Gå til innhold

#Metoo skader kvinners karrieremuligheter innen finans


Gjest GiftMann38

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Pinlig å kalle alt som finnes for seksuell trakasering og overgrep. Nei, det er faktisk ikke seksuell trakassering eller overgrep om en full fyr tar deg på rumpen en gang på byn, fordi vet du hva? Da har nesten samtlige menn i Norge også blitt trakassert, jeg har ikke tall på hvor mange ganger en klåfingra dame i 40-årene har klådd på meg på byn. Da sier man bare klart i fra og så får man personen kastet ut om hin ikke gir seg. Det kalles upassende og dårlige manerer, IKKE seksuell trakassering.

Og så er det hele greien med å dra frem ting som skjedde for alle herrens år siden. Saker som skjedde for 10-20-30 år siden som nå plutselig skal dras fram med den største sikkerhet, av folk som knapt kan huske hva de spiste til frokost for 5 dager siden. Nei, hele dette hylekoret er bare patetisk og viser igjen at svært mange kvinner syter og klager alt for mye.

Anonymkode: cb66e...d8f

Jeg synes ikke det er greit at kvinner tar seg til rette på din kropp, og jeg tenker at det å ta seg til rette er seksuell trakassering. De damene bør skamme seg. 

Anonymkode: 124d8...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GiftMann38
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du noe til mann sipper du ikke over urettferdige beskyldninger, men du forsvarer deg selv og legger frem din sak som de fleste andre voksne mennesker. 

Anonymkode: e9ea2...d7d

Dette er det umulig å forsvare seg mot. Sjekk Giske-saken for eksempel. Til tross for at han kan bevise sin uskyld i flere av sakene så har det ingen betydning for utfallet. 

Jeg tror stadig flere menn kommer til å ta de forholdsreglene man må for å beskytte seg selv. Det er trist, først og fremst for kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, GiftMann38 skrev:

Dette er det umulig å forsvare seg mot. Sjekk Giske-saken for eksempel. Til tross for at han kan bevise sin uskyld i flere av sakene så har det ingen betydning for utfallet. 

Jeg tror stadig flere menn kommer til å ta de forholdsreglene man må for å beskytte seg selv. Det er trist, først og fremst for kvinner.

Kvinner har nok av tilbud. Intet tap hvis ikke menn som er overnervøse ikke prøver seg.

Anonymkode: 4d289...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
Just now, AnonymBruker said:

Kvinner har nok av tilbud. Intet tap hvis ikke menn som er overnervøse ikke prøver seg.

Anonymkode: 4d289...2c9

Bra, har vært nok sutring om at kvinner ikke slipper til i de best betalte jobbene. Flott at kvinner har masse jobbtilbud til tross for hva mediene hevder!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GiftMann38 skrev:

Bra, har vært nok sutring om at kvinner ikke slipper til i de best betalte jobbene. Flott at kvinner har masse jobbtilbud til tross for hva mediene hevder!:)

Det er sant, det. Kvinner trenger da ikke jobbe med finans. Jeg kjenner mange kvinner som er ansatt i finans for øvrig. Tror konsekvensen er overdrevet.

Anonymkode: 4d289...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
Just now, AnonymBruker said:

Det er sant, det. Kvinner trenger da ikke jobbe med finans. Jeg kjenner mange kvinner som er ansatt i finans for øvrig. Tror konsekvensen er overdrevet.

Anonymkode: 4d289...2c9

Jeg jobber innen finans og vet at konsekvensen ikke er overdrevet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er selvfølgelig seksuell trakassering å bli tatt på rumpa på byen mot ens vilje, og alle menn som har blitt klådd på uønsket på byen har også blitt seksuelt trakassert. Det er ikke sånn at om alle mennesker stjeler så er det ikke å stjele lengre fordi alle gjør det. Skjønner du? 

Tenk å kalle det patetisk at 1 av 10 kvinner i Norge blir voldtatt. Tenk å kalle det patetisk å si at det ikke er greit at man ikke kan gå ut å få ha kroppen sin i fred. Nei, det som er patetisk er at en del menn tror kvinnekroppen er fritt vilt. 

Anonymkode: ce174...eec

Ja, dette er faktisk helt utrolig patetisk at du forfekter slike feministiske løgner som dette med null statistikk og fakta til å backe det opp. Det er til å spy av.

Anonymkode: 66c51...acf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et yrke som til tider preger 12-18 timers arbeidsdager, 7 dager i uken, og med høyt emosjonelt trykk. Når en beveger seg vekk fra begynnerfasen, så går fokus over på kunderelasjoner. Ofte kunderelasjoner med eldre mannfolk (adm direktører, investorer, osv. i store selskap). 

Ikke misforstå meg: Kvinnfolk har sin plass i finans, men jeg tror det er langt færre enn mannfolk, rett og slett fordi miljø og arbeidsoppgavene er sånn. Det finnes utrolig mange flinke og talentfulle kvinner i finans, men det vil aldri bli en 50/50 fordeling. Dette er et yrke der den som jobber hardest og lengst, ofte får den største delen av kaka, og der karriereprogresjon er ganske lineær, der ting skjer i forventet tempo. 

Dersom en kvinne finner på å få barn, i sin beste (jobb)alder, så kan denne pausen skade for videre progresjon. For mange er det totalt no-go å få barn i 20-åra. Ikke før i midten / slutten av 30-åra begynner mange å se på denne muligheten, da det på det tidspunktet er ganske sikret karrieremessig, eller har nådd et punkt der ting ikke beveger seg så fort.

Finans er også en av de, om ikke den mest konservative sektoren du finner i dag. Personlig jobbet jeg et par år i London, før jeg tok min MBA, og det er virkelig en bransje der det ikke er rom for noen unnskyldninger, uansett hvor reelle eller personlige det skulle være. Du kan vel si at "like barn leker best" er noe som virkelig gjelder innen Finans. 

Anonymkode: ca9ec...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, GiftMann38 skrev:

Er nok ikke sånn det fungerer i praksis gitt.

Nei, paradoksalt nok foretrekkes mannsgriser fremfor hardt arbeidende og dyktige kvinner. Patriarkatet råder dessverre fortsatt.

Anonymkode: 64672...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, MonsIvar skrev:

Du har seksuelt trakassert meg. Kan jeg få det fulle navnet ditt så jeg varsle aviser og legge det ut på facebook? På forhånd takk.

Jeg snakket om opplevde overgrep, ikke fiction.

Anonymkode: 64672...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg snakket om opplevde overgrep, ikke fiction.

Anonymkode: 64672...73b

Tviler du på offeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg snakket om opplevde overgrep, ikke fiction.

Anonymkode: 64672...73b

Han påstår at du har begått et overgrep mot han, dermed er det per din definisjon et faktisk overgrep. SKAM DEG som sier at offeret lyver! Du burde bevise at du ikke har gjort dette eller bli kastet i fengsel pronto!

Anonymkode: 66c51...acf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meetoo er jo kjempebra, for dette er viktig

1. Trakkasering er ike greit, og det er bra det settes lys på. NEI, det er ikke ok å ta på rompe/kjønnsrgan til andre i fylla.

2. Ikke oppfør deg mindre respektløs ovenfor en random kvinne/mann i fylla, enn du ville mot ditt eget barn. 

3. At så mange koner, døttre og søstre blir voldtatt er helt katastrofe, og kun et fåtall av voldtektsmenn blir dømt. 

4. Det blir som i barnevernet når man er usikker på omsorgsvikt: "bedre med en bekymringsmelding for mye, enn en barndom for lite". 

5. Om noen er bekymret for å bli feilaktig dømt, så er det ganske enkelt å unngå å snakke om kropp/sex, og å ha personlig space.

6. Aldri opplevd at normale menn (kompisser) har vært redd for dette, nettopp fordi vi respekterer damer/mennesker - har kanskje noe med IQ eller oppdragelse å gjøre. Men å "klappse noen på rompa" i fylla, er langt ifra normalt eller innafor. Da burde du ikke være rundt mennesker rett og slett

Anonymkode: c7192...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket om opplevde overgrep, ikke fiction.

Anonymkode: 64672...73b

At du sitter og trivialiserer mine opplevelser med å kalle dem fiksjon synes jeg er forbi usmakelig, og er et overgrep nummer to.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Meetoo er jo kjempebra, for dette er viktig

1. Trakkasering er ike greit, og det er bra det settes lys på. NEI, det er ikke ok å ta på rompe/kjønnsrgan til andre i fylla.

2. Ikke oppfør deg mindre respektløs ovenfor en random kvinne/mann i fylla, enn du ville mot ditt eget barn. 

3. At så mange koner, døttre og søstre blir voldtatt er helt katastrofe, og kun et fåtall av voldtektsmenn blir dømt. 

4. Det blir som i barnevernet når man er usikker på omsorgsvikt: "bedre med en bekymringsmelding for mye, enn en barndom for lite". 

5. Om noen er bekymret for å bli feilaktig dømt, så er det ganske enkelt å unngå å snakke om kropp/sex, og å ha personlig space.

6. Aldri opplevd at normale menn (kompisser) har vært redd for dette, nettopp fordi vi respekterer damer/mennesker - har kanskje noe med IQ eller oppdragelse å gjøre. Men å "klappse noen på rompa" i fylla, er langt ifra normalt eller innafor. Da burde du ikke være rundt mennesker rett og slett

Anonymkode: c7192...bde

Du tar fortsatt ikke poenget. Når du når en viss alder og har vært litt rundt så ser du at det er mye gærne kvinnfolk der ute. I et system hvor kun en anklage er nok, så vil man selvsagt ikke risikere å legge sitt profesjonelle liv i hendene på en av disse damene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Meetoo er jo kjempebra, for dette er viktig

1. Trakkasering er ike greit, og det er bra det settes lys på. NEI, det er ikke ok å ta på rompe/kjønnsrgan til andre i fylla.

Alle normale mennesker vet dette de som gjør dette vet også det. de bare gir faen så de kan ikke oppdras....

2. Ikke oppfør deg mindre respektløs ovenfor en random kvinne/mann i fylla, enn du ville mot ditt eget barn. 

Enda et forsøk på å oppdra menn... Akkurat som ikke alle vet dette tror at en voldtekts psykopat leser dette å tenker å nå forstår jeg! Det er galt å voldta og trakkasere kvinner. Han vet allerede galt tosk! Folk som gjør sånne ting gir faen i om det er galt eller ikke.

Quote

3. At så mange koner, døttre og søstre blir voldtatt er helt katastrofe, og kun et fåtall av voldtektsmenn blir dømt. 

Det kommer alltid til å være folk som gjør forferdelige ting men jeg vil si at i dag er det færre enn noensinne ihvertfall i den vestlige verden. Men som sagt tidligere er det en liten prosent av folk som voldtar dreper eller stjeler. Det eneste vi kan gjøre med dem er å holde dem borte fra samfunnet hvilket vi også gjør.

Quote

4. Det blir som i barnevernet når man er usikker på omsorgsvikt: "bedre med en bekymringsmelding for mye, enn en barndom for lite". 

Ja jeg er enig folk burde rapportere forbrytelser til de rette myndigheter. Barnevernet er en slik myndighet akkurat som politet er den myndigheten du burde henvende deg til om voldtekt eller trakkasering.

Quote

5. Om noen er bekymret for å bli feilaktig dømt, så er det ganske enkelt å unngå å snakke om kropp/sex, og å ha personlig space.

Problemet er at man trenger ikke komme med noen upassende kommentar engang. Det er nok at en kvinne kommer med en beskyldning så begynner heksejakten på nettet. Vis du gir folk muligheten til å ødellegge folks karriere bare på bakgrunn av finger pekning så er det som skruppelløse folk som vil ta bruk av det. Å ja kvinner er like kapable til å lyve som menn er dere leviterer ikke over oss andre.

Ja  de mannfolkene som er smarte kommer til å holde seg unna damer på arbeidsplassen men dette kommer til å sette likestilingen tilbake skal vi begynne å ha adskilte arbeidsplasser igjen?

Quote

6. Aldri opplevd at normale menn (kompisser) har vært redd for dette, nettopp fordi vi respekterer damer/mennesker - har kanskje noe med IQ eller oppdragelse å gjøre. Men å "klappse noen på rompa" i fylla, er langt ifra normalt eller innafor. Da burde du ikke være rundt mennesker rett og slett

Anonymkode: c7192...bde

Jeg har aldri klapset en tilfeldig dame på rompa når jeg har vært på byen. Men jeg har opplevd uønsket seksuell kontakt som at noen klapset meg på rompa eller til og med en dame som tok hånda ned i buksa mi. Så ikke på det som noen big deal så gadd ikke gjøre noe nummer ut av det. Noen ganger skjer det uønskede ting men vi lever ikke i et utopia men vi er sikrere har det bedre enn vi noensinne har hatt det spesielt kvinner.

Endret av grinchen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MonsIvar skrev:

At du sitter og trivialiserer mine opplevelser med å kalle dem fiksjon synes jeg er forbi usmakelig, og er et overgrep nummer to.

Å bevise uskyld krever at en vet hvem offeret er, derfor er dette umulig i denne situasjonen. Uansett har overgriperen rett til å argumentere til sitt forsvar, selv om h*n med dette trekker offerets beretning i tvil. I en rettsak bør likevel offerets historie veie tyngre enn overgriperens forsøk på å slippe unna, med mindre forsvaret er godt dokumentert.

Anonymkode: 64672...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...