Gå til innhold

Heimebane


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Nevian said:

Jeg er trønder selv, og merker at hennes forsøk på snakke trønderdialekt drar mye av oppmerksomheten min. Det høres sikkert topp ut for ikke-trøndere, men jeg kan skrive under på at det maks står til terningkast fire. Det må da finnes et bra antall ekte trønder-damer som kunne spilt den rollen der hvis det absolutt skal snakkes trønderdialekt...?

Velkommen i klubben! Dette har vi nordlendinger vært nødt til å holde ut med i alle år. De finner nesten uten unntak søringer til de nordnorske rollene. 

Anonymkode: e20b0...ede

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen i klubben! Dette har vi nordlendinger vært nødt til å holde ut med i alle år. De finner nesten uten unntak søringer til de nordnorske rollene. 

Anonymkode: e20b0...ede

Det med dialekter er jo blitt en flopp i norsk film de siste årene. Før hadde de noe som het dialekt-Coach, det er vel rasjonalisert bort på innsparingens alter som så mye annet.                                                                                                                                                  Og så de helv.... Carev da. Har de ikke unge norske skuespillere å ta av. Den trenden med å blande "idiot-kjendiser" inn i hovedroller, er en uting. Hva blir det neste ? John Arne Riise ?   Da skal jeg iallfall boikotte.

Anonymkode: 32837...9c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på dialekten skulle jo heller Ingrid Bolsø Berdal hatt den rollen, men hun var vel opptatt med å være robot borti statene.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun sett reklamen for programmet. Hvorfor er det viktig at Ane Dahl Torp må snakke trøndersk? Er det en veldig viktig del av storyen at hun er trønder? 

Anonymkode: 58a32...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har kun sett reklamen for programmet. Hvorfor er det viktig at Ane Dahl Torp må snakke trøndersk? Er det en veldig viktig del av storyen at hun er trønder? 

Anonymkode: 58a32...a96

Hun kommer liksom fra Trondheim og trener Trondheims-Ørn til å begynne med, men de kunne jo glatt funnet på noe annet enn det for å frigjøre henne fra den dialekten. At hun kommer fra samme sted som Rosenborg skal sikkert også bidra til å gjøre henne upopulær vil jeg tro.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Ane Dahl Torp godt som trønder, jeg! :) Synes dialekten kler henne, at den er nødvendig for rollen og at hun gjør en god jobb. Selvfølgelig er det noen (og kanskje spesielt trøndere) som må irritere seg. Jeg (som ikke er trønder) hører også at Torp ikke har snakket sånn hele livet, men synes hun har imponerende mange likheter med slik den yngre generasjonen her i byen snakker.  

 

Er forøvrig ikke enig i at trønderdialektene er de vanskeligste å etterligne for oss ikke-trøndere. Jeg ville hatt langt større problemer med ulike vestlandsdialekter f.eks. 

Anonymkode: e948a...4d2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes hun klarer seg bra jeg! Han rødtoppen med stavangerdialekt derimot. Det virker unaturlig.

Anonymkode: 7d3d4...865

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke er kjent med Trondheims-dialekten, sånn høres den ut:

 

 

Anonymkode: 008bc...44d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nevian skrev:

Hun kommer liksom fra Trondheim og trener Trondheims-Ørn til å begynne med, men de kunne jo glatt funnet på noe annet enn det for å frigjøre henne fra den dialekten. At hun kommer fra samme sted som Rosenborg skal sikkert også bidra til å gjøre henne upopulær vil jeg tro.

Ja, høres ikke ut som den vanskeligste å vri seg unna. Når bergenseren Varg Veum kan snakke østnorsk, og Eva i Neste Sommer kan snakke sørlandsdialekt med østnorske foreldre og bror, så burde det vel ikke vært så vanskelig å legitimere A.D Torps østnorsk.

Anonymkode: 58a32...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn vil ikke se en kvinnelig trener, kvinner kan ikke fotball. Kvinner vil ikke se fotball, kvinner bryr seg ikke om fotball.

Serien vil ikke appellere til noen som helst. Det er en flopp.

Anonymkode: 9665c...d5e

Det der er bare bullshit.

Anonymkode: 5205a...824

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopi av de amerikanske sportsfilmene/-seriene dette.... Har sett en episode, og handlingen er vel ganske så forutsigbar...

Anonymkode: 1d7d0...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nevian skrev:

Jeg er trønder selv, og merker at hennes forsøk på snakke trønderdialekt drar mye av oppmerksomheten min. Det høres sikkert topp ut for ikke-trøndere, men jeg kan skrive under på at det maks står til terningkast fire. Det må da finnes et bra antall ekte trønder-damer som kunne spilt den rollen der hvis det absolutt skal snakkes trønderdialekt...?

Jeg er også trønder,  og synes hun klarer seg overraskende bra. Kunne ikke ta henne på noen feil jeg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn vil ikke se en kvinnelig trener, kvinner kan ikke fotball. Kvinner vil ikke se fotball, kvinner bryr seg ikke om fotball.

Serien vil ikke appellere til noen som helst. Det er en flopp.

Anonymkode: 9665c...d5e

Du kunne vært statist i filmen, spilt en av de stereotype bygdefolka som ropte det samme mot skjermen. :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det med dialekter er jo blitt en flopp i norsk film de siste årene. Før hadde de noe som het dialekt-Coach, det er vel rasjonalisert bort på innsparingens alter som så mye annet.                                                                                                                                                  Og så de helv.... Carev da. Har de ikke unge norske skuespillere å ta av. Den trenden med å blande "idiot-kjendiser" inn i hovedroller, er en uting. Hva blir det neste ? John Arne Riise ?   Da skal jeg iallfall boikotte.

Anonymkode: 32837...9c1

Stbes Carew var veldig bra i denne rollen! 

Anonymkode: dcae5...778

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bortebra skrev:

Du kunne vært statist i filmen, spilt en av de stereotype bygdefolka som ropte det samme mot skjermen. :fnise:

Slutt med det der PK-feminist pisspreiket ditt. Denne serien er så langt ifra virkeligheten som det går an og komme og når den itillegg er såpass dårlig ressigert så blir det bare pinlig dårlig. Er man kvalifisert og erfaren nok til å være trener i eliteserien hvis man har vunnet 3 turneringer som trener for et lag med 14 år gamle gutter?

https://www.cbssports.com/soccer/news/a-dallas-fc-under-15-boys-squad-beat-the-u-s-womens-national-team-in-a-scrimmage/

https://www.standard.co.uk/sport/football/australian-womens-national-team-lose-70-to-team-of-15yearold-boys-a3257266.html

https://www.vg.no/sport/fotball/kvinnefotball/sveriges-kvinnelandslag-tapte-mot-17-aarige-gutter/a/10074057/

Anonymkode: 99c69...10f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at de bruker den Coop Marked butikken? Den ligger jo ikke i Ulsteinvik, men i Tjørvåg (for de som er lokalkjente) så vidt jeg vet. Det finnes jo en haug av dagligvarebutikker i sentrum av Ulsteinvik, så hvorfor ikke bruke en av de? 

Anonymkode: 5205a...824

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min samboer, som er trønder, sier hun klarer seg bra. 

Anonymkode: 52466...0bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer, som er trønder, sier hun klarer seg bra. 

Anonymkode: 52466...0bd

Mulig det bare er fordi alle vet at hun ikke er trønder da, og derfor det høres svært rart og tilgjort ut. 

Hadde ikke gjort noen forskjell på handlingen om hun var østlending, så skjønner ikke hvorfor hun må være trønder. 

Anonymkode: 5205a...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt med det der PK-feminist pisspreiket ditt. Denne serien er så langt ifra virkeligheten som det går an og komme og når den itillegg er såpass dårlig ressigert så blir det bare pinlig dårlig. Er man kvalifisert og erfaren nok til å være trener i eliteserien hvis man har vunnet 3 turneringer som trener for et lag med 14 år gamle gutter?

https://www.cbssports.com/soccer/news/a-dallas-fc-under-15-boys-squad-beat-the-u-s-womens-national-team-in-a-scrimmage/

https://www.standard.co.uk/sport/football/australian-womens-national-team-lose-70-to-team-of-15yearold-boys-a3257266.html

https://www.vg.no/sport/fotball/kvinnefotball/sveriges-kvinnelandslag-tapte-mot-17-aarige-gutter/a/10074057/

Anonymkode: 99c69...10f

Jeg antar at du er imot all fiksjon da? Du ser ikke House of Cards, Veep eller noe produsert basert på fiktive scenarioer? Ane Dahl Torp har meg bekjent aldri vært fotballtrener, og jeg trodde heller ikke det var pålagt å ha innehatt yrket du spiller i virkeligheten for å kunne gestalte det på tv. Og hun spiller trener, ikke fotballspiller. Det har skjedd i toppidrett før, Andy Murray har benytta seg av en trener som tilfeldigvis var kvinne. Jeg håper du vet hva forskjellen på en spiller og en trener er? Linkene du gir tyder på at du er noe forvirra. For øvrig; med unntak av Carew har heller ingen av skuespillerne som spiller fotballspillere vært Eliteseriespillere i virkeligheten.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes hun klarer seg bra jeg! Han rødtoppen med stavangerdialekt derimot. Det virker unaturlig.

Anonymkode: 7d3d4...865

Enig i at Ane DT klarer seg godt!

Er det Rolf Kristian Larsen du siktar til? Han er frå Stavanger, så skjønnar ikkje heilt at det skal virke unaturlig?

Anonymkode: fda62...94d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...