natana Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Nå er det snart 1 måned siden jeg fikk brev om at jeg har fått godkjent Ung uføre. I brevet stod det at jeg kan ha rett på etterbetaling og dette kommer i eget brev. Jeg venter å venter men dette brevet kommer jo aldri. Jeg vil spørre dere som har hatt krav på etterbetaling. Hvor lenge ventet du på brevet? Måtte du ta kontakt med Nav angående dette?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Jeg fikk det brevet etter et par uker. Pengene var på konto et par dager før brevet kom i posten. Husk å søke om redusert skatt på de pengene du har får utbetalt. Det enkleste er å gå på skattekontoret, der hjelper de deg med å fylle ut søknaden. Anonymkode: 6761b...422 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Det kan ta flere måneder, de skal jo beregne fra mange år tilbake. Du må huske på at nå har de ekstra mye å gjøre på forvaltningen fordi så mange på en gang nå må over på uføretrygd. Anonymkode: 8f566...6a4 2
natana Skrevet 12. mars 2018 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan ta flere måneder, de skal jo beregne fra mange år tilbake. Du må huske på at nå har de ekstra mye å gjøre på forvaltningen fordi så mange på en gang nå må over på uføretrygd. Anonymkode: 8f566...6a4 Hva skjer om jeg venter mange måneder. Å går ned på nav. Kan de si at jeg ventet for lenge på å spørre til å ha krav på pengene?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Fikk etterbetalingen i tre omganger, etter 8 mnd, 10mnd og den siste etter 12mnd. så er nok bare å smøre seg med tålmodighet. Anonymkode: 02eb3...60a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 Mye vil faen meg ha mer... Anonymkode: d7367...a29
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mye vil faen meg ha mer... Anonymkode: d7367...a29 Tror ts gledelig ville ha byttet sin syke kropp mot din. Skal dere bytte? Du er rapportert forresten. Anonymkode: 357f2...13e 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #9 Skrevet 14. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Mye vil faen meg ha mer... Anonymkode: d7367...a29 Er du ung ufør er du sannsynligvis blant de 10% fattigste i Norge. Å 40 000 ekstra er ingenting i dagens Norge. Du får ikke lån på bolig, du får kjøpt en dårlig bil du kan betale utgiftene kanskje inntil 1 år, det dekker ikke en gang 1 års forbruk av mat Anonymkode: d7e56...9d3 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #10 Skrevet 14. mars 2018 Hvor mye fikk dere utbetalt? Fra hvilket år? Jeg fikk aldri noe utbetaling på ung ufør. Anonymkode: 07773...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #11 Skrevet 14. mars 2018 Man får ikke etterbetaling hvis man har gått på aap. Det kan ta åtte mnd. før man får svar. Nav må motregne mot evt. trekk og sosialstønad. Anonymkode: e4454...56a
isw Skrevet 14. mars 2018 #12 Skrevet 14. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ts gledelig ville ha byttet sin syke kropp mot din. Skal dere bytte? Du er rapportert forresten. Anonymkode: 357f2...13e Jeg kan forsåvidt skjønne at det er litt provoserende når den andre tråden fra TS er om investeringer på børsen. Men det er ingen grunn til å angripe enkeltpersoner. Ufør eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #13 Skrevet 14. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke etterbetaling hvis man har gått på aap. Det kan ta åtte mnd. før man får svar. Nav må motregne mot evt. trekk og sosialstønad. Anonymkode: e4454...56a Jeg fikk etterbetaling fra AAP, siden jeg ikke hadde ung ufør tillegget der. Fikk fra det året jeg fylte 20 og frem til jeg fikk godkjent ufør med ung ufør tillegget. Anonymkode: d3d2e...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #14 Skrevet 14. mars 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk etterbetaling fra AAP, siden jeg ikke hadde ung ufør tillegget der. Fikk fra det året jeg fylte 20 og frem til jeg fikk godkjent ufør med ung ufør tillegget. Anonymkode: d3d2e...2dc Hvor mye fikk du? Hvor mange år var det for? Kom det automatisk eller måtte du søke? Anonymkode: 07773...f3e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #15 Skrevet 15. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du ung ufør er du sannsynligvis blant de 10% fattigste i Norge. Å 40 000 ekstra er ingenting i dagens Norge. Du får ikke lån på bolig, du får kjøpt en dårlig bil du kan betale utgiftene kanskje inntil 1 år, det dekker ikke en gang 1 års forbruk av mat Anonymkode: d7e56...9d3 må bare tipse deg- Husbanken. Kjenner et par uføre som har fått lån via husbanken, som ellers aldri kunne ha greid å komme seg inn på boligmarkedet. Lånet er vel til 2% rente såvidt jeg husker, der du har lang betalingstid, slik at du har mulighet til å betale en lav sum hver mnd. Anonymkode: d5aca...9b7 1
natana Skrevet 15. mars 2018 Forfatter #16 Skrevet 15. mars 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Mye vil faen meg ha mer... Anonymkode: d7367...a29 14 timer siden, isw skrev: Jeg kan forsåvidt skjønne at det er litt provoserende når den andre tråden fra TS er om investeringer på børsen. Men det er ingen grunn til å angripe enkeltpersoner. Ufør eller ikke. Jeg fikk 2000 i mnd å leve for i ett halvt år er kronisk syk å lever i et smertehelvete. Fikk etterhvert aap minstesats og har vært innlagt på sykehus 9 ganger i fjord tilsammen i 2 måneder på 1 år. Jeg har ikke noe særlig liv å ville gjort alt for å bli frisk. Alt av inntekt går på lege timer undersøkelser, mat dyre ernæringsdrikker, leie å dyre medesiner. Nok om det. Det med børsen er bare noe jeg har i tankene i framtiden. Lurer på å sette av en 100 lapp av og til når jeg klarer. Tror ikke det er mye vits men ville bare spørre. Skal si noen folk er aggressive her på Kvinneguiden. Takker dere som forstår for hjelp.
isw Skrevet 15. mars 2018 #17 Skrevet 15. mars 2018 Akkurat nå, natana skrev: Jeg fikk 2000 i mnd å leve for i ett halvt år er kronisk syk å lever i et smertehelvete. Fikk etterhvert aap minstesats og har vært innlagt på sykehus 9 ganger i fjord tilsammen i 2 måneder på 1 år. Jeg har ikke noe særlig liv å ville gjort alt for å bli frisk. Alt av inntekt går på lege timer undersøkelser, mat dyre ernæringsdrikker, leie å dyre medesiner. Nok om det. Det med børsen er bare noe jeg har i tankene i framtiden. Lurer på å sette av en 100 lapp av og til når jeg klarer. Tror ikke det er mye vits men ville bare spørre. Skal si noen folk er aggressive her på Kvinneguiden. Takker dere som forstår for hjelp. Jeg er ikke aggressiv. Jeg har aldri hatt noen motforestillinger mot at uføre får økonomisk hjelp. Jeg bare kommenterte litt på dette med børsen, for da hørtes det ut som du hadde eller ville få svært god økonomi. Men det skjønner jeg at ikke er tilfelle. For å svare på sistnevnte: Det er ikke hensiktsmessig å kjøpe enkeltaksjer for en hundrelapp, da mesteparten forsvinner i kurtasje (gebyrer). Da bør du heller kjøpe et aksjefond. Fint at du tar grep økonomisk og sparer God bedring!
natana Skrevet 15. mars 2018 Forfatter #18 Skrevet 15. mars 2018 19 minutter siden, isw skrev: Jeg er ikke aggressiv. Jeg har aldri hatt noen motforestillinger mot at uføre får økonomisk hjelp. Jeg bare kommenterte litt på dette med børsen, for da hørtes det ut som du hadde eller ville få svært god økonomi. Men det skjønner jeg at ikke er tilfelle. For å svare på sistnevnte: Det er ikke hensiktsmessig å kjøpe enkeltaksjer for en hundrelapp, da mesteparten forsvinner i kurtasje (gebyrer). Da bør du heller kjøpe et aksjefond. Fint at du tar grep økonomisk og sparer God bedring! Ja der ser du jeg har null peiling på børsen hehe blir lite vits for meg da. Aksjefond? Da er det banken som styrer alt? 😊
isw Skrevet 15. mars 2018 #19 Skrevet 15. mars 2018 26 minutter siden, natana skrev: Ja der ser du jeg har null peiling på børsen hehe blir lite vits for meg da. Aksjefond? Da er det banken som styrer alt? 😊 Ja, for i aksjefond er det svært lite kjøpsomkostninger, og fondet forvaltes av et forvalterteam. Hvilken bank bruker du? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #20 Skrevet 15. mars 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye fikk du? Hvor mange år var det for? Kom det automatisk eller måtte du søke? Anonymkode: 07773...f3e Fikk det i tre utbetalinger, husker ikke nøyaktig sum, rundt 150 000kr; mener jeg det va. Var for 7år. Fikk godkjent ufør, og også da ung ufør (søkte ikke spesifikt om det, tror det var saksbehandleren som gjorde det) fikk da beskjed om at jeg fikk ung ufør også, og at jeg ville få en utbetaling. Anonymkode: d3d2e...2dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå