Gå til innhold

Hva slags erfaringer har du med bilselgere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg bil for første gang. Mest sannsynlig en nybil, med mindre det dukker opp noe spesielt interessant på bruktmarkedet, til en vettug pris. Har nå gått et par runder med to-tre aktuelle forhandlere, og sluttfasen begynner å nærme seg. Til nå har jeg kjørt en "arvet" bil, som har vært i familien.

Det jeg egentlig lurer på er hva slags signaler man bør være obs på under prosessen, så man ikke havner i baret og føler seg litt lurt og/eller misfornøyd i etterkant. Hva slags typer selgere er de mest pålitelige og oppriktige? Hvem bør man eventuelt være ekstra obs på? Noen erfaringer?

Anonymkode: 082cd...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du merker jo om en selger snakker deg etter munnen, gir gode råd, eller er uinteressert. For meg ringer alarmbjellene når de sier at jeg skal kjøpe det og det av ekstrautstyr fordi "da er det lettere å selge bilen igjen" senere. Så legger de til alt mulig skrot til 50000kr. Når jeg kjøper nytt gjør jeg det fordi jeg vil gjøre alle valg, ikke kjøpe for andre, men for meg selv. Hvorfor skulle man ellers kjøpt nytt?

Anonymkode: d0679...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎02‎.‎2018 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Du merker jo om en selger snakker deg etter munnen, gir gode råd, eller er uinteressert. For meg ringer alarmbjellene når de sier at jeg skal kjøpe det og det av ekstrautstyr fordi "da er det lettere å selge bilen igjen" senere. Så legger de til alt mulig skrot til 50000kr. Når jeg kjøper nytt gjør jeg det fordi jeg vil gjøre alle valg, ikke kjøpe for andre, men for meg selv. Hvorfor skulle man ellers kjøpt nytt?

Anonymkode: d0679...344

Takk for tips!

Anonymkode: 082cd...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...