Jump to content
LilleSnupp

CBE AS - debatt rundt hennes virksomhet vol. 2

Recommended Posts

Louiah

CBE har faktisk lagt ut bilder som kan bli ganske grove med redigering tidligere, og det ikke jeg som har en skitten tankegang, men jeg har kolleger som ser sånt daglig. Og mange av bildene de finner er av norske barn lagt ut på åpne profiler på snap, insta osv.

Fortsetter under...

Inocybe

"legge bånd på seg" når man overveier om man skal publisere den nakne rumpen sin til allmen beskuelse eller ikke! Dagens beste formulering 😂

Folk flest klarer vel å unnlate å publisere nakenbilder av seg selv for likes og penger uten å føle det som noe stort tap. Om ikke annet så av hensyn til barna sine. Ikke utenkelig også rosabloggere anser det som hemmende for deres innerste ønsker og drifter om de må ta hensyn til andre enn seg selv. Her må trangen til å publisere nakenbilder for penger og likes få komme før alt annet :opplyser: Tenk hvor verden hadde vært om vi hadde tenkt på andre før oss selv!

:rolleyes:

MissLucy
Posted (edited)
40 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Hva er det med disse kontekstene som tilsier at det IKKE ble gjort for å tjene likes, penger, klikk og beundring?

hvis du mener at millionæren JGS tillater bruk av dette hauggamle og lite flatterende bildet for å tjene penger, likes og beundring så har du en litt annerledes virkelighetsoppfatning enn folk flest. Men det er ditt problem. Jeg kommer ikke til å bruke mer tid på ørkesløse diskusjoner om konkrete bilder av konkrete personer. Jeg mener det jeg mener. Jeg tilføyer likevel at hvis min far hadde tillatt offentliggjort et bilde av den typen som JGS gjør her, så ville jeg ikke blitt flau. Jeg ville ledd og syntes det var morsomt. Hvis min mor tok et hvilket som helst bilde, påkledd eller naken, av den typen som CBE pleier å vise, så ville jeg vært flau. Hvis mor opptrådte naken på radio med med sushi ville jeg muligens og synes det var pinlig, men her tar jeg høyde for konteksten (som jeg ikke kjenner for den fremgår ikke av det jeg så). 

Edited by MissLucy

Lopploella

Jeg vet null og niks om barna til Støre og Nelvik. Og veldig mye mindre om deres eget privatliv. De bildene der er virkelig noe helt annet.

MissLucy
5 minutter siden, Lopploella skrev:

Jeg vet null og niks om barna til Støre og Nelvik. Og veldig mye mindre om deres eget privatliv. De bildene der er virkelig noe helt annet.

var ikke Nelvik naken på radio? det er jo heller ikke helt det samme som å være naken på forsida av et blad

Emilie112
1 time siden, Shopgirl2014 skrev:

Hva er det med disse kontekstene som tilsier at det IKKE ble gjort for å tjene likes, penger, klikk og beundring?

Kan man ikke stille spørsmålet den andre veien også? Hva med disse bilder viser at de er gjort for beundring og likes? Og ikke minst: hva med disse bildene sier; «jeg er så sexy!» «Kom og å ta meg..» som bildene og poseringen til cbe sier, og ikke minst operasjoner understreker. Og beklager å måtte si det, men kan du virkelig sammenligne Støre og Nelvik med CBE på noen områder? Kan ikke komme på et området hvor en slik sammenligning ikke fremstår som latterlig. 

Annonse

Lana01
Posted (edited)

Hvis barna blir flaue over foreldrene sine naken stunt , blir de nok det uavhengig om de er politiker programleder eller blogger .Er det ikke det det handler om hvordan barna opplever det? 

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Edited by Perelandra

Emmy_H
Posted (edited)
23 minutter siden, Lana01 skrev:

Hvis barna blir flaue over foreldrene sine naken stunt , blir de nok det uavhengig om de er politiker programleder eller blogger .Er det ikke det det handler om hvordan barna opplever det? 

At barn opplever det som pinlig kan jeg forstå, så hvorfor er det da så viktig for CBE å fronte kropp? De bildene ligger der ute for alltid, ikke bare ett bilde men tusenvis etter 10 år. Ikke en gang blondinebella har behov for å vise seg på denne måten, hun har vokst opp for lenge siden. Jeg skjønner at hun er så mye mer enn en blogger, imaget hennes er noe helt annet enn CBE. Og når det gjelder kropp så har vel Støre 1 bilde, mens CBE har mange fler fordi det er levebrødet hennes. 

Edited by Emmy_H

MissLucy
33 minutter siden, Fvonk skrev:

det første der er nøyaktig samme sak som jeg refererte til og som ble postet lenger oppe i tråden, og det er jo helt tydelig et radioinnslag (selv om noen har filmet selve opptakssituasjonen). Den andre lenken gidder jeg ikke å klikke på, for dette har glidd altfor langt ut i det absurde.

MissLucy
27 minutter siden, Lana01 skrev:

det handler vel om hvordan, når, hvorfor og ikke minst om det er en vane for foreldrene å stille opp halv- eller helnakne. Det er lysår mellom den gjengse rosablogger og den gjengse politiker her. Det bør det være mulig selv for den minst innbitte bloggerbeundrer å innrømme.

Guest Fvonk
Akkurat nå, MissLucy skrev:

det første der er nøyaktig samme sak som jeg refererte til og som ble postet lenger oppe i tråden, og det er jo helt tydelig et radioinnslag (selv om noen har filmet selve opptakssituasjonen). Den andre lenken gidder jeg ikke å klikke på, for dette har glidd altfor langt ut i det absurde.

Når det ligger videoer av en naken Live Nelvik (så vidt tildekket av sushi i den ene og et tau i den andre) på nett - og avisartikler med stillbilder av dette - har hun ikke bare vært "naken på radio" som du spurte om; hun har vært naken på video og live. Dette mener jeg kan sidestilles med CBEs rumpestunt.

Lana01
1 minutt siden, Emmy_H skrev:

At barn opplever det som pinlig kan jeg forstå, så hvorfor er det da så viktig for CBE å fronte kropp? De bildene ligger der ute for alltid, ikke bare ett bilde men tusenvis etter 10 år. Ikke en gang blondinebella har behov for å vise seg på denne måten, hun har vokst opp for lenge siden. Jeg skjønner at hun er så mye mer enn en blogger, imaget hennes er noe helt annet enn CBE. 

Hvis man er så bekymret for at barna skal bli flaue over dette, hjelper  det nok lite at folk bla her inne trekker det frem gang på gang, og forteller hvor ille det er. Det forsterker jo bare budskapet om at dette er galt  Det  er også noe å tenke over. 

Annonse

Lopploella
4 minutter siden, Fvonk skrev:

Når det ligger videoer av en naken Live Nelvik (så vidt tildekket av sushi i den ene og et tau i den andre) på nett - og avisartikler med stillbilder av dette - har hun ikke bare vært "naken på radio" som du spurte om; hun har vært naken på video og live. Dette mener jeg kan sidestilles med CBEs rumpestunt.

Men det er ikke kombinert med daglige bilder og informasjon om privatlivet og barna hennes.

Lana01
12 minutter siden, MissLucy skrev:

det handler vel om hvordan, når, hvorfor og ikke minst om det er en vane for foreldrene å stille opp halv- eller helnakne. Det er lysår mellom den gjengse rosablogger og den gjengse politiker her. Det bør det være mulig selv for den minst innbitte bloggerbeundrer å innrømme. 

Hva med å prøve å holde deg på et saklig nivå?  

MissLucy

6 minutter siden, Lana01 skrev:

Hvis man er så bekymret for at barna skal bli flaue over dette, hjelper  det nok lite at folk bla her inne trekker det frem gang på gang, og forteller hvor ille det er. Det forsterker jo bare budskapet om at dette er galt  Det  er også noe å tenke over. 

nei, det er ikke noe å tenke over. Det ansvaret ligger hos foreldrene. Ferdig snakka.

MissLucy
4 minutter siden, Lana01 skrev:

Hva med å prøve å holde deg på et saklig nivå?  

du bør presisere hva i det siterte som er usaklig. Det du gjør istedet er brukerdebatt, og da blir det jo smått absurd å anklage andre for usaklighet.

Shopgirl2014
2 minutter siden, MissLucy skrev:

nei, det er ikke noe å tenke over. Det ansvaret ligger hos foreldrene. Ferdig snakka.

Nei, @MissLucy. Ansvaret for det du skriver, ligger hos deg. 

MissLucy
4 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Nei, @MissLucy. Ansvaret for det du skriver, ligger hos deg. 

Ansvaret for at Eriksenjentene kan være ukomfortable med hva deres foreldre legger ut om i offentligeheten ligger hos Caroline og Lars Kristian Eriksen og bare der. Det er det vi diskuterer her og ikke lat som noe annet. Nå logger jeg av. God natt.

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden