Jump to content
LilleSnupp

CBE AS - debatt rundt hennes virksomhet vol. 2

Recommended Posts

Revenge of Cthulhu

Ja det blir en uslåelig kombinasjon med online treningsprosjekt der det er treningsprogresjon på stedet hvil gjennom 10 år med dokumentasjon av det, og dokumentert redigering av kropp på alle mulige måter.

Og dette vil altså denne PTn gladelig samarbeide med. Det vil si, Netfit er jo PTns domene, ikke Treasures.

Edited by Revenge of Cthulhu

Fortsetter under...

Revenge of Cthulhu

Eh, cbe.no er Vixen-finalist. Annijor også. Det er jo dobbeltmoral så det ljomer.

Vixen holder konferanse for influencere om etikk og moral idag. Syns kanskje Vixen kan feie for egen dør først, når finalistene igjen har flere svin på skogen, også cbe.no.

Dokumentasjon og dagens tema på bloggen til Asti: https://influencere.wordpress.com/2019/01/17/vixen-etikk-og-moral/

Lille_Krokodille

Hun brukte en løpende gris som «morsomhet» på instastoryen der hun løp på mølla...? Seriøst..? 🙄

Guest Ninnn

Dere må roe litt på kritikk av manglende treningsresultater. Dama er over tretti og har født to barn. Såvidt meg bekjent har hun holdt formen og treningsgleden gjennom begge svangerskapene. Hun løp vel også halvmaraton etter sist fødsel? Synes det er bra jeg.

Revenge of Cthulhu

Det fins mange flerbarnsmammaer over 30 som holder figuren gjennom ekte treningsglede. Det er ikke unikt.

Men Cbe.no skal fronte og selge onlinetrening uten egen faglig kompetanse og kun basert på det vi ser på SoMe. Øvelsene utføres til dels halveis og klønete, til tross for et avbrutt PT-kurs, og det eneste resultatet som er dokumentert er at bloggeieren holder seg slank. Ellers er det ingen progresjon eller utvikling å spore etter 10 år med det samme: mølla og egenvekt med fokus på mage, samt minimale måltidsporsjoner. Ta også med i betraktningen redigering av kropp og gravidmage, så ser man hvorfor folk er skeptiske til at bloggeieren nå også skal tjene penger på trening.

Jeg bruker heller pengene på en god PT, riktig kost, og andre, mer inspirerende personer med ekte treningsglede og resultater som syns der målet ikke bare er å holde seg "tynn". Eller rettere sagt, at "pregnancy does not ruin a body" eller hva hun nå uttalte til et eller annet medium.

Tilføyer at bloggeieren har fremstilt seg som treningselsker med mange mil på mølla, men når det kommer til stykket så presteres det bare gjennomsnittlig. Da skurrer det hele for meg.

Surikatt

Hun trener ikke. Hun poserer. 

Annonse

Revenge of Cthulhu
3 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun trener ikke. Hun poserer. 

Skjønner hva du mener. Det publiseres stillbilder på blogg, nysminket og svetteløs. Ofte sittende, ikke under utførelse. Eventuelt med svettedråper fra flaske. Treningsprogrammene på Instastory består av Boomerang-snutter, rundt 2 repetisjoner av øvelser uten nærmere forklaring, etterfulgt av omlag 2 sekunder i highspeed før neste øvelse.

Det hadde i grunnen vært fint å se henne gjennomføre en hel halvtimes økt, mens hun forklarte hver øvelse/hensikten med den/hvilke muskelgrupper som involveres slik at den som vil trene som cbe kan følge med etter veiledning. Slik diverse andre treningsglade gjør. Det fins mange av den type videoer, helt gratis på YT.

Emmy_H

Ikke første gang hun vinner "trøstepris". Det er vel bare å erkjenne at man ikke er publikumvennlig nok til å vinne pris i Fixen etter 10 år som blogger. 

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Edited by Perelandra

Inocybe

Ærespris for 10 vel gjennomførte år i gråsoner? Ærespris for å inspirere andre til å være like gjennomførte uetiske over så lang tid?

Jeg tenker vi ikke må glemme hvem som utdeler denne prisen. Det er ikke åpne og ærlige folk med beina godt plantet på jorda for å si det slik. De har en agenda. 

Emmy_H
15 minutter siden, Inocybe skrev:

Ærespris for 10 vel gjennomførte år i gråsoner? Ærespris for å inspirere andre til å være like gjennomførte uetiske over så lang tid?

Jeg tenker vi ikke må glemme hvem som utdeler denne prisen. Det er ikke åpne og ærlige folk med beina godt plantet på jorda for å si det slik. De har en agenda. 

Problemet for bedriften er at mange forbrukere har gjennomskuet denne for lenge siden, men av en eller annen merkelig grunn så "freder" bransjen bloggen. Mulig at dette har noe med kontakter og knytninger å gjøre. 

Revenge of Cthulhu
16 minutter siden, Emmy_H skrev:

Problemet for bedriften er at mange forbrukere har gjennomskuet denne for lenge siden, men av en eller annen merkelig grunn så "freder" bransjen bloggen. Mulig at dette har noe med kontakter og knytninger å gjøre. 

Manager Peter Peters og kona Camilla Pihl. http://www.ppventures.no/

Regine.

Var æres prisen noe man stemte på? Hvem satte kriteriene for den og hva var kriteriene for å vinne den? 

Surikatt
2 timer siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Skjønner hva du mener. Det publiseres stillbilder på blogg, nysminket og svetteløs. Ofte sittende, ikke under utførelse. Eventuelt med svettedråper fra flaske. Treningsprogrammene på Instastory består av Boomerang-snutter, rundt 2 repetisjoner av øvelser uten nærmere forklaring, etterfulgt av omlag 2 sekunder i highspeed før neste øvelse.

Det hadde i grunnen vært fint å se henne gjennomføre en hel halvtimes økt, mens hun forklarte hver øvelse/hensikten med den/hvilke muskelgrupper som involveres slik at den som vil trene som cbe kan følge med etter veiledning. Slik diverse andre treningsglade gjør. Det fins mange av den type videoer, helt gratis på YT.

Det er sikkert motiverende for henne selv, ikke andre. Når det må skrytes og dokumenteres hver gang hun trener for å få høre hvor flink hun er. Når jeg fortsatt ser bilder på bloggen hvor hun er redigert tynnere når hun liksomtrener, så er det bare sykt. 

Annonse

thejohan
4 minutter siden, Regine. skrev:

Var æres prisen noe man stemte på? Hvem satte kriteriene for den og hva var kriteriene for å vinne den? 

Nei. En pris ingen visste om.

Xstrella

Latterlig!

Guest Fvonk

En ærespris, ja - OK.

En finne-på-pris fra en jury hvis minst ett av jurymedlemmene er buddybuddy med mannen/forretningspartneren til prisvinneren. (Begrunnelsen var ikke annet enn fantastisk.)

Emilie112

ærespris.. er vel første gangen denne deles ut.. til den bloggeren som har fått minst stemmer, men som de fortsatt må klare å motivere fordi managementet tjener gode penger på den,kanskje? 

Guest bnanny
2 minutter siden, Emilie112 skrev:

ærespris.. er vel første gangen denne deles ut.. til den bloggeren som har fått minst stemmer, men som de fortsatt må klare å motivere fordi managementet tjener gode penger på den,kanskje? 

Hvorfor følger ikke media opp dette? Juryformannen i Vixen går ut og sier at de skal slå hardt ned på de som ikke følger regelverket. Og så presterer de å gi en ærespris til en som stadig bryter alkoholloven, bruker barn som reklameplakater og "glemmer" å merke innlegg med reklame. Dagbladet burde hatt en oppfølgingssak på CBE sine uttalelser om at hun skjermer barna mer, når det viser seg at hun gjør det stikk motsatte. 

Guest bnanny

Jeg har tenkt litt over hvorfor jeg ikke liker denne virksomheten. Jeg liker Funkygine (til tross for at hun er pen og godt trent, for de som måtte dra frem misunnelseskortet). Jeg tror det har noe med at ingenting fremstår som ekte. CBE uttalte at i Bloggerne skulle hun vise en annen side av seg selv. Jeg ser kun det samme som på bloggen. Alt de gjør på Bloggerne har vi sett i innlegg på bloggen. De snakker kun om seg selv, og CBE er nesten som en karikatur. Det er ikke noe spontanitet, ingen utstråling, total mangel på ydmykhet, til og med barna er på utstilling. Og ja, jeg vet at Funkygine også eksponerer barna sine, likevel er det mer ekte.  

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...