Gå til innhold

Flere her som går på Grete Roede- kurs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å gå ned 15-20 kg. Vet ikke hvor lang tid jeg må bruke. Flere enn meg som har gått/ går kurset? Håper noen kan fortelle litt om erfaringer.

Anonymkode: 9e784...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på kurset for noen år siden. Først og fremst så koster det ganske mye, synes jeg. Dog hyggelig med et fellesskap. Jeg gikk ned noe i starten, men det varte ikke lenge. Jeg syntes det var vanskelig å holde seg til den magre maten over lengre tid, så jeg endte opp med å gå opp igjen. Etter å ha fått litt mer kunnskap rundt kosthold, har jeg skjønt at lettprodukter ikke er veien å gå. Jeg gikk over til lavkarbo/LCHF i fjor, og det har fungert mye bedre for meg! :) 

Anonymkode: 41de8...d2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del jeg er uenig i med GR, som feks bare å holde seg til lettprodukter. Vi trenger fett. Så jeg bruker feks yoghurt naturell, vanlig norwegia, mandler, gode oljer etc. Legger inn dagens måltider på data, så da tegnes det ut hvor mange kcal jag har spist.

Syns også prisen på kurset er drøy, men det gjør at jeg sålangt ikke har samvittighet til å skeie ut.

ts

Anonymkode: 9e784...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Synes du virkelig at slike kurs faktisk er verdt pengene da? :P

Anonymkode: 4a3f9...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker å gå ned 15-20 kg. Vet ikke hvor lang tid jeg må bruke. Flere enn meg som har gått/ går kurset? Håper noen kan fortelle litt om erfaringer.

Anonymkode: 9e784...d18

Jeg gikk på kurset for mange år siden. Var der to ganger. Det var ikke noe for meg. Ønsker man virkelig å slanke seg, kan man gjøre det på egen hånd. Legg inn fasteperioder i løpet av dagen (dvs. Vent så lenge du kan til neste måltid), spis mindre måltider og minst mulig på kvelden. Det har jeg begynt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en del jeg er uenig i med GR, som feks bare å holde seg til lettprodukter. Vi trenger fett. Så jeg bruker feks yoghurt naturell, vanlig norwegia, mandler, gode oljer etc. Legger inn dagens måltider på data, så da tegnes det ut hvor mange kcal jag har spist.

Syns også prisen på kurset er drøy, men det gjør at jeg sålangt ikke har samvittighet til å skeie ut.

ts

Anonymkode: 9e784...d18

Det høres mye bedre ut å gjøre det slik, ihvertfall. :) Hehe, greit at det fungerer på samvittigheten da.  Bare ikke glem å "lev" oppi det hele. Uansett en engangsgreie, vil jeg tro. Har man først vært gjennom kurset èn gang, trenger man vel ikke å ta kurset flere ganger.

AB fra første svarinnlegg

Anonymkode: 41de8...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Synes du virkelig at slike kurs faktisk er verdt pengene da? :P

Anonymkode: 4a3f9...e9b

Ja , du kan så si. Når man er desperat på å gå ned i vekt er man kanskje villig til det. Går på medisiner som gjør at vekten/apetitten har økt voldsomt.

Har tidligere prøvd lavkarbo, men savnet brødmat veldig og klarte ikke holde meg til det over langt tidsrom. 

Anonymkode: 9e784...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Grete Roede og har god erfaring :-) For meg fungerer det som motivasjon. Det stemmer vel ikke helt at man ikke skal spise fett,men skal bare begrense inntaket av det metta fettet, som er i tråd med helsedirektoratets anbefalinger. 

Som med alle andre metoder så er utfordringa å faktisk holde vekten. Mange av de andre kursdeltakerne har gått på kurs før, men gått opp igjen. Det ønsker jeg ikke at skal skje med meg, så jeg har bestemt meg for å gå på Hold vekten-kurs. Det er dyrt, men for meg blir det wn investering i varig vekttap:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kartoffel skrev:

Jeg går på Grete Roede og har god erfaring :-) For meg fungerer det som motivasjon. Det stemmer vel ikke helt at man ikke skal spise fett,men skal bare begrense inntaket av det metta fettet, som er i tråd med helsedirektoratets anbefalinger. 

Som med alle andre metoder så er utfordringa å faktisk holde vekten. Mange av de andre kursdeltakerne har gått på kurs før, men gått opp igjen. Det ønsker jeg ikke at skal skje med meg, så jeg har bestemt meg for å gå på Hold vekten-kurs. Det er dyrt, men for meg blir det wn investering i varig vekttap:)

Fint å høre! Må sikkert gå på hold-vekten-kurs jeg også. 

Ts

Anonymkode: 9e784...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kartoffel skrev:

Jeg går på Grete Roede og har god erfaring :-) For meg fungerer det som motivasjon. Det stemmer vel ikke helt at man ikke skal spise fett,men skal bare begrense inntaket av det metta fettet, som er i tråd med helsedirektoratets anbefalinger. 

Som med alle andre metoder så er utfordringa å faktisk holde vekten. Mange av de andre kursdeltakerne har gått på kurs før, men gått opp igjen. Det ønsker jeg ikke at skal skje med meg, så jeg har bestemt meg for å gå på Hold vekten-kurs. Det er dyrt, men for meg blir det wn investering i varig vekttap:)

Trener du noe? I så fall, hva/hvor mye?

ts

Anonymkode: 9e784...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trener du noe? I så fall, hva/hvor mye?

ts

Anonymkode: 9e784...d18

Jeg har gått ned 15 kg siden midten av november kun ved å følge matplanen. Har  riktignok hatt mye å ta av, og har fortsatt mye igjen. Første gang jeg har gått ned i jula faktisk, det trodde jeg var umulig!  Gått noe turer, men ikke aktiv trening. Mat er kilo og trening er gram:) Jeg prøver å bevege meg for helsas del da, men er absolutt maten som har gjort at jeg har gått ned. 

Tror det handler mest om kunnskap (de fleste vet jo hva som må til) og motivasjon. Og for meg funker GR kjempebra på dette, men det avhenger av hva som driver en. Jeg liker å være en del av en gruppe og gjøre det sammen med andre. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, imponerende! Motiverer meg å høre! Lykke til videre! 

Jeg er 93 kilo og håper å komme ned til 75.  I følge planen skal jeg ligge på rundt 1600 kcal. Dette er min første uke. 

Anonymkode: 9e784...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Grete Roede et utall ganger men alltid gått opp igjen etterpå. Har prøvd mye forskjellig men for meg er det kun GR - altså kaloritelling - som fungerer. Har stort sett gått på nettkurs fordi jeg ikke liker å sitte i grupper og høre på «pjatt» og fordi jeg da slipper å binde opp en kveld i uken

Feilen jeg har gjort hver gang er å ikke gå på hold vekten. Valgte hold vekten etter forrige kurs og har nå gått på det i ett år - og faktisk gått ned et par kg til. Rapporterer vekt en gang pr mnd og det gir meg akkurat det lille jeg trenger til å holde på det gode kostholdet og ikke skli ut over tid

Før tenkte jeg at hold vekten var noe stort tull og at jeg ville klare meg fint på egenhånd fordi jeg kunne prinsippene, men hold vekten er det viktigste kurset jeg har tatt. Hadde jeg bare gått på det etter første omgang med Grete R, så hadde jeg spart myyye penger og masse jo-jo slanking

 

 

Anonymkode: 7f5f5...626

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Takk for godt råd, ab...626! Tror absolutt jeg må ha holdvekten kurs. 

Anonymkode: 9e784...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neinøff skrev:

Har du sett den reklamen på tv, ts?

Nei, hva går den ut på?

Anonymkode: 9e784...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest N-Nøff
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hva går den ut på?

Anonymkode: 9e784...d18

Grete Roede. Tenkte det sikkert var derfor du vurderte det. Beklager avsporingen, jeg er bare interessert i om folk lar seg påvirke av reklamer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett metode man bruker, så er det å gå ned i vekt den enkle jobben. Den tunge er å vedlikeholde i så lang tid at kroppen godtar vektnedgangen. 

Lykke til, du klarer det, hvis du vil!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pinkee skrev:

Uansett metode man bruker, så er det å gå ned i vekt den enkle jobben. Den tunge er å vedlikeholde i så lang tid at kroppen godtar vektnedgangen. 

Lykke til, du klarer det, hvis du vil!

Takk, får satse på at jeg trives så med den forhåpentlig nye vekten at det motiverer meg til å gå vedlikeholdskurs. 

Anonymkode: 9e784...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på Grete Roede et utall ganger men alltid gått opp igjen etterpå. Har prøvd mye forskjellig men for meg er det kun GR - altså kaloritelling - som fungerer. Har stort sett gått på nettkurs fordi jeg ikke liker å sitte i grupper og høre på «pjatt» og fordi jeg da slipper å binde opp en kveld i uken

Feilen jeg har gjort hver gang er å ikke gå på hold vekten. Valgte hold vekten etter forrige kurs og har nå gått på det i ett år - og faktisk gått ned et par kg til. Rapporterer vekt en gang pr mnd og det gir meg akkurat det lille jeg trenger til å holde på det gode kostholdet og ikke skli ut over tid

Før tenkte jeg at hold vekten var noe stort tull og at jeg ville klare meg fint på egenhånd fordi jeg kunne prinsippene, men hold vekten er det viktigste kurset jeg har tatt. Hadde jeg bare gått på det etter første omgang med Grete R, så hadde jeg spart myyye penger og masse jo-jo slanking

 

 

Anonymkode: 7f5f5...626

Hva går Hold Vekten- kursene ut på? Hva er det der som gjør at du klarer å holde vekten nede? Selv har jeg akkurat gått ned 9,5 kg på egenhånd (og ved hjelp av "Vi som skal ned i vekt"-trådene her på KG). Jeg har aldri tatt noe slankekurs. Men jeg vet at det blir tøft fremover å holde min nye vekt, og frykter å gå opp igjen. Så jeg vurderer om jeg skal gjøre noe for å få hjelp fra andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...