Gå til innhold

Guttemamma 2018


Gakkepus

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Gakkepus skrev:

Hei! Så hyggelig! :) 

Jeg tror jeg nevnte det i den forrige dagboken min, men det er så mange sider der at jeg heller nevner det igjen. Jeg hadde og fortsatt har blodoppsamling i livmoren. Det er bedre nå, men dessverre nok må jeg forbli sykemeldt. I uke 7 begynte jeg å fossblø på jobben. Reiste til legen min den samme dagen, og det viste seg at alt var bra med fosteret. Jeg ble sykemeldt i 3 uker, og bedt om å komme tilbake. I løpet av de 3 ukene blødde jeg kraftig 2 ganger, og hver gang trodde jeg at det var over. Per dags dato ser situasjonen allerledes ut, og jeg har ikke blødd på 5 uker, og i følge legen min er det ingen risiko lenger, men så lenge den skorpen er der, må jeg sykemeldes i ytterligere 3 uker og mest sannsynlig ut svnagerskapet. :sjokkbla:

Måtte tråle igjennom den forrige dagboka di, og det var faktisk litt tøft å lese starten, da jeg selv også hadde en forferdelig opplevelse rundt mitt første svangerskap. Gjett om jeg unner deg den lille spira du ruger på nå, og jeg kan bare tenke meg til hvor forferdelig skummelt det må være med de blødningene. Men det ser jo ut til å gå veldig bra nå fremover da! Selv om sykemelding føles veldig kjedelig, er det nok helt riktig. Jeg prøver å snu tankegangen min rundt det til å gjøre det beste ut av situasjonen og legge fra meg evt dårlig samvittighet, men det er jammen ikke enkelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, Marimba said:

Måtte tråle igjennom den forrige dagboka di, og det var faktisk litt tøft å lese starten, da jeg selv også hadde en forferdelig opplevelse rundt mitt første svangerskap. Gjett om jeg unner deg den lille spira du ruger på nå, og jeg kan bare tenke meg til hvor forferdelig skummelt det må være med de blødningene. Men det ser jo ut til å gå veldig bra nå fremover da! Selv om sykemelding føles veldig kjedelig, er det nok helt riktig. Jeg prøver å snu tankegangen min rundt det til å gjøre det beste ut av situasjonen og legge fra meg evt dårlig samvittighet, men det er jammen ikke enkelt! 

Det er først nå jeg klarer å få det med avstand. Veldig synd at du hadde en vond opplevelse og. 

Når det gjelder tankegangen har jeg begynt å jobbe med den for noen dager siden. Måtte få litt ting på avstand og se de fra et annet perspektiv. Tok meg bare 7 uker :fnise: men nå har jeg lagt planer og bestemt meg for å utnytte den tiden jeg har nå. Men så er det den samvittigheten, da. Den ganger litt fra en tid til en annen fortsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tonio said:

40% er jo så godt som halvveis da! :fnise:

 Ja, det kan man si! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i sutrehjørne  i dag, men fy søren så forstoppet jeg er. Ikke minst føler jeg meg tung som en hval. Kroppen holder på et hav for tiden, og denne forstoppelsen er bare prikken over i'en. Men på den andre siden  er jeg glad og fornøyd, jeg innbiller meg at jeg kjenner lette spark, nesten som om lille stryker meg på innsiden av magen.  Hvorvidt det er tilfellet vet jeg ikke, men jeg liker tanken. :ninuskapus:

Jeg har godtatt min nye livsstil, kanskje fordi det skjer litt, og vi har planer om å flytte, vi har kjøpt bil (som jeg elsker!) og jeg har handlet inn litt klær (disney edition). Livet smiler virkelig til meg, og det har smilt til meg hele veien, men jeg har vært for blind til å se det. 

I dag er jeg 16+1 (16+2 etter midnatt - døøh :alice:) og tiden flyr i godt lag (om jeg kan si det sånn). Magen begynner å bli litt mer synlig, og mannen min  elsker å legge hånden sin på magen min. 

Endret av Gakkepus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 16+1 snaaart 16+2! Nesten akkurat 4 uker før meg... Så herlig. Kan tenke meg at du muligens kjenner litt bevegelser fra den lille, ja! Gøy med synlig mage, og koselig at mannen elsker å ta på den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sullå said:

:hoppe: for 16+1 snaaart 16+2! Nesten akkurat 4 uker før meg... Så herlig. Kan tenke meg at du muligens kjenner litt bevegelser fra den lille, ja! Gøy med synlig mage, og koselig at mannen elsker å ta på den! :)

Veldig usikker på om det er spark jeg kjenner, men jeg håper det,da. :) Tiden flyr! Blir koselig med høstbaby. Eneste jeg gruer meg til er sommeren. Ser for meg at det blir en utfordring, men, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den sommeren gruer jeg meg til selv. Men fordel med høygravid mage i sommermånedene er at vi kan kle oss i lette klesplagg og enkle sko. Kan se for meg det er værre på vinteren😊

gøy med spark, bil, flytting og klær! ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente spark rundt disse tider som førstegangs, med morkaken foran, så jeg tenker det er det du kjenner! :nigo: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med mage, spark og alt annet ❤️ Jeg har fått litt mage allerede, hjælpes! Men veldig stas 😊

Lykke til videre, håper du føler deg litt mindre hvalete i dag 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for gravidbukse! Kjøpte selv i påsken, det er jo SÅ behagelig😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bekjennelse å komme med.... Har bodd i gravidbuksene mine det siste året... De er jo så behagelige! :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marimba skrev:

Jeg har en bekjennelse å komme med.... Har bodd i gravidbuksene mine det siste året... De er jo så behagelige! :ler:

Godt det ikke bare er meg :fnise:

Fødte for nesten 4 mnd siden, og gravidbuksa blir fortsatt brukt ofte :)

Så fin mage, Gakkepus! Så kos når magen blir større og større. Blir nesten sjuk etter å være gravid igjen :ninuskapus: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, sullå said:

😍 Så fin!! Herlig bukse. Må nok kapitulere selv om en liten stund...

Ja, det må du! :fnise: Kjøpte min på h&m 

1 hour ago, plastfolien said:

Hurra for gravidbukse! Kjøpte selv i påsken, det er jo SÅ behagelig😁

Veldig behagelig! Må innrømme jeg kviet meg litt og prøvde å presse meg inn i min vanlige bukse i dag tidlig. :fnise:

1 hour ago, Marimba said:

Jeg har en bekjennelse å komme med.... Har bodd i gravidbuksene mine det siste året... De er jo så behagelige! :ler:

 

1 hour ago, Sinsiew said:

Godt det ikke bare er meg :fnise:

Fødte for nesten 4 mnd siden, og gravidbuksa blir fortsatt brukt ofte :)

Så fin mage, Gakkepus! Så kos når magen blir større og større. Blir nesten sjuk etter å være gravid igjen :ninuskapus: 

@Marimba, @Sinsiew buksa er så behagelig at jeg kan virkelig forstå at at dere fortsetter å bo i gravidbuksene :fnise: 

Takk @Sinsiew :ninuskapus: Syns det er veldig koselig selv. 

Endret av Gakkepus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Meley said:

Vurderer også å kjøpe ei nå :) Har bodd i haremsbukser siste månedene :fnise: 

Jeg har bodd i joggebukse:fnise:. Jeg har bare kjøpt en (fordi jeg var skeptisk og ville bruke mine vanlige klær så lenge som mulig..), men neste uke skal jeg garantert kjøpe inn 2 par til! 😁 "once you go gravidbukse you'll never go back" 😂

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2018 den 14.08, Gakkepus skrev:

Måtte skje. 

20180403_140044.jpg

Jeg har flytta ut av mine vanlige bukser, og elsker gravidbuksene mine ❤️ Jeg har ikke så mye mage ennå, men nok til at de vanlige buksene var for stramme.

Så fiiin mage du har!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...