Gå til innhold

s0la skal bli sterk | treningsdagbok


s0la

Anbefalte innlegg

Heii og hopp! :yvonne:

Var på påskeferie i Levi og i løpet av uken ble det følgende treningsøkter:

- Svømming 

- Styrke med kroppsvekt og bånd + trappetrening på slutten (4 minutter løping opp og ned trapp, uten pause). Ble en økt på 40-50 minutter ca.

- Styrketrening på et gym jeg fant der. Var en god økt - brukte stang og klarte 30 kg på markløft lett! Den ene skuldra gjorde vondt, så var tungt på overkroppen den dagen. Var støl i flere dager! :) 

- Svømming

Og så ble det en økt styrke i går på senteret jeg vanligvis trener. Kom hjem på mandag! :) Ellers spiste jeg litt godteri hver dag (fikk vondt i magen... men spiste uansett. Hadde lyst på haha...). Jeg prøvde å spise regelmessig, men ble ikke verdens sunneste mat akkurat. Ble en del egg til frokost. Men orket ikke stresse, siden jeg skulle hjem og tilbake til rutinene snart uansett.

Er skikkelig støl i dag etter gårsdagens økt - pusha meg virkelig og alle musklene er såre... Føles godt da! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 28.3.2018 at 10:56 AM, Rainbow said:

Har lest gjennom alle postene dine, det er så inspirerende! Må finne deg på insta også! :) Skikkelig bra framgang! Syns det er vanskelig å føle endringene, man må liksom se dem ved hjelp av bilder.

Enig i at det er veldig gøy å følge folk for å se på framgang og matinspirasjon. På jobben min har de heldigvis som oftest veldig sunne lunsjer, og mye bra veggis-varmmat (er vegetarianer). Men vanskelig å beregne hvor mye det er for meg som teller macroer og måler alt, blir mye gjetting for det måltidet.

Smart med belte når man skal løfte med stang. Har aldri brukt stang før, faktisk, bare manualer. I alle videoene mine er det kun det som brukes, med unntak av en sånn EZ-bar i noen, men da har jeg bare brukt manualer siden det går an. 

Shaun T er ganske så brutal i HIIT-øktene sine, ja! Det ene programmet, Insanity Max 30, er sånn at du skal gå så hardt du klarer, og når du stopper, skal du skrive ned tida, som står på skjermen hele økta. Målet er da å slå sin egen tid gangen etter. Gøy. Han er veldig inspirerende, kommer ordentlig gjennom skjermen og får meg til å pushe hardere! :nigo: 

Wii! :nordvesta:Takk takk - ja jeg føler god framgang. Selv om noen ting tar lengre tid å forbedre, så er det alltid noe annet som blir mye bedre. Og man kommer seg til målene uansett. :) Tålmodighet og selvdisiplin er nøkkelen har jeg funnet ut.

Det er jo bra at jobben tilbyr det! Blir lettere å holde seg sunn da. Vi har jo masse sunn mat, bare man setter det sammen i stedet for med en burger eller noe sånt. 

Manualer er greit da. Jeg varierer mellom manualer og stang nå som jeg har fått teken på det. Annenhvergang tar jeg med manualer. Men jeg har jo lyst å løfte tyngre, så må nok snart kun ta med stang pga teknikk. Vil trene om armene mer for å "jevne" ut styrken i kroppen. Armene er liksom litt svakere enn det jeg vil. MEN det er stor framgang der og, for meg. Tar curls mye lettere f.eks. 

Så smart da - da har man alltid kontroll. Har sett mange fantastiske resultater av Shaun T. Før- og etterbilder kan virkelig sjokkere! Det er så fint å finne noen som klarer å motivere og inspirere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å være ordentlig støl. :nigo: Jeg er som regel aldri støl dagen etter en treningsøkt, men har jeg tatt i så blir jeg skikkelig støl på dag 2. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 5.4.2018 at 9:36 PM, KaDust said:

Det er så deilig å være ordentlig støl. :nigo: Jeg er som regel aldri støl dagen etter en treningsøkt, men har jeg tatt i så blir jeg skikkelig støl på dag 2. :ler:

Jaa det er det! Og hei forresten! :nori:Som regel blir jeg støl på dag nummer to, men har jeg hatt en virkelig intens økt blir jeg støl dagen etter. Enkelte ganger sliter jeg med å komme meg ut av senga! :fnise:

Okei, så jeg har glemt å oppdatere her, men jeg HAR trent en del. Har skrevet det opp på papir, men har det ikke her. Har trent både styrke og HIIT, og gjort andre aktiviteter den siste tiden. Har forbedret meg mye på styrken - kan nå ta 50 kg på knebøy og 40 kg på markløft. Klarer 50 der og, men da begynner teknikken å forverres etter første rep. Klarer en helt fint, men de neste blir altfor vanskelig å holde på teknikk. 

I dag trente jeg styrke og jeg følte jeg fikk en skikkelig god økt. Jeg klarte å pushe meg selv og jeg økte i vekt på enkelte øvelser! I stedet for å ta mageøvelser på slutten av økta (gruer meg alltid til det, fordi det er så kjedelig) så tok jeg mageøvelsene i mellom settene og det fungerte SUPERT for meg. Det holdt pulsen oppe, fikk svettet litt ekstra (liker følelsen av det) og det ble ikke kjedelig. Prøver å ta så mange mageøvelser med vekt som mulig for å forstørre magemusklene, men tar noen der jeg jobber med både styrke og utholdenhet også. :) Viktig med variasjon.

Ellers har jeg det topp! Kroppen har forandret seg MYE på bare en måned - ser mer resultater på den siste måneden som har gått enn tidligere. Har gått ned hele 10!! cm rundt hele midtpartien av kroppen dette året og jeg er STORfornøyd. Har mistet en del fett, fått mer muskler. Veier det samme, men ser jo tydelige forandringer.

Legger til noen bilder. Er mye mer komfortabel i min egen kropp! Og ikke minst føler jeg meg bra, full av energi og er sterkere! Det hjelper virkelig på... 

Untitled 2.jpg

Untitled 5.jpg

Untitled 3.jpg

Untitled 6.jpg

Endret av s0la
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Helluu! 

Glemmer å oppdatere her, men jeg loooover at jeg trener. :laugh::hoppe: Jeg trener styrke søndag, onsdag og fredag. Og hiit hvilken som helst dag der jeg ikke har styrke. Vanligvis to ganger i uka, eller bare når jeg vil. Er glad i hiit, så tar det regelmessig.

Kutta av meg fingertuppen i går på jobb, så er sykemeldt og kan ikke holde på med skittent arbeid, blant annet oppvask. Hihi :fnise: stakkars samboer... Men han smiler han, uansett.

Så jeg kan ikke ta så i på trening, eller ta øvelser som krever fullt grep med hendene. Men fikk til å trene i dag, var bare forsiktig.

Gjør vondt... men jeg skal ikke klage. Har heldigvis ikke mistet fingeren. Bare en liten del. :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Halloo! :)

Skulle bare oppdatere litt. Det går fortsatt bra på treningsfronten! Trener minst 4 ganger i uka, men vanligvis 5. Tre styrkeøkter og to med kondisjon. Pga finværet har jeg jogget litt ute i det siste, men nå er det dårlig, så blir noen hiit økter inne. 

Igår gikk vi fjelltur i vind, jeg og samboer. Ble en intens, men ikke så lang tur. Det gikk bratt oppover 626 moh, og opp og ned ble turen på 1t og 30min tilsammen. :) Det var godt å virkelig kjenne det.

Denne måneden har vi nazi-måned som vi så stygt kaller det, der vi skal skjerpe oss ekstra før sommeren. Jeg har jo allerede gode rutiner, men jeg skal bruke måneden på å kutte ut de unødvendige godterispisingen i helgene, holde meg unna sukker og hvitt brød, alkohol, ta ekstra i på trening, legge meg tidlig, stå opp tidlig, osv. Rett og slett se hvor bra resultat jeg kan få ved å kutte ut de få dårlige vanene jeg har igjen. :)

Men ja... trener enda og føler meg super! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser helt fantastisk ut! :hakeslepp: Vanvittig bra jobba, og det viser jo også hvor lite tallet på vekta har å si, når det er lite forskjell der, men kjempestor på kroppssammensetningen!

Jeg er også skikkelig dårlig på å oppdatere her inne for tiden. Plutselig flyr bare dagene, og jeg oppdaterer heller trening i lukkede facebook-grupper. Men har hatt treningsdagbok her inne siden 2012, så vil jo gjerne holde den ved like!

En sånn måned hørtes slitsomt ut, spesielt med det å ikke spise sukker....godteri er jo så godt! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...