Gå til innhold

Vil ikke leve lenger, trenger noen å snakke med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av å være mislykket. Jeg er ensom selv om jeg har folk rundt meg. Jeg er stygg - og fullt klar over det. Jeg har alltid vært en taper som ikke betyr noe. Familien min er mislykket. Jeg skulle ønske jeg hadde noen å snakke ut med om disse tingene, en veninne, psykolog. Har oppsøkt fastlege for dette en gang, kommer ikke til å gjøre det igjen. Jeg trenger desperat noen til å være hos meg. Jeg vet allerede hvordan jeg skal ta livet mitt vis jeg skulle bli så desperat, men jeg er ikke der enda. Jeg forventer ikke noe svar, jeg trenger bare å få ut disse tankene og slippe å ha dem for meg selv. Dette er bare toppen av isfjellet men dere forstår sikkert greia.

Anonymkode: 474ba...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig trist å lese.. Kjenner jeg får så utrolig vondt av deg 😔 Jeg kjenner meg veldig igjen med det å føle meg ensom. Jeg er her hvis du trenger noen å snakke med ❤️ Jeg er flink til å lytte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke snakke med fastlegen din igjen? Det finnes mye god hjelp å få, du må ikke gi opp :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av å være mislykket. Jeg er ensom selv om jeg har folk rundt meg. Jeg er stygg - og fullt klar over det. Jeg har alltid vært en taper som ikke betyr noe. Familien min er mislykket. Jeg skulle ønske jeg hadde noen å snakke ut med om disse tingene, en veninne, psykolog. Har oppsøkt fastlege for dette en gang, kommer ikke til å gjøre det igjen. Jeg trenger desperat noen til å være hos meg. Jeg vet allerede hvordan jeg skal ta livet mitt vis jeg skulle bli så desperat, men jeg er ikke der enda. Jeg forventer ikke noe svar, jeg trenger bare å få ut disse tankene og slippe å ha dem for meg selv. Dette er bare toppen av isfjellet men dere forstår sikkert greia.

Anonymkode: 474ba...bad

Mange her som er gode til å lytte, send gjerne en pm om du trenger og lufte på ting. Men, jeg oppfordrer deg til å bytte fastlege om du ikke får den hjelpen du føler du trenger. H*n burde henvist deg til en psykolog :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av å være mislykket. Jeg er ensom selv om jeg har folk rundt meg. Jeg er stygg - og fullt klar over det. Jeg har alltid vært en taper som ikke betyr noe. Familien min er mislykket. Jeg skulle ønske jeg hadde noen å snakke ut med om disse tingene, en veninne, psykolog. Har oppsøkt fastlege for dette en gang, kommer ikke til å gjøre det igjen. Jeg trenger desperat noen til å være hos meg. Jeg vet allerede hvordan jeg skal ta livet mitt vis jeg skulle bli så desperat, men jeg er ikke der enda. Jeg forventer ikke noe svar, jeg trenger bare å få ut disse tankene og slippe å ha dem for meg selv. Dette er bare toppen av isfjellet men dere forstår sikkert greia.

Anonymkode: 474ba...bad

På Mental helse hjelpetelefon kan de være veldig flinke. Der er det åpent hele døgnet. Telefon 116123

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom TS er i en akutt krise nå, trenger hun ikke å skrive med folk på KG.

 

TIL TS: Kontakt legevakten dersom du er bekymret for om du kan komme til å skade deg selv.

Anonymkode: b2f34...f35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ringe legevakten! Da får du hjelp. Vær så snill og ring dem nå

Anonymkode: 60e9f...b33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før man vet ordet kan livet snu på mange måter. Så ikke gi opp. Ja livet kan være tøft, men også veldig godt. Du kan ta deg en tur på legevakten, de har noen du kan snakke med og du forteller sånn som det er. Så kan de nok hjelpe deg om du er villig til og ta imot hjelp.

Anonymkode: 6bb69...9ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

Edie, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...