Gå til innhold

Truser som skal vaskes på 40 grader


Gjest N-Nøff

Anbefalte innlegg

Gjest N-Nøff
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Null stress å vaske truser på 40 grader, de blir helt rene. Men så bruker jeg de aldri mer enn en dag heller, og har aldri utflod. Kan forstå at du vil ha høyere temperatur om du bruker trusen flere dager på rad. 

Anonymkode: a23cf...a76

Hvem bruker truser flere dager på rad egentlig? Har du pleid det, siden du tenker på det? Jeg skifter hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid gjort det og plages aldri av sopp, eller andre uhumskheter. Kanskje de vasker seg sjelden? 

Anonymkode: 25dce...176

Sopp er ingen plage,
når man har de (søte kantareller små)  i sin hage,
og kan mette min mage :spise:

Anonymkode: 22791...69e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
9 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Bytter du truse hver dag, holder det å vaske på 40 grader. De blir rene.

Har du tatt prøver av dem for å se? 

Her er det vane å vaske på hhv 60 og 95, fordi jeg vet at det blir rent. Min vaskemaskin er super, så den vasker rent nesten uansett, men jeg vasker ikke bare mine truser skjønner du. Er ikke så miljøhatende at jeg vasker mine truser alene:fnise: Så da er det greit å vaske på høye grader for å være sikker.Jeg synes faktisk folk som vasker undertøy på 40 er ekle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ullbokserne fra Pierre Robert vasker jeg på 60 grader med milo. Jeg elsker disse bokserne :strix:

Anonymkode: 22791...69e

Jeg kjøpte den helt nye med komfortgaranti. Den var elendig. Men hvilke anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har investert i dyre pene truser, som skal vaskes på 30 grader... 30 grader???? ÆSJ! Jeg vasker dem alle på 60. Dessverre har de ikke holdt seg særlig lenge eller godt. Hvor finner dere dyre kvalitetstruser som ikke er bomull som tåler vask på 60 grader?

Anonymkode: 4c7e3...1b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har investert i dyre pene truser, som skal vaskes på 30 grader... 30 grader???? ÆSJ! Jeg vasker dem alle på 60. Dessverre har de ikke holdt seg særlig lenge eller godt. Hvor finner dere dyre kvalitetstruser som ikke er bomull som tåler vask på 60 grader?

Anonymkode: 4c7e3...1b5

ja.. hvem vasker truser på 30 :vetikke:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Neinøff skrev:

Jeg kjøpte den helt nye med komfortgaranti. Den var elendig. Men hvilke anbefaler du?

Denne https://www.pierrerobert.no/no_NO/dame-truser-ullboxer/sport-wool-boxer/U4.html?dwvar_U4_color=dark navy&dwvar_U4_size=s&cgid=Womens_Wool_Boxer#start=1Dark-Navy-Wool-Sport-Boxer.jpg?sw=560&sh

Anonymkode: 22791...69e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Neinøff skrev:

Hvor kjøper du trusene dine? Jeg har prøvd fine truser på 95. Endte med at fargen forsvant og den ble vond å ha på.

Ene trusen min fra Cubus var blå, men nå er den en dvask gråblå. Synes den ble finere nå da. Jeg hadde en neonrosa truse som nå er lyserosa. Men det kunne skjedd på 40 grader også vil jeg tro. Men selve stoffet i trusen og blondene er like fine. Man kan bruke vaskepose, men det bruker jeg ikke siden vaskeposene mine åpner seg i maskinen uansett.

Anonymkode: d8acb...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vasker på 30 jeg, bare fordi jeg vasker de fleste andre klær på 30. Kjører ikke en egen full maskin bare med truser. Blir helt rene og fine de. Aldri hatt noen problemer frisk og fin 40 åring. 

Anonymkode: c5d16...609

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alle truser på 60. Ser aldri på vaskelappen for det. Jeg synes det er greit at avføringsbakterier blir drept. 

Anonymkode: d4157...088

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme har de alltid blitt vasket på 40 grader og jeg var veldig plaget med både sopp og UVI. Etter jeg flyttet og begynte å vaske egne klær (sengtøy, håndklær og truser på 60 grader) har jeg ikke hatt problem i det hele tatt. Ser overhodet ikke poenget med å vaske noen ting på 90 grader, syns det er sykt hysterisk. Men 60 er bra, da dør så godt som alle bakterier. Det har holdt soppen unna for min del. 

Har Pierre Robert sine bomullshipstere, og de holder fasong og til dels farge (de knall rosa blir litt blass) etter flere måneder med 60 vask :) 

Anonymkode: 354f8...65e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Neinøff skrev:

Har du tatt prøver av dem for å se? 

Her er det vane å vaske på hhv 60 og 95, fordi jeg vet at det blir rent. Min vaskemaskin er super, så den vasker rent nesten uansett, men jeg vasker ikke bare mine truser skjønner du. Er ikke så miljøhatende at jeg vasker mine truser alene:fnise: Så da er det greit å vaske på høye grader for å være sikker.Jeg synes faktisk folk som vasker undertøy på 40 er ekle.

Hva ser du for deg skal skje om du vasker på lavere temperatur? Jeg har levd godt med det hele mitt liv. Det skjer ingenting forferdelig av den grunn. Klærne lukter rent og, jeger frisk, det er alt jeg bryr meg om.

Anonymkode: c5d16...609

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alle på 60 uansett, selv om jeg bytter minst en gang per dag. De fleste trusene blir slappe i strikken etter en stund, men jeg er kanskje ikke så flink til å bytte dem ut. Tror ikke jeg har kjøpt noen nye på over et år...

Anonymkode: 89008...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Reputation

De som mener at deres undertøy aldri blir skittent etter en dags bruk, skulle investert i uv-lys slik de fikk sett alle bakteriene. Avføring, urin, utflod, svette osv blander seg godt sammen og setter deg i tøy. Man kan tørke seg alt man vil, men bakterier vil fortsatt slippe til og gro fast. Å mene noe annet er rett og slett bullshit. Her vaskes alt på 90 uansett. Samme med sengetøy og håndklær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror i hvertfall at det er denne jeg har @Neinøff Jeg kjøpte ullboxer hos Pierre R. for ca 1 år siden da de hadde denne ullsportsBHen også (som jeg også anbefaler) og jeg kjøpte ullboxer i samme farge som BHen under. . Ps Kiwi og andre dagligvarebutikker selger ut pierre robert undertøy nå for tiden og mange ganger pr år, til ca 1/2 pris.

gSport%20Wool%20Bra_Commercial_Deep-Ocean

Anonymkode: 22791...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Neinøff skrev:

Er det bare jeg som synes det er ekkelt eller? Vasker aldri truser på 40 grader! Er det noen her inne som gjør det? Sier ikke at det er giftig, synes bare det er ekkelt. Kjøper alltid truser av bomull, som tåler kokvask. 

Nei, det er ikke bare du som synes det er ekkelt! :-) Jeg vasker alle underbuksene mine på minst 60 C, og kunne ikke drømme om å vaske dem på noe lavere. Det virker uhygienisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Reputation skrev:

De som mener at deres undertøy aldri blir skittent etter en dags bruk, skulle investert i uv-lys slik de fikk sett alle bakteriene. Avføring, urin, utflod, svette osv blander seg godt sammen og setter deg i tøy. Man kan tørke seg alt man vil, men bakterier vil fortsatt slippe til og gro fast. Å mene noe annet er rett og slett bullshit. Her vaskes alt på 90 uansett. Samme med sengetøy og håndklær

Og så? Hva skjer om det er bakterier der? Jeg er aldri syk, klærne mine lukter såpe, alt ser rent og pent ut, og ikke minst kan jeg få med lekrere undertøy en 100% bomull. Jeg liker å føle meg litt fin i undertøyet mitt, og da er ikke bomull tingen.   jeg lever godt med det😊

Anonymkode: c5d16...609

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Neinøff skrev:

Sopp? Hvem snakket om sopp? Haha. 

Du har ikke hørt om folk som plages med sopp i underlivet? Neivel. 

Anonymkode: 25dce...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Neinøff skrev:

Hvem bruker truser flere dager på rad egentlig? Har du pleid det, siden du tenker på det? Jeg skifter hver dag. 

 

Nei, jeg har aldri gjort det, men tenkte kanskje at det var derfor du trengte så høy temperatur når du vasker trusene dine. 

Anonymkode: a23cf...a76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Reputation skrev:

De som mener at deres undertøy aldri blir skittent etter en dags bruk, skulle investert i uv-lys slik de fikk sett alle bakteriene. Avføring, urin, utflod, svette osv blander seg godt sammen og setter deg i tøy. Man kan tørke seg alt man vil, men bakterier vil fortsatt slippe til og gro fast. Å mene noe annet er rett og slett bullshit. Her vaskes alt på 90 uansett. Samme med sengetøy og håndklær

Gro fast? :fnise: ok.. Jeg lurer veldig på hvor lite og sjelden dere vasker dere. 

 

Anonymkode: 25dce...176

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...