Gå til innhold

Sparker babyen min nok?


Liven_

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 33 og hører stadig hvor mye andre sine sparker, at de sparker hardt mot ribbeina, at folk har "akrobat" i magen og at søvn er problematisk. 

Jeg må si jeg ikke opplever noe av dette! Jeg kjenner bevegelser, spesielt mot ribbeina, men det er mer "killing", aldri noe ubehagelig og k hvertfsll ikke vondt. Ser ofte ar magen beveger seg i små "bølger", men ingen ubehag.

Baby er ikke for liten, og har til om med har vekst avvik på +4.  

Er det vanlig? Vil ha aktiv og sterk baby😌 

Har noen opplevd lignende? Er det grunn for bekymring? Og hvordan ble babyen når han er født: rolig eller aktiv? 

Takk foe hjelp på forhånd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sov som en stein, fikk bare vondt når hun sparket meg i "stellet", og tenkte at dette blir et rolig barn. Frisk og fin og full fart fra omtrent første stund! 

Anonymkode: b41f0...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv i uke 33 og jeg har heller ingen kraftige bevegelser i magen, skjønner heller ikke hvordan andre ikke får sove pga aktiv baby i magen! Hun her har bare smyge bevegelser og trenger ikke å kjenne de før jeg ser eller legger hånda på magen. Dette tror jeg også er mer normalt nå som de er store å har lite plass der inne, så blir bevegelsene mindre kraftige 😊 Sånn som jeg har forstått det iallefall 

Anonymkode: 3fb70...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 32 her, og føler heller ikke at jeg plages av babyens bevegelser og spark. Sover godt om natten og blir aldri vekket av baby.

Ser at baby beveger seg utenpå magen, og kjenner det også, men jeg må som oftest sette meg for å kjenne etter.

Anonymkode: 82295...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme.  Jenta i magen min var veldig rolig av seg og jeg kunne kjenne henne i blant, men jeg måtte kjenne ordentlig etter.  Vi var også innom til kontroll flere ganger fordi det var perioder jeg nesten ikke kjente henne.  Var normalt stor.  Men fikk aldri vondt, og hadde aldri problem med å sove fordi hun sparket.  Hørte jo om andre som omtrent fikk blåmerker ved ribbeina fordi babyen sparket så hardt og så mye.  

Fødte ei frisk og rask frøken for 6 mnder siden.  Hun er både aktiv og fysisk sterk og ligger foran motorisk.  Men hun sparker f.eks ikke av seg dyna og sånt som mange andre babyer gjør så ville tro hun bare ikke er en "sparker".  

Så det er ikke unormalt med en roligere baby i magen.  Det viktigste er å kjenne sitt egen baby og hva som er normalt for han/henne og søke kontakt med sykehuset om noe er annerledes :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Liven_ said:

Jeg er i uke 33 og hører stadig hvor mye andre sine sparker, at de sparker hardt mot ribbeina, at folk har "akrobat" i magen og at søvn er problematisk. 

Jeg må si jeg ikke opplever noe av dette! Jeg kjenner bevegelser, spesielt mot ribbeina, men det er mer "killing", aldri noe ubehagelig og k hvertfsll ikke vondt. Ser ofte ar magen beveger seg i små "bølger", men ingen ubehag.

Baby er ikke for liten, og har til om med har vekst avvik på +4.  

Er det vanlig? Vil ha aktiv og sterk baby😌 

Har noen opplevd lignende? Er det grunn for bekymring? Og hvordan ble babyen når han er født: rolig eller aktiv? 

Takk foe hjelp på forhånd 

Min JM er helt tydelig på at man ikke bør sammenlikne seg med andre. Det som er viktig er at ditt barn følger den kurven hun har lagt seg på hva gjelder aktivitet.

ellers har hun jo enda ganske godt med plass i uke 33, så hun kan snu seg i mange ulike stillinger og sparke i retninger som gjør at du ikke alltid kjenner det like godt.

Så lenge du kjenner liv hver dag er vel det det aller viktigste.

Anonymkode: 3457d...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktige er jo å kjenne ditt barns mønster, og reagere på avvik fra det. Jeg har hatt veldig aktive barn i magen, men føler det har vært mer enn normalen blant venninner, som ikke har hatt noe ubehag, frarøvet nattesøvn e.l. Og det med spark mot ribbeina har jeg aldri hatt noe særlig av. Jeg er snart 35 uker, og kan aldri huske at babyen har sparket mot ribbeina, selv om han ligger med hodet ned. Han sparker mer ut mot den ene siden. Noen netter er det sånn at jeg våkner av det og sliter med å sove, men de fleste netter plages jeg ikke av det, og ofte hjelper det å ligge mot mindre venstre side, så kjenner jeg det ikke så godt (han pleier å ha beina ut mot høyre side).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...