Gå til innhold

Om du med et knips kunne to nye språk flytende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Carressa

Italiensk fordi det er verdens fineste språk og land. :rodmer: Kan litt, vil lære mer. En dag skal jeg snakke flytende.

Fransk fordi det også er fint, og det er et språk mange snakker. Har hatt fransk i fem år på skolen og kan ikke en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg skulle gjort det for moro, klingon og lojban.

Men praktisk sett skulle jeg vel helst hatt arabisk og tangrini eller kinesisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russisk og arabisk, da hadde jeg lett fått jobb i Forsvarets etteretningstjeneste :laugh:

Anonymkode: c11f1...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Russisk og arabisk, da hadde jeg lett fått jobb i Forsvarets etteretningstjeneste :laugh:

Anonymkode: c11f1...4f3

Eller kanskje alvisk og valyrisk... :laugh:

Anonymkode: c11f1...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegnespråk og nord-samisk :)

Fordi jeg kan mange tegn og mye tegn-til-tale, men hadde vært gøy å kunne snakke språket flytende. 

 

Og samisk fordi jeg bor i Finnmark og synes det er et spennende og fint språk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koreansk og japansk.

Koreansk rett og slett fordi jeg hører mye på K-pop og det hadde vært fint å faktisk forstå hva de synger om uten å måtte søke opp en oversettelse. Japansk fordi jeg ser en del anime og blir sliten i øynene av å lese undertekster på engelsk hele tiden.

Nå følte jeg meg veldig barnslig her :fnise:

Anonymkode: 93870...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polsk fordi jeg har veldig mqnge polske venner! Kan ganske mye allerede, så det er spennende! 

Dari/persisk fordi jeg har mange venner som.snakker språket. Kan kjenne igjen ord i en setning, men ikke mye mer.

Anonymkode: 67816...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabisk og spansk er to språk som jeg vil lære, fordi mange i verden snakker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker rimelig bra fransk og spansk (i tillegg til engelsk), så hvis det skulle bli noen fler så tror jeg det må bli arabisk og mandarin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som mål å lære meg russisk, så det holder jeg faktisk på med nå. Men jeg synes selve læringsprosessen er veldig interessant, så jeg ville ikke hoppet over den om jeg kunne.

Arabisk og mandarin, derimot, er språk som jeg gjerne skulle kunnet, men som jeg ikke har lyst til å lære. Hadde ikke hatt noe imot å få de "gratis".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fransk og spansk. Fransk fordi Frankrike er favorittlandet mitt og spansk fordi det er et av verdensspråkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fransk fordi jeg liker Frankrike, reiser dit 2 ganger i året. Da er det greit å kunne språket.

Japansk fordi jeg har japanske venner og har lyst til å besøke Japan. 

Russisk, jeg kan lese og skrive russisk, men snakker det gebrokkent. Har planer om å ta noe kurs for å snakke bedre. Dessverre så er ikke det gjort med et knips :ler:

Anonymkode: 20926...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest nyttig ut i fra verdenssituasjonen: Russisk og arabisk, eller eventuelt mandarin (kinesisk) og koreansk. Det hadde vært greit å vite hva de egentlig sier, enten det gjelder Putin, Kim Jong-un eller andre despoter.

For min egen del: Finsk og Nord-samisk. Jeg har allerede lært meg ganske mye finsk og klarer å kommunisere rimelig greit på språket, men jeg skulle gjerne kunnet det enda bedre. Er også fascinert av de samiske språkene. Siden Nord-samisk er mest utbredt, ville det språket vært mest aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Russisk og fransk. Russisk fordi det er kult, og det kan være praktisk mtp at mange i østeuropeiske land kan dette språket. Fransk fordi det er vakkert, og jeg vil gjerne bo der i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...