Jeg er enig. Jeg vil være mer positiv og mottakelig dersom de ikke prøver å skjule det, enn om de gjør det. Det vekkes en eller annen irritasjon når man får sånne overraskelsesmoment på slutten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er litt interessant når man ser svarene her, det som går igjen er at vi damer generelt ikke liker disse bar overkropp-selfiene, likevel oversvømmes man av dem på ulike apps. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Det jeg synes er litt interessant når man ser svarene her, det som går igjen er at vi damer generelt ikke liker disse bar overkropp-selfiene, likevel oversvømmes man av dem på ulike apps. 

Tror nok det er dem som liker det. Kanskje damer som er like opptatte av kropp selv. De bare vanker ikke her så mye kanskje. Det finnes jo f.eks. mange damer på Instagram som mer en gjerne legger ut treningsbilder av seg selv fra treningssenteret/speil, der de viser frem rumpa og kroppen for å innehente likes. Tenker at disse jentene gjerne liker gutta med overkropp-selfie.

Endret av missmcbeal
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Elaine Marley skrev:

Bilder med barn.

Bilder med andre damer.

Bilder med kjendiser.

Bilder sammen med ville dyr i utlandet. Type posere med tiger i Thailand.

Røyk.

Uklare bilder, bilder med bare solbriller, generelt bilder der man ikke ser ansiktet.

Bilder på fest eller på byen.

Kun bilder der han er aktiv på fjellet, på sykkel osv. Gjerne beskrivelser av hvor aktiv han er hele tiden. Jeg ønsker ingen duracellkanin.

Grimaser eller tull på alle bildene.

Bar overkropp.

Bilder på treningssenter. Det er bare utrolig kleint fordi de gjerne poserer på en idiotisk måte.

Masse bilder av biler, hus osv. Hvis første bilde er av bilen så forsvinner han raskt. Det er faktisk ikke bilen hans jeg er interessert i.

Enig i alle disse, vil bare tilføye et par: Folk som legger ut ett eneste bilde og velger et med merkelig motiv:

Han i Afrika med en skokk afrikanske unger rundt seg. (Hva i all verden vil folk formidle med et sånt bilde?)

Han i Oslo foran slottet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...