Gå til innhold

Bør menn vaksineres med østrogen?


WubWub

Anbefalte innlegg

Som vi alle vet er toxic masculinity et enormt samfunnsproblem - ikke bare fra et regionalt men også fra et globalt perspektiv. 

Menn med høye testosteronverdier er aggressive, misbrukende, kvinnefiendtlige og krigerske. De søker konflikt og dominering. 

For meg så fremstår dette som ekstremt primitivt - som om vi er huleboere som klubber ned naboen "bare fordi". Menn er styrt av hormoner og impulser, de er irrasjonelle og de blir lett veldig sinte. Det hormonet som styrer denne huleboer adferden er testosteron. Ifølge alle studier så leder testosteron til voldelig adferd. 

I USA er det avdekket at de mannfolka med høyest testosteron nivåer sitter i fengsel for vold og voldtekter ;

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3693622/

Så da tenker jeg i mitt stille sinn - burde vi ikke vaksinere gutter med østrogen slik at vi kan leve i et sivilisert og harmonisk samfunn? Siden når hørte du om en jentegjeng som dro på byen utelukkende for å slå ned folk?

Siden når hørte du om ei jente som skrøt av å voldta en gutt? Jeg regner med at svaret er ; ALDRI i begge tilfeller. 

Hadde jeg vært diktator ville alle menn fått en østrogen-vaksine så de kunne bli like siviliserte og rasjonelle som kvinner.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjønnshormoner gjør litt mer enn å gjøre noen greiere eller slemmere..

Anonymkode: 5b2fe...f97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem skulle håndhevet disse lovene om tvangsbehandling med østrogen om du var diktator? Det trengs sterke mennesker for å opprettholde et diktatur og det lar seg ikke gjøre i et østrogendominert samfunn. 

Anonymkode: 6e61e...424

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjønnshormoner gjør litt mer enn å gjøre noen greiere eller slemmere..

Anonymkode: 5b2fe...f97

Det stemmer ikke helt. De gjorde en hormonundersøkelse i Japan hvor en gruppe ble tilført hormoner, 20 menn fikk østrogen mens 20 menn fikk testosteron.

De mannfolka som fikk østrogen ble underdanige og pasifistiske. 

De mannfolka som fikk testosteron ble dominerende, aggressive og også voldelige.

Hormoner har av den grunn en stor innvirkning på hvordan du er som menneske.

Østrogen fører til at du blir et fredelig og rasjonelt snilt menneske.

Testosteron fører til at du blir en voldelig drittsekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alan Turing, mannen bak moderne datateknologi var homofil og ble kjemisk kastrert fordi det han følte var så galt. 

Hvis menn frivillig vil la seg ta anti-androgyner i pilleform så er det helt OK for meg. 

Tvinges? Nei. Østrogen? Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke snillere jo mer østrogen man har. Jeg ble i alle fall selv ikke snillere av å ta p-piller selv om jeg har mer østrogen i kroppen med det. 

Anonymkode: 035e4...6ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvem skulle håndhevet disse lovene om tvangsbehandling med østrogen om du var diktator? Det trengs sterke mennesker for å opprettholde et diktatur og det lar seg ikke gjøre i et østrogendominert samfunn. 

Anonymkode: 6e61e...424

Jo, det blir jo bare bedr og bedre med kvinnelige ledere. Bare se tilbake i tid når kun menn bestemte, og se i land der kun menn bestemmer. Tvangsekteskap og voldtekter er ca eneste grunnen til nye generasjoner.

Anonymkode: c0100...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

Det stemmer ikke helt. De gjorde en hormonundersøkelse i Japan hvor en gruppe ble tilført hormoner, 20 menn fikk østrogen mens 20 menn fikk testosteron.

De mannfolka som fikk østrogen ble underdanige og pasifistiske. 

De mannfolka som fikk testosteron ble dominerende, aggressive og også voldelige.

Hormoner har av den grunn en stor innvirkning på hvordan du er som menneske.

Østrogen fører til at du blir et fredelig og rasjonelt snilt menneske.

Testosteron fører til at du blir en voldelig drittsekk

Jeg jakter og har masse østrogen i kroppen, så nei, man blir ikke pasifist av østrogen. 

Anonymkode: 035e4...6ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hadley skrev:

Alan Turing, mannen bak moderne datateknologi var homofil og ble kjemisk kastrert fordi det han følte var så galt. 

Hvis menn frivillig vil la seg ta anti-androgyner i pilleform så er det helt OK for meg. 

Tvinges? Nei. Østrogen? Nei. 

Han hadde psykiske problemer fra før av. Han levde i en tid hvor homofile ble mobbet og straffet. Det stemmer at han ble satt på østrogen men skaden hadde allerede skjedd. Han ble sviktet av sitt moderland.

Han knakk de tyske kodene og han var en teknologisk pioneer, så ble han straffet fordi han var homo. Han tok så livet sitt pga dette sviket, dette hadde ingenting med østrogenkuren å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det blir jo bare bedr og bedre med kvinnelige ledere. Bare se tilbake i tid når kun menn bestemte, og se i land der kun menn bestemmer. Tvangsekteskap og voldtekter er ca eneste grunnen til nye generasjoner.

Anonymkode: c0100...e34

Ja, jeg sier ikke at resultatet av et mannsdominert samfunn utelukkende er bra, jeg sier bare at et diktatur kan aldri være annet enn mannestyrt. Og skulle det noengang oppstå et kvinnediktatur så er det fordi menn har latt det skje. 

Anonymkode: 6e61e...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jakter og har masse østrogen i kroppen, så nei, man blir ikke pasifist av østrogen. 

Anonymkode: 035e4...6ce

Men du er motstander av krig nettopp fordi du er kvinne. Du ville aldri kunne slå en annen person, nettopp fordi du er kvinne. Kvinner mishandler aldri menn. Det er bare menn som mishandler kvinner. Jeg har aldri hørt om noen mann som frykter og er redd for sin partner. Men det finnes mange kvinner som er livredde sine partnere. Men er veldig eie-besatt av damer. En mann kan fint nekte dama å få prate med andre menn. Kvinner føler ikke samme eie-rett til menn. Kvinner er rett og slett snillere og godere enn menn. Kvinner er fulle av kjærlighet, nettopp fordi de har østrogen. Menn kan være voldelige og farlige, nettopp på grunn av testosteron.

Anonymkode: 82f05...f83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvem skulle håndhevet disse lovene om tvangsbehandling med østrogen om du var diktator? Det trengs sterke mennesker for å opprettholde et diktatur og det lar seg ikke gjøre i et østrogendominert samfunn. 

Anonymkode: 6e61e...424

Kvinner selvfølgelig. De sterkeste menneskene jeg har kjent i mitt liv er kvinner.

Menn er styrt av hormoner, muskler og aggresjon , de tenker ikke like kalkulerende som kvinner. 

En huleboer mann har ingen sjangs mot ei kvinne med høy IQ. 

Ta meg f.eks , plasserer meg i en jungel og send meg til kamp mot en silverback gorilla. Gorillaen er sikkert kjempe sint og aggressiv men det hjelper veldig lite om jeg har mange feller , pil og bue og spyd. Jeg kommer til å spise den til frokost på grillen min. 

Muskler betyr ingenting, IQ betyr alt og her dominerer kvinner. Kvinner er mer intelligent og de er mer rasjonelle enn menn, og også mer omsorgsfulle og empatiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du er motstander av krig nettopp fordi du er kvinne. Du ville aldri kunne slå en annen person, nettopp fordi du er kvinne. Kvinner mishandler aldri menn. Det er bare menn som mishandler kvinner. Jeg har aldri hørt om noen mann som frykter og er redd for sin partner. Men det finnes mange kvinner som er livredde sine partnere. Men er veldig eie-besatt av damer. En mann kan fint nekte dama å få prate med andre menn. Kvinner føler ikke samme eie-rett til menn. Kvinner er rett og slett snillere og godere enn menn. Kvinner er fulle av kjærlighet, nettopp fordi de har østrogen. Menn kan være voldelige og farlige, nettopp på grunn av testosteron.

Anonymkode: 82f05...f83

- Skrevet av en mann for å provosere andre menn til å slenge dritt om kvinner.
I see what you did there, mister.

Og trådstarter burde gi ut bok: Hvordan irritere og provosere både kvinner og menn i én tråd på et diskusjonsforum.

Anonymkode: cff2d...6a9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, WubWub skrev:

Som vi alle vet er toxic masculinity et enormt samfunnsproblem - ikke bare fra et regionalt men også fra et globalt perspektiv. 

Menn med høye testosteronverdier er aggressive, misbrukende, kvinnefiendtlige og krigerske. De søker konflikt og dominering. 

For meg så fremstår dette som ekstremt primitivt - som om vi er huleboere som klubber ned naboen "bare fordi". Menn er styrt av hormoner og impulser, de er irrasjonelle og de blir lett veldig sinte. Det hormonet som styrer denne huleboer adferden er testosteron. Ifølge alle studier så leder testosteron til voldelig adferd. 

I USA er det avdekket at de mannfolka med høyest testosteron nivåer sitter i fengsel for vold og voldtekter ;

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3693622/

Så da tenker jeg i mitt stille sinn - burde vi ikke vaksinere gutter med østrogen slik at vi kan leve i et sivilisert og harmonisk samfunn? Siden når hørte du om en jentegjeng som dro på byen utelukkende for å slå ned folk?

Siden når hørte du om ei jente som skrøt av å voldta en gutt? Jeg regner med at svaret er ; ALDRI i begge tilfeller. 

Hadde jeg vært diktator ville alle menn fått en østrogen-vaksine så de kunne bli like siviliserte og rasjonelle som kvinner.

Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Skrevet av en mann for å provosere andre menn til å slenge dritt om kvinner.
I see what you did there, mister.

Og trådstarter burde gi ut bok: Hvordan irritere og provosere både kvinner og menn i én tråd på et diskusjonsforum.

Anonymkode: cff2d...6a9

Jeg ønsker ikke provosere men jeg vurderer det dithen at det er den rette veien å gå.

Har lest haugevis av rapporter som viser til at testosteron fører til vold, kriminalitet, dominasjon og annet uønsket adferd. 

Mens østrogen fører til omsorg, større følelsesmessig forståelse, empati og medmenneskelighet. 

Jeg har tilogmed lest en rekke linker fra klinikker som tilbyr østrogenkur for menn og de skriver ;

- Du kan forvente at dine tanker om verden vil bli mer feminine og mindre aggressive.

Så da tenker jeg ; Er ikke dette flott? Hvorfor setter vi ikke alle menn på østrogen?! 

Vi har mye å lære av kvinner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, WubWub said:

Jeg ønsker ikke provosere men jeg vurderer det dithen at det er den rette veien å gå.

Har lest haugevis av rapporter som viser til at testosteron fører til vold, kriminalitet, dominasjon og annet uønsket adferd. 

Mens østrogen fører til omsorg, større følelsesmessig forståelse, empati og medmenneskelighet. 

Jeg har tilogmed lest en rekke linker fra klinikker som tilbyr østrogenkur for menn og de skriver ;

- Du kan forvente at dine tanker om verden vil bli mer feminine og mindre aggressive.

Så da tenker jeg ; Er ikke dette flott? Hvorfor setter vi ikke alle menn på østrogen?! 

Vi har mye å lære av kvinner. 

Vi gjør vel på en måte det. De får i seg massevis av østrogenhermende stoffer daglig.

Anonymkode: 6fce7...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi gjør vel på en måte det. De får i seg massevis av østrogenhermende stoffer daglig.

Anonymkode: 6fce7...a13

Men det går for tregt. Siden 1980 har menn mistet 24% av testosteron nivåene sine. Men det er ikke nok, innen 2100 så er nok vestlige menn ganske så kvinnelige men jeg ønsker at det skal skje før det da jeg ønsker at mine barn skal leve i et sivilisert samfunn.

68f45b4597eebb150e2515573d7c425b.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, WubWub skrev:

Men det går for tregt. Siden 1980 har menn mistet 24% av testosteron nivåene sine. Men det er ikke nok, innen 2100 så er nok vestlige menn ganske så kvinnelige men jeg ønsker at det skal skje før det da jeg ønsker at mine barn skal leve i et sivilisert samfunn.

68f45b4597eebb150e2515573d7c425b.jpg

De verste feidene jeg har sett blant folk i voksen alder har vært på arbeidsplassen min. Og det har vært kvinner mot kvinner hver gang. Så ditt ønske om et mer sivilisert samfunn starter nok ikke med mindre testosteron. Kult bilde though. 

Anonymkode: 6e61e...424

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De verste feidene jeg har sett blant folk i voksen alder har vært på arbeidsplassen min. Og det har vært kvinner mot kvinner hver gang. Så ditt ønske om et mer sivilisert samfunn starter nok ikke med mindre testosteron. Kult bilde though. 

Anonymkode: 6e61e...424

Men du fremstår som intelligent, du ser vel selv at en personlig erfaring ikke er dekkende for det store bildet? 

Du ser vel at kvinner flest søker til omsorgsyrker og sosiale yrker. Grunnen til dette er vel åpenbar for de fleste av oss?

Grunnen til at faget "helse og omsorg" har 95% jenter forteller oss en ting ; kvinner har mer omsorg. Om du er uenig så tar du feil ifølge absolutt alle undersøkelser.

Derfor tenker jeg at vi menn bør bli mer kvinnelige så vi også kan bli omsorgsfulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøvde testosteron i det gamle jegersamfunnet. Personlig har jeg forstått at mange menn gjør om stemmen sin slik at den ligner på en mann som har fått en østrogeninnsprøytning når de skal sjekke opp eller prate med jenter. Menn har gått veldig langt for å seg tilpasse kvinners behov i dagens Norge. Jeg vet ikke hvordan det er rundt omkring i verden ?

Endret av KuMannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...