Gå til innhold

Slik gikk det med NAV-Line som måtte spa grus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Hvordan har det gått med henne?

Havner snart på sosialen selv.

Anonymkode: dd85c...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2018 den 14.42, AnonymBruker skrev:

typisk høyrepolitikk. dette er jo et resultat av at nav blir strengere. det var akkurat dette jeg skjønte kom til å bli resultatet av at folk må flytte det jobbene er. det betyr ikke bare at de må være villig til å ta betalt jobb i en annen by, men at de også må ut i praksis i andre byer. fullstendig utnytting. hun kommer seg aldri ut i jobb etter dette. med 1 time ventetid og 1 time reisetid to ganger om dagen vil hun bruke 12-13 timer hver dag bare i jobb. dette på nattestid, så la oss si 23: 00 til 12 om dagen, det hun da må i seng rundt 4, altså er hun helt isolert fra ungene og familien sin. også skal hun stå på å vise at hun duger i jobb i samme sleng, til en arbeidsgiver som allerede har utnyttet noen i navsystemet. dette er jo i praksis mye mer frihetsberøvende og psykisk nedbrytende enn en soning

Anonymkode: 2c0cf...547

👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽Så enig så enig!! Hilsen ei i samme båt.

Anonymkode: a6666...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2018 den 15.44, Duckie skrev:

Jeg har skrevet opp stedet jeg var i praksis hos på CV, og har satt opp sjefen min der som referanse. Flere andre jeg kjenner som har gjort det sånn og.

 

Jeg har også gjort det sånn!

Anonymkode: a6666...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2018 den 14.36, Fru Uperfekt skrev:

Litt vanskelig å forklare med få ord og på norsk. 

Men stikkordene blir fravær og ikke utførte oppgaver.

De som er stabile over en 12 mnd periode pleier å funke derfor jeg praktiserer det

 

Jeg jobber som tilkallingsvikar i en bedrift og ledelsen er veldig fornøyd med arbeidsinnsatsen min, jeg har fått mange konkrete tilbakemeldinger på det. En arbeidsinnsats jeg har ytt i 17 mnd. Allikevel sier enkelte i ledelsen at de er skeptiske til å gi meg fast ansettelse siden deres erfaring er at folk gir mer f... og er mer borte fra jobb når de blir fast ansatt. At jeg har fungert i snart halvannet år er ikke godt nok for dem... Jævla irriterende og jeg føler at jeg stanger hodet mot veggen. Lite grei situasjon. Jeg får vakter og jobber stort sett mellom 80 og 100%, men siden jeg ikke har stillingsprosent i kontrakten min får jeg ikke bolig- eller billån. Jeg kan ikke langtidsplanlegge ting siden jeg ikke vet når jeg skal jobbe før noen få dager før. Det er slitsomt. Og frustrerende. Veldig frustrerende.

Anonymkode: 4702f...807

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun fikk jobb etter et par måneder, men det var nok hovedsaklig på grunn av publisiteten. https://www.tv2.no/a/9782651/

Google er fint...

Anonymkode: cfe43...00c

Det fortjente hun virkelig. Og lappen sponset skulle bare mangle, så underbetalt som hun har vært. :) 

Anonymkode: dab59...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som tilkallingsvikar i en bedrift og ledelsen er veldig fornøyd med arbeidsinnsatsen min, jeg har fått mange konkrete tilbakemeldinger på det. En arbeidsinnsats jeg har ytt i 17 mnd. Allikevel sier enkelte i ledelsen at de er skeptiske til å gi meg fast ansettelse siden deres erfaring er at folk gir mer f... og er mer borte fra jobb når de blir fast ansatt. At jeg har fungert i snart halvannet år er ikke godt nok for dem... Jævla irriterende og jeg føler at jeg stanger hodet mot veggen. Lite grei situasjon. Jeg får vakter og jobber stort sett mellom 80 og 100%, men siden jeg ikke har stillingsprosent i kontrakten min får jeg ikke bolig- eller billån. Jeg kan ikke langtidsplanlegge ting siden jeg ikke vet når jeg skal jobbe før noen få dager før. Det er slitsomt. Og frustrerende. Veldig frustrerende.

Anonymkode: 4702f...807

https://www.arbeidsrettsadvokater.no/bruk-av-tilkallingshjelp-vikar/

Du bør lese deg opp litt på rettighetene dine.

Vet flere firmaer som har fått problemer med enkelte etter overgangen fra vikariat/prøveperiode til fast ansettelse, med mye sykdom/fravær, så ser skepsisen deres for feil ansetter er svindyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

https://www.arbeidsrettsadvokater.no/bruk-av-tilkallingshjelp-vikar/

Du bør lese deg opp litt på rettighetene dine.

Vet flere firmaer som har fått problemer med enkelte etter overgangen fra vikariat/prøveperiode til fast ansettelse, med mye sykdom/fravær, så ser skepsisen deres for feil ansetter er svindyrt.

Men det er dyrere for den som går der kanskje i flere år uten fast ansettelse. Den personen mister tid, som er det mest verdifulle et menneske har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, O.G. skrev:

Men det er dyrere for den som går der kanskje i flere år uten fast ansettelse. Den personen mister tid, som er det mest verdifulle et menneske har. 

Kanskje.

Men vet at jeg personlig ikke hadde funnet meg i det så lenge som beskrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, O.G. skrev:

Men det er dyrere for den som går der kanskje i flere år uten fast ansettelse. Den personen mister tid, som er det mest verdifulle et menneske har. 

Det er ikke arbeidsgiver sitt problem 

Anonymkode: 5f4b9...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

https://www.arbeidsrettsadvokater.no/bruk-av-tilkallingshjelp-vikar/

Du bør lese deg opp litt på rettighetene dine.

Vet flere firmaer som har fått problemer med enkelte etter overgangen fra vikariat/prøveperiode til fast ansettelse, med mye sykdom/fravær, så ser skepsisen deres for feil ansetter er svindyrt.

Etter en stund, så vil man i mange tilfeller har rett til kontrakt i den stillingsprosenten man i realiteten har jobbet i en stund, så det vil kunne være grunnlag for krav fra arbeidstaker med tanke på realitetsbehandling. 

Ja, du må gjerne mene det som arbeidsgiver, men den dagen du nekter sønn/datter fast stilling på grunn av en generell begrunnelse om at mange ikke duger som fast ansatt, så skal jeg love deg et helvete i rettsvesenet. Vi har meget god økonomi vi, og kan holde deg der i mange år. 

Anonymkode: e9aeb...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Kanskje.

Men vet at jeg personlig ikke hadde funnet meg i det så lenge som beskrevet her.

Sier du nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som tilkallingsvikar i en bedrift og ledelsen er veldig fornøyd med arbeidsinnsatsen min, jeg har fått mange konkrete tilbakemeldinger på det. En arbeidsinnsats jeg har ytt i 17 mnd. Allikevel sier enkelte i ledelsen at de er skeptiske til å gi meg fast ansettelse siden deres erfaring er at folk gir mer f... og er mer borte fra jobb når de blir fast ansatt. At jeg har fungert i snart halvannet år er ikke godt nok for dem... Jævla irriterende og jeg føler at jeg stanger hodet mot veggen. Lite grei situasjon. Jeg får vakter og jobber stort sett mellom 80 og 100%, men siden jeg ikke har stillingsprosent i kontrakten min får jeg ikke bolig- eller billån. Jeg kan ikke langtidsplanlegge ting siden jeg ikke vet når jeg skal jobbe før noen få dager før. Det er slitsomt. Og frustrerende. Veldig frustrerende.

Anonymkode: 4702f...807

Da gjør du en god innsats mens du leter etter ny jobb. De kan vel i det minste kanskje gi deg en god referanse? Som du kan bruke til å få en annen jobb. 

Hvis de ikke er villig til å gi deg en god referanse fordi de vil holde på deg, er det faktisk ennå større grunn til å komme seg bort, siden slike arbeidsgivere kan hindre videre karriere. 

Anonymkode: e9aeb...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som tilkallingsvikar i en bedrift og ledelsen er veldig fornøyd med arbeidsinnsatsen min, jeg har fått mange konkrete tilbakemeldinger på det. En arbeidsinnsats jeg har ytt i 17 mnd. Allikevel sier enkelte i ledelsen at de er skeptiske til å gi meg fast ansettelse siden deres erfaring er at folk gir mer f... og er mer borte fra jobb når de blir fast ansatt. At jeg har fungert i snart halvannet år er ikke godt nok for dem... Jævla irriterende og jeg føler at jeg stanger hodet mot veggen. Lite grei situasjon. Jeg får vakter og jobber stort sett mellom 80 og 100%, men siden jeg ikke har stillingsprosent i kontrakten min får jeg ikke bolig- eller billån. Jeg kan ikke langtidsplanlegge ting siden jeg ikke vet når jeg skal jobbe før noen få dager før. Det er slitsomt. Og frustrerende. Veldig frustrerende.

Anonymkode: 4702f...807

Har opplevd mye av det samme i helsevesenet. Men er en del potensielle skader knyttet til jobben jeg er i nå(voldelige mennesker, psykiatrien), så etterhvert allierte vi assistenter oss og krevde fast ansettelse med oppgitt turnus for å jobbe videre. Ellers kom vi ikke til å ta flere vakter pga uforutsigbarhet og risiko. Uten dette har man jo ikke krav på noen ting dersom noe skulle skje og man ville stått uten noe sykemeldingspenger. Heldigvis ordnet dette seg. Vet ikke hvordan sektor du jobber i, men som nåværende student der jeg kjenner folk som jobber her og der virker det ikke å være uvanlig å jobbe årevis uten fast ansettelse og det er jo megakjipt! 

Anonymkode: 69f05...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.1.2020 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Etter en stund, så vil man i mange tilfeller har rett til kontrakt i den stillingsprosenten man i realiteten har jobbet i en stund, så det vil kunne være grunnlag for krav fra arbeidstaker med tanke på realitetsbehandling. 

Ja, du må gjerne mene det som arbeidsgiver, men den dagen du nekter sønn/datter fast stilling på grunn av en generell begrunnelse om at mange ikke duger som fast ansatt, så skal jeg love deg et helvete i rettsvesenet. Vi har meget god økonomi vi, og kan holde deg der i mange år. 

Anonymkode: e9aeb...d34

Les hva jeg har skrevet i denne tråden og ikke døm meg før du har lest alt.

At jeg skjønner at enkelte arbg holder på slik betyr ikke at jeg er en av de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 9.3.2018 den 0.03, GauteS skrev:

Ingen syns det er rasende festlig å tvinge seg opp kl. 6 en vintermorgen, slite hele dagen og komme utkjørt hjem kl. 18. Så bærer det i seng igjen 2230. Hadde de valget, ville de selvfølgelig heller holdt senga 2-3 timer til og kost seg utover dagen med sine fritidsinteresser. Er det rart de misunner snylterne og fantaserer om å klare å bli en suksessfull simulant?

Jeg personlig sliter med helsa og ville ha gjort hva som helst for å ha en jobb å gå til jeg kan love deg som en som er ufør akkurat nå er ikke en bra følelse man er fullstendig uttafor samfunnet og jeg har nå begynt å slite med psyken fordi jeg vil ha noe å gjøre men klarer ikke fysisk.

Man lever men eksisterer ikke så klapp igjen

Anonymkode: 483b4...a10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...