Jump to content
AnonymBruker

Spørsmål....

Recommended Posts

AnonymBruker

Dersom kjæresten min har vært med på å pusse opp huset mitt, har han da noe krav på å få betalt for arbeidet senere dersom det skulle skjære seg mellom oss to?

Anonymkode: bac84...286

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom kjæresten min har vært med på å pusse opp huset mitt, har han da noe krav på å få betalt for arbeidet senere dersom det skulle skjære seg mellom oss to?

Han kan kreve det ja.

Du har fått økt verdi av hans arbeidskraft.

Anonymkode: a5993...510

Nmtt

For meg så er vel dette en der og da avtale. Han kunne ha latt vær å hjulpet til. Men for meg blir det feil å kreve sånt når det er blitt slutt. 

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan kreve det ja.

Du har fått økt verdi av hans arbeidskraft.

Anonymkode: a5993...510

Selv om det jeg som har betalt for alt det materielle?

AnonymBruker

Nei, ikke hvis det ikke foreligger noen avtale om det. Under ekteskap og ved opphør av dette, snakker vi ofte om å øke verdi på den andres eiendeler. Da i forbindelse ved skjevdeling av midler, osv. Her i denne sammenhengen tolker jeg det bare slik at han er din kjæreste, det foreligger ingen spesifikk avtale mellom dere, og han gjør deg en "tjeneste" uten noe forventet tilbakebetaling.

Anonymkode: ece88...0da

AnonymBruker

Nei , da må dere isåfall ha skrevet en avtale om det. Som en vanlig kjøpsavtale at du kjøper tjenesten av han.
Spørsmålet er egentlig like dumt som om dama liksom skulle fått betalt for antall ganger hun ga han sex, lagde mat, vasket huset osv om det tok slutt.  Han har hjulpet deg og det regnes som frivillig arbeid med mindre annet er kontraktbundet.

Anonymkode: 58bbb...bce

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei , da må dere isåfall ha skrevet en avtale om det. Som en vanlig kjøpsavtale at du kjøper tjenesten av han.
Spørsmålet er egentlig like dumt som om dama liksom skulle fått betalt for antall ganger hun ga han sex, lagde mat, vasket huset osv om det tok slutt.  Han har hjulpet deg og det regnes som frivillig arbeid med mindre annet er kontraktbundet.

Anonymkode: 58bbb...bce

Hun ga han sex???? Virkelig?? Gud forby at hun skulle ha noe nytelse av denne sex’en selv...

Anonymkode: d07a6...b77