Gå til innhold

Spotting før mens - langtidsprøver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt endel spotting før mens, og er langtidsprøver - ble funnet en polypp på livmoren som ble operert bort.

I de påfølgende 2 PP`ene så var det ingen spotting, men PP 3 så kom spottingen tilbake.

Jeg har sjekket progesteron, men den var visst normal. 

Jeg lurer likevel på noe: her på KG fikk jeg inntrykk av andre langtidsprøvere at progesteronsjekk måtte gjøres på X dag i syklus. Jeg tok den ikke til denne tiden, men både fastlege og spesialisten sa at man regnet verdien utfra hvor man var i syklusen - og man på den måten kunne se at den var normal.

Vet dere som hadde hell med bruk av progesterontilskudd om det er sånn at «lav normal» eller «høy normal» har noe å si for den verdien? 

Jeg stusser mest over at jeg fortsatt sliter med spotting etter operasjon som liksom skulle hjelpe på det. Men mulig noen bare alltid spotter uten grunn?

Anonymkode: 3916d...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja - PP 3 etter operasjonen altså, ikke generelt PP 3 :P 

Anonymkode: 3916d...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spotter alltid, og har aldri hatt polypper eller noe som helst galt der nede. Spotting før mensen er veldig, veldig normalt, også for dem som er helt "friske" der nedi. 

Anonymkode: 56866...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lange er lutealfasene dine? Og hvor lenge før mens spotter du, er det rød eller brun spotting?

Ofte så sjekkes progesteron noen dager etter eggløsning for å bekrefte at eggløsning er skjedd og at progesteron stiger. Men det er ikke alle som mener at lav progesteron har noe å si i forhold til å bli gravid.

Anonymkode: 5b0e4...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spotter alltid, både før og etter mens. Helt normalt og jeg har alltid gjort det. 

Anonymkode: 371d1...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lange er lutealfasene dine? Og hvor lenge før mens spotter du, er det rød eller brun spotting?

Ofte så sjekkes progesteron noen dager etter eggløsning for å bekrefte at eggløsning er skjedd og at progesteron stiger. Men det er ikke alle som mener at lav progesteron har noe å si i forhold til å bli gravid.

Anonymkode: 5b0e4...b97

Lutealfasen min har i det siste vært i nedre del av normal, 11 dager. Også når EL har vært kontrollert gjennom Otrivelle og Letrozol(selv om den naturlige syklusen min også er sånn).

TIl dere andre; jeg er klar over at det er normalt å spotte, men noen teorier tilsier at dette kan bety svikt i progesteronnivå og påvirke fertiliteten negativt. Jeg hadde jo ikke stusset over det om jeg ikke var langtidsprøver, og jeg spottet ikke mellom mens sist prøveperiode som resulterte i graviditet innen 1 år. Uten at jeg vet om det var sammenhengen, da. 

Det er både rød og brun spotting forresten, og det kan også stoppe helt opp og baare være utflod. 

Anonymkode: 3916d...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...