Gå til innhold

Uføresøknad attestering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nervene er tynnslitte og psyken er helt i kjelleren i påvente av svar på uføresøknad. 

Logger inn på nav 1-5 ganger daglig for å se på saken, selv om at jeg vet at det kommer mail om evnt beskjeder fra Nav. Men pga store psykiske vanskeligheter så har jeg ett kontrollbehov.  

Såh, før helgen hadde status endret seg. 

Fra til behandling til klar til attrstering 😳 

Hva skjer nå? 

Fristen for svar er forbi men snakket med Nav for 2 uker siden å da sto det i loggen at de hadde en internfrist til å se på saken igjen 5. Mars. 

Det er i dag 😱 

men 1. Mars endret status seg. Hva skal jeg forvente? 

Vil det ta tid før jeg får svar? 

Har vært sengeliggende i helgen med flere angstanfall og tror seriøst at jeg dør av stress, angst å nerver. 😣 

Vet ikke hvor mange dager jeg holder ut, men vet jo at det ikke er vits å ringe Nav.

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen vet hvordan forløpet er når status endrer seg?

2223F5F3-3142-4ACA-893A-992785989950.jpeg

Anonymkode: 22a14...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klar til attestering betyr at den første saksbehandleren har behandlet saken din ferdig, og gitt sin innstilling til vedtak. Dette må godkjennes av en mer erfaren saksbehandler, som enten attesterer at h*n er enig, eller som ber den første gå gjennom saken på nytt. 

Det bør ikke ta mer enn noen få dager når det står klart til attestering, max en uke vil jeg anslå. 

Anonymkode: 9c8e5...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle ønske jeg klarte å være sengeliggende når jeg hadde angst. Det høres deilig ut.

Anonymkode: 785a0...5da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske jeg klarte å være sengeliggende når jeg hadde angst. Det høres deilig ut.

Omg! angst er med meg hverdag, alltid. I 20 år har jeg hatt angst som henger over som en kappe. Så nei jeg er ikke sengeliggende bare pga angst. Jiiises. Jeg har hatt flere massive angstanfall, hvis du vet hva det er. 

Pga flere slike og konstant sterk frykt så er kroppen min så sliten nå at jeg kan ikke annet. 

For ja, det er så deilig å ligge i sengen å ha angst, for det er jo drømmen ( ironi!!) 

Angstanfall er noe helt annet, og brutalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klar til attestering betyr at den første saksbehandleren har behandlet saken din ferdig, og gitt sin innstilling til vedtak. Dette må godkjennes av en mer erfaren saksbehandler, som enten attesterer at h*n er enig, eller som ber den første gå gjennom saken på nytt. 

Det bør ikke ta mer enn noen få dager når det står klart til attestering, max en uke vil jeg anslå. 

Anonymkode: 9c8e5...307

Tusen takk for svar. Håper det bare er max en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Omg! angst er med meg hverdag, alltid. I 20 år har jeg hatt angst som henger over som en kappe. Så nei jeg er ikke sengeliggende bare pga angst. Jiiises. Jeg har hatt flere massive angstanfall, hvis du vet hva det er. 

Pga flere slike og konstant sterk frykt så er kroppen min så sliten nå at jeg kan ikke annet. 

Spar det til legene som er villige til å uføretrygde deg. For noe vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...