Gå til innhold

Fra bygd til by


Wisket

Anbefalte innlegg

Smilefjes gjør en uhyghelig diskusjon litt mer hyggelig :)

så fordi noen tar et annet valg som foreldre så selger de sine barn? 

Så alle barn man ser i hele verden på TV, some, Internett osv er foreldre som selger sine barn/missbruker sine barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest orfeus
1 time siden, Hihello skrev:

Smilefjes gjør en uhyghelig diskusjon litt mer hyggelig :)

så fordi noen tar et annet valg som foreldre så selger de sine barn? 

Så alle barn man ser i hele verden på TV, some, Internett osv er foreldre som selger sine barn/missbruker sine barn? 

https://www.unicef.no/barnekonvensjonen

Les Barnekonvensjonen og tenk deg litt om.

Og ja, svært mange barn blir eksponert for offentligheten uten å være modne/gamle nok til å kunne protestere, noen av disse barna blir brukt av sine foreldre i inntektsøyemed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, orfeus said:

https://www.unicef.no/barnekonvensjonen

Les Barnekonvensjonen og tenk deg litt om.

Og ja, svært mange barn blir eksponert for offentligheten uten å være modne/gamle nok til å kunne protestere, noen av disse barna blir brukt av sine foreldre i inntektsøyemed. 

Så du sier alle mennesker som legger ut et bilde av sitt barn, missbuker de for penger?

jeg kan ikke se noe «side 2» eller andre bloggfirma på hennes blogg. Hvordan vet du hun tjener penger på det? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senil
4 minutter siden, Hihello skrev:

Så du sier alle mennesker som legger ut et bilde av sitt barn, missbuker de for penger?

jeg kan ikke se noe «side 2» eller andre bloggfirma på hennes blogg. Hvordan vet du hun tjener penger på det? 

 

Noen betyr ikke alle. Greit å lese hva man siterer før man kommenterer😆 

Eksponering av barn er ikke greit, uansett om man tjener penger på det eller ei. Har man offentlig profiler, så får man poste bilder av seg selv, å la barna selv få bestemme når de er gamle nok om de vil vise sitt liv offentlig. Barn har rett til sitt privatliv, uansett om foreldrene vil dele sitt liv med alle. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
1 time siden, Hihello skrev:

Så du sier alle mennesker som legger ut et bilde av sitt barn, missbuker de for penger?

jeg kan ikke se noe «side 2» eller andre bloggfirma på hennes blogg. Hvordan vet du hun tjener penger på det? 

 

What? Er det et svar til meg? Dette ble bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, orfeus skrev:

Kjedelig tråd. Bare brukerdebatt (rapportert) og lite konstruktivt. 

Selvsagt skal man kunne kritisere mammabloggere som utleverer ungene sine! Hvilken verden vil vi ha? En hvor ingen tar barnas parti?

Jeg må si jeg gleder meg til den første rettssaken mot en av disse foreldrene som (mis)bruker ungene sine for å tjene penger på formålsløs og innholdsløs nettaktivitet. 

Dummeste jeg har lest. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Siljestavne skrev:

Dummeste jeg har lest. 

 

Hva er dumt med det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å dømme på den måten enkelte her gjør? Ho er ærlig, prater rett fra levra og viser den sanne siden av det å være en småbarnsmor. Istedenfor at alt skal være så perfekt hele tia. Jeg kjenner meg godt igjen i mye av det ho sier å viser. Å nettopp derfor digger jeg dama.! Syns det å pirke som enkelte gjør her blir for dumt. Skulle vi sitti slik mot de som de gjør mot henne?

Anna er ei rå dame som jeg har fulgt lenge, og kommer til å fortsette med det✌ 

Dere som ikke følger burde absolutt sjekke henne ut. Å dere som kommer med alt hatet, kutt ut å legg det på hylla✌ voks opp. Ikke rart vi må lære barna våre om hvordan man IKKE skal skrive på nett, når vi ser hvordan enkelte skriver. Vær så snill å heller dra frem positive ting:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ricecrispies skrev:

Alltid spennende med debatt med bare nye brukere.

:ironi:

Ja, det er alltid koselig. Ikke avslørende i det hele tatt. :roll:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hihello skrev:

Så du sier alle mennesker som legger ut et bilde av sitt barn, missbuker de for penger?

jeg kan ikke se noe «side 2» eller andre bloggfirma på hennes blogg. Hvordan vet du hun tjener penger på det? 

 

Fordi reklame og annonselenker. 

Jeg var innom en kjapp tur nå. Jeg reagerer på bilder av ungene i bare bleia og mens de er syke. Det er unødvendig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ricecrispies skrev:

Alltid spennende med debatt med bare nye brukere.

:ironi:

Det er nok fordi at hun har lagt det ut på snap, derfor lager vi som støtter henne brukere. Det folk holder på med på dette forumet her jo helt bak mål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
25 minutter siden, Siljestavne skrev:

Det er nok fordi at hun har lagt det ut på snap, derfor lager vi som støtter henne brukere. Det folk holder på med på dette forumet her jo helt bak mål.

Tror du det er en homogen masse på kg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Siljestavne skrev:

Det er nok fordi at hun har lagt det ut på snap, derfor lager vi som støtter henne brukere. Det folk holder på med på dette forumet her jo helt bak mål.

Hva er årsaken til at du støtter henne og hennes ukritiske utlevering av barn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Hva er årsaken til at du støtter henne og hennes ukritiske utlevering av barn?

Sannsynligvis på grunn av at hun selv driver en utleverende blogg. Hvis du vil lese hva sønnen hennes tenker om at faren ikke er tilstede i livet hans et det bare å google det opp😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Siljestavne, hvis du opplever min kommentar som ubehagelig, hva tror du sønnen din gjør om noen år når vennene hans kan google seg frem til hans tanker og såre følelser?

Det værste av alt er at du tar dette som hat, og ikke evner å ta innover deg hvor grovt det er å eksponere barna sine på den måten du og andre bloggere gjør. Spurte du forresten sønnen din om lov til å legge ut det innlegget? Og hvis han sa ja, tror du han er i stand til å forstå konsekvensene av det?

Utdyp gjerne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Utdypgjerne skrev:

Sannsynligvis på grunn av at hun selv driver en utleverende blogg. Hvis du vil lese hva sønnen hennes tenker om at faren ikke er tilstede i livet hans et det bare å google det opp😊

Så hun forsvarer seg selv også da med andre ord. He he. 

Endret av Korsihalsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Utdypgjerne skrev:

Og Siljestavne, hvis du opplever min kommentar som ubehagelig, hva tror du sønnen din gjør om noen år når vennene hans kan google seg frem til hans tanker og såre følelser?

Det værste av alt er at du tar dette som hat, og ikke evner å ta innover deg hvor grovt det er å eksponere barna sine på den måten du og andre bloggere gjør. Spurte du forresten sønnen din om lov til å legge ut det innlegget? Og hvis han sa ja, tror du han er i stand til å forstå konsekvensene av det?

Utdyp gjerne.

Jeg håper virkelig sønnen min er såpass oppegående når han blir gammel at han snakker om følelsene sine, det har jeg lært han opp til. Det at jeg legger ut bilder av mine barn fult påkledd ser jeg ikke på som noen problemer i det heletatt😂 

 

Hva tror du deres barn tenker når de finner ut at foreldrene rakker ned på unge mennesker? Det er skammelig det:) lykke til videre i livet! Jeg og mine barn har det helt fint og vi alle har gode verdier, kanskje dere skal skaffe dere det også så slipper dere ha det så forbanna kjipt at dere må rakke ned på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Korsihalsen skrev:

Så hun forsvarer seg selv da ned andre ord. He he.

Nei, jeg forsvarer Anna fordi hun ikke har gjort noe galt:) Hva andre mener om akkurat meg har jeg lært meg å gi faen i for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljestavne skrev:

Nei, jeg forsvarer Anna fordi hun ikke har gjort noe galt:) Hva andre mener om akkurat meg har jeg lært meg å gi faen i for lenge siden.

Tviler jeg på når du er en av de som selv utleverer. La ungen din ha ett privatliv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...