Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Snø_fnugg skrev:

Kommer garantert imorgen. Regner med det blir en kort prosedyre fra forsvarerne. De har vel brukt opp de halmstråene de hadde, så lenge mobbingen ikke kan være tema ifm skyldspørsmålet.

Ja, lurer veldig på hva de har å komme med nå. Det er jo ingen ting mer å hente som forsvar for moren. Lurer på på forsvarerene har forberedt moren på en evt. fengselsstraff eller om de håper i det lengste at hun blir frifunnet.

Anonymkode: ab505...bab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra budstikka:

"– En kuriositet, som kan være verdt å nevne, var at tiltalte i en SMS viser at hun vet at hun gjør noe straffbart, sier aktor og leser opp:"

«Jeg kommer i fengsel, men kan ikke la det stoppe meg».  

 

Det var igrunn en setning som det ligger mye skyld i og da er man fullstendig klar over hva man driver med.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lurer veldig på hva de har å komme med nå. Det er jo ingen ting mer å hente som forsvar for moren. Lurer på på forsvarerene har forberedt moren på en evt. fengselsstraff eller om de håper i det lengste at hun blir frifunnet.

Anonymkode: ab505...bab

De trodde jo de skulle få rettsaken utsatt nok en gang pga diabetes, så det kan godt hende de ikke skjønner at saken er tapt. Men det tror jeg de gjør, spørsmålet er vel hvordan det vil bli fremlagt for mor.

Endret av Snø_fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra budstikka:

"Det er et tankekors for aktoratet at forholdet faktisk kan dekkes av straffebestemmelsen for forsettelig drap, sier Dymbe videre".

 

Det er faktisk ett ganske stort tankekors.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snø_fnugg
4 minutter siden, Uff da skrev:

Veldig enig....

Ja og det ble tatt bort like etter fra liveloggen. Lurer på hvorfor. Man kan faktisk lure på hvorfor hun ikke er tiltalt for forsettelig drap. Hadde de ikke alle bevisene og vitneutsagn i forkant? Tiltalen økte fra 1. til 2. rettsak, hvor da grov mishandling ble lagt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snø_fnugg skrev:

Dette.

IMG_7341.PNG

Hvorfor ser jeg ikke denne på Budstikka? Det er flere ting som nevnes som ikke står i min live oppdatering.

Anonymkode: c4791...99f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ser jeg ikke denne på Budstikka? Det er flere ting som nevnes som ikke står i min live oppdatering.

Anonymkode: c4791...99f

Den ble tatt bort like etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktoratet ser tiltalen om grov mishandling i nære relasjoner som lettere å bevise (utover enhver rimelig tvil) enn en tiltale som omfatter forsettelig drap. Hva gjelder straffeutmåling, trenger ikke dette ha noe å si. 

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Skal bli interessant å se hva aktor legger ned som påstand, men det aller viktigste er at hun blir kjent skyldig og ansvarlig. Da er det underordnet om hun får 1 dag eller 15 år. Jeg vil at foreldre som unndrar barna sine livsnødvendig helsehjelp skal stå ansvarlig for det - og at det står svart på hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, chisandra skrev:

Skal bli interessant å se hva aktor legger ned som påstand, men det aller viktigste er at hun blir kjent skyldig og ansvarlig. Da er det underordnet om hun får 1 dag eller 15 år. Jeg vil at foreldre som unndrar barna sine livsnødvendig helsehjelp skal stå ansvarlig for det - og at det står svart på hvitt.

Tror de kommer til å legge seg ganske høyt. Her vil nok aktoratet fokusere stort på det allmenpreventive aspektet av dommen. Tror denne saken kan bli en slags "føring" i andre lignende saker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så ille alt dette oppsummert. 

Sprøtt at familien virker like overbevist om at moren har gjort alt rett og at det er andres skyld.

Det er jo snakk om masse håndfaste bevis for hva hun har sagt, gjort og skrevet, samt ekspertutalelser om forhold i hyttå og jentas helsetilstand.

Er det ingen i nære relasjoner som har konfrontert moren og prøve å skaffe hjelp til familien underveis? 😔

Forholder man seg ikke til fakta i saken i det hele tatt. 🤤

Det ville i det minste vært respektfullt ovenfor jentas minne om moren kunne ha kastet lys over hva som har skjedd på hytta de siste månedene. Det er jo nærliggende å tro at hun blir dømt.

Er det ikke bedre å si sannheten nå? Hun har rett til å mene at datteren ble mobbet, men hun kan ihvertfall ikke skylde på andre det som skjedde med jenta på hytta og at hun unndro datteren fra behandling igjen og igjen.

Det skremmer meg at det ikke finnes et sikkerhetsnett i Norge for barn når foreldrene sliter såpass mye med virkelighetsoppfatningen at de isolerer barnet sitt på denne syke måten.

Jeg vokste opp med en veltalende psykisk syk far med psykopatiske trekk. Andre foreldre ville ikke sende barna sine på besøk til meg pga han. Barna som kom opplevde nemlig også hans vanvittig autoritære regime og de kom ikke tilbake. Ingen gjorde noe. Ingen spurte meg hvordan det gikk selv om jeg fikk spiseforstyrrelser og gikk med hodet nærmest i bakken i selvforakt. Folk så bare på min far som eksentrisk og lukket øynene. Det var på 80-90 tallet.

Trist at syke foreldre fortsatt ikke blir fanget opp når deres oppførsel skader barna.

Barnevernet må gjøre grundigere undersøkelser og ta folks bekymringer på alvor. Og folk/fagfolk må melde fra når magefølelsen sier noen skurrer! 

Og man må våge å tenke at foreldre kan manipulere og at barn er ekstremt lojale mot foreldrene sine. Hvilken sjanse har barnet til noe annet egentlig?

Min far har aldri innrømmet at det han gjorde var galt. 

Folk unngikk å konfrontere han fordi han var så intens og hadde så sterke meninger.

 

Anonymkode: c4791...99f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det står i VG at sakkyndige mener at jenta kunne reddes men det står ikke noe om hvordan hun kunne vært reddet.

Det må være forferdelig å elske sitt barn og se at det forsvinner bort mellom hendene dine og ikke kunne gjøre noe.

Anonymkode: 9fa3f...7cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser det står i VG at sakkyndige mener at jenta kunne reddes men det står ikke noe om hvordan hun kunne vært reddet.

Det må være forferdelig å elske sitt barn og se at det forsvinner bort mellom hendene dine og ikke kunne gjøre noe.

Anonymkode: 9fa3f...7cb

Hva mener du med at hun ikke kunne gjøre noe?

Anonymkode: c4791...99f

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser det står i VG at sakkyndige mener at jenta kunne reddes men det står ikke noe om hvordan hun kunne vært reddet.

Det må være forferdelig å elske sitt barn og se at det forsvinner bort mellom hendene dine og ikke kunne gjøre noe.

Anonymkode: 9fa3f...7cb

Klart hun kunne vært reddet hvis mor hadde tatt henne med til sykehuset. Noe hun da ikke gjorde og derav utfallet og tiltale.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg fatter ikke at siste fastlegen slapp unna med kritikk, og ingen advarsel. Men vi får tro han har lært en grundig lekse uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...