Gå til innhold

Penger borte fra sparebøssa til barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barn 9 år,akkurat hatt bursdag. 600 kr som hun fikk i gave er borte fra sparebøssa. Mistenker storesøskens venner. Har gått gjennom søskens rom,ikke funnet noe der. Søsken omtrent samme alder,har ikke hatt mulighet til å bruke disse pengene. 

Hva hadde dere gjort? Begge har hatt en del venner på besøk. Sparebøsse stod på kommode på rommet.

Kontakte foreldre? 

 

Anonymkode: ce083...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hadde ikke kontaktet foreldre, du har ikke noe bevis bare en antagelse. Gjem pengene bedre neste gang.

Anonymkode: 2b015...808

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei hadde ikke kontaktet foreldre, du har ikke noe bevis bare en antagelse. Gjem pengene bedre neste gang.

Anonymkode: 2b015...808

Det er det jeg har landet på og,bare tenkte det var litt feigt av meg. Har låst inn resten av pengene og lovet barnet at hun får det manglende beløpet av meg senere i uka.

Kjipe greier 👎🏻

Anonymkode: ce083...9f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige venner tydeligvis.

Anonymkode: 80dcc...db3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært veldig sikker i min sak før jeg beskyldte noen for å stjele. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være utrolig forsiktig med å beskylde noen. Ta lærdom av det å lås inn slike verdier slik at det ikke skjer igjen.

Anonymkode: 33f2c...1e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal være utrolig forsiktig med å beskylde noen. Ta lærdom av det å lås inn slike verdier slik at det ikke skjer igjen.

Anonymkode: 33f2c...1e8

Som du kan lese lenger opp er resten av pengene låst inn. 

Anonymkode: ce083...9f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Barn 9 år,akkurat hatt bursdag. 600 kr som hun fikk i gave er borte fra sparebøssa. Mistenker storesøskens venner. Har gått gjennom søskens rom,ikke funnet noe der. Søsken omtrent samme alder,har ikke hatt mulighet til å bruke disse pengene. 

Hva hadde dere gjort? Begge har hatt en del venner på besøk. Sparebøsse stod på kommode på rommet.

Kontakte foreldre? 

 

Anonymkode: ce083...9f8

Var døren til rommet lukket? Er det naturlig å gå forbi der og legge merke til sparebøssen? Har noen vært alene på rommet?

Men er enig i at du bare må glemme det og gjemme pengene bedre da det blir rart å gjøre noe ut fra bare mistanker.

Anonymkode: 1abfb...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes det er blitt for galt hvis man må låse inn ungenes sparebøsser for å unngå tyveri?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var døren til rommet lukket? Er det naturlig å gå forbi der og legge merke til sparebøssen? Har noen vært alene på rommet?

Men er enig i at du bare må glemme det og gjemme pengene bedre da det blir rart å gjøre noe ut fra bare mistanker.

Anonymkode: 1abfb...9a7

Døren var lukket,og det er ikke er rom det var naturlig å gå inn på. Den stod litt gjemt bak andre ting på denne kommoden. 

Vi pleier å sette inn kontanter,men har ikke rukket etter bursdagen. Angrer selvfølgelig nå.

Anonymkode: ce083...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ichiko skrev:

Er det bare jeg som synes det er blitt for galt hvis man må låse inn ungenes sparebøsser for å unngå tyveri?

Meg som er HI.

Kan tilføre at det har forsvunnet litt småleker og nips fra andre rom etter besøk tidligere.

Kjempekjedelig,men fælt å begynne å beskylde folk for tyveri og. 

Anonymkode: ce083...9f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Meg som er HI.

Kan tilføre at det har forsvunnet litt småleker og nips fra andre rom etter besøk tidligere.

Kjempekjedelig,men fælt å begynne å beskylde folk for tyveri og. 

Anonymkode: ce083...9f8

Kjempekjedelig og trist. Det er en vanskelig situasjon du beskriver, for meg ser det ut som sånn nasking som noen barn eller unge kan holde på med. Så vidt jeg vet, er det gjerne noen som har det vanskelig med seg selv som gjør slikt. Jeg vet ikke annen råd enn at du følger litt ekstra med framover på de gangene det er besøk, men diskret og uten å si noe til barna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ichiko skrev:

Kjempekjedelig og trist. Det er en vanskelig situasjon du beskriver, for meg ser det ut som sånn nasking som noen barn eller unge kan holde på med. Så vidt jeg vet, er det gjerne noen som har det vanskelig med seg selv som gjør slikt. Jeg vet ikke annen råd enn at du følger litt ekstra med framover på de gangene det er besøk, men diskret og uten å si noe til barna.

Skal ikke ha noe av verdi liggende i alle fall.

Hun ble så lei seg,9-åringen.

En formue for henne dette.

Og leit at noen har forsynt seg av tingene hennes. 

Skal ikke beskylde noen nei,men synes det er ille når ting på et barnerom ikke skal få stå i fred. 👎🏻

 

Anonymkode: ce083...9f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal ikke ha noe av verdi liggende i alle fall.

Hun ble så lei seg,9-åringen.

En formue for henne dette.

Og leit at noen har forsynt seg av tingene hennes. 

Skal ikke beskylde noen nei,men synes det er ille når ting på et barnerom ikke skal få stå i fred. 👎🏻

 

Anonymkode: ce083...9f8

Skjønner godt hun ble lei seg, det er så veldig dårlig gjort mot henne samme hvem som har gjort det og hva grunnen er. Det er et tillitsbrudd uansett. Leit for deg som mor også, at ikke barnas verdier skal kunne være trygge i deres eget hjem. Det er ille.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det er søsken. Du kan ikke vite det 100%. 

Anonymkode: 4128c...dcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig det er søsken. Du kan ikke vite det 100%. 

Anonymkode: 4128c...dcb

Jeg kan ikke vite det 100 %. Men etter reaksjonen derfra tviler jeg veldig sterkt på det. Veldig trist på søsters vegne i kveld.

Minstebarnet er bare en baby,hun får ikke til noe sånn.

Anonymkode: ce083...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Døren var lukket,og det er ikke er rom det var naturlig å gå inn på. Den stod litt gjemt bak andre ting på denne kommoden. 

Vi pleier å sette inn kontanter,men har ikke rukket etter bursdagen. Angrer selvfølgelig nå.

Anonymkode: ce083...9f8

Hmmmm....er det da naturlig at noen som er på besøk hos søsken går inn der og leter etter en sparebøsse?
Hvis det var noen som var på besøk hos 9-åringen selv, må vedkommende ha vært alene der inne for å ha gjort det, så hvem har vært alene der?

Anonymkode: 1abfb...9a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Meg som er HI.

Kan tilføre at det har forsvunnet litt småleker og nips fra andre rom etter besøk tidligere.

Kjempekjedelig,men fælt å begynne å beskylde folk for tyveri og. 

Anonymkode: ce083...9f8

Har du lagt merke til hvem som har vært på besøk før disse tingene har blitt borte?

Anonymkode: 1abfb...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første mistenkte hadde vært storesøster, men...

Anonymkode: 610d0...0f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du lagt merke til hvem som har vært på besøk før disse tingene har blitt borte?

Anonymkode: 1abfb...9a7

Ja,har det..

Anonymkode: ce083...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...