Gå til innhold
LilleSnupp

CBE AS - debatt rundt hennes virksomhet vol. 2

Anbefalte innlegg

formula
2 timer siden, Inocybe skrev:

Jeg tenker det er en viktig nyanseforskjell mellom å si "CBE er en bitch" og CBE oppfører seg som en bitch". Det første kan avhengig av situasjonen være ufint (sier ikke den nødvendigvis er det her). Vi kjenner ikke CBE personlig så å vurdere personligheten (både positivt eller negativt) hennes kan være problematisk.

Der i mot ser jeg ikke det problematiske i utsagnet "jeg synes CBE oppfører seg som en bitch". Det er en subjektiv oppfatning fra leseren. Samt det er en beskrivelse av handlingene og ikke personligheten. Der er det en forskjell. 

Legger til at jeg har forståelse for at noen drar konklusjonen videre. Jeg skjønner man kan føle at bloggerens jevnlige bitchy oppførelse faktisk gjør henne til en bitch. Vi har snart 10 år med mer enn daglige ytringer. Man trenger mindre data enn som så for å danne seg et bilde av personligheten. 

Jeg er enig, og vurderte også å redigere setningen. Men valgte å la den stå.

Om jeg skulle beskrive hva jeg mente på en litt annen måte, kunne det vært som følger, formet som en melding til bedriften:

Bedriften CBE.no har en medarbeider som svarer kunden på en særdeles ufin måte ved kontakt. Svarene medarbeideren gir kan oppfattes som spydige og nedlatende i tonen, og kundens synspunkter på produkter blir avfeid og til tider latterliggjort. Dette gjelder ikke en gang, av og til, men daglig. Jeg har selv ved et par tilfeller fått svar på mine spørsmål i en direkte ufin tone, og har derfor valgt å avslutte enhver kontakt med CBE.no. Jeg ville anbefalt å snarest kalle inn medarbeideren til en samtale, og få tatt en vurdering av dennes framtid i bedriften. Etter min mening vil en stilling helt uten kundekontakt være å anbefale.

Synes det ble litt langt, og valgte derfor å skrive at CBE er en bitch. Jeg burde heller ha skrevet at CBE svarer bitchy. 

Endret av formula
skrivefeil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her