Jump to content
LilleSnupp

CBE AS - debatt rundt hennes virksomhet vol. 2

Recommended Posts

Fortsetter under...

Surikatt
16 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

^^ Min tanke også! 

I en verden med hjemmløse, krig i Syria, rettsaken mot moren til Angelica som døde av sult og så videre, så er det tristeste cbe vet de som kritiserer lovbrudd. 

Makes no sense. Men nå er jo ikke samfunnsdebatt akkurat denne bloggens fokus, for å si det sånn.

I kommentarfeltet blir dette bemerket og det hun svarer er at hun har ikke skrevet at det var mest trist men trist! Hun må kverulere og ha rett i alt. Dette blir for dumt, CBE. Oppfører seg som et trassig barn.

Guest formula

Synes hele denne 20 spørsmål-greia hennes er merkelig. Har sett andre bloggere som har "samlet opp" spørsmål, for så å lage et svarinnlegg. Er det egentlig noen som har spurt her? Eller er dette ting hun går utfra at leserne har interesse av? 

Nå starter det jo friskt, med selvskryt så det holder: "kan du beskrive deg selv med 5 ord? energisk, omsorgsfull, blid, rar, ryddig." (går ut fra hun mener rar som rar på en søt måte, ikke rar som i RAR)

Ellers er det jo et sammensurium av dramatiske hendelser fra sykehusbesøk og triste, alvorlige meldinger hun har fått ispedd blablabla. Jeg skjønner ikke hvor hun vil hen. Hun framstår bare som ekstremt navlebeskuende og preget av jobben hun har.

Liver
2 minutter siden, formula skrev:

Synes hele denne 20 spørsmål-greia hennes er merkelig. Har sett andre bloggere som har "samlet opp" spørsmål, for så å lage et svarinnlegg. Er det egentlig noen som har spurt her? Eller er dette ting hun går utfra at leserne har interesse av? 

Nå starter det jo friskt, med selvskryt så det holder: "kan du beskrive deg selv med 5 ord? energisk, omsorgsfull, blid, rar, ryddig." (går ut fra hun mener rar som rar på en søt måte, ikke rar som i RAR)

Ellers er det jo et sammensurium av dramatiske hendelser fra sykehusbesøk og triste, alvorlige meldinger hun har fått ispedd blablabla. Jeg skjønner ikke hvor hun vil hen. Hun framstår bare som ekstremt navlebeskuende og preget av jobben hun har.

Tror hun har et stort behov for å ta KG gjengen, men ønsker å pakke inn meningene sine i rosa tyll sånn at hun ikke virker smålig. Da tar man å laget et 20 spørsmål innlegg, og legger mye vekt på dette spørsmålet.

Syns heller hun kunne tatt og laget et KG innlegg, og hatt kommentarfeltet åpent for diskusjon. Vise at hun har litt baller.

Annonse

Inocybe

CBE klarer ikke å tenke lengre enn sin egen tykt sminket nesetipp, men jeg er for så vidt ikke overrasket over uttalelsen hennes. Jeg har fulgt karrieren hennes lenge nok til å skjønne at i CBEs verden er hun selv i sentrum og der er det ikke plass til annet eller andre. Når til og med hennes egne barns behov blir satt i bakgrunnen blir det tydelig hvor vanvittig selvsentrert det hele er. 

Til og med når hun får direkte spørsmål om det flåsete svaret hennes svarer hun helt uten selvrefleksjon. Jeg skriver under på det @Skribent har skrevet. Bloggeren trenger i høyeste grad noen som kan hjelpe dem med å håndtere media. Høres paradoksalt ut at en blogg som har tjent godt i mange år trenger hjelp utenfra, men det gjør den i høyeste grad. Skal bloggen appellere til et voksent velutdannet publikum må bloggeren oppføre seg etter alder og ikke bibeholde tenåringsoppførelsen. 

Guest Asti

Hvis Berg Eriksen virkelig mener det hun skriver om. å være anonym på nettet og skrive stygt, så er det rart at hun tillater det i eget kommentarfelt... 

Kommentarfeltproblematikk:   https://imgur.com/a/TH0b9

Guest formula
17 minutter siden, Liver skrev:

Tror hun har et stort behov for å ta KG gjengen, men ønsker å pakke inn meningene sine i rosa tyll sånn at hun ikke virker smålig. Da tar man å laget et 20 spørsmål innlegg, og legger mye vekt på dette spørsmålet.

Syns heller hun kunne tatt og laget et KG innlegg, og hatt kommentarfeltet åpent for diskusjon. Vise at hun har litt baller.

Jeg tror også hun gjerne "vil ta" KG, da hun stort sett benytter hver anledning til å sverte forumet på bloggen og i kommentarfeltet. Dette kan imidlertid slå begge veier, da hun kan risikere "å lede" lesere til KG, der de faktisk kan få en aha-opplevelse når det gjelder bloggen, og gå fra å være fans til å bli kritikere.

Disse stadige hentydningene til "folk som er ute etter å ta andre, trykke andre ned, sitte på diverse forum etc" rimer ikke med svaret hennes:"Sånn er det dessverre å være en offentlig person, og man må lære seg å leve med det.", noe hun med denne stadige kjasingen viser tydelig at hun ikke klarer.

Kanskje det enkleste ville være bare å følge lovverket? Og la barna i fred? Da ville det aller meste av kritikk forstummet.

ane_luise87
7 minutter siden, formula skrev:

Jeg tror også hun gjerne "vil ta" KG, da hun stort sett benytter hver anledning til å sverte forumet på bloggen og i kommentarfeltet. Dette kan imidlertid slå begge veier, da hun kan risikere "å lede" lesere til KG, der de faktisk kan få en aha-opplevelse når det gjelder bloggen, og gå fra å være fans til å bli kritikere.

Disse stadige hentydningene til "folk som er ute etter å ta andre, trykke andre ned, sitte på diverse forum etc" rimer ikke med svaret hennes:"Sånn er det dessverre å være en offentlig person, og man må lære seg å leve med det.", noe hun med denne stadige kjasingen viser tydelig at hun ikke klarer.

Kanskje det enkleste ville være bare å følge lovverket? Og la barna i fred? Da ville det aller meste av kritikk forstummet.

Det var det som skjedde med meg. Jeg begynte først å lese bloggen hennes da de flyttet til Sarpsborg. Og det var kun pga oppussing som jeg synes er spennende. Falt litt av i løpet av våren, og klikket meg ikke inn før i desember. Ble nysgjerrig på KG, og da jeg begynte å lese her fikk jeg et helt annet bilde av CBE (ikke at jeg hadde vært noe fan tidligere). Dette med eksponering av barn, samt den kyniske forretningsvirksomheten provoserer meg. Ikke minst mangelen på evne til å se seg selv. 

Guest -Willow

Jeg lurer på hvordan det må føles å sitte her inne og lese om seg selv, noe hun åpenbart gjør. Det meste av kritikken her er konstruktiv og berettiget, men det virker som hun plukker ut de kommentarene som er usaklige (og i mindretall) og bestemmer seg for at vi alle er slik. Det er ganske interessant hvordan hun som person og de som bedrift ikke evner å ta til seg noe kritikk, selv når det er dokumentert og godt argumentert for. Eller er det slik at hun leser her og kanskje stiller spørsmål ved det hun gjør fra tid til annen, men ikke klarer å innrømme det fordi hun alltid må ha rett? 

Medici

Spurte om dette for noen dager siden til reklame for husken på rommet til eldstedatteren. Ikke godkjent sist jeg sjekket. Egentlig like greit, for hun viser da med all tydelighet at hun vet dette med bruken av barna på ingen måte kan forsvares.

20180301_121357.png

Annonse

Guest formula

Jeg blir nesten litt uvel av det forbruket hun har! Til tross for at hun ikke ønsket seg noe til bursdagen sin, ville LKE svært gjerne kjøpe noe til henne. Da kom hun fram til at hun kunne tenke seg dette Guccibeltet til 4300 kr. Når hun i 20 spørsmål blir spurt hva som er det siste hun har kjøpt seg, er svaret: "det er faktisk dette Guccibeltet jeg har på meg på disse bildene ".

Hva skjedde? Tok LKE henne på ordet da hun sa hun ikke ønsket seg noe? Og hun endte opp med "å måtte" kjøpe dette beltet til 4300 kr selv? 

Det virker som en så meningsløs måte å leve på! Som om hun bare bruke penger fordi hun har råd og faktisk kan gjøre det. Og da spiller det ingen rolle hva det koster, eller om det er stygt, bare det er dyrt.

virkelig
23 minutter siden, Medici skrev:

Spurte om dette for noen dager siden til reklame for husken på rommet til eldstedatteren. Ikke godkjent sist jeg sjekket. Egentlig like greit, for hun viser da med all tydelighet at hun vet dette med bruken av barna på ingen måte kan forsvares.

20180301_121357.png

Syntes du det er rart den ikke godkjennes, se på måten den legges frem på. Det er kun for å provosere i CBE Skjønner godt den ikke blir publisert. Og CBE kan nok legge sammen 1+1 og finne ut hvorfor den skrives og hvor det kommer fra

virkelig
15 minutter siden, perplexed skrev:

Vår tids farligste jobb er å være blogger, eller "influencer". Det er en oppskrift på å bli narsissist, og det er så ekstremt usunt for verden at de menneskene den jevne mann i gata ser opp til er et menneske som ikke reflekterer over noe annet en sitt egen vedkommende. 

Det tristeste jeg vet, det er at det tristeste hun vet er kritikk mot egen person. Det er så latterlig at jeg nesten ikke klarer å tro på at det går an å være så lite reflektert. 

Spørsmålet var vel. Hva gjør deg trist , ikke hva er det tristeste du vet , Det er vesentlig forskjell

virkelig
29 minutter siden, -Willow skrev:

Jeg lurer på hvordan det må føles å sitte her inne og lese om seg selv, noe hun åpenbart gjør. Det meste av kritikken her er konstruktiv og berettiget, men det virker som hun plukker ut de kommentarene som er usaklige (og i mindretall) og bestemmer seg for at vi alle er slik. Det er ganske interessant hvordan hun som person og de som bedrift ikke evner å ta til seg noe kritikk, selv når det er dokumentert og godt argumentert for. Eller er det slik at hun leser her og kanskje stiller spørsmål ved det hun gjør fra tid til annen, men ikke klarer å innrømme det fordi hun alltid må ha rett? 

Beklager, men meste parten av krtikken her inne er ikke saklig, det er så mye som går på personen CBE, utseende, kropp, smak, stil , alt. Det er hverken saklig eller konstruktivt, det hender det plopper opp ting innimellom, men til tider er det langt mellom det saklige. 

virkelig
1 time siden, Surikatt skrev:

I kommentarfeltet blir dette bemerket og det hun svarer er at hun har ikke skrevet at det var mest trist men trist! Hun må kverulere og ha rett i alt. Dette blir for dumt, CBE. Oppfører seg som et trassig barn.

Det står nå faktisk. Hva gjør deg trist, handler vel ikke om at hun må kverulere på alt. Rett skal være rett, det er forksjell på hva som gjør deg trist og hva gjør deg mest trist. 

Guest Asti
12 minutter siden, virkelig skrev:

Det står nå faktisk. Hva gjør deg trist, handler vel ikke om at hun må kverulere på alt. Rett skal være rett, det er forksjell på hva som gjør deg trist og hva gjør deg mest trist. 

Enig, rett skal være rett. Det er forskjell på hva som gjør deg trist, og hva som gjør deg spesielt trist. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/WuNby

virkelig
1 time siden, Kalunka skrev:

Hadde suksess sist jeg publiserte kommentaren min her. Spennende å se om hun publiserer denne. Når jeg ikke legger ut screenshot her publiserer hun ikke. 

Screenshot_20180302-095733.png

Ja, kan virkelig ikke skjønne hvorfor den ikke publiseres, saklig og konstruktiv . NOT. Handler jo om å skrive kommentarer som ikke er agressive eller gå rett i angrep

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...