Gå til innhold

Truser som skal vaskes på 40 grader


Gjest N-Nøff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

 

 

Yep, du virker veldig trygg og selvsikker når det kommer til rumpen din :fnise:   :sarkasme: 

Anonymkode: 75602...12b

Liker å sniffe trusene mine..

Så jeg pleier ¨å gå med de noen dager for lenge..

Anonymkode: 3cb82...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alle truser på 60 grader uansett hva det står, det går helt fint.

Anonymkode: ca878...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så? Hva skjer om det er bakterier der? Jeg er aldri syk, klærne mine lukter såpe, alt ser rent og pent ut, og ikke minst kan jeg få med lekrere undertøy en 100% bomull. Jeg liker å føle meg litt fin i undertøyet mitt, og da er ikke bomull tingen.   jeg lever godt med det😊

Anonymkode: c5d16...609

At klærne lukter såpe betyr ikke at det er hygienisk rent! Mine klær lukter ingen verdens ting fordi jeg ikke bruker parfyrmert vaskemiddel fordi jeg ikke ønsker å utsette kroppen for det siden det er helseskadelig. 

For min del bruker jeg bare bomullshipstere (mest calvin klein) og treningshipstere fordi det er best for underlivet og jeg føler meg fin og flott i det. :)

Anonymkode: d4157...088

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Yep, du virker veldig trygg og selvsikker når det kommer til rumpen din :fnise:   :sarkasme: 

Anonymkode: 75602...12b

Spot on! 

Anonymkode: 3f6bc...66d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle for meg, vasker både med 50 og 90 grader. Vasker jeg klær og har noen truser liggende hiver jeg disse i, har jeg håndduker hiver jeg trusene også i.

De blir vasket, du har tøy skyllemiddel og vaskemiddel så da skulle man gå utifra at det ble rent, hva er det som gjør at du tror det ikke blir rent med vask på 50 grader, er det bæsj du vasker? :tunge1:

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At klærne lukter såpe betyr ikke at det er hygienisk rent! Mine klær lukter ingen verdens ting fordi jeg ikke bruker parfyrmert vaskemiddel fordi jeg ikke ønsker å utsette kroppen for det siden det er helseskadelig. 

For min del bruker jeg bare bomullshipstere (mest calvin klein) og treningshipstere fordi det er best for underlivet og jeg føler meg fin og flott i det. :)

Anonymkode: d4157...088

På hvilken måte skader dette helsen min? Det er jeg veldig interessert i. Jeg er aldri syk, midt i livet og har tipp, topp helse. 

Om du blir syk av vaskemiddel så er det vel noe falt med helsen din...

bomullshipstere er noe av det mest usexy jeg kan tenke meg, ville aldri latt noen se meg i det uansett hva merkelappen sa,  men hver sin smak. 

Anonymkode: c5d16...609

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomullstruser er faktisk utrolig mye mer sexy enn "sexy undertøy", synes jeg.

 

Anonymkode: 16917...4f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bomullstruser er faktisk utrolig mye mer sexy enn "sexy undertøy", synes jeg.

 

Anonymkode: 16917...4f0

:fnise::fnise::fnise:

Anonymkode: 75602...12b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry3:Dårlig nytt: 

"Johansson mener at flere myter har festet seg blant folket når det gjelder klesvask, og disse vil han nå gjerne avlive:

Myte nr 1: Vask på 60 grader når du vil ha det ekstra rent. Det tar knekken på bakteriene

Dette stemmer ikke, mener Johansson. Bakterier tar kvelden først ved 70 grader, og det er derfor sykehus og andre steder der det er tvingende nødvendig å ha et mest mulig bakteriefritt miljø, vasker på temperaturer opp mot 100 grader.

I vanlige husholdninger holder det med 30-40 grader. Det blir ikke renere ved 60, er Johanssons dom."

Johansson er Johansson er lærer og forsker ved tekstilhøyskolen i Borås, Sverige.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Norske Kirsti Laitala er ikke enig i at klær blir like rene ved lave som ved høye temperaturer når man ikke vasker nær kokepunktet.

- Dette høres rart ut. Men her har vaskemidlene mye å si. De som inneholder mye blekemidler, vasker renere. Men så må vi huske på at rent og bakteriefritt ikke er det samme. Det finnes bakterier som er gunstige for oss, og som vi verken trenger eller ønsker å drepe.

Du kan lese resten her 

Anonymkode: 25dce...176

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem med storkasserollen og koke trusene på kjøkkenet  :link::mynona:

smileys-cooking-658147.gif

Anonymkode: 22791...69e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise::fnise::fnise:

Anonymkode: 75602...12b

Hva er morsomt? Jeg synes det er mer feminint, mer sexy, og at sexy undertøy blir for frempå, mer maskulint på en måte.

Anonymkode: 16917...4f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør du ikke:fnise:

Anonymkode: c5d16...609

Skal skaffe truser som bare tåler håndvask og kaldvask. Må skylle de i vasken med kaldt vann for å drepe proteinene i bremsesporene. De finnes mer enn bakterier hos meg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Neinøff skrev:

40 grader er ikke varmt. Vasker du alt på 40? Sengetøy med bæsj på? (Hender bleiebarn har uhell). Hvis 40 grader er så fint kan man jo bare slenge inn slikt der og. 

Eller ikke.

Det var snakk om truser. Jeg vasker truser og bh-er på 40 grader. Mer robuste eksemplarer vasker jeg på 60 av og til. Sengetøy og håndklær går også på 60 grader. Jeg har mange innstillinger både på vaskemetoder og temperatur på vaskemaskinen. Sengetøyet er aldri synlig skittent siden jeg aldri griser i sengen, har hverken bleiebarn eller andre i sengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker håndduker, sengklær, truser og sokker på 60 grader. Skifter truse og vasker meg hver dag. 

Tarmbakterier dør ikke før ved 60 grader, men det er forskjell på bomull og syntetiske truser. Bakterier sitter bedre fast i bomull,  derfor 60 grader, men syntetiske går greit på 40. Ull mener jeg også kan vaskes på 40 grader siden den har en viss antibakteriell effekt. 

Har alltid vasket undertøy på 60 grader uansett hva vaskeanvisningen viser. Har ingen truser i bomull. 

Anonymkode: bd409...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 grader på truser, sengetøy, håndklær og sokker! Ingen truser som har blitt ødelagt før jeg har blitt lei dem ;) 

Anonymkode: 5b5ec...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pleier å vaske undertøy på 40, da det er det jeg vasker de fleste av klærne mine på. Jeg er såpass miljøbevisst at jeg ikke får meg til å sette på en 60-vask kun for trusene mine:fnise: Vasker jeg en maskin på 60 slenger jeg undertøyet med der for å få vasket så mye som mulig, så de får seg en regelmessig 60-vask også.

Har faktisk aldri falt meg inn at det er ekkelt å vaske truser på 40. Er så godt som aldri syk, og har heller ingen plager med underlivet. Lever tydeligvis helt fint med å være ekkel i noens øyne😅

Anonymkode: 95fef...445

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte skader dette helsen min? Det er jeg veldig interessert i. Jeg er aldri syk, midt i livet og har tipp, topp helse. 

Om du blir syk av vaskemiddel så er det vel noe falt med helsen din...

bomullshipstere er noe av det mest usexy jeg kan tenke meg, ville aldri latt noen se meg i det uansett hva merkelappen sa,  men hver sin smak. 

Anonymkode: c5d16...609

Parfyme gir risiko for utvikling av allergier. 

Det er ikke noe feil med helsen min for at jeg får psoriasis av vaskemiddel. Kjære vene.

Forresten glad for at jeg ikke kler meg etter hva andre skal mene og synes, men etter hva jeg selv liker. Om en mann ikke skulle likt meg fordi jeg bruker hipstere er han ikke en mann for meg uansett, for da tror jeg ikke han tåler synet av meg når jeg er på telttur i dagesvis ;). De mannfolka jeg er sammen med legger ikke engang merke til trusa når de er opphisset. Den skal i grunn bare rives av.. 

Anonymkode: d4157...088

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frem med storkasserollen og koke trusene på kjøkkenet  :link::mynona:

smileys-cooking-658147.gif

Anonymkode: 22791...69e

NB UTEN Å SMAKE PÅ :regler:

Anonymkode: 22791...69e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se hvilke emner som skaper stort engasjement på Kg.:alice:

Anonymkode: d504d...e08

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...