anyvold Skrevet 14. februar 2005 #1 Skrevet 14. februar 2005 Ville bare si noen tankevekkende ord... Hvis dere velger å la en profesjonell makeupartist sminke dere, hvorfor!? (De som skal, svarer antakeligvis at det er fordi de vil ha det så pent og riktig som mulig) Det jeg da lurer på er hvorfor så mange bruder er så lite åpne for makeupartisten! Er ikke sjelden jeg har bruder som sitter å klager konstant, foundation ser ikke ut som den pleier, øyenskyggen er ikke sånn som den pleier, det er ikke sånn DE ville ha gjort det....! Da spør jeg meg selv; hvorfor går de da til en profesjonell? Dette forundrer meg. Jeg viser det selvfølgelig ikke, og nevner det ikke med et ord til bruden, smiler bare og jobber videre, prøver å berolige henne med å si, "vent til jeg er ferdig så kan du si hva du synes, man kan ikke dømme resultatet før man er heeeelt ferdig! Mascara har ufattelig mye å si ;)" Er ikke EN gang de har vært misfornøyd når jeg er helt ferdig...... Jeg vet jeg kan det jeg driver med, jeg gikk ut som beste elev og er den eneste i skolens historie hittil som har toppet begge de praktiske eksamene, så jeg føler meg relativt sikker på det jeg gjør, også derfor er det litt frustrerende å ha bruder som klager fordi jeg ikke gjør det slik DE pleier! (Snakk om hvordan skygger legges etc, ikke farger) Hva er da poenget med å gå til en profesjonell hvis du likevel vil ha det slik du pleier? Da kan du jo like godt sminke deg selv!? Jeg regner med at nerver har en finger med i spillet, men likevel... Håper jeg ikke fornærmer noen her, ville bare gi dere et innblikk i stylistens verden på brudens store dag. Vi har ganske store nerver vi også, vil jo at bruden skal bli fornøyd. Noen som sa prestasjonsangst.... :-?
Gjest Principessa Skrevet 14. februar 2005 #2 Skrevet 14. februar 2005 Hei du, jeg har bestemt meg for å sminke meg selv. Rett og slett fordi jeg ikke bruker mye sminke vanligvis og ikke føler for å måtte få noen andre til å legge det lille jeg skal ha. Det eneste jeg kommer til å skaffe meg er en god foundation, med tanke på bildene våre.. Jeg tror det er mange bruder som 'klager' til stylisten fordi de er så innmari nervøse for at det ikke skal bli et bra resultat. Og jeg forstår jo egentlig godt at de vil se perfekte ut nettopp den dagen. Og som du sier så har det jo ikke vært noen som har klaget til deg etter du er ferdig med dem, og DET er jo noe du må tenke på istedet. En helt annen ting. Ser du skriver under med MAKE UP MANIC. Gikk du på NISS? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg selv skal begynne på make up artist utdannelsen til høsten, og er veldig interessert i å høre pluss og minus om div. skoler i Oslo. Har nemlig hørt mye godt om NISS og mye godt om Art Complexion. Hva syns du?
Arwen Skrevet 14. februar 2005 #3 Skrevet 14. februar 2005 Jeg klagde ikke en gang jeg :o stolte helt på hun som sminket meg.
maki Skrevet 14. februar 2005 #4 Skrevet 14. februar 2005 Bror går Spesialeffektmaker (tror jeg det er) på niss, så han skal ikke få sminke meg på den store dagen Pluttselig så blir jeg monster brud eller no Ikke at jeg egentlig vet hva de driver med så kunne jo være at han faktisk kan gjøre en god jobb (sorry uten for tema :oops: ) ______________________ Har ikke bestemt meg helt 100% ennå hva jeg skal gjøre. Lurer på om jeg kommer til å være så spendt den dagen at jeg ikke kommer til å greie å gjøre noe riktig
anyvold Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2005 Jeg gikk på NISS ja. Jeg synes skolen var flott! Men det blir hva du gjør det til! Mange som klager på NISS, men det er som regel de som ikke klarte seg så bra og føler at de trenger noen andre enn seg selv å "skylde på"... (brutal sannhet) Art Complexion har jeg ikke noen erfaring med. Jeg har aldri hørt om dem (annet enn når jeg besøkte hjemmesiden deres en gang...) og aldri møtt noen som har gått der... Så dem tør jeg ikke uttale meg om NISS er skolen som får flest oppdrag fordi oppdragsgiver kan finne "alt" der. Sminkører, frisører, skuespillere, musikere, lyd- og lysfolk etc. Jeg tør påstå NISS er den skolen som er mest kjent i bransjen. Andre skoler som jeg har hørt fungerer bra er Makeup Artist Skolen og NFHS i Hamar. Men uansett hvilken skole du velger; det blir hva du gjør det til selv!
anyvold Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2005 Bror går Spesialeffektmaker (tror jeg det er) på niss, så han skal ikke få sminke meg på den store dagen Pluttselig så blir jeg monster brud eller no (sorry uten for tema :oops: ) ______________________ Har ikke bestemt meg helt 100% ennå hva jeg skal gjøre. Lurer på om jeg kommer til å være så spendt den dagen at jeg ikke kommer til å greie å gjøre noe riktig Oioioi! Da har jeg møtt din bror Har assistert der litt. Er ikke så mange gutter å velge mellom, så det burde ikke være så vanskelig å gjette seg til hvem som er din bror, egentlig... Ikke at jeg klarer det, men i teorien...
maki Skrevet 14. februar 2005 #7 Skrevet 14. februar 2005 Oioioi! Da har jeg møtt din bror Har assistert der litt. Er ikke så mange gutter å velge mellom, så det burde ikke være så vanskelig å gjette seg til hvem som er din bror, egentlig... Ikke at jeg klarer det, men i teorien... 50% sjangse til å gjette riktig
aprilbrud Skrevet 14. februar 2005 #8 Skrevet 14. februar 2005 Ville bare si noen tankevekkende ord... Hvis dere velger å la en profesjonell makeupartist sminke dere, hvorfor!? (De som skal, svarer antakeligvis at det er fordi de vil ha det så pent og riktig som mulig) Det jeg da lurer på er hvorfor så mange bruder er så lite åpne for makeupartisten! Er ikke sjelden jeg har bruder som sitter å klager konstant, foundation ser ikke ut som den pleier, øyenskyggen er ikke sånn som den pleier, det er ikke sånn DE ville ha gjort det....! Da spør jeg meg selv; hvorfor går de da til en profesjonell? Dette forundrer meg. Jeg viser det selvfølgelig ikke, og nevner det ikke med et ord til bruden, smiler bare og jobber videre, prøver å berolige henne med å si, "vent til jeg er ferdig så kan du si hva du synes, man kan ikke dømme resultatet før man er heeeelt ferdig! Mascara har ufattelig mye å si ;)" Er ikke EN gang de har vært misfornøyd når jeg er helt ferdig...... Jeg vet jeg kan det jeg driver med, jeg gikk ut som beste elev og er den eneste i skolens historie hittil som har toppet begge de praktiske eksamene, så jeg føler meg relativt sikker på det jeg gjør, også derfor er det litt frustrerende å ha bruder som klager fordi jeg ikke gjør det slik DE pleier! (Snakk om hvordan skygger legges etc, ikke farger) Hva er da poenget med å gå til en profesjonell hvis du likevel vil ha det slik du pleier? Da kan du jo like godt sminke deg selv!? Jeg regner med at nerver har en finger med i spillet, men likevel... Håper jeg ikke fornærmer noen her, ville bare gi dere et innblikk i stylistens verden på brudens store dag. Vi har ganske store nerver vi også, vil jo at bruden skal bli fornøyd. Noen som sa prestasjonsangst.... :-? Kan bare svare for meg selv, men jeg er skeptisk fordi det er så mange som kaller seg profesjonell som ikke er det. Jeg synes det er mange bruder som er sminket profesjonelt som dessverre ikke ser bra ut. Derfor har jeg bestilt time hos byens beste, og henne stoler jeg 110% på!
anyvold Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2005 Kanskje jeg får ta med meg diplom og vitnemål på den store dagen...!? For å berolige litt?? eeehhh.....
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #10 Skrevet 14. februar 2005 Er det lov å spørre hvem som er byens beste???? hilsen nysgjerrig..
aprilbrud Skrevet 14. februar 2005 #12 Skrevet 14. februar 2005 Er ikke så store forhold i Bergen... June som driver Junes make-up ruler!
Miori Skrevet 14. februar 2005 #14 Skrevet 14. februar 2005 kan ikke svare for andre enn meg selv.. men jeg er helt avhengig av at en profesjonell skal sminke meg på den store dagen, huden min kan finne på mye rart.. Og jeg lover å ikke klage litt en gang!!!!!!
anyvold Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #15 Skrevet 14. februar 2005 Du må jo få si hva du mener så du får det slik du vil Det må dere for all del gjøre! :o
Blueberry Skrevet 15. februar 2005 #16 Skrevet 15. februar 2005 Jeg skal sminkes hos frisøren. Jeg kan rett og slett ikke å sminke meg, selv om det lille jeg gjør (litt foundation, maskara og leppestift) gjør susen når det trengs. Men trenger hjelp til denne dagen. Sminken må jo holde også. Jeg aner jo ikke egentlig hvordan ting gjøres, så jeg kan ikke klage og har ikke tenkt det heller. Spørre kommer jeg nok til å gjøre (nysgjerrig), men ikke klage. Jeg skjønner godt at du er frustrert. Ikke så rart. Men det er jo bare å drite i det. Hehe... Kanskje ingen dum idé å ta med bevis på at du kan det du kan. Jeg trodde faktisk det var vanlig i alle typer salonger å henge fagbrev og godkjenninger o.l. på veggene...det ser jo mer troverdig ut jo flere plaketter det henger på veggen...
Martha Stewart Skrevet 15. februar 2005 #17 Skrevet 15. februar 2005 Jeg skal definitivt la meg sminke av en proff på bryllupsdagen! Selvsagt har jeg tiltro til at en med utdannelse kan det hun/han gjør. Men samtidig vil jeg ha et ord med i laget selv! Som det ble nevnt her, så er det dessverre en del som kaller seg proffe som ikke er det... F.eks er det mange frisører som ikke har make up-bakgrunn som tar på seg brudesminking likevel (ifølge min frisørvenninne). Jeg tar gjerne i mot tips om en dyktig make up-artist i Oslo! :-) Min største bekymring er at jeg skal få for mørk foundation og rouge, fordi huden min er så lys. Vil derimot gjerne ha markerte øyne, tror det vil gjøre seg bra på bildene.
anyvold Skrevet 15. februar 2005 Forfatter #18 Skrevet 15. februar 2005 Jeg skal sminkes hos frisøren. Jeg kan rett og slett ikke å sminke meg, selv om det lille jeg gjør (litt foundation, maskara og leppestift) gjør susen når det trengs. Men trenger hjelp til denne dagen. Sminken må jo holde også. Jeg aner jo ikke egentlig hvordan ting gjøres, så jeg kan ikke klage og har ikke tenkt det heller. Spørre kommer jeg nok til å gjøre (nysgjerrig), men ikke klage. Jeg skjønner godt at du er frustrert. Ikke så rart. Men det er jo bare å drite i det. Hehe... Kanskje ingen dum idé å ta med bevis på at du kan det du kan. Jeg trodde faktisk det var vanlig i alle typer salonger å henge fagbrev og godkjenninger o.l. på veggene...det ser jo mer troverdig ut jo flere plaketter det henger på veggen... Hehe.. jo, det er jo så.. men jeg reiser rundt til salonger og har ikke noe sted å "henge" plakettene mine...
anyvold Skrevet 15. februar 2005 Forfatter #19 Skrevet 15. februar 2005 J Jeg tar gjerne i mot tips om en dyktig make up-artist i Oslo! :-) Min største bekymring er at jeg skal få for mørk foundation og rouge, fordi huden min er så lys. Vil derimot gjerne ha markerte øyne, tror det vil gjøre seg bra på bildene. Hmm... jeg kjenner mange nyutdannede kjempeflinke makeup artister, men ingen av dem har salong. Jeg tror de jobber på samme måte som meg; tar oppdrag og reiser dit oppdraget er En flink makeupartist gir deg perfekt foundation... Hvis ikke er ikke vedkommende flink! :fy:
Martha Stewart Skrevet 15. februar 2005 #20 Skrevet 15. februar 2005 Hmm... jeg kjenner mange nyutdannede kjempeflinke makeup artister' date=' men ingen av dem har salong. Jeg tror de jobber på samme måte som meg; tar oppdrag og reiser dit oppdraget er [/quote'] Kan du sende meg en PM med info om hva du koster? Ja det har du helt rett i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå