Gå til innhold

Heimebane

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, halvehimmelen said:

Synes gårsdagens episode virket veldig som en "mellomepisode". Lite som drev historien fremover. Var dog veldig mange gode scener, og ble både glad og trist i løpet av episoden. Helena blir litt for hard for meg, jeg får helt vondt i meg når hun behandler Eivind såpass ufint, og det blir så vanskelig å relatere seg til henne. Jeg regner med det er for å portrettere hvor kynisk hun faktisk må være når alt og alle rundt henne kjemper i mot, men det er allikevel litt ubehagelig. 

Det er vel mer at hun er en pragmatisk person som setter fakta/ nødvendighet over følelser og forstår hvordan det kan være viktig å drive gjennom tøffe avgjørelser for å lykkes på sikt. 

Noen mennesker fungerer på den måten, og i den jobben hun har i denne serien er det nødvendig for å vinne på lang sikt. Om de hadde hatt en mykere trener hadde de kanskje vært gladere i han, men de ville ende opp med å tape mye mer

Hva synes du selv er viktigst? Viktigere å delta enn å vinne? Eller burde man jobbe hardest mulig og gjøre de riktige valgene for at man skal vinne og komme seg oppover?

Om jeg hadde hatt den jobben hadde jeg innsett at spillerne faktisk hadde dette som levebrød, og at det å vinne er viktigere i denne situasjonen enn om man er trener for et barnelag eller amatørlag som spiller for gøy og fysisk aktivitet. Om jeg skulle spille profesjonell sjakk måtte jeg tatt det mer seriøst enn om jeg spilte sjakk med kompiser. 

Jeg relaterer nok mye mer til Helena sin tenkemåte enn de fleste andre kvinnelige karakterer på TV. Jeg er mer pragmatisk og setter fakta foran følelser (om man må velge). 

Anonymkode: 436b5...c16

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fascinerende at det hele utspiller seg i 2017, men de fleste lever i hjem som er tatt rett ut fra 80-tallet....bortsett fra Michael Ellingsen, som kjører Panamera og bor i funkisbolig. 

Anonymkode: 14292...dd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fascinerende at det hele utspiller seg i 2017, men de fleste lever i hjem som er tatt rett ut fra 80-tallet....bortsett fra Michael Ellingsen, som kjører Panamera og bor i funkisbolig. 

Du veit, alle som bor på landet bor jo i gamle boliger. Det er sånn det er i bygde-Norge. :ironi:

Anonymkode: 5205a...824

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ble vel gjort litt poeng av i den episoden Helena flyttet inn at det var en ganske utdatert bolig og ingen luksus. Michael har jo vært proff og har råd til det beste. Han har jo mæktige vænna. ;)  

sei_6815615.jpg?w=748&h=469&crop=1

Anonymkode: 2a741...78a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk episode i dag igjen. Jeg blir stadig mer imponert av denne serien. Så fint bygget opp, og lar oss bli bedre kjent med flere av rollefigurene på en snedig måte. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er brukt hus som er i Ulsteinvik som utgangspunkt, og her er både nytt og gammalt i skjønn forening, slik det skal vere 😊

Anonymkode: fda62...94d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke heimebane Idag?

Anonymkode: db009...1d2

AnonymBruker
Skrevet

Har et spørsmål, hvor gammel skal Adrian være? Er han et år eldre enn Camilla eller like gammel? :) Ser at de går i samme klasse på vgs, går han et år om igjen eller er Camilla og Sissel Renate 17 og blir 18 dette året?

Anonymkode: 1bcee...7d3

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Denne serien har jeg likt bedre og bedre etterhvert som episodene har gått. 

AnonymBruker
Skrevet

Igjen nok et viktig tema som taes opp i serien. Selvskading blandt gutter er det ekstra stigma blandt spesielt andre menn rundt og det er mange fler enn man tror som lider i stillheten og skammen over å være "svak". 

Veldig bra, nok et lite oppgjør med patriakatets skadeområder. 

Anonymkode: 8eb02...759

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hvor man har Ellingsen. Synes Carew spiller nokså bra på den måten at han virker naturlig i væremåten, men samtidig syns jeg rollen hans blir litt utroverdig på grunn av handlingene hans. Kanskje han bare har en del problemer på innsiden som får han til å handle helt dust. 

Og så vanskelig det var å finne et sted å overnatte? Han kunne da bare ha spurt noen på laget, jeg tror stoltheten hans hadde tålt det.. han endte jo med å sove hos treneren uansett. 

Anonymkode: e6be9...bf5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et spørsmål, hvor gammel skal Adrian være? Er han et år eldre enn Camilla eller like gammel? :) Ser at de går i samme klasse på vgs, går han et år om igjen eller er Camilla og Sissel Renate 17 og blir 18 dette året?

Det ble vel sagt at han er 18, og ett år eldre enn de to jentene (og Nils(?)), som er 17.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble vel sagt at han er 18, og ett år eldre enn de to jentene (og Nils(?)), som er 17.

Ja, men går de i Vg1 (fylte 17 i år, og Adrian går dermed en klasse under) eller Vg2 (er 17 og fyller 18 i år, Adrian har hatt bursdag før jentene) :) ?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men går de i Vg1 (fylte 17 i år, og Adrian går dermed en klasse under) eller Vg2 (er 17 og fyller 18 i år, Adrian har hatt bursdag før jentene) :) ?

Hvorfor er dette så himla viktig? x))) 

Jeg tror de er 17 men blir 18 i løpet av skoleåret 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/15/2018 at 12:30 PM, AnonymBruker said:

Det er da ganske normalt på bygda. Det er begrenset hvor mange tomter for husbygging der er, og det er begrenset hvor mange nye hus som blir solgt. Så ofte må man kanskje kjøpe et litt eller veldig gammelt hus. Pluss at dersom man vokste opp der, så er det en god sjanse for at man arver hus fra foreldre eller besteforeldre. Slik som han ene fyren i siste episode hadde gjort. 

13 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som skjønte Breaking bad-vitsen til Helena og datteren i dagens episode? :klo:

Anonymkode: fac46...bea

Vitsen er at det er en ikke-vits. De snakket om dette før i serien. Man forventer at det skal være en artig punchline, men istedet viser vitsen seg å være en helt normal situasjon. Og det er det som skal være morsomt

For eks. Vet du hva nordmannen spurde svensken om ute på puben? Vil du ha en øl til?

Anonymkode: 436b5...c16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 15.4.2018 den 12.37, AnonymBruker skrev:

Det ble vel gjort litt poeng av i den episoden Helena flyttet inn at det var en ganske utdatert bolig og ingen luksus. Michael har jo vært proff og har råd til det beste. Han har jo mæktige vænna. ;)  

sei_6815615.jpg?w=748&h=469&crop=1

Kjenner Michael prins William!? Jaja, han hadde jo vært proff i London, var det ikke slik? Var i hvert fall det Sissel Renate sa i en tidligere episode.

Anonymkode: 3e7c9...31a

• Liker 2
Gjest Husmusa70
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor så mange her skriver dritt om Jon Carew i denne rollen? Jeg er ikke noen fan av han og null interessert i fotball men syns han spiller veldig bra. Det er ikke nødvendigvis noe enkelt å spille seg selv heller om det faktisk er det han gjør :P

Skrevet
2 minutter siden, Husmusa70 skrev:

Skjønner ikke hvorfor så mange her skriver dritt om Jon Carew i denne rollen? Jeg er ikke noen fan av han og null interessert i fotball men syns han spiller veldig bra. Det er ikke nødvendigvis noe enkelt å spille seg selv heller om det faktisk er det han gjør :P

Jeg syns han imponerer som skuespiller! Var veldig skeptisk, men positivt overrasket :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det som er ganske sykt er at hvis denne serien hadde en mannlig trener som solgte en av de koselige spillerne hadde folk synes det var helt greit. Litt trist, men en fornuftig og sterk avgjørelse fra treneren(mannen). Siden det er en kvinne som gjør det synes folk hun er en bitch eller drittkjerring.

Dette så ut til å bli en god tråd, men nå er den bare full av folk som snakker om hvor dårlige dialekter det er og hvor mye dere misliker Carew. Kan dere ikke starte en egen hat-Carew tråd, så kan vi faktisk snakke mer saklig om serien, handlingen og skuespillerprestasjonene og ikke bare dritt om personer?

Anonymkode: 2ff07...ae4

• Liker 10
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er ganske sykt er at hvis denne serien hadde en mannlig trener som solgte en av de koselige spillerne hadde folk synes det var helt greit. Litt trist, men en fornuftig og sterk avgjørelse fra treneren(mannen). Siden det er en kvinne som gjør det synes folk hun er en bitch eller drittkjerring.

Dette så ut til å bli en god tråd, men nå er den bare full av folk som snakker om hvor dårlige dialekter det er og hvor mye dere misliker Carew. Kan dere ikke starte en egen hat-Carew tråd, så kan vi faktisk snakke mer saklig om serien, handlingen og skuespillerprestasjonene og ikke bare dritt om personer?

Anonymkode: 2ff07...ae4

Sååååååå enig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...