Gå til innhold

Turnoff å påpeke at vi ligner så mye at vi kunne vært søsken? Ligner du på partneren din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I anledning valentines day sitter jeg å ser på bilder fra årene jeg og mannen har vært sammen. Jeg har tenkt på det før, at vi kler hverandre og ligner hverandre utseendemessig, men nå når jeg går gjennom bilde etter bilde kunne vi nesten sett ut som søsken eller tvillinger. Jeg føler han som en tvillingsjel også, at han er den mannlige versjonen av meg. Jeg syns jo det er veldig søtt at vi ligner så mye, og kanskje understreker på en måte det at vi er ment for hverandre. Men er det turnoff om jeg sier til han og påpeker at vi er så like og ligner hverandre?
For jeg husker en gang på vgs så sa jeg til en som likte meg at vi var som søsken utseendemessig, og han sa æsj og at han mistet tenningen på meg med en gang når jeg sa det, for man vil jo ikke tenne på noen som kunne vært i sin familie.
Jeg syns det er søtt og vil finne en måte å formulere det på til kjæresten som fungerer, tips?

Er det flere her som ligner veldig på partneren sin i ansiktstrekk og/eller personlighet og livshistorie? Er det litt som med hunder tro, at man ubevisst velger den som kler seg selv og ligner seg selv mest?
 

Anonymkode: 25790...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Marit, er det deg? 

Jeg har aldri vært i forhold med noen som liknet på meg utseendemessig. Har for så vidt aldri møtt en mann som likner på meg, heller, bortsett fra broren min. Hvis dere har vært sammen i så mange år, vet du vel om mannen din vil synes det er turn off eller ikke om du sier dette til han? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste velger en partner de har mange nok ting til felles med. Av de felles tingene spiller også utseendet inn. Mannen min og jeg har mye felles personlighetstrekk, og har ganske lik sosial bakgrunn. Av utseende har vi også en del fellestrekk, men på ingen måte så mye at vi kunne gått for å være søsken. Jeg har noen vennepar som likner ganske mye på hverandre av utseende, og ingen som er direkte kjempeforskjellige. 

Anonymkode: 12150...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann og jeg er søskenlike sies det. Vi jobbet på samme sted en stund og det var veldig mange kunder som lurte på om vi var søsken. 

Peronlighetsmessig er vi begge ganske rolige og er blitt mer og mer inadvente med årene, vi trives best i hverandres selskap enn andres, men uten om det har vi ikke mange likheter 

Anonymkode: 01bac...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Måtte smile nå ja. Eksen min og jeg liknet så mye på hverandre! Begge egentlig,selv om han jeg har barn med liknet faren min mest. Nå sier alle at jeg er lik faren min da :-) 

Han jeg giftet meg med ser jeg utrolig godt likheten med selv.Tilmed mødrene til hans barn kommenterte det.

Interessant.All den tid vi var veeldig ulike som personligheter.Var redd jeg var sånn skap-narsissist:-)

Men et interessant tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mange likhetstrekk utseendemessig med min mann. Jeg havnet i en diskusjon ei gang med ei dame som mente at det faktisk var veldig vanlig. At man lignet på partneren sin.. fordi man gjerne tiltrekkes av noe som er kjent eller noe sånt. 

Dere som ligner partneren deres.. er barna detes veldig søskenlike? Vi har tre barn som nesten er kopier av hverandre og folk bytter på å si om de ligner meg eller min mann. 

Anonymkode: 284b4...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke dette forsket på, da? At man har en tendens til å gå etter partnere som ligner en selv, ikke bare personlighetsmessig, men også utseendemessig. Fordi det føles familiært og trygt, eller noe? 

Anonymkode: 3a30e...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Mette Marit, er det deg? 

Jeg har aldri vært i forhold med noen som liknet på meg utseendemessig. Har for så vidt aldri møtt en mann som likner på meg, heller, bortsett fra broren min. Hvis dere har vært sammen i så mange år, vet du vel om mannen din vil synes det er turn off eller ikke om du sier dette til han? 

Hehe nei! Mette-Marit og Håkon ligner vel ikke, syns du det?! :P

Vi har vært sammen i tre år og vi har jo sagt at vi kler hverandre , men jeg vet ikke om han vil reagere positivt eller negativt hvis jeg påpeker at vi er så like at vi nesten kunne vært tvillinger eller søsken, og at "det er enda et tegn på at vi er skapt for hverandre fordi vi er den mannlige og kvinnelige versjonen av hverandre". For meg er det kjempe søtt, men i og med at en på min VGS reagerte med turnoff på søskenassosiasjoner så vet jeg ikke hvordan kjæresten min eller andre menn(eller kvinner) ville tatt det å høre noe sånt?

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann og jeg er søskenlike sies det. Vi jobbet på samme sted en stund og det var veldig mange kunder som lurte på om vi var søsken. 

Peronlighetsmessig er vi begge ganske rolige og er blitt mer og mer inadvente med årene, vi trives best i hverandres selskap enn andres, men uten om det har vi ikke mange likheter 

Anonymkode: 01bac...415

Så koselig, sånn er det med oss også. Å være med han er som å være med meg selv, og vica versa, ikke noe pes eller noen jeg trives bedre med :)  Hva syns din mann om at mange syntes dere ser ut som søsken? Er det plagsomt å få påpekt eller spørsmål om, eller hyggelig og litt mer sammensveisende?

Anonymkode: 25790...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Mette Marit, er det deg? 

Tror heller det er kronprinsessa i Sverige

Anonymkode: 16bae...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette forsket på, da? At man har en tendens til å gå etter partnere som ligner en selv, ikke bare personlighetsmessig, men også utseendemessig. Fordi det føles familiært og trygt, eller noe? 

Anonymkode: 3a30e...b0d

Det skulle ikke forundre meg, det er jo forskning som viser at det er sånn i ubevisst valg av hunderase! :)

Anonymkode: 25790...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skulle ikke forundre meg, det er jo forskning som viser at det er sånn i ubevisst valg av hunderase! :)

Anonymkode: 25790...322

Vil gjerne lese, er ganske interessant egt 😬 

Anonymkode: 3a30e...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror heller det er kronprinsessa i Sverige

Anonymkode: 16bae...c06

Synes du Victoria og mannen er like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min har alltid fått høre at vi kunne vært søsken. Fargene våre er helt ulike, men mange fellestrekk har vi. Det er vanskelig å se hvem ungene egentlig ligner på selv som de har sine særtrekk de også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Hahaha. Han er finsknorsk. Jeg er... gatemix? Ligner ikke i det hele tatt

Anonymkode: ce530...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig.  Mange som trodde at jeg og min tidligere kjæreste var søstre😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe nei! Mette-Marit og Håkon ligner vel ikke, syns du det?! :P

Vi har vært sammen i tre år og vi har jo sagt at vi kler hverandre , men jeg vet ikke om han vil reagere positivt eller negativt hvis jeg påpeker at vi er så like at vi nesten kunne vært tvillinger eller søsken, og at "det er enda et tegn på at vi er skapt for hverandre fordi vi er den mannlige og kvinnelige versjonen av hverandre". For meg er det kjempe søtt, men i og med at en på min VGS reagerte med turnoff på søskenassosiasjoner så vet jeg ikke hvordan kjæresten min eller andre menn(eller kvinner) ville tatt det å høre noe sånt?

Så koselig, sånn er det med oss også. Å være med han er som å være med meg selv, og vica versa, ikke noe pes eller noen jeg trives bedre med :)  Hva syns din mann om at mange syntes dere ser ut som søsken? Er det plagsomt å få påpekt eller spørsmål om, eller hyggelig og litt mer sammensveisende?

Anonymkode: 25790...322

Bortsett fra hårfargen, likner Mette Marit og Håkon veldig på hverandre! Ikke bare jeg som mener det, er jo laget en del memes om akkurat det. 

Ser mange svarer at de likner partneren/vet om par som likner hverandre. Jeg kan ikke si jeg vet om noen par hvor de likner hverandre. Er det virkelig så vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han tenker ikke så mye over det nå tror jeg. Vi lo bare av det den perioden det ble nevnt mest.

Ang barn så har vi eneggede tvillinger som ser litt ulike ut pga velkforskjell, han ene sier alle at er så lik faren mens han andre er prikklik min særkullssønn som alle syns er prikklik sin far så noe må han ha fått fra meg og

Anonymkode: 01bac...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om et par jeg kjenner likner så veldig, men fikk spørsmål engang om hun og jeg var søstre, noe som var veldig morsomt da vi ikke likner så veldig, bortsett fra hårfargen. Forskjellige øyenfarge, jeg er blekere enn henne og litt høyere. Samt at jeg har fregner og hun ikke har det, men syntes det var koselig da hun er en av mine nærmeste venninner. Eneste som likner er vel humør og hår, vi er blidfiser begge to. :fnise: Nå er jeg spent på om fremtidig kjæreste kommer til å være lik meg selv i utseende eller personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ligner absolutt ikke, da vi genetisk sett er fra helt forskjellige steder i verden. Vi har helt forskjellige farger, ansiktstrekk, og kontrasten kunne strengt tatt ikke vært større. Men jeg har merket tidligere at jeg tiltrekkes av menn som ligner meg selv, og som jeg selv har sett ligner meg selv. 😳

Anonymkode: 085ae...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...